Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość 25 lat z Tomb Raiderem; Crystal Dynamics scali serię i opowie, co dalej

28.01.2021 18:52
arianrod
1
1
arianrod
66
Generał

A właściwie to po co łączyć na siłę stare części i reboot?
Zresztą, czy seria nie miała już dwóch rebootów: Tomb Raider: Legend i Tomb Raider z 2013?

28.01.2021 18:55
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1299868
16
Senator

arianrod
Łatwa kasa + gotowy pomysł :P

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2021-01-28 18:56:07
28.01.2021 19:17
2.1

taaa, łatwa kasa

28.01.2021 23:41
arianrod
2.2
arianrod
66
Generał

No to jeszcze łatwiej mogliby po prostu zrobić remastery starych części zamiast kombinować z ich łączeniem z grami młodszymi o dekady.

29.01.2021 10:59
Wiedźmin
2.3
Wiedźmin
44
Legend

Są tekstury HD do TR 1,2,3, AoD, Anniversary.

Remastery w ok 90% przypadków wyglądają gorzej niż gry na modach graficznych.

TR 1 z teksturami HD z i'OS wygląda słabiej niż z teksturami HD od dwóch modderów.

Nie mówiąc o ile gorzej wyglądają tekstury HD do TR2 z i'OS od tekstur HD do TR3 od pewnego moddera.

Kiedyś chcieli wydać remastery do TR1-3 i miały opierać się na tych teksturach z i'OS. Także i tak mamy lepszą jakość od dawna w TR 1 i 3 dzięki modom.
A tekstury HD do TR2 to te wyciągnięte właśnie z wersji i'OS.
W przypadku TR1 mamy 3 paczki różnych tekstur HD (i'OS, John Capon, Silverlok)
Za tekstury HD do TR3 odpowiada Giovanni z Brazylii.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-01-29 11:03:54
28.01.2021 19:01
Wiedźmin
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wiedźmin
44
Legend

Legend i Underworld oficjalnie były uważane za kontynuacje 1-4 oraz Angel of Darkness.

Osobiście reboot zawsze traktowałem i tak jak prequele głównej serii 1-7. Chronologia jest bardzo czytelna.

Tomb Raider 2013
Rise of Tomb Raider
Shadow of Tomb Raider

przeskok 10 lat

TR I aka Anniversary
TR II
TR III
TR IV
TR Angel of Darkness
TR Legend
TR Underworld

Najlepszy dodatek "The Lost Artifact" zaczyna się bezpośrednio po zakończeniu 3 części.

Pomijam różne przygody z Chronicles oraz dodatki do 1 i 2 części. Ale niezbyt za nimi przepadam.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-01-28 19:04:23
28.01.2021 19:16
3.1

o właśnie tak to się przedstawia

28.01.2021 23:36
arianrod
3.2
arianrod
66
Generał

No nie wiem, może i tak. Ale na Tomb Raider Wiki https://tombraider.fandom.com/wiki/Tomb_Raider_Wiki przeczytałem, że gra doczekała się dwóch rebootów, a każdy z nich przedstawiał inny timeline i inną inkarnację Lary:

Original timeline (Core Design/Eidos Enteractive, 1996-2003)
- Tomb Raider
- Tomb Raider II
- Tomb Raider III
- Tomb Raider: The Last Revelation
- Tomb Raider: Chronicles
- Tomb Raider: Angel of Darkness

Legend timeline (Crystal Dynamics/Eidos Interactive, 2006-2008)
- Tomb Raider: Legend
- Tomb Raider: Anniversary
- Tomb Raider: Underworld

Survivor timeline (Crystal Dynamics/Square Enix, 2013-2018)
- Tomb Raider
- Rise of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider

I, szczerze mówiąc, wydaje mi się to bardziej sensowne niż twierdzenie, że Lara z Tomb Raidera z 1996 roku to ta sama postać, co Lara z Tomb Raidera z 2013 roku. Zresztą, gdyby traktować te wszystkie gry jako fabularną całość wkradłaby się tam cała masa nieścisłości. Naprawdę, pomysł łączenia tego wszystkiego wydaje mi się zupełnie nietrafiony i niepotrzebny.

post wyedytowany przez arianrod 2021-01-28 23:42:59
29.01.2021 10:50
Wiedźmin
3.3
Wiedźmin
44
Legend

Nowy reboot na 100% był restartem odcinającym się od reszty serii. Dlatego napisałem, że "osobiście" wliczałem je do całości, a ułatwiało mi to, że działy się 10-12 lat przed 1 częścią, ale oficjalnie wiadomo, że odcinały się od reszty, bo może mieli plan, by stara seria 1-7 im kiedyś nie zablokowała możliwości. W TR2013 Lara ma 18 lat, a w SoTR z tego co pamiętam 20 lat. Jak wiadomo w TR1 dobre dziesięć lat więcej niż w SoTR. A teraz ich plan z połączeniem wszystkiego oficjalnie jest nawet dla mnie zaskoczeniem.

Core Design przy Agel of Darkness był zmuszany poniekąd do restartu. Oni uśmiercili Larę w TR4, bo czuli, że tak najlepiej i odejść w chwale. Meli dość klepania co roku kolejnych części, a wiedzieli, że pomysły im w końcu wyczerpałyby się i serce do tej serii. Ale wydawca ich zmusił do Chronicles, a następnie na nowym silniku do Angel of Darkness, gdzie przywrócili postać do życia.

Też nie wiem po co chcą teraz łączyć reboot (trylogię ostatnich prequeli) z częściami 1,2,3,4, AoD, Legend, Underworld skoro w nich Lara ma zupełnie inny charakter. Ale widocznie stwierdzili, że tak najlepiej. Ale to spowoduje, że kolejne części namieszać mogą w chronologii i może zrobić się mnóstwo niespójności. Dlatego najlepiej, by kolejne części działy się między 20, a 30 rokiem życia Lary. Ale na to jak to poprowadzą nie mamy zbyt dużego wpływu.

Fani jedyne co wymusili na twórcach to w SOTR możliwość wyłączenia białej farby na półkach pokazującej, gdzie wspinać się jak w częściach 2006-2018 oraz możliwość wyłączenia nachalnych podpowiedzi w zagadkach. Ale i tak jedynie na Hard idzie tak zrobić.

Wolałbym, by kontynuowali teraz przygody z ostatniej trylogii co działo się z Larą między 20 , a 30 rokiem życia. I jej drogę jak stała się słynną panią archeolog z zadziornym charakterem znanym z części 1-7. Najgorzej jak połączą wszystkie części i będą powstawać jakieś nowe części w czasach głównej osi 1-7, gdy Lara ma ponad 30-stkę i będzie przeplatanka i chaos w całym kanonie. Capcom przy Resident evil od 1996 roku nie robi żadnych restartów z rebootem, a cały czas kontynuuje główną serię, bo remaki to jednak nie reboot.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-01-29 10:54:17
28.01.2021 19:24
kAjtji
4
odpowiedz
kAjtji
111
H Enjoyer

Chciałbym powrotu gameplayu z tej nieco starszej trylogii Legend itd. Nowe TR są fajne, ale trochę zbyt... typowe. Brakuje dwóch pistoletów i skakania na wszystkie strony.

28.01.2021 19:31
5
odpowiedz
6 odpowiedzi
Haszyszx
46
Chorąży

Żeby połączyć wszystkie serie to musi być jakieś dlc do shadow of tomb raider, gdzie lara powiększy biust

28.01.2021 19:52
SpoconaZofia
5.1
SpoconaZofia
80
Legend

Zapomnij. Teraz jest poprawność na wszystkich płaszczyznach życia. Feministki się nie zgodzą . Stara ekipa odeszła gdzie miała większą swobodę w tworzeniu gry. Teraz rządzą panie które dyktują jedyną słuszną wizje. Ostatnie patche do Shadow of the Tomb Raider pokazują jaki kierunek gra obrała.

28.01.2021 20:13
dzl
😁
5.2
dzl
103
John Yakuza

Trójkątne implanty silikonowe w DLC.

28.01.2021 21:25
AccKid
5.3
AccKid
49
Konsul

SpoconaZofia
Dokładnie. Wcześniej było o wiele fajniej, bo rządzili panowie, którzy dyktowali jedyną słuszną wizję (czyli kobiety z dużymi cyckami).

29.01.2021 18:58
arianrod
5.4
arianrod
66
Generał

SpoconaZofia
Stara ekipa miała taką swobodę, że Toby Gard, współtwórca Tomb Raidera, odszedł ze studia nie godząc się na seksualizację Lary.

30.01.2021 12:57
SpoconaZofia
5.5
SpoconaZofia
80
Legend

arianrod tyle że ja mówię o mechanikach gry jakie chciał wprowadzić i zmiany w scenariuszach a ty o cyckach.

07.02.2021 23:13
arianrod
😂
5.6
arianrod
66
Generał

SpoconaZofia
Piszesz o mechanikach, jakie chciał wprowadzić i zmianach w scenariuszu pod postem o... powiększaniu biustu?
No ale OK, jakie to mechaniki i zmiany w scenariuszu zostały storpedowane przez feministki i poprawność polityczną?
I czy stara ekipa naprawdę miała taką swobodę, skoro twórca gry, musiał pożegnać się z serią, bo nie chciał zmieniać Lary w groteskowy twór dla niewyżytych gimnazjalistów? No chyba że, upraszczając, swoboda polega na tym, że studio jest zmuszane do robienia wielkich cycków, a brak swobody na tym, że jest zmuszane do robienia mniejszych cycków. Logiczne.

28.01.2021 20:25
Wrzesień
6
3
odpowiedz
Wrzesień
63
Stay Woke

Te stare Tomb Raidery w sumie nigdy mnie nie obchodziły jakoś specjalnie, ale reeboot z 2013 to dla mnie gra akcji niemalże idealna. Kontynuacja też spoko, ale ten półotwarty świat i milion znajdziek były już dla mnie trochę męczące. Prosta, korytarzowa struktura poziomów jednak bardziej mi odpowiada w tego typu grach.

28.01.2021 20:48
7
3
odpowiedz
zanonimizowany1029564
48
Centurion

Jak dla mnie #1 to Tomb Raider z 2013. Nic mnie tak miło nie zaskoczyło od tamtego czasu. Przyjemna, szybka rozgrywka bez zbędnych dupereli w nadmiarze. Następna część RoTTR również była ok, ale brakowało jej tej świeżości, natomiast w SoTTR to już inna gra w której widać ewidentnie, że nie była w 100% robiona przez Crystal.

28.01.2021 20:59
lordpilot
👍
8
2
odpowiedz
1 odpowiedź
lordpilot
218
Legend

Barefootsauce

Podpisuje się pod tym oburącz :). Od siebie dodam, że stare Tomb Raidery nigdy mnie nie porwały, odpadałem nawet przy wersji demo, znudzony;).

Jestem w mniejszości pewnie, ale uważam, że reboot z 2013, to najlepsze, co mogło spotkać tą serię. Przy czym również uważam, że TR to numer jeden, RoTTR też jest ok, natomiast najsłabszy z tej trylogii jest SoTTR, wręcz zmuszałem się, żeby go skończyć.

post wyedytowany przez lordpilot 2021-01-28 21:03:35
28.01.2021 22:21
8.1
zanonimizowany1299021
8
Pretorianin

Ja z kolei znam stare na pamięć, a nowe to już nie to samo.

28.01.2021 21:32
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
boy3
112
Senator

Jednak szkoda że nie będzie nowej gry TR

post wyedytowany przez boy3 2021-01-28 21:32:42
28.01.2021 22:22
9.1
zanonimizowany1299021
8
Pretorianin

Powstaje jedna gra, która w jeden gameplay scali sześć części Core Design i nową trylogię za pośrednictwem jednego NEW GAME, więc to tak jakby faktycznie była nowa gra.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299021 2021-01-28 22:23:15
29.01.2021 10:05
9.2

przecież będzie

28.01.2021 21:55
10
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Złączą wszystko w całość i o to będzie Tomb Raider w wersji live service ;)

28.01.2021 22:18
11
odpowiedz
zanonimizowany1299021
8
Pretorianin

Czyli rozumiem, że nie będzie nowej gry, ale i tak będzie, bo powstaje gra, która obejmie 6 czesci Core Design i ostatnią trylogię i to wszystko odbędzie się poprzez jedno wciśnięcie new game w jednej grze? Jeśli tak, to zapowiada się lepiej, niż nowa gra :) Oczywiście to wszystko czeka nas w tym roku ? Jakby nie patrzeć 25-lecie, więc siłą rzeczy ten projekt powstanie w 2021 :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1299021 2021-01-28 22:19:50
28.01.2021 23:30
Herr Pietrus
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Ficyt

Ulubiona? Oczywiście Rise. Na drugim miejscu 2013.
A może obydwie po równo?
W stare gnioty praktycznie nie grałem, w ostatniego gniota Shadow też nie zamierzam.

A pozbawionych gustu fanów przerośniętych cycków nawet szkoda komentować.
Faceci z klasą wiedzą, ze małe jest piękne.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-01-28 23:38:21
28.01.2021 23:58
12.1
zanonimizowany1299021
8
Pretorianin

W stare gnioty praktycznie nie grałem
Stare gry to niech Pan szanuje, bo te nowe tak na prawdę zniszczyły gejming i współczesne Tomb Raidery z prawdziwym Tomb Raiderem nie mają nic wspólnego, a jakby porównać klimat to tak 1 do 100 względem zwłaszcza dwóch pierwszych części. Przede wszystkim jedynka to był prawdziwy horror i była to pierwsza gra w życiu, w której się wystraszyłem podczas grania. Dzisiaj nawet Medium nie oferuje strachu z pierwszego Tomb Raidera. Na szczęście teraz powstaje jedna gra , w której masz zapowiedziane klasyki i nową trylogię w jednym NEW GAME, więc sam zobaczysz, która część masz lepszy klimat. Tylko jak oni to zrobią, że to wszystko będzie jedną grą ? I ile czasu zajmie jej przejście, zwłaszcza jak zechcemy breać wszystkie sekrety ? 300 godzin ?

post wyedytowany przez zanonimizowany1299021 2021-01-29 00:02:05
29.01.2021 07:48
12.2
RanbuOne
28
Pretorianin

Bench80 Ok boomer, czas żebyś zaczął odróźniać faktyczną jakość gry od podszeptów nostalgii, kiedyś to się nawet w diablo II bałem grać, człowiek dorasta nabiera doświadczeń i przestaje się bać wielu rzeczy.

29.01.2021 10:07
12.3

te stare gnioty zjadają twoje Rise na śniadanie

29.01.2021 10:16
Wiedźmin
12.4
Wiedźmin
44
Legend

Bench80
Coś w tym jest. Lokacje pewne z TR1, TR, TR3 były z klaustrofobicznym klimatem, a to udźwiękowienie budowało grozę np: Caves, City of Vilcabamba, Lost Valley w TR1 czy cała sekcja z Wreck of Maria Doria oraz Temple of Xian w TR2. Działa to niesamowicie na wyobraźnię. Pod wieloma względami nowe Tomby w porównaniu do starych to przeciętne gry.

Podobnie jest na pewnych poziomach w skradankach Thief 1-3, gdzie klimat jest mocniejszy niż w obecnych horrorach np: poziom katedra z Thief 1 czy sierociniec z Thief 3.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-01-29 10:18:59
28.01.2021 23:55
Butryk89
😁
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Butryk89
158
Senator

Wystarczy, że zrobią cycuszki jak w "jedynce" i od razu nostalgia złapie większość. :3

29.01.2021 19:01
arianrod
😂
13.1
arianrod
66
Generał

Jak w jedynce, czyli trójkątne?

29.01.2021 00:05
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Skilgar
82
Konsul

Jeśli słyszę głosy, że 5 część Uncharted to już za dużo, to co dopiero powiedzieć o kolejnych tasiemcach Tomb Riderów i Indianów Jonesów. Ile tego już naprodukowano.

29.01.2021 10:08
14.1

jeśli dobre , to niech jest jak najwięcej. może być i co rok

29.01.2021 08:07
15
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
xittam
170
Generał

Kto potrafił w 1996 Larą stanąć na rękach i zrobić fiflaka po tym jak Lara wspięła się na krawędź i szpanować przed rozdziawionymi kumplami? Podczas wykonywania tego ekwilibrystycznego elementu Lara jęczała jakby ją wiadomo co.

29.01.2021 10:08
15.1

z shiftem chyba to było

29.01.2021 22:36
Butryk89
15.2
Butryk89
158
Senator

W innych odsłonach też można było to robić. :)

30.01.2021 15:06
15.3
xittam
170
Generał

W innych odsłonach też, ale tu chodziło o tę pierwszą odsłonę - to była wiedza tajemna na równi z umiejętnością rozpakowania arj i rar w dosie.

29.01.2021 09:53
Wiedźmin
16
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wiedźmin
44
Legend

Herr Pietrus
W stare gnioty praktycznie nie grałem

TR1-4 są zdecydowanie najlepszymi odsłonami dla wielu ludzi, którzy byli z serią od początku i których te gry rozkochały i przeszli je całe. I nowsze odsłony z lat 2006-2018 traktują jako fajne, ale na raz czy max dwa, gdy w stare mogą grać dziesiątki razy i do nich chętnie wracają. Do tego do TR1-3 są znakomite tekstury HD, które zwiększyły żywotność tych gier, a najmocniej zyskała jedynka.

Nowa trylogia to dobre gry akcji z świeżym pomysłem na serię w formie survival na jednej wielkiej mapce oraz z filmowym rozmachem, ale dość słabo sprawdzają się jako Tomb Raider. Mają fajne momenty i idzie się świetnie bawić, ale takie rozwiązania jakie były w ostatniej trylogii niezbyt przypadły mi do gustu jak mają w tytule gier Tomb Raider. I nie zachęcają mnie, by do niej powracać.

Najbliżej poziomem TR1-4 z lat 90' jest Uncharted 4.
Reboot (TR2-2013, RoTR, SoTR) przegrywa z TR1-4 w logistyce, grywalności, klimacie, wspinaczce, zagadkach, braku różnych egzotycznych krain i kultowych poziomów, ma za dużo strzelania, niepotrzebny crafting i bezsensowny pomysł w serii z opcjonalnymi grobowcami w serii oraz nadal białą farbę na półkach jak w środkowej trylogii oraz bardzo nachalnymi podpowiedziami przy zagadkach. Dopiero SoTR na Hard była możliwość usunięcia tej białej farby znanej z Tombów 2006-2018 oraz wyłączenia podpowiedzi.
Największą wadą najnowszej trylogii są i tak opcjonalne grobowce, bo najbardziej atrakcyjna rzecz w tych grach jest pomijana przez wielu.

Uncharted 4 przegrywa z TR1-4 tylko w logistyce, wspinaczce i tymi nachalnymi strzelaninami, a tak dużo lepiej skopiował atuty pierwszych kultowych gier serii niż najnowsze Tomb Raidery. Do tego fabułę ma ciekawszą niż nawet w najlepszym pod względem fabularnym Tombie Angel of Darkness. Naughty dog zrobił najlepszego Tomb Raidera od blisko 20 lat wydając Uncharted 4.

TR 1 i 2 to dla mnie gry na 10/10, a TR 3 i 4 na 9/10.
Nowsze części z lat 2006-2018 traktuję jako gry na 8/10.
Pierwsze trzy części kończyłem po 10 razy i na 100% do nich będę kiedyś wracał.
TR 4, Angel of Darkness, Legend, Anniversary po 3 razy.
Underworld i nową trylogię po razie. To samo Uncharted.
W TR4 o wiele więcej razy zagrałbym, ale gra miała powracanie między poziomami.

Anniversary dla mnie jest najlepsze z środkowej trylogii, a TR2013 z najnowszej.
Najtrudniej wybrać najlepszą część z TR1-4.
Raczej TR1 lub TR2. Jedynka ma świetne poziomy w Peru, Grecji, Egipcie, a dwójka znów Chiński mur, Wenecję, Wrak Maria Doria, Świątynie Xian itd. Ciężko wybrać. Czwórka cała w Egipcie i większość poziomów super poza segmentem Kair. Trójka świetne Indie, wyspy Poł.Pacyfiku, Antarktyda, a trochę gorsze ma segmenty w Londynie i Nevadzie. Ale znów ma najlepszy dodatek 3 część.

Gdyby nie sukces pierwszych Tombów nie byłoby kolejnych części oraz serii Uncharted.

Tomb Raider 1996 to prawdopodobnie najbardziej przełomowa gra 3d w historii:
-Pierwsza gra w pełnym 3d (środowisko, postać, wrogowie)
-Pierwsza gra z akceleracją sprzętową jak miałeś Voodoo.
Mega grywalność, super klimat, świetne zagadki, wspinaczka wymagająca, genialnie zaprojektowane poziomy.
To z tej gry naśladowała cała branża w latach 1997-2001 wydając kilkadziesiąt gier TPP naśladujących w większym lub mniejszym stopniu TR1-4

TR2 to znakomity sequel, który od razu w opcjach miał akcelerację sprzętową i zachował wszystkie zalety jedynki.
Chiński mur, Wenecja, Opera, Wrak Maria Doria, Świątynia Xian to już kultowe lokacje na miarę najlepszych poziomów z jedynki z sekcji Peru, Grecji, Egiptu.

Generalnie Tomb Raider 1-4 oraz Indiana Jones and Internal Machine z 1999 trzymają poziom i grywalnością sprawiają, że granie w te gry do dziś sprawia dużą frajdę :)

Po TR1-4 brakło pomysłów Core Design. Oni męczyli się już przy Chronicles, a potem na nowym silniku, który mniej znali tworzyli Angel of Darkness i zbyt mało czasu mieli na produkcję.

Seria przeszła do Crystal Dynamics, którym lepiej wypadł restart serii dzięki Legend niż ich poprzednikom przy Angel of Darkness, które może miało klimat, ale z ponurym Paryżem i Pragą nie sprzedało się tak jak liczył wydawca.
Natomiast TR-Legend znacznie lepiej. Ale po remaku TR Anniversary oraz kolejnej części Underworld seria znów przeszła metamorfozę.

Tym razem postawili na prequele bądź nawet reboot z 18 letnią Larą odcinając się od wszystkich części. Zawsze coś nowego. Inne spojrzenie. RoTR oraz SoTR na co wskazują liczby gorzej sprzedały się. Co część to gorzej więc i ta najnowsza formuła szybko wyczerpała się. Ale też mieli konkurenta godnego w postaci Uncharted 4.

Nie wiadomo czy teraz pociągną dalej przygody tej Lary z ostatniej trylogii reboot, gdzie ma 18-20 lat czy będzie kolejny restart. Były tylko plotki, że kolejna część może mieć fabułę związaną znów z Scion jak w jedynce, ale ze sporymi zmianami, by nie robić kolejny raz remaku pierwszej części więc mógłby być przeskok w czasie o 10 lat z Larą 30-letnią jak zaczyna się seria. Ale jak będzie pewnie dowiemy się za jakiś czas.

Ostatnio nawet była wzmianka też o możliwej kolejnej części Uncharted oraz nowym Indiana Jones. Więc możliwe, że w ciągu 5 lat dostaniemy 3 gry w tych klimatach.

Jest trochę zabawne, że najpierw Uncharted kopiowało z serii Tomb raider, a potem tak jak napisałeś najnowsze Tomb Raidery filmowość kopiowały znów z serii Uncharted.

Indiana Jones and the Infernal Machine 1999 kopiował z Tomb Raider 1-3 z lat 1996-1998 i wyszedł w ponownym czasie jak TR IV. Był jednym z najlepszych naśladowników Tomb Raiderów obok Drakan-Order the Flame,
Shadow man 1, a wiadomo, że cała branża kopiowała z tych gier na potęgę w latach 1997-2001. Infernal Machine miało wspaniałe egzotyczne krainy, atrakcyjne zwiedzanie grobowców i sporo zagadek,
a i tak przegrał starcie z TR 4.

Indiana Jones and the Emperor's Tomb 2003 było w nowej formule i wygrało z ponurym TR-Angel of Darkness, który był grą zabugowaną i z słabym sterowaniem. Choć bez myszki jest lepiej, gdy na samej klawie gramy jak w TR1-4, ale i tak mniej wygodnie od nich.

Uncharted 1 ma wiele podobieństw z Indiana Jones and the Emperor's Tomb 2003 oraz Tomb raider Legend 2006.

Uncharted 4 znów wspaniale skopiował pewne atuty pierwszych Tomb Raiderów z lat 90'. Naughty dog zaimponowali mi tą grą. Wreszcie gra w stylu Indiana Jones na miarę Tomb raider 1-4

Nowy Indiana Jones znów będzie pewnie kopiował z Uncharted 4 :)

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-01-29 09:56:53
29.01.2021 19:36
16.1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Poważnie, marnujesz się tutaj. Zatrudnij się w jakiejś gazecie albo napisz książkę.

29.01.2021 22:36
Butryk89
16.2
Butryk89
158
Senator

Jak książka ma napisać ksiązkę?

30.01.2021 15:15
👍
16.3
zanonimizowany251643
134
Legend

Do dzisiaj pamiętam level 'St Francis Folly' - perełka, majstersztyk. Dla mnie najlepszy level w grze ever.

29.01.2021 18:28
17
odpowiedz
Narwi
14
Legionista

Odpowiadając na pytanie zawarte w newsie: zdecydowanie najlepszą częścią jest oryginalny TR z 1996 roku. Kto wtedy odpalił TR od razu został wgnieciony w krzesło: ten trójwymiar!, animacje Lary!, pływanie! Kto wówczas grał w "jedynkę" nie ma chyba żadnej wątpliwości, że to jedyna przełomowa część serii dla świata gier.

16.02.2021 11:49
18
odpowiedz
sekwoja2004
16
Centurion

Co by było gdyby do Tomb raidera dać jeszcze King konga?
Jak by to wyglądało?

Wiadomość 25 lat z Tomb Raiderem; Crystal Dynamics scali serię i opowie, co dalej