Skyrim na fanowskim zwiastunie z dialogami czytanymi przez AI
O kurde. Spodziewałem się Ivony, a tu brzmi prawie jak oryginał :D
Od razu rozpoznałem głosy ze Skyrima, bo we niego grałem najwięcej.
Dla tych co jeszcze nie wiedzą to do Gothica istnieje coś podobnego - program "GothicBOT". Na YouTube można już znaleźć masę machinim i przeróbek, po polsku z naszymi aktorami z gry.
Gothic: Historia Prawdziwa dostało już poprawioną przeróbkę.
Byłoby super jakby zrobili takiego syntezatora mowy na bazie Jokera od Marka Hamilla i zrobili jakąś dobrą animacje z tym
z jednej strony super, że sztuczna inteligencja znajduje wykorzystanie w wielu obszarach dotyczących gier komputerowych, usprawnia ich powstawanie,
z drugiej szkoda, że robi dużą cześć roboty za osoby biorące udział w powstawaniu np. modów, zdaję sobie sprawę, że ludzka praca jest coraz mniej istotnym aspektem, ale w tej dziedzinie mnie, jako osobę tworzącą mody to po prostu drażni. Nie mówię, że to złe, ale odbiera całkowicie satysfakcję i motywację, kiedy tworzysz ponad rok np. paczkę tekstur od podstaw i musisz zrezygnować, bo ktoś Cię ubiegł klikając "generuj" w programie na bazie AI do zwiększania rozdzielczości zdjęć.
A może po prostu pozostawić same napisy i niemych NPC-ów? Przez długi czas były to jedyne opcje,..
Pragnę tylko dodać że twórcy modyfikacji mają jeszcze jedno rozwiązanie - "krojenie dialogów" i składanie ich tak by stworzyć swoje kwestie. Niestety ogranicza to trochę dialogi i rodzaje głosu które są wspierane ,więc dobrze że takie narzędzie powstało.
Może dzięki temu dubbing stanie się tańszy i w większej ilości nowych gier zacznie pojawiać się możliwość wyboru własnej ścieżki językowej, a nie jedynie napisy.
Ładnie rozwija się technologia.
Ciekawe kto pierwszy zaimplementuje to w dużej grze.