Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki
Ten cały hype na DI sprawi, że Blizz nie ma motywacji, by chwalić się D4 na BlizzConie. Obym był w błędzie, bo oprócz D4 raczej niczym nas nie jest w stanie zaskoczyć.
Sam gameplay wygląda dobrze,tylko obawiam się że po alfie zobaczymy typowo mobilne nachalne mikropłatności
Tak, ale grasz sam dla siebie, poza rankingami. Ale Kupić będziesz mógł: Peta, kamienie do szczelin (modyfikacje szczelin). Tyle. Może także jakieś skórki itp.
Nie mogę się doczekać. Mało gram na telefonie, więcej na Switchu ale telefon łatwiej schować pod biurko w pracy :D
Nigdy nie rozumiałem, czemu auction house był problemem, to było jedno z najciekawszych rozwiązań, a i dorobić do wypłaty się dało. Po zamknięciu przestałem grać.
Czyli raczej nie dla przyjemności z grania grałeś.
Ja tam kupowalem tylko za zloto z gry i tak samo sprzedawałem za zloto i mialem dzieko temu szybszy boost w grze.
Idea fajna, alw bez prawdziwych pieniędzy. Jakby byla tylko opcja placeniem zlotem w grze i ceny maksymalne (np 100 tys zł a nie miliardy) to mogloby to zostac na stale.
Ale to juz nie w dzisiejszych czasach.
Dla mnie też nie sam AH był problemem, a to, że bez korzystania z AH bardzo trudno było się sensownie ubrać. Problemem był raczej system dropu (większość dropu była kompletnie nieprzydatna), niż to, że jak ktoś chciał, to mógł sobie kupić go na AH.
Na marginesie, to wciąż boli mnie, że sprzedałem jedną broń za bodajże 20 euro, a jak się okazało, mogłem sprzedać za dużo więcej. Ale głupi byłem, napaliłem się i nie zrobiłem odpowiedniego researchu :/
Rzecz w tym, że AH był jednym z "selling points" przedstawianych zarządowi Activision. I by ten pomysł wypalił, trzeba było tak zmanipulować drop-rate'ami w grze by gracze byli zachęcani do korzystania z Domu Aukcyjnego. Pamiętam, że dopiero po grubych tygodniach grania wypadła mi pierwsza legenda, na szczęście okazała się dobra. Przez najbliższe miesiące liczbę zdobytych legend mógłbym zliczyć na palcach obu dłoni. Po prostu nie dało się solo ubrać w miarę sensownie postaci.
Gracze podejrzewali to od samego początku, a lata po premierze D3 pojawiła się wypowiedź pracownika która potwierdziła przypuszczenia.
Dziękuję Pan Dziennikarz już wiem co myśleć o tym mobilnym chińskim Diablo, fajna to będzie gra na pewno.
spoiler start
A tak serio to wątpię, ale ja się tam nie znam.
spoiler stop
Blizzard chyba odpuścił sobie durnowaty motyw nefalemów, psujący te fragmenty historii w Diablo III, które mogły być dobre
Nie bardzo rozumiem co miał autor na myśli. Tak jak multi w D3 trochę kwiczy tak lore i wplatanie w nią motyw nefalemow jest bardzo ciekawy i wręcz pasuje w świat diablo bardziej niż auction house. Za którego usunięcie było mi niezmiernie smutno, bo można było dobrze zarobić. Fabuła diablo 3 jest dobra a nawet bardzo dobra. Chyba, że może ze mną jest coś nie tak?
Mnie się zwyczajnie nie podobało wprowadzenie super-heroicznych motywów do gotyckiej opowieści, gdzie człowiek stoi na przegranej pozycji w obliczu sił ciemności. Trochę bardziej pasuje do rozgrywki (ale też nie jakoś mocno), a odbiera poczucie grania o wysokie stawki, bo fabularnie szybko okazujemy się potężniejsi niż cokolwiek gra stawia nam na drodze. Takie power fantasy działa tylko w bardzo specyficznych przypadkach, jak John Wick, Doom. W Diablo ucina to ścieżkę od zera do mrocznego bohatera, to takie pójście na skróty. Wiem, co chcieli zrobić, ale IMO zrobili to źle, a mogli nie robić wcale. Ale może w Diablo 4 obrócą to w coś ciekawego, np. pokażą skorumpowanych Nefalemów.
Grafika dość kiepska i nie brońcie Diablo tym że ej ale to mobilna więc nie oczekuj za wiele bowiem są gry piękne na andka. A DI wygląda nijak. Muzyka z poprzednich odsłon. Przeciwnicy z 3 plus kilka zrobionych na od.... Jak zobaczyłem nowe pająki to mi bardziej się Van Helsing przed oczami ukazał . Wilki już totalnie skopane. No i mikropłatności. Wielu testerów mówiło że nawet tryb enchantingu ma się wpierać opłatami. Płatne skiny itp. nie zdziwię si więc jak i będzie ukończyłeś prolog wykup 1 akt za jedyne 69.99zł
Grafika musi byc slabaz zeby nawet na 5 letnich telefonach to dzialalo.
Poza tym jak beda nachalne mikropłatności to sie gre spusci w kiblu jak 99.99%= gier tego typu na smartfonach.
ja nie czekam na immortal i 4 od czasu ich ujawnienia. mobilniak co mnie nie interesuje i gra pod coop i multiplayer. moze w 4 zagram, ale to kiedys jak bedzie za 10-20 zl. ale w lutym kupuje cp akurat na urodziny :).
Gry blizzarda wolno tanieja i nigdy za tyle nie kupis ich gry. Do dzisiaj Diablo 2 nie schodzi ponizej ok 50 zl (z dodatkiem).
no to nie kupie bo nie oplaca mi sie dac sporo pieniedzy na slabsze jak np 4. to juz wydam predzej te 50 zl na dwojke, ale dzieki za info :).
O ile gra nie będzie wyglądała tak, to spróbuję.
Zacznijmy od tego że "prawdopodobnie" D4 nie był w ogóle w produkcji w momencie zapowiedzi D-Mobile. Dopiero po "gówno burzy" wzięli co tam mieli z nie używanych asetów i skleili coś na szybko by uspokoić rozgniewany tłum.
Od roku od D4 jest cisza, osobiście pamiętam tylko gamplay z przed roku u Cinematic Trailer który mógł być równie dobrze planowany do reklamy Mobilki.
Sama mobilka jest robiona na szkielecie chińskiego klona D3 wiec oczywiście wygląda poprawnie rynek mobilny szczególnie azjatycki już nie przyjmuje byle gówna jeśli chcą zgarnąć coś dla siebie maja dużą konkurencje.
Co do mikrotransakcji to będą tym bardziej nachalne im gra będzie popularna. Jeśli mobilny Diabeł się sprzeda to to co jest obecnie będzie niczym co zobaczymy za rok.
Na koniec dodam że gracze nie muszą za nic przepraszać a ni się przekonywać do mobilnego Diablo. Niech sobie tam istnieje i jakikolwiek by on nie był dobry nigdy nie zastąpi H&S na PC, po prostu gry mobilne mają inny charakter niż PC. Mobilki to najczęściej gry które może grać czy to na przerwie w autobusie czy siedząc na tronie, czyli krótkie szybkie sesje.
Tak więc skończcie rozgrzeszać Diablo Immortal i nam wmawiać że tego właśnie chcemy bo im dłużej czytam takie artykuły tym bardziej zastanawiam się czy nie mamy pierwszego kwietnia.
Hej
Zacząłbyś lepiej od doinformowania się jak to wszystko działa :D
Oczywiście że D4 "prawdopodobnie" już dużo wcześniej było w produkcji, a cinematica nikt by nie podmienił tylko dlatego że gracze są źli. A że cisza i nic biedny nie widziałeś? Spójrz ile minęło od pierwszego trailera Cyberpunka do następnej informacji o nim.
Że nie zastąpi H&S z PC? Myślę, że nie miał tego nigdy zrobić.
Gdzie natomiast powiedz mi ktoś Ci każe przepraszać czy się przekonywać? Albo wmawia że tego właśnie chcesz? Czytaj ze zrozumieniem.
Jeśli Diablo IV rzeczywiście było w produkcji (w co nie wierzę) wcześniej niż Immortal, to cóż.. Acti/Blizz wiedzą, jak sobie strzelić w stopę (czy raczej głowę). Bo wystarczyłoby na Blizzconie dać info o tym, że Diablo IV jest w produkcji i już odbiór by był inny. Tego oczekiwali gracze, a dostali info o mobilce.
jesli tylko same info o tym, ze jest produkcja 4 i tyle to na pewno gracze by sie ucieszyliby, ale gdyby jednak zaprezentowali co nieco 4 to niektorzy byliby rozczarowani bo gra pod coop/multiplayer to raczej bylaby gorszej jakosci niz normalna. odbior z pewnoscia bylby lepszy niz przy mobilce, ale jakos niezbyt przesadnie no chyba, ze same info o produkcji.
Gracze by się ucieszyli gdyby pokazali samo logo "Diablo...<suspens>...4" i pełne porty, zresztą tak samo było z zapowiedzią God of War na PS5.
A co dostaliśmy zapowiedz mobilki.
Jak pisałem "prawdopodobnie" bo niema żadnych przesłanek że to co mówię (bądź nie) jest prawdą, ale tylko jak syf się zrobił wokół nich który by mógł zagrozić ich planom wejścia na rynek mobilny to coś tam pokazali. Powiedzcie co ostatnio Blizard wypościł poza dodatkiem do wow'a bo może ja nie pamietam. A już wiem remaster Warcrafta III!
D4 uwierzę jak zobaczę w grywalnej wersji.
p.s. duintal A co pogrzebało reputacje redów; korporacyjna chciwość (jak by co lubię Cyberpunka ale widać że grze brakuje jeszcze rok ostrych szlifów) i tutaj masz to samo. Po co bawić się w D4 skoro mobilny rynek daje lepsza kasę i łatwiej doić graczy. Puki co mamy Diablo Immortal o Diablo 4 Cisza.
p.s.2. Ostatni mój wiersz był bardziej ogólny na pojawianie się artykułów typu "patrze D Immoratl jest fajny" które zaczęły się pojawiać jak grzyby po deszczu, że niby mamy się tym interesować że się myliliśmy że ten Diabeł nie taki straszny.
No decyzja ze strony marketingowej zdecydowanie była fatalna, to fakt. Natomiast Blizzard zawsze robił wszystko długo, więc mnie to w sumie nie dziwi, że nic nowego od nich nie ma.
Korporacyjna chciwość... Na pewno tak. Czy na ich miejscu zrobiłbym mobilke? Jasne! Czemu nie zarobić jeśli można? Fajnie, że wreszcie prezentuje to jakąś jakość przy okazji tego "skoku na kasę". A że wszyscy piszą ciągle? Jest sporo growych mediów i wszyscy są zdziwieni:D
Takie pieniadze to glownie przez pierwsze miesiace, fakt, ale moj znajomy do ostatnich dni istnienia AH sprzedawal złoto przez Skype i mial odpalone po kilka(nascie) botów. Wiadomo, tutaj wszyscy to programisci 15k, ale wtedy bylismy na studiach wiec nawet te 500-1000 pln to mily dodatek do 'wyplaty'
A ja chciałbym zapytać czy gra wspiera obsługę pada (obojętnie jakiego) ?
Od pierwszej zapowiedzi tej gry pytam wszędzie o tą informację i nikt nie chce odpowiedzieć na to pytanie…
Cześć
Dawno nie grałem - podobno można w kostce mieć 4 moce a mi pokazuje tylko 3 - jak zrobić czwartą ?
"Diablo Immortal okazuje się lepszą grą na smartfony niż Diablo 3 na PC w chwili premiery" tak, tylko zwróć uwagę Panie redaktorze jaka jest konkurencja gier na pc a jaka na smartfony, nawet nie ma co porównywać. I mimo że D III miało i ma swoje wady to DI nawet w połowie nie dorośnie mu do pięt bo to tylko gra na smartfony, a grać na smartfonie to jak słuchać muzyki na głośnikach telefonu... Niby można, ale powoduje raka.