Twórcy Roblox warci więcej od CD Projektu, Ubisoftu czy Take-Two
Nie jest to dziwne, każda stworzona gra w Roblox to maszynka do robienia pieniędzy przez mikrotransakcje.
Mój bratanek gra w Roblox i za każdym razem jak dostanie jakieś kieszonkowe to chcę wydać je na robuxy, które przyśpieszają postęp w większości grach lub rzeczy kosmetyczne.
Póki co na szczęście udaję się go od tych pomysłów odciągać.
Pewnie wielu pluje sobie teraz w brodę, że nie kupili ich wcześniej.
Rozegrali to mądrze. Dużo ludzi kupuje te robuxy na kosmetyczne przedmioty, które tam zmieniają postać. Dodatkowo dochodzi multum gier od społeczności itd.
To taka dziwna maszynka do kasowania dzieciaków, śmieszne jest ze każda gra jest inna więc jak włożysz kasę to tylko w w jedną i raczej tego co tam kupisz nie wykorzystasz w innej grze.
Coraz gorsze czasy dla graczy nadchodzą. Wystarczy zrobić model zarabiania na dzieciakach i jest sukces. Dotyczy to też gier na telefony zrobione w kilka dni byle tylko zarabiać jak najwięcej kasy od "graczy na mobilkach". Niedługo nie będzie opłacało się robić gier na PC z fabuła, bo przecież żaden dzieciak nie wyciągnie karty kredytowej od rodzica, żeby fabułę w grze poznać, tylko żeby w jakiejś grze mieć skina i pokazywać jakim jest się kozakiem...
Obwiniaj za to rodziców. Wychowanie 500+, i dziecko nikogo nie obchodzi. Straszne czasy. Dać dziecku co chce, i niech się odwali. Przecież aktualnie młodzi rodzice nie mają nawet grama rozsądku, a co dopiero ich dzieci. Ale nie ruszajmy tematu. Delikatny. Tym bardziej że to forum o grach.
A takich gier jest więcej -- Fortnite jest jednym sporym przykładem, który pokazuje, że targetowanie młodego wyszczekanego wrzeszczącego gracza daje duży zysk.
Pracowałem w Media Markt. Rodzince podchodzili i pytali o komputer, który uciągnie tę grę. Każdy. Po kolei.
Czemu ma się "nie opłacać" robić singli tylko dlatego, że "dzieciaki płacą za mobilki"? Co ma piernik... Inny klient, inny "popyt". CP się zwrócił w pierwszym chyba dniu sprzedaży a Ty piszesz, że nie opłaca się go robić? Baldura nowego nie opłaca się robić? Valhalli nie opłacało się zrobić? Anno nie opłacało się zrobić? Settlersy się robią mimo tego, że się nie opłaca?
Mobilki stosunkowo łatwo zrobić, jest pokusa przerzucenia się na nie, ale rynek nie zna próżni. Ktoś zagospodaruje popyt na single. Jeśli Rockstar nie wyda GTA w singlu, to na rynku pojawi się producent, który zagospodaruje porzuconych klientów. Tak to działa.
No i czy ktoś ma jakąś daną, że gier single ubywa? I ich udział w "torcie" nie ma znaczenia bo po prostu tort niebotycznie urósł (właśnie dzięki mobilkom).
Co powiecie na to pierwsza śmierć lekrza w Polsce po przyjęciu bezpiecznej szczepionki na coivd-19.
Niektóre gry na Robloxie są nawet fajne (Entry Point, Phantom Forces, Standard Issue) ale większość to są maszynki do kosenia kasy dla małych dzieci.