Valve poszukuje psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx
Stanowisko psychologa istniało w Valve od dawna, może nawet od początku. Zajmował się tym niejaki Mike Ambinder. Teraz po prostu szukają więcej takich osób (Ambinder nadal tam pracuje).
https://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Ambinder
Oby nie.
Żeby będą więcej EXCLUSIVE gier tylko na VR i zapłacić WIĘCEJ pieniędzy na VR (kolejne 1000-2000 zł)?
Często czytałem i oglądałem w sieci, że korzystanie z VR (szczególnie tańsza wersja) na dłuższy metę może SZYBCIEJ pogorszyć wzroku (i zawroty głowy) niż normalny monitor z użycie okulary ochronne (odpowiedni dystansu i filtry anty-niebieskie).
Żeby firmy będą wydać MNIEJ klasyczne gry dla zwykłe komputery bez VR? Half-Life 3 jako ciąg dalszy będzie tylko na VR zamiast na normalny PC, gdzie są 2 pierwsze Half-Life? Tak jak Gears of War 2 i 3, albo Fable 2 tylko na XBOX, kiedy pierwsze części gry były na PC? To nie byłoby fair dla graczy, co kochają określone serii tytułów. Przestańcie prosić o więcej chaosu i więcej podziały platformy do grania, oraz podzielić serii gier na różne platformy jako exclusive i więcej wydatki!
Jeszcze tylko prosicie o exclusive gier tylko dla streamingu jako kolejna osobna platforma do gier... PC, PS5, XBOX i Switch to za mało dla Was?
No i w sumie zrobili, bo Alyx to taka trójka na upartego. Ten żart z HL3 już nie jest taki, jak te 5 lat temu. Oczywiście, niektórzy jescze wierzą, że Valve zrobi tradycyjnego FPS-a ale to jest już mało realne patrząc na to, jak oni inwestują w VR i technologie z nią związaną.
Zależy co rozumiesz przez tradycyjnego FPS-a, ale chyba mało kto dzisiaj widzi HL3 jako grę podobną do poprzednich części serii.
Czasy się zmieniły, dziś Gordon zapewne zwiedzałby większe mapy, zbierał szpej niczym Artem z Metro Exodus.
Wg mnie gdyby zrobili trójkę tylko na VR to raczej nie spodobałoby się to wielu osobom. Można tylko strzelać że trójka będzie dostępna zarówno na VR jak i na klawiaturę i mysz lub kontroler
Myślałem że już programiści z Valve potrzebują wyspecjalizowanej pomocy medycznej.
Gaben się tam z nimi nie cacka.
https://www.youtube.com/watch?v=k238XpMMn38
To nie żart to rzeczywistość w której pracują programiści Valve.
https://www.youtube.com/watch?v=T-BoDW1_9P4
Komentarze w kodzie dodawali ludzie którzy dziedziczyli kwiatki po innych i musieli przeglądać linijkę po linijce by ogarnąć ten b*rdel.
No i co takiego strasznego w tych komentarzach?
W aplikacjach enterprisowych, które mają być utrzymywane przez dziesiątki lat (a więc pilnuje się by kod był zrozumiały i czysty), takie rzeczy są na porządku dziennym (i to mimo tych wszystkich "artystów" co potrafią godzinami w pull requestach czepiać się nazw, formatowania kodu, zastosowanych wzorców projektowych, długości metod itd.). A co dopiero w grach komputerowych, które są znacznie trudniejsze w kodowaniu, i które mają po prostu "działać" w momencie premiery i przez kilka patchy, a potem kod do szuflady. W dodatku jest mało standardów, wiele rzeczy trzeba wymyślać samemu, zwłaszcza jeśli próbuje się stworzyć coś nowatorskiego. Do tego jeszcze można dołożyć wiele platform sprzętowych i konfiguracji, każda ze swoimi narowami, i masz kod pełen ifów i obsługi specjalnych przypadków.
Gdyby ten HL nie był na VR to byłaby to niczym nie wyróżniająca się produkcja. Change my mind. Wolałbym aby Valve powróciło do tworzenia nowych gier, tak jak kiedyś wyznaczali standardy przy premierze HL2.
A czego Ty się spodziewałeś? Ludzie bawią się w mody i chcą grać w Alyxa bez gogli i właśnie to dostają. Niczym nie wyróżniającą się grę. Jak już tak do tego podchodzić( aby koniecznie zagrać) to lepiej już to sobie odpuścić. Resident 7 też dostaje mocnego kopa w VR. A bez VR? Nic specjalnego. Tyczy się to każdej lepszej gry na gogle. Jak jest specjalnie robiona na gogle, to graj w nią na goglach a nie na padzie i TV.
„ Wolałbym aby Valve powróciło do tworzenia nowych gier, tak jak kiedyś wyznaczali standardy przy premierze HL2.”
No i właśnie tym jest Alyx. Najlepszą nową grą od Valve na wirtualne gogle. I tak też wyznacza standardy, bo firmy robiące gry na VR od premiery Alyx, biorą ja za wzór.
HL Alyx to jest właśnie nowy standard. To większa rewolucja w rozgrywce niż nawet pierwszy HL. Moim zdaniem trudno sobie wyobrazić coś bardziej innowacyjnego (w stosunku do HL2) niż Alyx. Tylko żeby to zrozumieć to trzeba sobie kupić gogle – nie jakieś drogie, bo wystarczy Quest 2.
Trudno zmienić twoje zdanie, bo trudno oszacować co by zrobili gdyby to nie było na VR, bo mechaniki na pewno musiałby być zupełnie inne, a to znaczy, że gra byłaby inna, więc nie da się określić czym miałaby się wyróżnić, gdyby była bez vr.
A tak wyróżniła się tym, że jest vr i nie działa na płaskim ekranie :-)
Grę przeszedłem, ale jednak masz trochę racji, jest to naprawdę dobra i solidna gra, przyjemna, ale nie czuję by była jakaś rewelacyjna, przełomowa.
Mogli by bez problemu zrobić 2 wersje, vr i zwykłą, dostosować tylko mechaniki, siłą tej gry leży w tym, że jest po prostu dobra, i byłaby nadal z czy bez vr.
Wszyscy co piszą, że to jest jaka REWOLUCJA, nie mają totalnie pojęcia o czym piszą.
No dobra a teraz odpowiedzcie mi na pytanie, czy poza samym faktem posiadania gogli VR i zagrania w tego HL Alyx jest coś innowacyjnego w tej produkcji? Toć to nawet nie musieli mocno modyfikować silnika gry jaki posiadają, wszystko to już mieli po HL2. Dla kogoś dla kogo gogle VR nie są alternatywą do grania to premiera tej gry przeszła bez większego zainteresowania.
Cóż, obecnie nie ma lepszego sprzętu do VR (pod względem parametrów) niż Valve Index. Tylko jeszcze jakby były tańsze. Jeżeli Valve mocno skupi się na rozwoju tego sprzętu, to mogą bardzo wiele zmienić i rozpromować technologię VR. Jeżeli jeszcze do tego skupią się na wpływie gier na doznania graczy, to gry na VR od nich mogą być naprawdę czymś wspaniałym i Valve znowu popchnie rynek gier do przodu.
Nowy Quest 2 też jest niczego sobie i nie trzeba sprzedawać nerki aby go kupić. Valve powinno skupić się na takich właśnie goglach aby nikogo cena od razu nie odstraszała. Tym bardziej, że potrzeba jeszcze PC aby to pociągnął.
Błąd imo. Miałem indexa, reverb g2 questa 2 i jeszcze parę innych starszych googli i wiesz co? Quest 2 został tylko, bo to są imo najlepsze google pod gierki ;).
Index to już prehistorian jeżeli chodzi o rozdzielczość. Kiepsko to wygląda w porównaniu do questa czy do g2. To tak jakbyś grał na rozdzielczości hd vs full hd czy 2k. Może nie dokońca trafne porównanie ale domyślisz się o co mi chodzi :>.
W ogóle nie szukają psychologa, ze specjalizacją - uzależnienia, aby skonstruować nową grę tak - aby uzależniała graczy jak uzależnia hazard. Ani trochę! ;)
https://www.uzaleznieniabehawioralne.pl/siecioholizm/gry-sieciowe-jak-narkotyk/
Gdyby ciążył mi portfel i nie miałbym na co innego wydać zbędnej gotówki, zestaw VR do Alyx byłby pierwszym zakupem na mojej liście. Moim zdaniem to sukces Valve, bo potrafili wykreować moją potrzebę
Jestem. Jakiś problem? Chcecie o tym porozmawiać?
Sprawdzam grę... A gdzie skrzynki, paczki, skórki do kupienia?
Palę hajs.
Bardzo fajnie. Alyx była w zasadzie najbardziej rewolucyjną produkcją ostatnich lat która pokazała że VR nie tylko przetrwał ale i się rozwija. Jeszcze jeden tego typu eksperyment - najlepiej jednak w jakimś medieval fantasy - i sam bym się zastanowił czy nie zainwestować w VR. Z 1/2 produkcje o takiej skali jak Alyx i powiedziałbym że jest ciekawszą opcją od konsoli.
Wystarczy że zrobią wersję alyx bez vr.
Alyx to niezapomniane przeżycie. Mam 11h gry i wciąż nie ukończyłem. Delektuje się każdego dnia po 30 min.. Bezprzewodowe granie na Quest 2 to zupełnie inny wymiar rozgrywki. Gra roku 2020 warta każdego piniądza