Red Dead Redemption 2 grą roku Steam Awards 2020
Gra wydana pierwotnie na konsolach w 2018 roku oraz na PC w 2019, została ogłoszona w 2021 roku jako GOTY 2020 roku.
Ciekawe czy Cyberpunk zwyciężyłby w którejś z kategorii, gdyby został wydany chwilę wcześniej.
Gra wydana pierwotnie na konsolach w 2018 roku oraz na PC w 2019, została ogłoszona w 2021 roku jako GOTY 2020 roku.
W dodatku prezentująca skopany port i tryb online na który praktycznie każdy pluje.
GOTY 2020 jak nic.
i w dodatku taka persona jak mła grała w toł greł roku 2, godz i 37 minut... śfietnie kórcze
Co do RDR2 w pełni zasłużenie. W swojej kategorii, to właściwie tam same sztosy są.
To ty chyba nie widziałeś RDR2 w dniu premiery w jakim stanie technicznym był, gdzie gtx serii 20XX nie dawał radę z 60 klatek wyciągnąć i problemy z Rockstar Laucher.
mazurek gram w RDO od dnia premiery jak i Cyberpunka 2077 od dnia premiery. I w życiu nie widziałem tak zabugowanej i tak spier.olonej gry jak Cyberpunk. RDO miał swoje wady, ale mimo to cyberpunk przy RDO leży i kwiczy.
fanboje redów minusują, bo cały hajs przez rok zbierany jak psu w du.. :D poszło, a teraz płacz i wszystko inne to kupa. Oni teraz milion godzin spedzą na singlu hahaha, współczuje takim pseudo graczom
Nie ma co was nawet komentować a i tak ma każdy wywalone na waszą opinie. Komu się gra spodobała gra do dnia dzisiejszego i to jest najważniejsze a wy płaczcie sobie dalej. Pozdrowionka.
prawda jest taka ze was boli buraki fanboye ze rockstar zrobił grę z mniej uciążliwymi babolami niż CDP. I sracie żarem w komentarzach
Po dwóch (2) godzinach gry w CP2077 zgadzam się z osobami jadącymi po "dziele" CDPR.
Gra jest zabugowana równo. Gram poprzez GFN (Steam) i w ciągu tych dwóch godzin gry uświadczyłem pięć bugów które ostro kuły w oczy i wywalały z immersji.
Broń wisząca w powietrzu, samochody przejeżdżające przez siebie, Jackie przechodzący przez zamknięte drzwi itd.
Gra to pośmiewisko na YouTube i CDPR zajmie wieki naprawa tej kaszany.
RDR2 świetna gra, bardzo cieszy, że RDR2 wygrał też jako gra ze znakomitą fabułą. W pełni zasłużone nagrody.
Z tą znakomitą fabułą to nie przesadzaj. Tam jakakolwiek fabuła zaczyna się w ostatnim akcie. Reszta jest po prostu jako pretekst do dalszego grania.
Nie przesadzam.
Właśnie tą powolną rozgrywką w trakcie której możesz poznać bohaterów ta świetna fabuła się objawia. Chcesz non stop akcji zagraj sobie w gównoduty.
Dokładnie tak. Każda animacja (przeszukanie zwłok, szuflad, długie górskie wędrówki itd) ma ogromny wpływ na immersje. Przechadzanie się po obozie, poznawanie każdej postaci z osobna, sprawia, że nie są to kolejne bezmózgie npc ale prawdziwi bohaterowie.
Gra mi się bardzo podobała, świat w niej przedstawiony również, różne aktywności czy sposób w jaki prowadzona jest fabuła (czyli spokojnie i leniwie przedstawiona dzieje bandy). Jednocześnie dopiero we wspomnianym ostatnim akcie zacząłem w jakikolwiek sposób przejmować się Arturem i niektórymi postaciami - Sadie, Johnem i tym czarnym, nie pamiętam jego imienia. Tak przez wszystko co się wcześniej działo to miałem właśnie wrażenie, że to pretekst mający sprawić byś grał dalej. I jak mówiłem, była to gra przyjemna, ale jednak fabularnie mogłoby by być zdecydowanie lepiej. Jednak gdybym miał wrócić do gry by ją przejść tylko dla fabuły, to powiem że wolałbym przejść co innego.
Gram 3 raz, tym razem na series X - nie mogę się nadziwić nad tym tytułem .
Poza zasięgiem konkurencji.
Rockstar mocno podniósł poprzeczkę
W pełni zasłużone dwie nagrody dla RDR2. A pozostałym zwycięzcom również gratuluję w tym Apex Legends, bo to najlepszy battle royale na rynku.
Po takim porcie jaki zafundował Rockstar uplasował się wyżej niż Hades, nad którym twórcy dłubali dłużej i zadbali o końcowy produkt, który otrzymał zasłużone pochwały?
lol
Wiesz jaki jest świat przecież. Jeśli niskobudżetowa gra walczy z wysokobudżetową to która mogłaby wygrać? Ta druga bo więcej ludzi w nią zagrało. I tutaj w ogóle nie chodzi o to czy któraś z tych gier jest lepsza czy gorsza. Jak masz kasę to masz marketing i większa zasięgi. Hades przegrał przez pieniądze. Świat nie jest idealny więc i zwycięzcy będą przewidywalni. Nie mówię że RDR2 albo Hades to gry wybitne albo bardzo złe. Mam neutralne zdanie nt. obu.
Hades i tak swoje zrobił. Zgarnął świetne oceny i sprzedaje się( na stemie) znakomicie. Twórcy pewnie skaczą z radości. Tym bardziej, że jest to gra na długie posiedzenia i zbyt szybko się nie nudzi. Choć można byłoby przypuszczać, że użytkownicy PC inaczej podchodzą do tego typu nagród i pierwszy lepszy blockbuster z ładna grafiką i od znanego producenta nie wygra wszystkiego w cuglach. A przynajmniej tak sądzą niektórzy grający na PC. No ale jak widać, obojętnie czy konsole czy PC ludzie wolą i głosują na to, co znane i bardziej rozpoznawalne.
Nic dziwnego,fenomenalna gra,która wyprzedziła generację swoją fizyką i dbałością o szczegóły,zachowaniem ai.
RDR2 dla mnie to jedna z najlepszych gier jakie ogrywałem, z niesamowitą fabułą i wspaniałym światem, a najśmieszniejsze jest to, że zanim zagrałem to nie lubiłem strasznie westernów i zastanawiałem się jak można grać w tego nudnego RDR2.
Więc jeśli ktoś nie grał to niech jak najszybciej nadrobi ten tytuł bo warto.
Słusznie, bo nie ma drugiego tak dobrze zrealizowanego świata, z super napisanymi postaciami i fabułą. Immersja na niespotykanym poziomie.
No przeciez, gry które sa.na wyłączność konsol #nikogo i sa przereklamowane..
Dlatego wsrod najlepszych gier na PC mowi sie glownie o RDR2, Death Stranding czy Horizon ZD, a nawet Detroit
2021, a tego gościa yerbie czy gra jest exem czy nie. LOL
No przeciez, gry które sa.na wyłączność konsol #nikogo i sa przereklamowane..
I masz rację exy na konsole #nikogo na PC, bo ich tam jeszcze nie ma. Tymczasem gry, które wymieniłeś no ten... exami nie są.
Brawo gratuluje genialnej riposty, te gry jak byly exami to byly wg. Pc master race słabe, nieistotne teraz juz nie sa
Stowarzyszenie PCMR tak mówiło? Że te exy są słabe?
Czy może pojedyncze posty losowych ludzi czytałeś?
Ja widziałem losowe posty, że gra była fajna jak była exem, a jak przestała być exem to meh.
1:1, bijesz się dalej?
O gołst się po raz kolejny ośmiesza, jaka nowość... Gościu odpuściłbyś sobie to trollowanie, bo to się smutne robi
I masz rację exy na konsole #nikogo na PC, bo ich tam jeszcze nie ma.
No właśnie to napisałem XD
Odwracając sytuację, dla pewnej grupy osób, gry przestają być fajne, jak wyjdą na więcej platform (chyba to ty pisałeś, że Horizon to super gra, a po wyjściu na PC była już tylko "ok średniakiem"? To mógł być ktoś inny, więc pytam)
No widzisz, a o TLoU2 nawet nikt nie wspomniał na steam awards.
Jednak jest to gówniana gra, nie to co RDR2
Dla mnie najlepsza gra w historii, do tej pory ją "męczę". Niestety przez swoją doskonałość obrzydziła mi wszystkie wychodzące po niej tytuły, może tylko TLoU2 się obroniło... Liczyłem na Cyberpunka, ale może się jeszcze wstrzymam te kilka miesięcy z zakupem, żeby się nie rozczarować :)
Jeśli masz mocny komputer to kupuj Cyberpunka.
Mam dokładnie tak samo, po RDR2 żadna gra nie była już taka sama po prostu Rockstar postawił półkę za wysoko dla innych. Jedyna gra która dorównuje poziomowi RDR2 to Cyberpunk. Mówię tutaj o scenariuszu, postaciach z krwi i kości, misjach pobocznych, świetnie wykreowanym świecie. Pod względem technicznym odstaje, ale mając solidny komputer nie odczujesz tego tak bardzo, ot jakieś glicze od czasu do czasu. Polecam jak najbardziej.
Płaczę nad kategorią muzyczną.
Słuszna decyzja, nic nie miało podjazdu do muzyki DOOM Eternal w zeszłym roku.
Mnie najbardziej ciekawi, że we wszystkich nominacjach wygrały gry... pierwsze z brzegu. Hmmm... Czy ludzie głosowali tylko po to aby dostać karty? ;)
No chyba nie liczyłeś na to, że wygra coś z poza tych najbardziej popularnych gier? Większość osób wie lub pamięta o premierze kilku gier i to jeszcze zazwyczaj z jednego, może dwóch gatunków.
Ciekawi mnie jak by wyglądało to zestawienie składające się z samych indyków lub innych gier nie-blockbusterowych.
Obłędnie dobry jest RDR2. Zasłużenie wszystko wygrywa.
Kupiłem sobie rdr2 na święta i mam już 83h gra się naprawdę przyjemnie fabularnie na razie(jestem w momencie kiedy odzyskaliśmy jacka od tego Włocha) jest super, bardzo fajne jest to że o postaciach dowiadujemy się np z takiego siedzenia wieczorem przy ognisku. Optymalizacja jest genialna patrząc jak realistyczna jest grafika.
Serio Death Stranding jakie innowacje były ? Chodzenie od punktu A do punktu B
patrz, w CP2077 jakoś się da chodzić od punktu A do punktu B, żeby coś wykonać i raz jeszcze, czasem jest też punkt C
Każdą grę można podsumować w tak prostacki sposób.
Nie brałbym steamowych nagród na poważnie, połowa głosujących grała tylko w CSa mając na liczniku kilka tysięcy godzin
To chyba jestem jedyny który po przejściu* zrobił szybki uninstal;]
*Przeszedłem nie znając pierwszej części
Wiem, że vox populi i et cetera, ale że Terraria przy jej wsparciu popremierowym nie dostała owocu miłości, to istna zbrodnia.
Najlepsza fabuła to bez wątpienia Detroit. Jak dla mnie to również i gra. Drugie miejsce jak najbardziej RDR2. Być może Detroit miało mniejsze zasięgu jako exclusiv(przez długi czas) na ps4. Generalnie Quantic Dream zawsze jest mistrzem fabuły na wieki, wieków Amen.
Nic dziwnego, Red Dead Redemption 2 to najlepsza gra R* oraz jedno z największych osiągnięć branży. Poziom historii, scenariusza, stworzonego świata, postaci, przywiązania do detali jest wybitny. Jestem w stanie stwierdzić, że jest to najlepsza produkcja poprzedniej generacji. Szkoda tylko, że niewielu producentom udaje się do gonić R* (może Naughty Dog to potrafi).
Powracając do głosowania na Steam, trochę smuci brak zwycięstwa Factorio w swojej kategorii.
Dla mnie to jest gra generacji ograłem ją na XSX i żałuję że zrobiłem to przed AC Valhallą bo trochę chyba popsułem sobie wrażenia z valhalli po genialnym RDR 2
W sumie dobrze że CP2077 się nie kwalifikuje. Jak już mu poprawią wszystkie bugi, to może do końca roku zyska uznanie graczy. W końcu ponoć mimo wszystko jest to całkiem udany tytuł.
Zgadza się. Nikt nie twierdzi, że nie jest ale dawno nie widziałem gry AAA z taką ilością niedociągnięć i co ważniejsze widocznych prawie na każdym kroku. To co Redzie potrafią dobrze robić to konstrukcja zadań, dialogi, dobry poziom grafiki, dobranie ścieżki dzwiękowej. Szkoda, że cała reszta prezentuje się źle i wymaga wielu miesięcy pracy.
Zasłużenie. Jak dla mnie najlepsza gra w historii ex aequo z Wiedźminem 3.
Ja bym nawet powiedział, że RDR2 jest nawet lepszy od Wiedźmina 3, mimo że zdecydowanie bardziej wolę setting fantasy od westernu, a samego Wieśka uznaję za jedną z najlepszych gier jakie poznałem. Fabuła gry od Rockstara ujęła mnie jednak trochę bardziej. Co jednak jest wspólnym mianownikiem obu tych gier to to, że po ograniu obu tytułów dręczyło mnie uczucie pustki i samo to świadczy o tym jak mocno wpłynęły na mnie obie te fantastyczne produkcje.
A mnie wgl nie kupiło RDR2, Gta V miało świetnie zarysowane postacie, i non stop nie schodził mi uśmiech z twarzy patrząc na perypetie bohaterów, szczególnie rodziny Micheala, może miało mało aktywności pobocznych, ale sama fabuła majstersztyk, RDR2 to karma dla oczu to na pewno, mnóstwo rzeczy do roboty, ale po paru początkowych misjach straciłem zainteresowanie, nie było w grze nic co by mnie porwało, postacie i ich los były mi obojętne, jakoś mało charyzmatyczne, może im głębiej w las tym lepiej, ale nie mam ochoty póki co tam wracać, CP 2077 wchłonął mnie odrazu, to nie to, że nie lubie klimatów dzikiego zachodu, po prostu jest zbyt pompatycznie, na pewno gra to wysoka półka technologiczna, kiedyś na pewno spróbuje jeszcze podejść do niej ;d
Fajnie, że aż 4 polskie gry były nominowane.
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Ghostrunner
Helltaker
Thief Simulator VR
No to ja odbiłem się od tej gry - Steam Awards 2020- po paru godzinach, przez:
- drętwotę poruszania się postaci, interakcji, sterowania
- niemrawe strzelanie
- nieangażującą fabułę, przynajmniej na starcie
Generalnie rozczarowanie, chodź gra z pewnością ma bardzo wiele plusów, jeśli dać jej szansę na dłużej.
Na początku fabuła się ciągnie, ale potem już trzyma fason. Grę zrobiłem 2 razy, bo za pierwszym olałem wiele misji pobocznych i leciałem z głównym wątkiem. Zasługuje na drugą szansę.
Mówcie co chcecie ale zgadzam się z przedmówcami i stwierdzeniem że to gra dekady. Wszyscy dobrze wiemy że Rockstar mocno podniósł poprzeczkę i nieprędko jakaś gra dorówna grafice, ich otwartemu światu czy przede wszystkim fabule. Co do kwestii technicznych to jestem z gierką od samego początku na PC i oprócz tego że kilka razy launcher wyłączył grę to nie miałem z nią problemów a w dniu premiery siedziałem jeszcze na podstawce 1150.
Niestety, ale dyskwalifikacja za niegrywalny port na PC. Może za 5 lat, kiedy będę mieć pięciokrotnie mocniejszy zestaw niż trzeba, gra raczy nie zwalniać poniżej 30 klatek niezależnie od ustawień.
Rockstar uwielbiałem was za GTA SA i kochałem za Maxa Payna, ale za te kaszaniaste porty typu GTA 4 czy właśnie RDR2 spadliście do ligi piwnicznej.
Pokazuje to tylko jaka posucha w dobre gry jest na PC. Grą roku zostaje 2letnia gra konsolowa. I to jeszcze jeden z najgorszych portów ostatnich lat. Fakt, że od premiery sporo połatali, ale nadal jest trochę błędów.
Dobrze, że wyrosłem z bycia tylko pctowcem, bo nie miałbym w co za specjalnie grać oprócz kilkuletnich gier i i RTSów.
"Pokazuje to tylko jaka posucha w dobre gry jest na PC."
Co? To wcale nie pokazuje żadnej posuchy, a jedynie potwierdza fakt, że wygrywają najpopularniejsze gry.
"Dobrze, że wyrosłem z bycia tylko pctowcem, bo nie miałbym w co za specjalnie grać oprócz kilkuletnich gier i i RTSów."
No tak, a przecież na PS4 wychodzi tyyyyle exów, że nie ma czasu wszystkich ograć. Oczywiście nie wspominamy o multiplatformach, bo one się przecież nie liczą i nie pojawiają się w mniej więcej równym czasie na wszystkich platformach, prawda?
Skoro wygrywa 2 letnia gra, to chyba coś z rynkiem pctowym jest nie tak. Wiem, że ciężko to stwierdzić w kraju przesiąkniętym pcetowym sprzętem, ale tak jest.
PC są z roku na rok coraz gorzej traktowe przez różnych wydawców. Rynek PC względem innych się kurczy przez co będzie coraz więcej takich kwiatków, gdzie premiery gier będą na konsolach, a dopiero za jakiś czas na PC. To nie jest nic dobrego, bo powinien być równy dostęp do gier.
W tym roku na PC ograłem tylko DLC do Anno, Crusaider King i Cp2077, bo lepiej działał.
"Skoro wygrywa 2 letnia gra, to chyba coś z rynkiem pctowym jest nie tak. Wiem, że ciężko to stwierdzić w kraju przesiąkniętym pcetowym sprzętem, ale tak jest."
Nie zauważasz jednej rzeczy. Zanim odbyło się głosowanie gracze wybierali nominowanych, a ci nominowani, którzy dostali najwięcej nominacji przeszli do grudniowej fazy głosowania. Z tego też powodu wygrała najpopularniejsza gra, ale możesz zobaczyć, że na liście nominowanych znalazły się takie tytuły jak Hades, DOOM Eternal, Fall Guys oraz Death Stranding. Podejrzewam, że jakby Sony zrobiło w podobnym stylu głosowanie, to na ich liście z pewnością zobaczyłbyś takie tytuły jak God of War, The Last of Us Remastered, czy Spider-Mana.
"PC są z roku na rok coraz gorzej traktowe przez różnych wydawców."
Czy ty naprawdę orientujesz się w rynku growym? Przespałeś ostatnie lata, czy w ogóle nie czytasz newsów PeCetowych?
Jak są traktowane coraz gorzej? Przecież coraz więcej wydawców właśnie przekonuje się do rynku PC, co potwierdzają chociażby większa ilość premier gier Segi, czy też innych tytułów kojarzonych głównie z konsolami, ba nawet Sony wydało Horizona na PC, a podobno to nie ostatnia ich gra na tej platformie.
Jeśli natomiast uważasz inaczej i masz jakieś na to dowody to podziel się, chętnie poczytam.
"Rynek PC względem innych się kurczy przez co będzie coraz więcej takich kwiatków, gdzie premiery gier będą na konsolach, a dopiero za jakiś czas na PC."
Powiedz mi ile przypadków tego było w obecnej generacji? Z tego co kojarzę, to GTA V, Red Dead Redemption 2 oraz Death Stranding miały opóźnioną premierę względem PC.
"W tym roku na PC ograłem tylko DLC do Anno, Crusaider King i Cp2077, bo lepiej działał."
Ale Ty nie jesteś wyznacznikiem niczego. Ostatnie rekordy ustalane przez steama obalają twoje teorie.
Olekrek
Pc dominował w latach 1990-2007 całkowicie nad konsolami w każdym gatunku. Dominacja totalna.
Za czasów Ps3 i Ps4 2008-2020 zmieniło się tylko to, że konsole przejęły action/adventure TPP. To się zgadza, ale pozostałe gatunki to nadal przewaga blaszaków. Poza tym za czasów ps3 i ps4 o wiele więcej exów z pc trafiało na konsole po x latach. Były to świetne gry z lat 1990-2010, ale mało, która osoba widocznie to wie, że tak płaczą, gdy jakiś ex konsolowy trafi na blaszaki nie widząc ile takich gier na 10/10 lub 9/10 poszło w drugą stronę.
Pc zawsze będą miały przewagę nad konsolami np: o wiele większa biblioteka najlepszych gier, grafika, wydajność, mody itd.
Jedyna maszyna, która rzeczywiście wygrywała z Pc to była Amiga. Zwłaszcza w latach 1985-1990 upokarzała inne maszyny. Natomiast 1991-1995 mimo, że Pc ją dogonił, a następnie przegonił wizualnie często nadal najlepsze wersje gier to były Amigowe. Pc wygrywał twardym dyskiem i wpłynął na rozwój gier 3d. A firma produkująca Commodore i Amigi zbankrutowała.
Dla mnie to nie gra dekady, tylko najlepsza gra w jaką kiedykolwiek grałem. Nigdy żadna gra mnie tak nie przywiązała do siebie, że po zakończeniu jej siedziałem jak wryty. Można powiedzieć, że Rockstar podniósł poziom zbyt wysoko dla innych.
Jedyną rzeczą którą mógłbym zarzucić rdr 2 jest to że każda inna fabularna gra w którą grałem po niej wydaje się słaba.
Zgoda, że RDR2 ma świetną fabułę, ale są równie dobre lub minimalnie lepsze. Najlepsze fabuły w historii gier dla mnie mają mniej więcej na równi te gry:
The Longuest Journey+The Dreamfall-The Longuest Journey, Planescape Torment, Baldur's Gate 2+Tron Baala, System Shock 2, Mafia 1, Neverwinter Nights 2-Maska zdrajcy, Bioshock+ Bioshock Infinite+Burial at Sea, trylogia Mass Effect, trylogia WIedźmin, Pillars of Eternity 1 i 2, RDR2 itd.
RDR2 ma ogrom zalet, które kiedyś może opiszę w wątku gry, ale ma dla mnie też 2 wady ta gra:
1) Nie pasujący co całości gry początek 5 rozdziału w tropikach w klimatach Indiana Jones, Tomb Raider, Uncharted.
2) Zbyt długi, nudnawy i cukierkowy epilog grany innym bohaterem.
Po Wieśku 3 myślałem, że żadna gra już nie będzie smakować.
Naszczęście wpadło RDR2. Zasłużona nagroda.