Siemanko, jestem nowy w temacie wolfensteina, byłbym wdzięczny za rozpisanie chronologiczne części wolfensteina i czy we wszystkich występuje ten sam bohater? Najważniejsze jest to od czego zacząć?
Jeśli chcesz się skupić na nowej wersji Wolfensteina, to chronologicznie wygląda to tak:
1.) Wolfenstein: The Old Blood
2.) Wolfenstein: The New Order
3.) Wolfenstein 2: The New Colossus
4.) Wolfenstein: Youngblood - To akurat jest spin-off z córkami Blazkowicza, ale szczerze nie polecam, bo wypada dosyć słabo na tle poprzedniczek.
Teoretycznie Wolfenstein z 2009 roku jest również częścią nowszych wersji i dzieje się przed The Old Blood, ale jest dużo słabszy i też byś musiał poszukać pudełkowej wersji, bo w cyfrowej jest niedostępna. Warto też zagrać w Return to Castle Wolfenstein to kawał świetnej klasycznej strzelanki.
I tak, we wszystkich częściach, poza Youngblood, występuje ten sam bohater - B.J. Blazkowicz
przeklejone z gola (wersja tylko na PC)
Wolfenstein: Youngblood
Wolfenstein: Youngblood
Akcji 26 lipca 2019
Stworzona przez studio MachineGames poboczna odsłona cyklu Wolfenstein - pierwsza gra z serii, którą można przejść w kooperacji. Jako córki B. J. Blazkowicza, Sophie i Jessica, trafiamy do opanowanego przez nazistów Paryża w latach 80. XX wieku. Naszym zadaniem jest wsparcie lokalnego ruchu oporu.
Wolfenstein: Cyberpilot
Wolfenstein: Cyberpilot
Akcji 26 lipca 2019
Wolfenstein Cyberpilot to gra akcji korzystająca z urządzeń wirtualnej rzeczywistości. Gracz wciela się w hakera, który pomaga paryskiemu ruchowi oporu w walce z nazistami poprzez włamywanie się do niemieckich systemów i przejmowanie kontroli nad ich robotami bojowymi.
Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein II: The New Colossus
Akcji 27 października 2017
Kolejna odsłona bestsellerowej serii strzelanin FPP, a zarazem bezpośrednia kontynuacja gry Wolfenstein: The New Order, za której opracowanie odpowiada studio Machine Games. Akcja gry toczy się w 1961 roku – wybudzony ze śpiączki B.J. Blazkowicz i jego przyjaciele trafiają do okupowanych przez nazistów Stanów Zjednoczonych. Protagonista szybko znajduje wspólny język z przywódcami miejscowego ruchu oporu, w towarzystwie których rusza do walki z najeźdźcą. Podobnie jak miało to miejsce wcześniej, rozgrywka w Wolfenstein II: The New Colossus polega na eksploracji rozległych etapów, realizacji kolejnych celów misji i eliminacji zastępów zróżnicowanych przeciwników. Do naszej dyspozycji oddano szeroki wachlarz narzędzi mordu – wśród nich pojawia się nie tylko klasyczna broń palna, ale i bardziej wymyślne giwery. Warto odnotować, że po raz kolejny autorzy postanowili zrezygnować z regeneracji zdrowia na rzecz oldskulowego systemu apteczek. Całość charakteryzuje się trójwymiarową grafiką wysokiej jakości – w porównaniu z poprzedniczką podrasowano przede wszystkim tekstury i efekty specjalne, jakie towarzyszą wymianie ognia.
Wolfenstein: The New Order
Wolfenstein: The New Order
Akcji 20 maja 2014
Strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), stanowiąca siódmą, pełnoprawną odsłonę cyklu Wolfenstein. Produkcją gry zajęło się szwedzkie studio Machine Games, założone przez byłych członków ekipy deweloperskiej Starbreeze Studios. Fabuła Wolfenstein: The New Order przedstawia alternatywną wersję historii, w której III Rzesza wygrała II wojnę światową. Główny bohater – B.J. Blazkowicz, amerykański weteran sił specjalnych – po wybudzeniu z ponad 20 letniej hibernacji ponownie musi stawić czoła nazistom. Rozgrywka polega przede wszystkim na anihilacji hord przeciwników przy użyciu różnego rodzaju broni, a także rozwiązywaniu nieskomplikowanych łamigłówek. Nowoczesna oprawa wizualna gry to zasługa wydajnego silnika id Tech 5, znanego chociażby z Rage i The Evli Within.
Wolfenstein
Wolfenstein
Akcji 18 sierpnia 2009
Powracająca po kilku latach przerwy, kolejna odsłona popularnej strzelaniny FPS, zapoczątkowanej jeszcze na komputerach 8-bitowych przez Castle Wolfenstein z 1981 roku. Posiadająca prawa do tytułu firma Activision produkcję gry powierzyła tym razem ekipie Raven Software, znanej m.in. z Quake’a IV czy cyklu Soldier of Fortune. W grze wcielamy się ponownie w agenta B.J. Blazkowicza, który próbuje pokrzyżować nazistom plany wynalezienia tajnej broni o nazwie Black Sun. Akcja toczy się w okupowanym przez Niemców fikcyjnym mieście Isenstadt, gdzie prężnie funkcjonują ogniska ruchu oporu. Ich pomoc okaże się zaś bezcenna przy realizacji kolejnych zróżnicowanych misji fabularnych. Oprócz nowoczesnej oprawy, nowa odsłona Wolfensteina oferuje jak zwykle bogaty arsenał broni – zarówno rzeczywistej, jak i fikcyjnej, oraz rozwijane w trakcie gry specjalne moce bohatera. Autorzy dopracowali też sztuczną inteligencję przeciwników i wprowadzili element morale, wpływający na zachowanie nazistów podczas walki.
Return to Castle Wolfenstein
Return to Castle Wolfenstein
Akcji 20 listopada 2001
Osadzona w realiach II wojny światowej strzelanina FPS, będąca swoistą próbą odświeżenia legendarnego Wolfensteina 3D – przełomowej odsłony serii, której początki sięgają 1981 roku. Za powstanie gry odpowiada nieznane wcześniej studio Gray Matter, choć nad całością prac czuwali twórcy oryginału ze studia id Software. W grze wcielamy się w amerykańskiego agenta polskiego pochodzenia, B.J. Blazkowicza, który ma za zadanie powstrzymać tajny projekt nazistów, mający na celu wskrzeszenie księcia Henryka I i wykorzystanie jego mocy celem zyskania przewagi w wojnie. Podczas swej misji nasz protagonista musi stawić czoła zróżnicowanym przeciwnikom, wśród których znajdą się nie tylko żołnierze SS, ale i efekty tajnych niemieckich eksperymentów oraz siły nadprzyrodzone. Mocną stroną gry jest tryb multiplayer, w którym gracze dzielą się na aliantów oraz nazistów, a każda ze stron ma do wykonania określone cele. Wysoki poziom oprawy wizualnej zapewnia zaś zmodyfikowany silnik Quake’a III.
Spear of Destiny
Spear of Destiny
Akcji 2 września 1992
Kontynuacja niezwykle popularnej strzelaniny od studia id Software Wolfenstein 3D. Spear of Destiny ukazało się w 1992 roku, a więc wkrótce po premierze części pierwszej, w związku z czym różnice w mechanice i wykonaniu pomiędzy dwoma tytułami są nieznaczne. Gracze ponownie wcielają się w Williama B.J. Blazkowicza, amerykańskiego komandosa od zadań specjalnych wysłanego do nazistowskich Niemiec. Tym razem jego zadaniem jest odzyskanie legendarnej Włóczni Przeznaczenia, którą hitlerowcy na początku II Wojny Światowej wywieźli z Wersalu i umieścili w niedostępnej twierdzy. Spear of Destiny oferuje kilkanaście nowych map i kilku niespotykanych wcześniej przeciwników. W odróżnieniu od Wolfensteina 3D, etapy nie są podzielone na epizody, lecz stanowią spójną, długą misję, której zwieńczeniem jest pojedynek z Adolfem Hitlerem. Rozgrywka jednak pozostała niezmienna – obserwując akcję z widoku pierwszoosobowego gracz przemierza korytarze wypełnione wrogami, z którymi walczy głównie przy użyciu broni palnej. Pokonanie bossa z reguły nagradzane jest otrzymaniem klucza odblokowującego przejście do kolejnej lokacji.
Wolfenstein 3D
Wolfenstein 3D
Akcji 5 maja 1992
Kultowa strzelanina z 1992 roku nazywana często „pradziadem” trójwymiarowych FPS-ów. Wolfenstein 3D jest dziełem słynnego studia id Software, odpowiedzialnego również za markę Doom i Quake. Gracz wciela się w Williama „B.J.” Blazkowicza, agenta alianckich sił specjalnych, który wykonuje najbardziej niebezpieczne misje na terenie wroga. Blazkowicz zostaje wysłany do nazistowskich Niemiec w celu spenetrowania zamku Hollehammer, w którym przygotowywany jest tajny projekt superżołnierza. Kampania dla jednego gracza składa się z sześciu epizodów, które zaczynają się od ucieczki z tytułowej twierdzy Wolfenstein. Przemierzając korytarze zamkniętych lokacji, gracz walczy z rozmaitymi przeciwnikami: od psów bojowych, przez szeregowych żołnierzy, po potężne mutanty – na końcu każdego etapu czeka silny boss. W walce bohater posługuje się nożem i kilkoma rodzajami broni palnej. Poziomy zbudowane są niczym labirynty, a nadrzędnym zadaniem gracza jest odnalezienie klucza do wyjścia i przejście do kolejnej lokacji.
Wolfenstein z 2009r to dziwna sprawa. Ewidentnie widać, że "The New Order" jest nowym startem dla serii, bo chociaż bohater jest ten sam, to wygląda zupełnie inaczej, a jednak w "The New Order" pojawia się jedna postać z tej wcześniejszej części i są wspomniane wydarzenia, które się tam odbyły. Gra nie była doskonała, bywała nudna, głównie za sprawą tych powiedzmy, że "otwartych" lokacji, ale na pewno nie była słaba.
W temacie dodatku "The Old Blood" osobiście polecałbym go przejść po "The New Order".
Do "The New Colossus" dostępne są też trzy minikampanie z innymi postaciami. Zacząłem jedną z nich jakiś czas temu, i jakoś nie chciało mi się kontynuować po zakończeniu głównego wątku. Raczej było to z przesytu, nie z jakości, chociaż opinie na ich temat są raczej mocno podzielone.
W "The Young Blood" jeszcze nie grałem, ale zagram. Duża ilość raczej negatywnych opinii mnie nie zniechęci. Gram w to po równo dla strzelania i dla fabuły.
A "Return to Castle..." to jest po prostu konieczność. Gra jest stara, brzydka i nadal świetna.
Witam mam problem z trofeum akumulator + w wolfenstein the new order wszystko wykonuję prawidłowo a trofeum nie wskakuję ktoś pomoże ?