Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Cyberpunk 2077 - modyfikacje graficzne - PCMR

26.12.2020 22:07
A.l.e.X
1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Cyberpunk 2077 - modyfikacje graficzne - PCMR

W temacie tym będą wrzucane pierwsze zmiany które wydobywają z gry dodatkowe możliwości poza to co oferuje gra w ustawieniach domyślnych. Czyli wszystko powyżej ultra będą też dodawana screeny z przed i po modyfikacji. Pierwsze modyfikacje odnośnie boostu graficznego i znmiejszenia pop-upów w grze zostaną dodane już dzisiaj.

Przed każdą zmianą należy zrobić backup savów z gry ponieważ zmiany ustawień mogą odnieść się do późniejszych zapisów, więc wracając do punktu wyjścia czyli do ustawień domyślnych nowe zapisy mogą nie działać. Pliki oznaczamy potem jako tylko odczytu.

Redukcja pop-upów w grze na teksturach.

Otwieramy plik o nazwie "rendering.ini" file in "\Cyberpunk 2077\engine\config\platform\pc" i zmieniamy wpisy z

[LevelOfDetail]
DecalsHideDistance = 100.0 (domyślnie wartość 40.0)

Zmiana zasięgu rysowania w grze czyli sporo więcej detali i tekstury bez podmiany na rozmazane

w katalogu z grą (ten sam co powyżej)
"\Cyberpunk 2077\engine\config\platform\pc

tworzymy nowy plik o nazwie
DrawDistanceBoost.ini

w środku umieszczamy zapis

[Streaming]
DistanceBoost = 42.000000 (możecie próbować do 100, aczkolwiek od 50 w zależności jakie macie gpu mogą pojawić się różne problemy z migającymi teksturami 42 wartość jest sprawdzona i działa znakomicie, u mnie działa to przy 60.000000) - domyślna wartość w grze na ultra to 0.000000

Wyostrzanie w DLSS i poprawa rozdzielczości w lustrach i odbiciach

tworzymy w tym samym katalogu plik user.ini

[DLSS]
Enable = true
EnableCustomMipBias = true
EnableMirrorScaling = true
MirrorScaling = 1.000000
Sharpness = 0.800000 (wartość od 0 do 1)

Poprawa AI przechodniów i NPCów (wklejamy do tego samego pliku user.ini)

[Crowd]
AppropriateMinDistToPlayer = 200.000000
AppropriateMinLastSeenTime = 120.000000
BaseParkedCarProbability = 100.000000
DespawnLastSeenMinTime = 120.000000
Enabled = true
EnablePedestrians = true
EnableVehicles = true
MinStreamingVelocityNormalizedToBlockSpawn = 99998.000000 false
PassengerProbabilityModifierOnConsoles = 100.000000
PassengerProbabilityModifier = 100.000000
SpawnLimit = 69999
UseFrustum = false
ZCutoff = 220
ZCutoffEnabled = true
[Crowds]
BufferForAllowedDrivingOffRoadPercentOfCarWidth = 0.800000
BufferForAllowedDrivingOnPavementPercentOfPavementSide = 0.500000
CheckOnLaneUseLookup = true
EnterWorkspotDelay = 3.000000
ExponentDrivingOnPavement = 2.000000
MaxSpeedDrivingOnPavement = 40.000000
MinimumSpeedForKnockdownByCar = 2.000000
PlayerKnockDownByCarTolerance = 0.200000
[Debug/ImGui/Population]
BackgroundTeleportsEnabled = false
RenderAttachDebug = false
RenderEntities = false
RenderLastSeenTime = false
RenderStatsDebug = false
VehicleTeleportsEnabled = false
ZeroWastePolicyCooldown = 0.000000
[CrowdMovement]
AheadAngleMax = 45.000000
AheadAngleMin = 1.000000
AheadDistanceMax = 25.000000
AheadDistanceMin = 1.000000
AngularSpeedFactor = 2.000000
BlockingObstaclesDetectionDistance = 40.000000
BorderRepulsionSpeed = 3.000000
CAPlayerDistanceThresholdBack = 30.000000
CAPlayerDistanceThresholdFront = 30.000000
ClosestObstacleToStayInPlace = 0.500000
ComfortZoneRadiusFactor = 0.740000
DebugSlotID = 0
DebugSoftAdherenceOverride = false
DesiredForwardLookupDistance = 5.00000
DestinationDistance = 50.000000
DilatationClamp = -1.000000
DilatationLimit = -1.000000
DirectionSmoothingAngleTolerance = 45.000000
DistanceToStopBuffer = 0.750000
EnableDirectionPostProcess = true
EnableDirectionSmoothing = true
EntryPathPositionSearchDistance = 30.000000
EntryPathPositionSearchStep = 0.200000
FearSpreadRadius = 140.000000
FenceGapRepulsors = false
FixedTimeStep = -1.000000
ForceStopColliders = true
ForceStopRepulsors = false
FrontViewAngle = 40.000000
GlobalDisableLOD = false
InjectedCollidersZTolerance = 2.500000
LaneLightsRecognitionDistance = 25.000000
MarbleDirectionLookUp = 6
MarblePathDisplayMaxPoints = 15
MaxChancesToUseZebra = 16
MaxDirectionChangeAttempts = 5
MaxInterpAngle = 179.000000
MaxLaneCheckToJoinTraffic = 15
MaxResumeMoveAttempts = 15
NarrowGapRepulsors = false
NearEndDistance = 2.000000
NoGameplayNoUpdate = false
NoSpeedUpTime = true
NPCObstaclesMass = 0.950000
NPCSeparationSpeed = 2.000000
ObstacleMarbleRadiusMultiplier = 1.400000
OppositePathToleranceInDeg = 20.000000
OverlapTolerance = 0.300000
PassingPoseStopAnimationTolerance = 0.800000
PathConvergenceSpeed = 3.000000
PathRefreshPlayerRadiusLimit = 20.000000
PlanLimitDistanceToReplan = 5.000000
PlayerObstaclesMass = 1.500000
PostProcessPositionCorrectionSpeed = 3.000000
RotationSpeedFactor = 3.000000
SeparationSpeedFactor = 0.050000
SeparationSpringTime = 1.000000
SharpAngle = 50.000000
SingleThread = false
SlopeSamples = 10
SpeedCompensationFactor = 0.300000
TrafficLightRelevantDistance = 46.000000
VehicleObstaclesMass = 2.050000

opis w linku poniżej
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/526

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-26 22:26:15
26.12.2020 22:29
A.l.e.X
2
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

dodatkowe ustawienia dla kart RTX w tym najwyższe Cinematic RTX

https://www.thefpsreview.com/2020/12/23/cyberpunk-2077-features-a-hidden-cinematic-rtx-mode-that-subtly-increases-level-of-detail/

dodajemy wpisy do pliku uruchamiającego grę

Cyberpunk2077.exe -qualityLevel=Cinematic_RTX

26.12.2020 23:07
A.l.e.X
3
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Image

screeny porównawcze bez modyfikacji

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-27 00:20:15
26.12.2020 23:08
A.l.e.X
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-27 00:20:50
26.12.2020 23:18
👎
4.1
1
Szary-Wilku
76
Generał

Kiepsko. Po modyfikacji nie ma ludzi w mieście.

26.12.2020 23:21
Legion 13
4.2
Legion 13
158
The Black Swordsman

Szczerze? Na tym screenie nie jestem w 100% w stanie stwierdzić który to obraz po modzie a który przed, obstawiam że ten po modzie to to po prawej - ale to wcale nie wygląda lepiej. Mamy dużo lepszej jakości LOD, ale Ambient Occlusion wygląda bardzo brzydko - wygląda jakby nie działało do końca poprawnie. Jak jest jakaś inna poprawa to nie da się tego stwierdzić bo wszystkie detale zabija ziarno albo kompresja obrazu.

W sumie nawet patrząc na stronę z modem na Cinematic RTX widać że przy takim ustawieniu część obiektów nie odstaje żadnego AO.

post wyedytowany przez Legion 13 2020-12-26 23:24:51
26.12.2020 23:25
A.l.e.X
4.3
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

zmienione miejsce porównawcze bo wtedy nie nakładały się na siebie / potem znajdę jeszcze z kilka ujęć ustawienia są bazowe bez reshade czy modyfikacji innych graficznych same zasięgi rysowania i DLSS.

- w dalszym planie widać nie tylko detale których na ultra nie ma co dodatkowe punkty świetlne które poprawiają całą scenę / silnik gry nie jest zły bo wstawia fajkowe modele np. okien ale dużo detali jest już ucinanych na 20 metrze, dodatkowo brak popupów praktycznie do końca planu (w zabudowaniach, na pustyni nie sprawdzałem)

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-27 00:26:51
27.12.2020 00:23
4.4
3
zanonimizowany1285878
24
Senator

To bez modyfikacji wygląda dużo lepiej :)

26.12.2020 23:45
Legion 13
5
odpowiedz
Legion 13
158
The Black Swordsman

Jest kilka miejsc które wyglądają dziwnie:
- czerwony kawałek murku w prawym dolnym rogu wygląda jakby cały był równomiernie oświetlony jakimś rozproszonym światłem - wszystko wokół wygląda ok, tylko na nim nie ma żadnego cieniowania
- radar po prawej stronie rzuca cień sam na siebie (tył radaru), ale nie rzuca żadnego cienia na swoją wieżę (bez moda rzucał)
- drzewa wyglądają bardzo płasko - na screenie wyglądają prawie jak billboardy 2D. Ich wcześniejsze cieniowanie mogło być mniej realistyczne ale przez to modele wyglądały bardziej unikatowo, z modem modele drzew są bardzo podobne do siebie i wyglądają jak kopiuj/wklej.

post wyedytowany przez Legion 13 2020-12-26 23:47:06
27.12.2020 00:10
A.l.e.X
6
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-27 00:24:00
27.12.2020 01:09
jasonxxx
7
odpowiedz
1 odpowiedź
jasonxxx
153
Szeryf

Ta zmiana na AI przechodniów faktycznie coś daje?

27.12.2020 02:05
A.l.e.X
7.1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

na tyle co sprawdziłem to jedyne co zauważyłem że potrafią się wymijać / autor moda twierdzi że jest tak :

Changes List :

Increased forward obstacle detection distance
Decreased safe space around each NPC to allow them to get closer to each other
Reduced turning rate when adjusting path to avoid others
Reduced likelyhood of stopping when running into another NPC
Increased distance at which NPCs can wait for lights
Increased check distance for J-Walking
Increased distance to avoid player
Increased path planning distance
Reduce the likelyhood of NPC's disappearing when out of view
Increased time before despawn
Increased maximum allowed NPC's
Removed view-only spawning restriction
Removed speed based spawn blocking for crowds
Removed teleportation of NPCs to new locations

27.12.2020 03:05
A.l.e.X
8
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Image

Kolejny screen do porównania, nie tylko zasięgi, ale i cenie, oraz oczywiście ilość detali i brak popupów na samochodach czy przechodniach, dodanie moda na AI zwiększa też zagęszczenie tłumu powyżej limitu

https://imgsli.com/MzUyMzg

27.12.2020 03:29
A.l.e.X
9
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Image

https://imgsli.com/MzUyNDI

Nie tylko detale, LOD bliskiego planu i dalekiego, cienie, co przede wszystkim dużo zmienia samo poprawienie działania DLSS które nawet na quality wygląd jak mydło. W końcu można grać. Jeśli chodzi o spawn samochodów czy przechodniów to różnica jest kolosalna, tak samo jak popupy samochodów czy doczytywania tekstur.

27.12.2020 09:38
AIDIDPl
10
odpowiedz
AIDIDPl
179
PC-towiec

Ooo, ten watek mi się przyda, tak jak ten z Wiedźmina 3. Dzięki, byłem ciekaw czy w CP2077 jest taka możliwość ulepszenia grafiki jak w W3.

27.12.2020 14:01
jasonxxx
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
jasonxxx
153
Szeryf

Faktycznie, daje to zmiany. Ale bez 3090 nie podchodzić ;P
Moja 3060 Ti się poddała.

post wyedytowany przez jasonxxx 2020-12-27 14:01:27
27.12.2020 22:50
NewGravedigger
11.1
1
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

mhm, czyli rozumiem, że wątek jest dla alexa i trzem mu podobnych

27.12.2020 22:55
A.l.e.X
11.2
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

NewGravedigger - oczywiście że nie, ponieważ zmiany w zachowaniu AI nie mają wpływu na wydajność, zmiana cieni nie RT nie ma wpływu na wydajność (impakt maksymalnie 1fps), zmiany w DLSS nie przekładają się prawie na wydajność a poprawiają obraz tak że nie wygląda jak mydło. Jedynie popupy mają wpływ na zasoby VRamu, a LOD czyli zasięgi rysowania mają wpływ na wydajność tak samo jak modyfikacja ustawień RT. Czyli reasumując za darmo wydajnościowo możesz poprawić sobie sporo jakościowo odbiór gry szczególnie dużo zmienia modyfikacja DLSS jeśli ktoś używa DLSS bo obraz nagle z rozmazanego nabiera czytelności.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-27 22:57:18
27.12.2020 22:22
A.l.e.X
12
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Jeśli ktoś nie używa RT w Cyberpunku to w łatwy sposób może poprawić sobie jakość cieni (/nie działa w przypadku użycia cieniowania RT)

Zmiany w cieniowaniu
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/416

w katalogu z grą (ten sam co powyżej)
"\Cyberpunk 2077\engine\config\platform\pc

tworzymy pliku user.ini [lub wykorzystujemy ten sam który był wcześniej stworzony i dopisujemy w nim]

[Rendering/Shadows]
CascadeRange0 = 12.000000
CascadeRange1 = 30.000000
CascadeRange2 = 75.000000
CascadeRange3 = 140.000000

screeny porównawczy autora wpisu modyfikacji

https://imgsli.com/MzUzNDk

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-12-27 22:23:17
28.12.2020 01:06
13
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Giedomb
2
Junior

[DLSS]
Enable = true
EnableCustomMipBias = true
EnableMirrorScaling = true
MirrorScaling = 1.000000
Sharpness = 0.700000

Przy tych ustawieniach mam miganie z różnych źródeł światła. Jak ustawie wyostrzanie na 0 jest ok. To wyostrzanie obrazu na takiej samej zasadzie działa jak to z panelu nvidii czy nvidia inspector ? Bo wyostrzyłem obraz na 0.5 w panelu i na razie nic nie miga. Jeszcze jest sposób na usunięcie blooma
[Developer/FeatureToggles]
Bloom = false

28.12.2020 08:29
AIDIDPl
13.1
AIDIDPl
179
PC-towiec

Właśnie brat też to ma przez to chyba. Te odblaski są denerwujące.

31.12.2020 19:32
A.l.e.X
13.2
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

u mnie ten problem nie występuje ale jak najbardziej można wyostrzenia ustawić z poziomu nvidii i wyłączyć z poziomu wpisu dla ini.

31.12.2020 19:16
jasonxxx
14
odpowiedz
1 odpowiedź
jasonxxx
153
Szeryf

A.l.e.X --> oczywiście że nie, ponieważ zmiany w zachowaniu AI nie mają wpływu na wydajność, zmiana cieni nie RT nie ma wpływu na wydajność (impakt maksymalnie 1fps), zmiany w DLSS nie przekładają się prawie na wydajność a poprawiają obraz tak że nie wygląda jak mydło. Jedynie popupy mają wpływ na zasoby VRamu, a LOD czyli zasięgi rysowania mają wpływ na wydajność tak samo jak modyfikacja ustawień RT. Czyli reasumując za darmo wydajnościowo możesz poprawić sobie sporo jakościowo odbiór gry szczególnie dużo zmienia modyfikacja DLSS jeśli ktoś używa DLSS bo obraz nagle z rozmazanego nabiera czytelności.

Zweryfikowałem to, bo to w sumie w odpowiedzi na moje "3060 Ti się poddała", myślałem, że coś pomieszałem / źle sprawdziłem. Po tych zabiegach w mieście mam spadki 10-15 fps.

31.12.2020 19:27
A.l.e.X
14.1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Redukcja pop-upów w grze na teksturach. - wpływa niewiele na wydajność ok. 1-2 fps (tutaj może być problem co najwyżej z v.ram na karcie i jej ilości należy sprawdzić)
Wyostrzanie w DLSS i poprawa rozdzielczości w lustrach i odbiciach - nie ma wpływy na wydajność
Poprawa AI przechodniów i NPCów - nie ma wpływy na wydajność

Zmiana zasięgu rysowania w grze czyli sporo więcej detali i tekstury bez podmiany na rozmazane - ma wpływ na wydajność 42 - ok. 20%, 60-100 - ok. 50%

31.12.2020 19:32
A.l.e.X
15
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

ustawienia RT powyżej ustawień maksymalnych w grze / większe zasięgi dla sceny.

[RayTracing/Reflection]
EnableHalfResolutionTracing = 1

[RayTracing/Multilayer]
ResolutionScale = 5.000000

[RayTracing/NRD]
DiffuseAntiLag = true
DiffuseMaxAccumulatedFrameNum = 9

SpecularAntiLag = true
SpecularDenoisingRadius = 30.000000
SpecularMaxAccumulatedFrameNum = 9
SpecularMaxAdaptiveRadiusScale = 1.0000000

Forum: Cyberpunk 2077 - modyfikacje graficzne - PCMR