Diablo Immortal: techniczne testy alfa i nowe fragmenty rozgrywki
Zastanawiałem się, jak będą monetyzować tę grę i zrobili to, czego się w sumie obawiałem - przez endgame i loot. Najciekawsze co przedstawili to te randomowe modyfikatory do riftów, zapewniające jak to mocno podkreślili - zawsze dobre nagrody. Oczywiście "diamenty" czy jak to sobie nazwali, modyfikujące rifty, będzie można kupić za $$$. Brawo Blizzard, świetny pomysł ;) Zamiast pójść w nieinwazyjne, płatne skiny czy inne efekty do skilli, ci poszli w ograniczenia zabawy w endgame, czyli w tym, co w gatunku liczy się najbardziej. Świetna decyzja, winszuje, nawet tu nie zaskoczyli ;)
Oni niczego nie ograniczyli... za real money możesz jedynie sobie przyspieszyć rozgrywkę. Jak już hejtujesz to chociaż wiedz co.
Jeśli ktokolwiek wytrzyma 4 lata przy grze mobilnej bez sięgania do portfela, to niezależnie czy zdobędzie i zobaczy 100 czy 80% zawartości, to nazwę to śmiało "bezinwazyjną monetyzacją"
Przykład z mojego życia - Gems of War
Po 5 latach grania nie mam nawet ogarnietych 50% zawartości, do mniej więcej połowy stawki w PvP nie mam startu ze swoją drużyną, ale Gameplay jest tak przyjemny, że ślimacze tempo rozwoju bez płacenia kompletnie mi nie przeszkadza.
Jeśli Blizz nie zrobi z tego drugiego Dungeon Keepera, to zostanę przy grze na dłużej, a zagrać, zagram na pewno!
możesz sobie strzępić ryja ile chcesz jeśli boli cię, że ktoś ma gear szybciej niż ty w grze mobilnej, która służy do pogrania 10 min dziennie na kiblu
Jak to będzie dalej pokaz fajerwerków ( a na to się zapowiada ) to mało które telefony sobie z tym poradzą. Obecnie Diablo 3 na nowym sezonie przez mechanikę klonów kompletnie nieradzi sobie z obliczeniami i gra ma dropy fps z 200 do 60 i wizualnie wygląda jakby chodziła na 20 fpsach ... albo 200 pingu. Jednak wskaźniki pokazują zupełnie coś innego i nie tylko ja mam z tym problem, ale każdy z kim grałem.
Szczerze? Nie zdziwię się jeżeli Immortal okaże się większym sukcesem niż Diablo 4. Diablo 4 ma ogromną konkurencje na rynku h'n's i małą szansę na jej pokonanie, podczas gdy na komórkach nie ma dobrych gier h'n's, a Immortal może tę lukę wypełnić.
Prostackie i pozbawione głębi mechaniki wydają się idealne do gry na komórkę. Z początku krzywo patrzyłem na grindowanie ranków plus losowe affixy do przedmiotów legendarnych, ale i tak to lepsze rozwiązanie niż danie 3/4 przedmiotów do buildu za darmo jak w sezonach w D3. Przynajamniej będzie za czym gonić i zdobycie idealnego przedmiotu legendarnego może zająć trochę czasu. Podczas gdy w takim Diablo 3 zdobywasz wszystkie najlespze przedmioty w ciągu kilku godzin od wbicia levela 70, a potem już za bardzo nie ma po co grać.
System mikropłatności to typowo komórkowy boost do progresu, w grach h'n's to trochę jak cheaty, dla mnie to odbierałoby fun z gry. Jeżeli będzie zrobione to z głową to nie powinno przeszkadzać. Szczególnie, że cała gra jest solo self found więc nie ma różnicy kto jest lepszy i kto szybciej się wygearował.
To się okaże. Diablo od czasów Diablo 3, zwłaszcza w późniejszych aktualizacjach, stało się prawdziwą grą AAA, czyli grą dla większości graczy - łatwą, przystępną, głównie singleplayerową i w co-opie, łatwo wybaczającą błędy. Stąd prawdopodobnie tak dobrze się sprzedaje wciąż. Konkurencja o której piszesz powstała raczej jako alternatywa dla Diablo 3 dla osób trochę bardziej hmm... powiedzmy dedykowanych hack 'n' slashom i pamiętających dawne czasy losowego grindowania, którym nie spodobał się kierunek w którym idą duże gry. A przynajmniej takie jest moje wrażenie. Nie są to oczywiście złe gry, są bardzo dobre, a nawet świetne. Ale nie są to gry dla większości fanów Action RPGów, bardziej dla pewnego odłamu bardziej zaawansowanych/dedykowanych graczy, którzy oczekują większego wyzwania. Innymi słowy, mają swoją niszę, którą dobrze wypełniają.
Najgorzej wg mnie może być, jeśli w Diablo 4 zaczną próbować zadowolić obie strony... praktyka pokazuje, że jest bardzo trudno mieć ciastko i zjeść ciastko jednocześnie. Ale zobaczymy sami, co też wymyślą.
Jeśli chodzi o Diablo 4 to jak na razie wynika, że rozbudują je bardziej niż D3. Wg twórców "coś między D2 i D3". Zinterpretuj to jak chcesz, na razie to co widziałem z updatem statów (i tego, że każdy jest w pewnym sensie potrzebny) i itemów wygląda po prostu super.
"pictures that precede unfortunate events"
Nie ukrywam, że spodziewałem się premiery nieco wcześniej, ale jeżeli mają dopracować grę na maksimum - rozumiem.
Przecież to wygląda strasznie biednie, jak pierwsze klony diablopodbne na androida...
Wymagania:
Procesor: Snapdragon 710/Hisilicon Kirin 810 lub lepszy Karta graficzna: Adreno 616/ARM Mali-G52 lub lepsza
Jak to nie wygląda nawet jakby Adreno 330 i DX10 miał z tym problem...
Jestem zawiedziony.
Nie jestem rycerzem diablo immortal tylko po prostu nie trawie hejtowania z powodu niewiedzy, a wy wszyscy trzej tutaj ślnicie pod tym kątem.
oczywiście że całkowicie darmowa ... pomijając mikropłatności . i że gra bedzie taka jak każdy inny syf mobilny