Final Fantasy XVI | PC
Nie tylko Tobie ..
Ostatnio szukałem podobnych ciekawych tytułów z świecie fantasy i turowa walka to po za starymi tytułami nic fajnego nowego na horyzoncie nie widać.
Jak lubisz stare gry w klimacie fantasy i turowa walka całkiem spoko był Chrono Cross który był ostatnio odświeżany
Duże wymagania, słabo szukasz, gust, rzeczywista posucha w gatunku.
- Sea of Stars
- Octopath Traveler II
Nie siedzę mocno w tym gatunku ale jeśli nawet ja mogę coś tam wymienić to pewnie jest tego więcej. Warto szukać wśród gier które nie mają dużego marketingu. Które nie są głośne.
Gra prawdopodobnie dostanie język polski. W sklepach internetowych jest napisane że napisy będą PL
wow polskie napisy trzeba bedzie zagrac z tej uroczystej okazji po raz pierwszy w historii
Zawsze mnie kręciła ta seria , ale gdy FF zaprzestał potyczek turowych na konto w czasie rzeczywistym poprostu dla mnie nowe części w ogóle mnie nie interesują jako gracza, cis straciła ta gra a poprawa grafiki nie pomoże
Jak ludzie pisali, że Uncharted czy tlou to samograje, to tutaj macie ultra samograje xd
W demie praktycznie same cutscenki, a gameplay jak już jest to meh
Na dodatek jak ktoś nie zna serii to w fabule i tak się zbytnio nie połapie
Jak zwykle głupoty pleciesz.
Historie nie są ze sobą powiązane, każda część to inna kraina.
Przeciez poza X2 , ktora jest kontynuacja X czy Remakiem VII podzielonym na czesci, zaden Final nie ma nawet mikro nawiązalunia do jakiejkolwiek innej czesci. Kazda czesc dzieke die w innych czasach , srodowiskach i z zupelnie innymi bohaterami. To jest wlasnie najwieksza zaleta tej serii (nie liczac odejścia od turowego systemu walki, którego nie nawidze w grach). Jeszcze tylko 28 dni do wyjscia z bety :)
Pokochałem tę serię ze względu na starsze części , gdzie walki były turowe. Grając np w cz 15 ta kompletnie mnie walka w czasie rzeczywistym zniechęciła.
Liczyłem że w tej części też taka znajdę.
15 probowalem i nie dalem rady bo jest poprsotu kiepska.
Takze pokochalem FF za walki turowe ale 16 cz jak masz mozliwosc to zagraj bo fabularnie naprawde wciaagajaca i dzieje sie oj dzieje podczas gry:)
Nie sądzę by procesory poniżej 4 generacji Intel Core w ogóle były w stanie utrzymać w tej grze choćby 25 fps.
Demo ma spore problemy ze zmienną częstotliwością odświeżania vrr. Mi pomogło ustawienie odświeżania na 120 hz, limitu klatek na 60 oraz włączenie vsync. Każda inna konfiguracja powodowała migotanie ekranu.
Moze Demo a moze masz slaby PC ? Gralem na Ultra i nic mi sie takiego nie przytrafialo
Czy na RTX 3070 i5 13400f i 32 gb ram gra będzie chodzić ultra detale w 1440p. Bo w zalecanych jest rtx 2080
Swego czasu ograłem na konsoli ale ten nieszczęsny blur skutecznie mnie zniechęcał. Zostawiłem w połowie i teraz chętnie wrócę na PC.
Wymagania, jak zwykle, nie pokrywają się z rzeczywistością. Do płynnego grania w 1080p na medium, potrzebny RTX 4070.
https://www.ppe.pl/news/352338/final-fantasy-16-potrafi-wymeczyc-pc-ponad-90-graczy-na-steam-nie-wlaczy-gry-w-natywnym-1080p-i-60-fps.html
Ten test kompletnie nie pokrywa się z rzeczywistością. Na RTX 4060 TI grając w 1440p z DLSS Quality można osiągnąć stabilne 60 FPS. Nie wiem skąd oni wzięli te wyniki...
Trudno powiedzieć skąd wzięli, ale na Techpowerup, też są testy i wyniki są podobne... Na przykład Twoja karta, osiąga 35 FPS średnio w natywnym 1440p. na Ultra...
Wiesz przecież, że włączając DLSS Quality, grasz tak naprawdę w rozdziałce 1707x960, więc nawet nie Full Hd. Więc dlatego, te wyniki z pierwszej tabelki, Ci się nie zgadzają, bo są dla natywnego 1080p, (1920x1080) XD
Odkąd zrobili drużynę z samych chłopaczków w XV, mam awersję do nowości z tej serii.
To faktycznie długo masz tę awersję, skoro 15 była ostatnią wydaną częścią przed 16, nie licząc tego żałosnego Stranger of Paradise.
Bardzo przeciętna ta gra. Właściwie od FF6 nie widać postępu w fabule. Te same samozwancze ratowanie świata i rozmowy przesiąknięte intencjami dobra, szlachetności i sprawiedliwości. Po czasie tego pitolenia zacząłem przewijać niektóre przerywniki filmowe. Gra jest też MEGA łatwa. Właściwie walki to gąbka vs gąbka bo odziwo HP nie poszczędzili wrogom i my też nie możemy właściwie zginąć. Co zniechęca do jakiegokolwiek rozwoju postaci, bo po co jak i tak wygrywamy starcia spamując przypakowe przyciski. Najbardziej opóźniony, rzucany czar przez 2min, z bardzo widocznymi brzegami aoe który powinien każdy móc ominąć zadaje może 1/3 pasku zdrowia jak w niego wejdziemy. Co prowadzi też do kuriozalnych cutscenek, ubijamy bosa bez żadnego problemu, a nagle przerywnik filmowy jak to ciężka walka i ledwo z nim wygrywamy. Stan techniczny jest fatalny, gra wygląda bardzo przeciętnie a wymagania z kosmosu. Przecież to korytarzówka, jak może to tak źle chodzić. Fakt że tekstury są ładne.
Chodź nie lubie zamkniętych lokacji , prostolinijności jak i nie wyobrażam sobie FF z walka w czasie rzeczywistym to ta część naprawdę mnie urzekła.
Fabuła jest wciągająca i ciekawa. Nigdy nie sądziłem że polubie przerywniki filmowe między rozgrywka.
Piękna grafika gram na full settings wygląda fajnie.
Minus to levelowanie z postaciami napotkanymi że nie widzę w tym sensu.
Słabe questy poboczne , w sumie w całe ich nie robie.
Tak czy siak warto zagrać i jest ciekawie 7/10
Gra jest świetna, jedna z najlepszych w jakie grałem w ostatnim czasie. Co prawda jest to bardziej slasher z elementami RPG niż typowy RPG ale to niczego tej grze nie ujmuje. Świetna kreacja świata, świetne postacie, super fabuła. Momentami wymagająca walka (jak ktoś twierdzi że jest zbyt łatwa niech pościąga pierścienie "w czas" bo z tymi pierścionkami to faktycznie gra jest zbyt łatwa). Jedyne co można ewentualnie w walce poprawić to dodać przeciwnikom odporności na niektóre żywioły żeby jeszcze bardziej ją zróżnicować. Gra pozwala na budowę zróżnicowanych buildów dostosowanych do własnych preferencji i wybór umiejętności ma znaczenie na przebieg walki, czego nie można powiedzieć o wielu innych współczesnych grach. Dla mnie również jest plusem to że gra nie jest pustym sandboxem. Główne misje są liniowe ale gra ma też otwarte czy tam półotwarte przestrzenie gdzie jak ktoś chce może grindować expa i eksplorować w poszukiwaniu skrzyneczek, specjalnych potworów do ubicia czy dodatkowych wyzwań. Misje poboczne są zrobione b. dobrze i co najważniejsze ich wykonywanie ma sens - raz że pozwalają na szybsze levelowanie dwa pozwalają odblokowywać nowy eq i ulepszenia. Z minusów jedynie to że SE powinno trochę popracować nad optymalizacją ale nie są to problemy które uniemożliwiałyby rozgrywkę.
Jestem jednak bardzo zawiedziony wiedziałem, że gra nie ma otwartego świata i że to bardziej slasher tylko co z tego,jak po przejściu 2/3 gry tempo jak i fabuła siada. Dodatkowo występuje też kiepskie zakończenie
Plusy
Ładnie grafika i mimika postaci oprócz chmur które wyglądają jak z przed 20 lat
Fajny klimat
Dobra fabuła z szybkim tempem które później siada, ale jednak
Bardzo dobrze napisana historia jak i postacie
Mamy nawet kompendium wiedzy coś ala wiedźmin gdzie powoli odkrywany opisy postaci, bestiariusz itd.
Niektóre misje poboczne są dobre
Fajne się walczy czy to mieczem czy to eikonem, piękne efekty magii
Świetne cutscenki gra jest bardzo filmowa
Minusy
Większość misji pobocznych jest prostacka, zawsze podczas trwania questy pobocznego musimy kogoś zabić itd. wszystkie są oczywiście strasznie liniowe
Po zabiciu Hugo Kubki gra strasznie siada nie tylko z tempem, ale też z fabułą i narracją która robi się o wiele gorsza
Bezsensownego zakończanie po grze która zajęła mi 70 godzin oczekiwałem kompletnie czegoś innego
Optymalizacja jest kiepska
Gra od połowy robi się nudna przez powtarzalność misji
Całość jest trochę za łatwa ( grałem na poziomie akcji i nie używałem pierścieni na unik itd. )