Neon Abyss | PC
Najłatwiej byłoby po prostu powiedzieć, że "Neon Abyss" to, najzwyczajniej w świecie, wertykalne "Enter the Gungeon" osadzone w cyberpunkowej rzeczywistości, w której bossami są "bogowie" takich zjawisk, jak fast food, infuencerzy czy darknet. Ten ostatni pomysł jest zresztą jednym z większych przebłysków kreatywności w produkcji, która na innych polach wydaje się bądź odtwórcza, bądź uboga - rodzajów wrogów to niewiele, a i różnorodność wystroju poziomów nie powala. Mechanika strzelania jest jednak satysfakcjonująca, a plusy należą się też za możliwość m.in. dostosowania poziomu trudności, co w gatunku rougelike nie jest wcale takie oczywiste. Wziąwszy to wszystko pod uwagę, powiedziałbym, że w moim prywatnym odczuciu gra wychodzi nieznacznie na plus, choć bardziej ze względu na przyjemne odczucia (i skojarzenia), które wywołuje, niż na obiektywną jakość produkcji.
(Opinia wyrażona po dwóch czy trzech godzinach gry i dojściu do ostatniego poziomu, przed pierwszym ostatecznym bossem).