Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Moja gra platformowo - zręcznościowa: "Vessel" (demo)

31.10.2020 20:08
1
Dziwny333
11
Legionista
Image
Wideo

Moja gra platformowo - zręcznościowa: "Vessel" (demo)

W wolnym czasie tworzę sobie grę, udało mi się stworzyć demo i chciałbym się nim podzielić. Nikomu pewnie nie chce się czytać tego wstępu, więc przejdę do konkretów:

Tytuł: Vessel

Gatunek: Platformer logiczno - zręcznościowy

Screeny:

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=kyLdRs6U43c

Download: https://drive.google.com/file/d/1wU1sImxfCX8Phnmcwe2Wp3sgaNFdPI9c/view

Gracz budzi się w nieznanym miejscu i nie wie jak ma na imię... no dobra, swoje imię zna, ale miejsce mu jest obce. Główny bohater przyjmuje, że otaczający go świat to twór jego wyobraźni, ale czy na pewno tak jest? Naszym zadaniem jest wydostanie się z tego dziwacznego miejsca przy okazji zadając sobie pytania w stylu: "co się tu odwala?". Jeśli lubisz gry zarówno zręcznościowe jak i logiczne to na pewno znajdziesz tu coś dla siebie. Pełna wersja gry docelowo ma być darmowa, a projekt powstaje w ramach nauki programowania. Jeśli natrafisz na jakieś błędy, bądź masz jakieś sugestie, chcesz przekazać swoją opinię, to zachęcam do komentowania tutaj. Komentarze także możesz słać na [email protected]

Miłej zabawy

post wyedytowany przez Dziwny333 2020-10-31 20:13:17
31.10.2020 20:14
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1340046
5
Centurion

po co tyle przeklenstw

31.10.2020 22:42
2.1
Dziwny333
11
Legionista

Bo to niegrzeczna gra, ale rozumiem, że nie każdemu może pasować. Czasami użyte przekleństwo dodaje realizmu, nie każdy znajdując się w nie ciekawej sytuacji używa pięknego słownictwa.

31.10.2020 23:42
sonn
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
sonn
78
Generał

W czym to powstaje?

01.11.2020 09:33
3.1
1
Dziwny333
11
Legionista

Game Maker i jego język skryptowy GML. Wiem, że programy ze słowem "maker" w nazwie kojarzą się z zabawkami, a nie profesjonalnym oprogramowaniem, ale tu jest trochę inaczej. Proszę też nie mylić Game makera z RPG makerem, bo to dwa różne silniki. GM nie jest może tak rozbudowany jak Unity, czy Unreal, ale to wciąż fajny silnik w którym się normalnie programuje a nie wykilkuje gry. Pod pewynymi względami nawet jest trochę trudniejszy od Unity, bo ma bardzo mało ficzerów out of box i trzeba sobie wszystko samemu zaprogramować od zera. Zdecydowałem się na ten silnik, bo jest bardzo lekki i typowy pod 2d, gdzie Unity i Unreal nie mają takiego modułu i tam 2d jest trochę oszukane i bazuje na 3d z zablokowaną jedną osią.

02.11.2020 20:12
sonn
3.2
sonn
78
Generał

Dzięki, działałem kiedyś w tym, w rpg makerze też.

31.10.2020 23:47
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Bardzo mi się podoba pomysł. Połączenie Limbo i Flashbacka. Jak zrobisz pełna wersję chętnie zagram.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-10-31 23:48:49
01.11.2020 09:38
4.1
Dziwny333
11
Legionista

Miło czyta się taki komentarz. Ogólnie to cały kod gry już mam i teraz jestem na etapie tworzenia samych poziomów, na razie wystarczyło tylko na demo, ale z jakiś czas powinienem opublikować pełną wersję. To jest moja pierwsza gra i jestem realistą, więc gra nie jest super rozbudowana, bo wymyślić skomplikowaną grę jest łatwo, stworzyć ją już gorzej. Ta gra nie ma za wiele mechanik, ale stawiam na różnorodność designu poziomu, by gracz się szybko nie znudził. Kolejne gry będę robił ambitniejsze, ta powstała na przetarcie szlaku.

Forum: Moja gra platformowo - zręcznościowa: "Vessel" (demo)