W wolnym czasie tworzę sobie grę, udało mi się stworzyć demo i chciałbym się nim podzielić. Nikomu pewnie nie chce się czytać tego wstępu, więc przejdę do konkretów:
Tytuł: Vessel
Gatunek: Platformer logiczno - zręcznościowy
Screeny:
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=kyLdRs6U43c
Download: https://drive.google.com/file/d/1wU1sImxfCX8Phnmcwe2Wp3sgaNFdPI9c/view
Gracz budzi się w nieznanym miejscu i nie wie jak ma na imię... no dobra, swoje imię zna, ale miejsce mu jest obce. Główny bohater przyjmuje, że otaczający go świat to twór jego wyobraźni, ale czy na pewno tak jest? Naszym zadaniem jest wydostanie się z tego dziwacznego miejsca przy okazji zadając sobie pytania w stylu: "co się tu odwala?". Jeśli lubisz gry zarówno zręcznościowe jak i logiczne to na pewno znajdziesz tu coś dla siebie. Pełna wersja gry docelowo ma być darmowa, a projekt powstaje w ramach nauki programowania. Jeśli natrafisz na jakieś błędy, bądź masz jakieś sugestie, chcesz przekazać swoją opinię, to zachęcam do komentowania tutaj. Komentarze także możesz słać na [email protected]
Miłej zabawy
po co tyle przeklenstw
Bo to niegrzeczna gra, ale rozumiem, że nie każdemu może pasować. Czasami użyte przekleństwo dodaje realizmu, nie każdy znajdując się w nie ciekawej sytuacji używa pięknego słownictwa.
Game Maker i jego język skryptowy GML. Wiem, że programy ze słowem "maker" w nazwie kojarzą się z zabawkami, a nie profesjonalnym oprogramowaniem, ale tu jest trochę inaczej. Proszę też nie mylić Game makera z RPG makerem, bo to dwa różne silniki. GM nie jest może tak rozbudowany jak Unity, czy Unreal, ale to wciąż fajny silnik w którym się normalnie programuje a nie wykilkuje gry. Pod pewynymi względami nawet jest trochę trudniejszy od Unity, bo ma bardzo mało ficzerów out of box i trzeba sobie wszystko samemu zaprogramować od zera. Zdecydowałem się na ten silnik, bo jest bardzo lekki i typowy pod 2d, gdzie Unity i Unreal nie mają takiego modułu i tam 2d jest trochę oszukane i bazuje na 3d z zablokowaną jedną osią.
Bardzo mi się podoba pomysł. Połączenie Limbo i Flashbacka. Jak zrobisz pełna wersję chętnie zagram.
Miło czyta się taki komentarz. Ogólnie to cały kod gry już mam i teraz jestem na etapie tworzenia samych poziomów, na razie wystarczyło tylko na demo, ale z jakiś czas powinienem opublikować pełną wersję. To jest moja pierwsza gra i jestem realistą, więc gra nie jest super rozbudowana, bo wymyślić skomplikowaną grę jest łatwo, stworzyć ją już gorzej. Ta gra nie ma za wiele mechanik, ale stawiam na różnorodność designu poziomu, by gracz się szybko nie znudził. Kolejne gry będę robił ambitniejsze, ta powstała na przetarcie szlaku.