Sprawdzamy pad do PS5 - DualSense to mała rewolucja
Ten aktywny opór to fajnie na papierze brzmi, ale ciekawe jak z awaryjnością.
Nie mogę się doczekać, by samemu przekonać się, jak wypadają technologie haptyczne. Chcę wierzyć, że ich obecność w DualSense będzie taką samą rewolucją, jaką były wibracje w DualShocku lata temu. I kurcze, naprawdę się na to zanosi, jak tak czytam wrażenia. :)
Najważniejsza jest implementacja tego wszystkiego w grach. Ten panel dotykowy cały czas wydaje mi się zbędny w DS4 bo deweloperzy z tego i tak nie korzystają w sposób w jaki by można jeżeli trochę by pokombinować. Umiliło by to rozgrywkę ale wydaje mi się, że pad od xboxa hamuje wykorzystanie tego bo twórcy chcą ujednolicić rozgrywkę na każdej platformie :/
Prosba!
Podpinaliscie moze pod PS4 i sprawdzali czy dziala?
Bo od tygodnia mi sie zepsul dulashock w moim ps4 i sie zastanwialem czy pad od PS5 nie kupic i czy bedzie dzialal.
mozesz polizać loda ale przez szybę
Jeżeli szybko się popsuje to można wymienić na gwarancji. Myślę, że przy normalnym użytkowaniu nie powinno się nic dziać z padem przez przynajmniej 5 lat bo wybuchnął by skandal pewno większy od driftujących joyconów - na marginesie też miałem problem z joyconem i musiałem wymienić gałkę :/
Czekam aż zagram w coś na tym padzie, ciekawe jak te wszystkie funkcję będą wpływać na immersje w grach. Przyciski trójkąt kwadrat kółko i krzyżyk są jakoś podświetlone? Jeśli nie to czy gdy gra gdy informuje jaki przycisk wybrać by zrobić określony ruch/czynność to czy ikonka np. trójkąta, która wyskakuje na ekranie jest koloru zielonego?
Od razu usuwam z dysku tego astrobota, szkoda miejsca na taką popierdołe, wibracje też mam nadzieję, że będzie można wyłączyć, bo nie lubię ich od czasów ps2
Naprawdę podoba mi się ten pad z wyglądu. Bardziej martwi mnie to,jak uwalony będzie po latach ;D No i wszystko fajnie brzmi,ale ile te przyciski wytrzymają takiego naporu? I ogólnie ile to wytrzyma wszystko. Nie chciałbym kupić kiedyś konsoli ,i jeden pad się zniszczy po dwóch latach.A te pady w przeciwieństwie do myszki i klawiatury tanie nie są.
Ciekawi mnie jaki opór będą stawiać triggery po kilku miesiącach/latach użytkowania.
"Podczas gdy Rescue Mission stanowi wizytówkę zestawu słuchawkowego PSVR"
zestawu słuchawkowego???
Pad wygląda bardzo ładnie ale te symetryczne gałki...Od 2.5 roku mam PS4 i dalej nie przyzwyczaiłem się do takiego ułożenia analogów. No przeszkadza mi to niesamowicie bo po prostu często gęsto lewy kciuk ześlizguje się gałki i trzeba go poprawiać. Jest to dla mnie turbo nie naturalne. Ale oprócz tego to wygląda spoko i solidnie, a pad w zasadzie to jedna z najważniejszych rzeczy konsoli.
A co do tych triggerów. Ciekawi mnie ich wytrzymałość. Osobiście często zamiast wciskać triggery to je dość intensywnie uderzam, a tym bardziej w grach wyścigowych, gdzie manewrowanie między gazem, a hamulcem jest bardzo szybkie. Ciekawe czy takie uderzanie nie spowoduje jakiś uszkodzeń, złamania blokady itp.
chyba kwestia tego od jakiego pada zaczynałeś - ja nie mam z tym problemu bo nawet mój pierwszy pad do pc miał tak ułożone gałki
To wszystko wygląda naprawdę ładnie na papierze i w sumie też tak się zapowiada, jednak ile tak naprawdę gier z tego skorzysta? Podejrzewam, że będzie tak jak z padem od PS4, że tylko mały procent wykorzysta jego możliwości, a w większości z tego będą exy. Boję się również, że przez ten opór triggerów pady mogą być bardzo awaryjne. Ogólnie też to dmuchanie w mikrofon nie jest niczym nowym, jeśli mnie pamięć nie myli to już Nintendo lata temu wykorzystała to w Zeldzie.
Co do wyglądu, to mi się akurat pad podoba, w przeciwieństwie do samej konsoli. Jest większy i wygląda na cięższy, więc jest dobrze. Przypomina trochę xboxowy, co jest tylko plusem, bo to jednak są najwygodniejsze pady.
Dużo hałasu o nic. Po premierze ludzie będą mówić, że różnice między DS4 a DS5 jest znikoma.
Bo rozumiem używałeś, testowałeś i wiesz? :) To jest tylko pad, tu nie może się wiele zmienić, jednak te triggery i wibracje brzmią na bardzo duże i ciekawe zmiany.
Niektórzy powyżej już piszą, że te bajery w Dualsense będą wykorzystywane co najwyżej w grach first party. Też z początku tak myślałem, ale o dziwo okazuje się, że wsparcie dla Dualsense zapowiedziano już w wielu grach i to na dodatek multiplatformach. Na liście gier ze wsparciem jest m.in COD, FIFA, NBA 2K, Dirt 5, Watch Dogs i oczywiście wszystkie gry Sony. Trudno powiedzieć czy to jedynie taka pokazówka na początku generacji czy ten trend się utrzyma, ale ponoć implementowanie tych funkcjonalności jest bardzo łatwe, a generowanie haptycznych wibracji ma odbywać się na podstawie plików audio.
Łatwo postawić krzyżyk na Dualsense na podstawie tego jak zbędnym dodatkiem był touchpad w PS4 ale może w tym przypadku naprawdę mamy do czynienia z funkcjami, które będą stale używane w grach.
Tak samo jak głośnik i panel dotykowy w ds4 niby jest wykorzystwany ale w zwykły sposób, tak że większej różnicy nie robi.
Jednak też mam nadzieję że tym razem będzie inaczej.
Wszyscy teraz ładnie opowiadaja jakie technologie będą wykorzystywaly ich gry, marketing. Skończy się jak z każdym bajerem, będzie dostępny tylko w grach z początku generacji, tak było z ps4, pamiętam że tylko te początkowe gry korzystały w sposób do jakiego został stworzony panel dotykowy i czujnik ruchu czy nawet to swiatełko, potem każdy o tym zapomniał i służył do zmiany kamery albo jako inny dodatkowy przycisk.
Czy tylko ja całkowicie wyłączam tą bezsensowną i niepotrzebną wibracje w kontrolerze ? (PS4)
Ja tam lubię jak mi wibruje
To zależy od gry. Z ostatnich gier to tylko w Ghost of Tsushima warto było włączyć. Albo jakieś otwieranie zamków nie pamiętam czy to było w Kingdom Come czy w czymś od Bethesdy.
ja od razu wyłączam, nie lubię jak mi pad wibruje
Ja wyłączam zawsze to bezsensowne światło w lodówce. Lodówka jest do chłodzenia, a nie do świecenia. Pad jest do grania, a nie do wibrowania! Precz z wibracją.
Ja też przeważnie wyłączam jak jest zbędne, chyba że jest jakaś konkretna mechanika w grze która to wykorzystuje.
Haters gonna hate. Już Playroom PS4 oraz Playroom PSVR robiły mega wrażenie i zachwycały doskonałym wykorzystaniem sprzętu. Astrobot rozwinął to w pełnoprawną grę i jest jak dla mnie w TOP10 gier obecnej generacji. Tak więc mam spore oczekiwania względem nowego Playroom'a dla PS5. Z wiadomości w necie można wywnioskować, że gra oferuję zabawę na kilka godzin - tak więc dostajemy praktycznie kompletną grę za darmo.
Brzmi fajnie z tymi technologiami , fajnie że w końcu kształt pada wygląda w końcu ergonomicznie. Już od PS4 był calkiem niezły. Mega postęp od czasu PS3.
Dwie obawy:
1. Białe kontrolery będą rzucały się w oczy i odwracały uwagę.
2. Haptyczne przyciski wydają się zdatne na zużywanie, i mogą być bardzo awaryjne.
Nowe pady do X i PS powinny mieć w standardzie dodatkowe 4 guziki/łopatki, a nie jakieś bezSens triggery. Znowu będą zdzierać kasę na tzw. e-sportowych padach niewartych swojej ceny.
to jest ten hit na pejstejszon5?
XlodówkaBox jeszcze Ci chłodzi czy już padła?
xD
Z tego co dało się wyczytać z tego felietonu redaktora Osti to pad potrafi nie tylko być świetną opcją na poznanie nowego poziomu wrażeń z gry i dawać swego rodzaju dodatkową zabawę dla casual, ale także będzie czymś świetnym dla profesjonalnych graczy, którzy dzięki nowym opcjom pada, będą mogli nie tylko testować swoje rozległe i znacząco rozwinięte umiejętności, lecz również podbijać swojego skilla za sprawą dodatkowych wyzwań jakie zaoferują gry razem z właściwościami pada. Można by powiedzieć: Nic tylko żyć jako gracz i nie umierać. Oby tylko pady były wytrzymałe, odporne na zużywanie i co najważniejsze nadążały za graczami.
PS. Astro's Playroom oddaje hołd wielu klasycznym grom. — Jeśli można o to zapytać, to chciałbym wiedzieć jakim konkretnie, bo uwielbiam aluzje i nawiązania a chętnie bym wiedział jakie to gry doczekały się hołdu w kontynuacji Astro?
Widać na zdjęciach - MGS i RE