Różnice GPU między PS5 i Xbox Series X nie mają znaczenia według twórcy DiRT 5
W kolejnej generacji, wybieram konsolę Sony, dla gier nastawionych na historię.
Inna osoba wybierze XSX/XSS ze względu na usługi gamepass czy "pełna" wsteczna.
Takie są uroki gry multiplatformowe. Tylko gry exclusive wykorzystują potencjały PS5 i XBOX do pełni.
Producent ścigałek które nawet na średniej klasy pc potrafią oferować grubo ponad 60 fps nie powinien się robić za eksperta w tej materii.
Gry wyciskające ostatnie soki które zobaczymy prawdopodobnie nie wcześniej niż w połowie generacji, ONE nam powiedzą czy są różnice... a właściwie jak duża jest to różnica.
A poza tym <zakłada foliową czapeczkę> kiedy w poprzedniej generacji Xbox był słabszy co rusz devowie jęczeli że Xbox ich ogranicza, że gry w niższej rozdziałce muszą być, a teraz PlayStation jest tym słabszym i różnicy nagle już nie ma, hmm
Nawet jednego paragrafu z wiadomosci nie potrafisz przeczytac ze zrozumieniem xD
<----
Tu nie chodzi o to, ze gry nie beda wygladac lepiej/gorzej w zaleznosci od platformy, tylko, ze roznice w mocy tych dwoch konsal nie wplyna na PRODUKCJE gier
A poza tym <zakłada foliową czapeczkę> kiedy w poprzedniej generacji Xbox był słabszy co rusz devowie jęczeli że Xbox ich ogranicza, że gry w niższej rozdziałce muszą być, a teraz PlayStation jest tym słabszym i różnicy nagle już nie ma, hmm
Różnica w wydajności między pierwszymi modelami PS4, a XOne była dużo większa i była dużo bardziej znacząca niż będzie między PS5, a XSX.
...w przeciwieństwie do konsoli Xbox Series S. Słabsza konsola Microsoftu wyraźnie odstaje mocą nie tylko od Xboksa Series X, ale także od PS5. Z tego powodu pozwoli ona na granie tylko w 1080p lub co najwyżej 1440p.
I to nie jest pewne, bo z podanych informacji Yakuza 6 na XSS będzie działać w 900p i 60kl/s
Ja osobiście wolałbym Xbox'a ale przez exclusive idę za PS5, tym bardziej, że jest co nadrabiać z ostatnich premier PS4
XboX SX jest 25% mocniejszy od PS5 / ale w sumie to nic to tak jak porównać 2070 do 2080 :)
Chyba 10% - 25% to było PS4 mocniejsze od xo - ale śnij dalej. I pomimo tego gry na ps4 nie wyglądały jakoś hiper lepiej więc tutaj różnica będzie marginalna
*18% większa liczba TFLOPS. PS4 miało przewagę 40% nad XBO.
Ok nie 10% a...
Difference of 10.28 and 12 are 15.439856373429%
A między PS4 i xo było...
Difference of 1.85 and 1.31 are 34.177215189873%
Tak więc nie ma tu żadnej tragedii. Może się okazać, że system ps5 jest łatwiejszy w optymalizacji gier i sytuacja może być jeszcze bardziej wyrównana - a deweloperzy z tego co pamiętam wypowiadali się już pozytywnie na temat pisania gier na ps5. Nakręcanie wojenek naprawdę nie ma sensu :P
Oczywiście że prawie nie mają znaczenia. Liczy się przede wszystkim architektura, sposób działania GPU, a te są w obu konsolach takie same.
A moc to już coś czym można się przejmować na sam koniec. Jedyna różnica którą przynosi moc w dzisiejszych czasach dotyczy tego na ile przyciąć wodotryski lub na ile agresywnie wykorzystać technologię zmniejszające rozdzielczość w locie aby nie przycinało.
TLDR: Mocniejsze GPU będzie utrzymywało wyższe rozdzielczości lepiej. Tyle.
18% większa liczba TFLOPS.
To ponad dwukrotnie mniejsza różnica niż między PS4 a XBO (40%).
Z czego PS5 ma układ o 22% szybszym taktowaniu. A taktowanie to często king. W dodatku XBSX ma zbędne kombinacje z różną przepustowością pamięci, co komplikuje optymalizacje. Więc niższa liczba cyferek od XBSX może mieć jeszcze mniejsze znaczenie w praktyce niż ta 18% przewaga matematycznej mocy.
Zależy też oczywiście od tego, jak będzie to wyglądało w praktyce, gdyż trzeba wziąć pod uwagę długoterminowe utrzymanie boosta przy odmiennym chłodzeniu. Ponieważ taktowania są zmienne i mogą zależeć od sprawności chłodzenia i temperatury (a także od konkretnej gry).
TLDR; normalny użytkownik w dobrze zaprojektowanej grze nie powinien zauważyć znaczących różnic.
Jakie 40 procent? jak xobox one s ma 1,4 teraflopa a PS4 1,8. Różnica jest 22 procent a nie 40. One s miał z drugiej strony troszkę mocniejszy procesor.
Między series x a ps5 bezdzie to 16 procent różnicy jeśli chodzi o GPU. Oprócz lepszego GPU series x będzie miał mocniejszy procesor.
Difference of 1.85 and 1.4 are 27.692307692308% I to przy xone s bo na początku było 34% więc przestań bredzić. Teraz wszystkie fanboje Xboxa będą się przerzucać procentami szkoda że w tej generacji tego nie robiliście. Różnica w grach będzie minimalna chyba że będziesz się patrzył przez lupę więc się gościu uspokój. I jeżeli popatrzeć na 15% i 34% to jest ponad dwukrotna różnica. Niektórzy to mają ciężkie umysły
Ja liczyłem różnicę w porównaniu do wolniejszego GPU jako podstawę (nie na odwrót). Dla mnie to akurat bardziej logiczne (dla innych może być mniej). Czyli jeśli 1.31 = 100%, to 1.84 = 140.5%.
Opierałem się na danych z premier obu konsol, gdzie widnieją odpowiednio 1.84 i 1.31. 1.84 / 1.31 = 1.405. (+40.5%)
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4#Technical_specifications
https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_One#Internals
Nie wspominałem nigdzie o XBOS, który miał premierę 3 lata później.
Jeśli chodzi o XBSX vs PS5 to są to odpowiednio 12.15 i 10.28. 12.15 / 10.28 = 1.182 (+18%).
Jeśli chodzi o procesor, to będą to bardzo porównywalne do siebie jednostki i nie powinno mieć to jakiegoś większego znaczenia w praktyce (zawsze będzie jakiś zapas). Znacznie większe znaczenie w grach ma GPU.
Różnica będzie niewiella, coś jak między gf 2080 a gdy 2080 Ti. O faktycznie nie wiedziałem, że ten one bez s miał trochę niższa wydajność niż slimka.
RTX 2080:
FP32: 10.07 TFLOPS = 100%
3DMark TimeSpy Graphics Score: 11043 = 100%
RTX 2080 Ti:
FP32: 13.45 TFLOPS = 133.6%
3DMark TimeSpy Graphics Score: 14663 = 132.8%
Wartości uśrednione. Nie biorą pod uwagę różnych gier, rozdzielczości, modeli kart różnych producentów i OC. Większość modeli X80 Ti NVidii jest wydajniejsza historycznie średnio o 1/3 od podstawowych X80. W zależności od tytułu, platformy testowej, ustawień i rozdzielczości wyniki mogą się różnić w jedną lub drugą stronę.
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2080-ti.c3305
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2080.c3224
https://benchmarks.ul.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+RTX+2080+Ti+review
https://benchmarks.ul.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+RTX+2080+review
Aha, wszystko i tak będzie zależało od architektury (i od growej optymalizacji), a nie od waszych teraflopsów drogie misie. Może przypomnę jak między 1080Ti, a 2080Ti był stosunkowo niewielki wzrost TF, ale w niektórych grach można było wyciągnąć 70-80% więcej FPS na nowszej karcie. Tak, wiem, że XSX i PS5 to ta sama generacja GPU, ale za to inna inna architektura z o 44% więcej Compute Units na korzyść wiadomo czego.
Nie zmienia to jednak faktu, że różnica i tak będzie mniejsza od poprzedniej generacji co spowoduje, że growym korpo nie będzie się opłacało szczegółowo optymalizować enginów do każdej platformy i będą pewnie zrównywane do najsłabszego ogniwa.
Mam wrażenie, że bardzo mocno upraszczasz sprawę, co daje wrażenie, że możesz mieć pewne braki wiedzy na temat optymalizacji 3D, tworzenia gier oraz hardware, które to tematy są dość skomplikowane i wcale nie takie proste jak się wydaje. Mam też wrażenie, że chciałeś być celowo niemiły, lub przynajmniej lekceważąco-kpiący, dla innych, mimo że nikt z nas Ci tutaj nic nie zrobił i nie miałeś do tego żadnego powodu.
Piszesz o dość wysokich wzrostach, jednak to jest sprawa między dwoma różnymi mikroarchitekturami, więc nie wiem do końca co miał ten przykład ilustrować.
Jeśli chodzi o Compute Units, to wbrew pozorom więcej nie zawsze musi znaczyć lepiej. Odpowiedź jak zwykle brzmi "to zależy". Najczęściej w grach wygrywa mniej Compute Units, ale o większym taktowaniu, gdyż im więcej procesorów, tym trudniej im znaleźć jakieś zajęcie w procesie renderowania. To jest zresztą jeden z wielu czynników, dlaczego nowsze mikroarchitektury nie muszą mieć więcej procesorów, żeby być szybsze od starszych mikroarchitektur...
Wydaje mi się że bardzo mocno pomniejszasz znaczenie optymalizacji pod konkretne sprzęty. Oba sprzęty mimo że podobne, to są też różne od siebie w pewnych kwestiach, i będzie konieczne odpowiednie optymalizowanie gier szczegółowo pod obie platformy, tak jak to się działo zawsze. Nie wiem, czy uczysz się programowania, ale jeśli tak, to na pewno wiesz, że takie rzeczy nigdy nie są takie proste jak się może wydawać.
Tak się robi reklamę i sprzedaje konsole.
Today, we’re excited to announce Travis Scott has joined the PlayStation family as a strategic creative partner. We heard Travis is a huge PlayStation fan, so we started a conversation with him that led to this unique partnership. Through our mutual passion for gaming and creativity, we plan on collaborating with Travis and his Cactus Jack brand to produce innovative projects that we hope will delight our collective fans
https://www.youtube.com/watch?v=oEkjgwiq0QM
Czyli jednak PS5 będzie jak odrzutowiec, na dodatek zmiecie gracza ze wszystkimi meblami do ściany.
Chyba trzeba przykręcić fotel do podłogi i przypiąć się pasami do trasportu.
Ta dodatkowa moc w XSX może przełożyć się na lepszą kulturę pracy.
Prawdopodobnie PS5 będzie musiało się mocniej "napocić" by uzyskać ten sam efekt co XSX.
Procesor będzie kluczowy w nowej generacji. Co do roli dysku jestem skłonny stwierdzić, że w tym wypadku będzie to prawie bez znaczenia (nawet w przypadku różnicy na poziomie 50% będziemy mówić raczej o 8 i 4 sekundach ładowania :D).
PS.
Sony zaczyna wysyłać konsole na testy (Marques Brownlee już się pochwalił) więc mam nadzieję że dowiemy się czegoś konkretnego.
Microsoft zdejmie embargo parę dni przed premierą co również jest dobrą wiadomością.
"optymalizacja gier na jednej platformie sprzętowej może wymagać nieco większego nakładu pracy"
Czyli gość przyznaje, że przy odpowiedniej i czasochłonnej optymalizacji, piękne gry odpaliłyby się na tosterze, ale zamiast tego w pewnym momencie ten proces się przerywa, żeby tylko gra chodziła jako-tako na lepszych konfiguracjach.
No i mamy przyczynę zastoju technologicznego - nie konsole, nie PC, tylko kasa!