Assassin's Creed: Valhalla - wymagania sprzętowe PC
Gry od Ubisoftu nie są warte nawet złotówki..Co ja mówię nawet złotówki bym nie dał :)
To polecieli 1600/1060 na high/30fps XD
Dobrze rozumiem, że po high jest jeszcze very high i ultra?
Zależy jakie nazwy wymyśli developer gry na presety graficzne w swojej konkretnej grze. Te nazwy najlepiej się sprawdzają jako hint co do poziomu obciążenia sprzętu. Im groźniej brzmiąca nazwa, tym wyższe obciążenie sprzętu :) Niekoniecznie mająca związek z jakimś znaczącym zwiększeniem wizualnej jakości. Za to często mająca związek ze znaczącym zwiększeniem poziomu obciążenia sprzętu.
Uah... liczyłem na podobne wymagania jak do Odyssey, a tu widzę, że moje 980 może się dusić i to mocno :/
To nie jest Next Gen. Ubisoft jest zewnętrzną firmą. Robienie nextgena w tej chwili, to strzelanie sobie w stopę. Potencjalnych odbiorców gry na nowe konsole jest zbyt mało, by się nimi przejmować. Gier z takim budżetem i tak rozbudowanych nie robi się dla garstki posiadaczy nowych konsol...
Dlatego też uważam, że kupowanie konsoli na premierę, czy w przedsprzedaży nie ma najmniejszego sensu. Szczególnie że nic nie zapowiada, żeby pojawiły się w najbliższym czasie jakieś gry na nową generacje. Póki co są to tytuły ze starej. Ewentualnie z nową ceną i podkręconymi ustawieniami graficznymi.
Gry Ubisoftu mają to do siebie, że ich optymalizacja nie jest najczęściej wysokich lotów. Teraz dochodzi jeszcze zmiana generacji, co dodatkowo podwyższa wymagania. Będzie trzeba się przyzwyczaić niestety. Już wkrótce GTX 1060 przestanie wystarczać do komfortowej rozgrywki. Kiedyś ten wzrost wymagań musi nastąpić.
To trochę zbyt ogólne stwierdzenie, które nie odnosi się do wszystkich gier. Np. Rainbow Six Siege (działający na tym samym engine co AC - AnvilNext 2.0) jest od Ubisoftu, a pogra się nawet na integrach. W AC nawet z 2014 roku już zbytnio nie ma na to szans (chyba, że na jakichś najnowszych integrach i w 720p + 30fps).
Żeby być bardziej specyficzny, to sam bym powiedział, że w grach Assassin's Creed już od pierwszej części serii bardziej skupia się na odwzorowaniu detali świata gry niż w innych grach, aby móc jak najlepiej odwzorować historyczny setting, budynki, miejsca, klimat itd. To oznacza, że mają swoje wyznaczone cele artystyczne odnośnie wyglądu gry, które automatycznie podwyższają minimalne wymagania techniczne (względem innych gier). Mają ustalony pewny poziom wyglądu, poniżej którego nie zejdą. Nie dziwię się, przecież to ich flagowy produkt, więc muszą trzymać jakiś standard. Pod tym względem gry z serii AC są w pewnym sensie unikalne i nie każdemu się to może podobać.
Ostatnie dwa AC miały koszmarną optymalizację nawet jak na standardy Ubiszaftu więc nie ma nadziei że to tutaj będzie coś lepiej.
Ostatnie dwa AC miały koszmarną optymalizację nawet jak na standardy Ubiszaftu więc nie ma nadziei że to tutaj będzie coś lepiej.
Wiadomo, to kwestia subiektywna (i też trochę zależna od szczęścia), ale nie pamiętam, żebym w Odyssey i Origins spotkał spadki płynności nawet podczas bitew czy podczas eksploracji miast. Chociaż w Origins w tym pod koniec fabuły, gdy zwiększyła się ilość NPCs na ulicach, to tekstury się wolno wczytywały i mijała mnie wówczas armia klonów w niskiej rozdzielczości XD)
Ciekawe jakie ustawienia mają nowe konsole skoro ma być 4k/60.
Używa się różnych ustawień pod różne opcje graficzne zoptymalizowane pod względem stosunku wyglądu do wydajności na konkretnym sprzęcie. Czyli robi się dokładnie to samo, co praktycznie każdy rozsądny gracz robi zawsze na PC manualnie.
Upscaling nie zużywa tak bardzo grafiki, jak natywne generowanie. Poza tym, zaraz zaraz. To nie Twórcy gier obiecywali, że ich gry będą chodzić z taką rozdzielczością i płynnością, tylko Twórcy konsol. W czym więc problem ?? Te 4K i 60 FPSów to chyba myślenie życzeniowe części recenzentów oraz obiecanki marketingowców w ramach prezentacji. Obiecanki, które nie dotyczą firm zewnętrznych.
Konsole będą obsługiwać 8K i 120FPSów. Przy czym To są tylko i wyłącznie możliwości wyświetlenie takiego obrazu. Nie koniecznie uda się go wygenerować w grze.
No raczej nie bo tu mamy 1600/1060 1080/30fps a w valhalli prawdopodobnie 1080/45-60fps
Nie wiem co ćpali pisząc te wymagania na kolanach .
1080p / 60 FPS – wysokie ustawienia graficzne
I jest tam GTX 1080 podany
a teraz
1440p / 30 FPS – bardzo wysokie ustawienia graficzne
I Cyk GTX1070
Chyba jak wiadomo GTX 1070 jest słabszą kartą od GTX 1080 a tu magia.
Słowo klucz to raczej nowa wersja Denuvo. Bo to ono zawsze podwyższało wymagania sprzętowe. Przy 1440p w 30 klatkach faktycznie generuje się podobna ilośc pikseli co przy FullHD w 60 klatkach. Różnica jest taka, że narzut Denuvo na procesor w przypadku 60 klatek jest dużo mocniej widoczny, przez co karta musi to ponad 2x szybciej renderować.
Denuovo na tym poziomie porównywania nie ma znaczenia, bo nie wpływa bezpośrednio na render karty i jego narzut w obu przypadkach będzie praktycznie taki sam.
(Zakładam tutaj ze procek nie jest wąskim gardłem w obu przypadkach)
GTX 1070 jest kartą słabszą od GTX 1080 = tu masz 100% rację.
Jednakże trzeba wziąć pod uwagę 2x niższy FPS w drugim przypadku, który efektywnie obniża wymagania od karty graficznej dwukrotnie. Dzięki temu tą samą jakość graficzną co na GTX 1080 ale w 2x mniej FPS można osiągnąć na np. GTX 1060. Dodajmy teraz do tego zwiększoną rozdzielczość (1440p) i minimalnie podkręcone suwaczki i wymagania wzrastają o ~50% względem GTX 1060, czyli już trzeba mieć GTX 1070 zamiast GTX 1060.
I cyk, tak następuje "ćpunowska" magia pisana "na kolanach".
Magia polega na tym, że zna się pewne dodatkowe fakty. :)
Do kitu te wymagania są podane. Powinny być obowiązkowo dla 1080p, 1440p i 2160p dla ultra presetów 30 i 60 FPS ( jak już się bawią w oba ) w końcu w każdej z tych rozdziałek ludzie będą chcieli grać na maxa nie tylko na high bo to 1080p/1440p. Jeszcze do tego pomieszali 30 FPS z 60 FPS na przemian żeby mniej czytelnie jeszcze bardziej było.
A tak realnie jakoś bardzo wysokie to one nie są. Jak nie będzie gorzej pod względem CPU niż w odyssei którą właśnie ogrywam to będzie git.
Masz rację, że można było to zrobić przejrzyściej, ale już wolę takie dokładniejsze od zwykłych i rekomendowanych, kiedy tak naprawdę nie wiadomo co to oznacza.
I tak dobrze, bo powoli nastają czasy w których twórcy podają rozszerzone wymagania sprzętowe, co wielu ludziom korzystającym w szczególności ze starszych konfiguracji, lub po prostu słabszych idzie to na rękę, bo nie muszą kupować kota w worku, czy posuwać się do radykalnych kroków w postaci testowania na piratach... No ale nie ma co ukrywać, że to co jest tutaj podane jest po prostu zrobione bez głowy i powinno być to rozdzielone tak jak właśnie napisałeś.
Na średnich z cieniami na low (i być może z niektórymi opcjami na high, zobaczymy jak bogate opcje graficzne zostaną przygotowane) powinno być to stałe 45 FPS, choć z drugiej strony wolę się nie nastawiać, żeby się nie zawieść.
Nareszcie ujawnili wymagania. Widzę że już powolutku muszę się zbierać do ulepszenia komputera, ale Valhalle pewnie odpalę w tych ~45FPSach na pomieszanych ustawieniach. Mogę nareszcie składać pre-ordera.
sticky_dude karta starsza ale jedna z najwydajniejszych po za tym silnik gry też do nowych nie należy nie jest to UNREAL ENGINE 5
Po za tym zobacz o ile średnio ta karta słabsza od tych nowszych choćby RTX2080 z 2018 zaledwie 17%
https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2080-vs-Nvidia-GTX-1080/4026vs3603
o kartach z serii RTX3000 nie wspominam bo mało kto je ma i uważam że one nie powinny być brane pod wymagania to karty nowe które powinny być pod nową generację grafiki a nie stare silniki graficzne.
Co tak naprawdę znaczy dysk SSD w wymaganiach?
Gra nie będzie działać na ustawieniach wysokich czy po prostu, dłużej się będzie ładować? Ktoś dobry mi to wytłumaczy?
Samo dłuższe wczytywanie to jedna kwestia, ale mogą być przycięcia przy doładowywaniu poszczególnych elementów czy działaniu autosave'a, a także obiekty pojawiające się w polu widzenia dopiero po jakimś czasie. ; p
Jak to będzie wyglądało w przypadku AC, okaże się po premierze. ; p
Oznacza to prawdopodobnie to, że elementów do ciągłego ładowania będzie tyle, że HDD nie będzie gwarantował tego, że na czas będzie się doładowywało co może prowadzić do przycięć. Nie zawsze, ale woleli dać SSD, bo nawet starszy SSD raczej poradzi sobie lepiej niż nowszy HDD. Chociaż też zależy. Dla świetego spokoju bym powiedział.
Bo niby na fabrycznie nowym HDD powiedzmy będzie to działało dobrze, ale ile osób ma nowy dysk to już inna bajka. Sam bym wpisał SSD, żeby płaczu nie było o przycięcia. Ale w tych czasach SSD kupuje się nawet do budżetowych zestawów :P
Pewnie producenci dysków SSD posmarowali firmom żeby rekomendowali w wymaganiach.
Gra waży dość mało, wiec możliwe, że dane są dobrze skompresowane, ponadto, na wysokich w fullhd wymaga tylko 8 Gb RAMu. Wiec pewnie dysk ma nadrabiać ten RAM. Jak masz SSD, to pewnie przydałoby się mieć 16 GB RAMu.
Trochę śmieszne te wymagania zwłaszcza w 4k 30fps, a czasem na PS5 nie ma być 4k i 60fpsów ? Twarze postaci to niestety "xD", jedynie pewnie widoczki będą ładne tak jak w Origins Odysseyi czy innych częściach z tej generacji
Nie kupie tego Gó..na- robienie Assasinów to jeden wielki edytor gdzie zmieniają tylko zawartość. Za rok będzie w kosmosie na księżycu albo we wnętrzu ziemi i będzie to kalka z poprzednimi wersjami. Czizas, że ludzie to jeszcze kupują jedno i to samo tylko w innych czasach. Czekam na Assassins Creed FSO- akcja toczy się w fabryce samochodów w Polsce - walczą templariusze ze zmiany dziennej z assasinami ze zmiany nocnej.
Mnie np. bardziej ineresuje wątek mitologiczny i ten świat Valhalii niż walka z zakonem starożytnych... Mogą sobie kopiować, ale z tego co widać combat przeszedł lifting i drzewko skilli
Coś te wymagania naciągane mocno. Najbardziej mnie intryguje po co koniecznie ma być dysk SSD. Gra nie odpali na zwykłym dysku HDD czy co? Zobaczymy 10 listopada co to Ubi wymyśliło
Jest 2020 rok, 500gb ssd są tanie jak barszcz. Gra zapewne się odpali ale będziesz miał bardzo widoczne doczytywanie się tekstur.
Na win 7 już nie? Skandal!
Graficznie wygląda niemal jak Odyssey, a wymagania trochę wygórowane.