Demon's Souls: 4K najpewniej bez 60 fps
Cóż, grałem w gry w QHD z dobrym algorytmem upscale'ingu, grałem w gry na natywnym 4K, i szczerze mówiąc różnice z odległości 3 metrów są absolutnie marginalne i za każdym razem wybrałbym tę pierwszą opcję jeżeli dawałaby stabilniejszy FPS.
Mam wrażenie że gamingowe community samo strzeliło sobie w stopę goniąc za 4K, a fakt że konsole nie podołają nowej "modzie" już na starcie pozostawia troszkę gorzki smak w ustach - oby większość gier dawała opcję, a nie wymuszone 4K i 30FPS.
Bo o ile QHD to dla mnie wciąż przyzwoita rozdzielczość, 30FPS to już archaiczność.
W końcu nadchodzi to 1080p/60fps, które mi obiecali 7 lat temu.
Jeżeli 4k i 60fps ma wyglądać tak jak w nowym Halo, to ja jednak wolę wybór między rozdzielczością a fps.
Co do Halo bym się wstrzymał.
Cały hejt pojawił się głównie po jednej dość mocno naciągniętej stopklatce z youtuba. Odpal sobie jeszcze raz ten gameplay i poszukaj tej klatki a sam się przekonasz.
Oczywiście gra może nie pokazała nextnegowej grafiki ale widać, że MS wysłuchał szybko graczy i zdecydował o wprowadzeniu poprawek dlatego też poczekajmy na efekt finalny.
Co do 4k i 60 fps.
MS raczej pewny jest siły XSX.
Wysłali konsole do testów na ponad miesiąc przed premierą!
Specjalnie wprowadza dodatkowe oznaczenia gier w sklepie by łatwiej było odnaleźć tytuły z 4K60fps.
Jest masa informacji, a dodatkowo już zapowiedzieli, że październik będzie pełen kolejnych nowości informujących o Series S|X.
Tymczasem SONY milczy. Nic nie pokazują... A może Sony nic nie musi?
Musza i to wiele. Jako gracz chciałbym by SONY miało mocną odpowiedź na to wszystko co robi teraz MS bo konkurencja jest dobra dla nas.
SONY mocno dołożyło Microsoftowi w obecnej generacji dlatego w przyszłej widać, że MS stara się o wiele bardziej.
Sony ma tak niejasny przekaz, że głowa mała.
Ewidentnie widać, że liczą na naiwność lub niewiedzę graczy.
Sam chętnie kupiłbym PS5 dla samych exów ale narazie zostaję tylko przy XSX na premierę.
Nie wiem czego się spodziewać po PS5 dlatego wolę poczekać rok czy dwa.
No przecież to było jasne od początku że będzie 1080/upscalowane 60fps albo full 4k w 30fps.
To już zostało potwierdzone przez Bluepoint przy pierwszej zapowiedzi gry. Gra będzie miała dwa tryby, jeden nastawiony na 4k, drugi na fps (zapewne przy 1440p). Zupełnie jak 90% gier od Sony. Mam nadzieję, że ta drogą pójdzie każdy wydawca. Ważne aby gracze mieli wybór.
Fanboye Sony śmiali się z możliwości XSS - haha jakie to słabe, bedzie wstrzymywać generacje. Tymczasem PS5 okazuje się być odrobinę mocniejsza od PS4 Pro, a remaster Pajączka pokazuje, że niewiele mocniejsza. To co zapowiadali, a to jak wyglądają gry za które Sony krzyczy sobie 359 zł - to jest dramat.
Przepraszam, ale nie porównuj XSS do PS5, bo to zupełnie inny świat. Zobacz sobie jak Dirt wygląda na Xboxie, tragedia.
https://youtu.be/7b344-TW3KQ
Microsoft pokazał jedną grę w 4k i 60fps i wygląda tragicznie, mowa o Halo. Jeżeli ktoś sądzi, że gry na xboxa będą wyglądała lepiej i będą chodzić w 4k i 60fps, to nie spodziewa się rozczarownaia.
Pisanie że Spider Man wygląda słabo, wygląda tak, bo to zwykły remaster, podbita rozdzielczości, klatki dodany Rt. Zobacz jak wygląda taki Demons Souls, obecnie jedyna gra, która wygląda naprawdę next genowo.
Dramatem, to są twoje wieczne narzekania w stronę Sony i Playstation pod każdym tematem. Czym prędzej wracaj na PPE, tam pewnie dostaniesz kilkanaście plusików i będziesz mógł być z siebie dumny.
Nie Twoja broszka gdzie i co pisze. A wypraszać, to możesz swoją starą z pokoju, jak sobie na to pozwoli.
Głośno sie śmiałeś z XSS, pokrzykiwałeś jaką moc pokażą exy na PS5 - i co? 30 klatek - poprzednia generacja tyle wyciągała.
Nie bedzie niczym posrodku, tylko bedzie odrobine slabsza od XSX, konsola za 1300 bedzie za to duzo slabsza
Na XSX tez beda gry w 4k 30fps, kazdy normalny developer bedzie wolal zrobic lepsza oprawe kosztem klatek, tak bylo jest i bedzie ZAWSZE
Nie wiem kiedy ludzie sobie zakoduja to w tych swoich pustych lbach, ale 60fps mozna bylo zrobic w dowolnej grze od ZAWSZE, tak nawet na PS2 gry mogly dzialac w 60fpsach, ale praktycznie zadna gra tak nie chodzila, bo grafika jest wazniejsza
60fps to nie jest jakas cecha sprzetowa lol fajnie jakby devsi dali wybor ciut mniejsza rozdzielczosc i wiekszy fps vs mniejszy fps i wyzsza rozdzielczosc
Z 4K problem maja karty pokroju RTX 2080TI, a wy chcecie grac w 4k na konsoli za 2200 zl xDD
Ale ten Dirt wygląda słabo. Nie wiem jednak, czy to kwestia samego XsS, czy ta gra po prostu jest taka biedna.
To niech to w końcu pokażą. Na XsX nie pokazano do tej pory żadnego next genowego gameplayu. Wymieniasz dwa tytuły, w których pokazano tylko cinematici.
To jest trochę ironia, że o działaniu/technologiach/usługach Xboxa wiemy już wszystko, ale nie widzieliśmy żadnych gier odpalonych na tym sprzęcie (pomijam te testy wstecznej), natomiast w przypadku PS5 wiele rzeczy jest wciąż niejasnych, ale widzieliśmy już wiele gier odpalonych na tym sprzęcie.
Dokładnie niech coś pokażą w natywnym 4k 60 fps z raytracingiem a nie tylko mówią, że będzie. No i coś konkretnego a nie ori czy jakąś inną platformówkę :D
Cóż, grałem w gry w QHD z dobrym algorytmem upscale'ingu, grałem w gry na natywnym 4K, i szczerze mówiąc różnice z odległości 3 metrów są absolutnie marginalne i za każdym razem wybrałbym tę pierwszą opcję jeżeli dawałaby stabilniejszy FPS.
Mam wrażenie że gamingowe community samo strzeliło sobie w stopę goniąc za 4K, a fakt że konsole nie podołają nowej "modzie" już na starcie pozostawia troszkę gorzki smak w ustach - oby większość gier dawała opcję, a nie wymuszone 4K i 30FPS.
Bo o ile QHD to dla mnie wciąż przyzwoita rozdzielczość, 30FPS to już archaiczność.
W pełni popieram co napisałeś, jakiś głos rozsądku. W czasach DLSS pakowanie się w 4k to marnowanie zasobów. Digital Foundry miał sporo problemem z twierdzeniem czy Demons Souls chodzi w natywnym 4k czy nie. 90% graczy przy obecnie technice upscalingu nie zauważy różnicy. Samo Sony mocno rozwija ta technologie.
https://youtu.be/abtq6c24jLY
Dokladnie, nie ma sensu sie pakowac w 4k, strata wydajnosci jest zbyt duza. Lepiej dac 1440p z upscalingiem, a zaoszczedzona w ten sposob moc przeznaczyc na generowanie grafiki bogatsza w detale albo zaoferowanie wiekszej wydajnosci.
Mam wrażenie, że Sony nie goni- przecież te gry, gdyby chcieli, absolutnie działałyby w natywnym 4K. Skoro można było to zrobić w tak wielu grach na One X, nawet tak dużych jak Read Dead 2, to co za problem to zrobić na maszynie z o wiele mocniejszym CPU i GPU. To nie jest jakaś słabizna, która niczego nie pociągnie w 4K.
Najśmieszniejsze jest to, że Demons chodzi 'zaledwie' w 1440p a wygląda najlepiej ze wszystkich pokazanych na PS5 gier.
W międzyczasie pozwolę sobie zauważyć, że MS bardzo sprytnie podszedł do tematu.
Po prostu nic nie pokazuje, cały shitstorm idzie na Playstation. Ludzie tylko gadają o Gamepass jako 8 cudzie
Gamingowe community wcale nie goni za 4k. Takich Hydrów czy Alexów jest niewielu. 4k w grach to marketingowy scam producentów ekranów i kart graficznych, bo ani telewizja nie działa w 4k, ani łącza w domach na świecie statystycznie nie są w stanie przesyłać takiego obrazu w streamingu, a filmy BR 4k kupuje mało kto. Gry to jedyny obszar, gdzie natywne, nieskompresowane 4k w ogóle można zobaczyć na czymś innym niż film demo od producenta telewizora. No i wtedy okazuje się, że zysk jakości jest nieproporcjonalny do skoku zapotrzebowania na moc obliczeniową niezbędną do pokazania 4x więcej pikseli niż w 1080p.
Mnie dziwi jedno.
Ludzie toczą wojnę o to czy 4K, czy 1K ma słuszność.
Lecz wszyscy zapominają o DPI.
To jak blisko znajdujesz się monitora ma spore znaczenie.
Czy to siedzisz przy PC, czy daleko na kanapie z padem.
Tu jest sedno. 4k ma sens najprawdę blisko i przy sporej przekątnej.
Dokładnie tak!
DPI!
Nigdy nie zrozumiem telefonów z ekranem 4K.
Rewolucją jest teraz 90-120hz w telefonach ale 4K jakoś na tak małych ekranach nie robiło różnicy.
Działa to oczywiście odwrotnie.
Mając duży TV 1080p może okazać się zbyt małą rozdzielczością.
Przecież jak tylko wyszło ps4 pro to sony samo wykreowało problem, gdzie się dało wciskali marketing kłamliwego 4k to teraz mają, sami tak sobie dzbanów wychowali.
I teraz będzie wielki damage control, że po co im 4k, to zbędne, a tak to potrafili 50 stron wykazywać wyższość kłamliwego 4k nad wszystkim innym, mimo, że nic nie rozumieli ani trochę co i jak działa.
Teraz mają kolejnego świętego graala, SSD, jakby co to na wszystko mają odpowiedź, no, ale szybki ssd xD
Dokładnie. Dlatego wolę siedzieć na 1080p (też dla mnie nadal przyzwoita rozdzielczość), a nie 4K, byle PC nie będzie za drogi, a 60 FPS nie jest trudny do osiągnięcie.
W końcu nadchodzi to 1080p/60fps, które mi obiecali 7 lat temu.
No jeśli ktoś teraz wierzył w marketingowe brednie to powinien sobie przypomnieć właśnie te obietnice z obecnej generacji.
Niech mi dadzą wybór w kazdej grze - full HD/60fps albo 4k/30fps i będę zadowolony. Zawsze wybiorę większy framerate.
Buhahaha
"Get ready for 4K 120fps or 8K gaming".
Chwilę później:
"Chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zwykle..."
Żeby nie być gołosłownym: "Unlike buzzwords Microsoft threw around like "8K capable" for its "Project Scarlett" console, Sony has a slightly different design goal: 4K UHD at 120 Hz, guaranteed."
Przecież to było do przewidzenia, RTX3080 daje rade jako tako ale dalej są to stare tytuły. Zobaczymy jak zaczną wychodzić nowe.
Dokładnie. Ciężko się spodziewać że maszynka za nieco ponad 2k dorówna kilkukrotnie droższym pcetom.
Do tego, gdzie tam wepchniesz większy radiator, aby podać wyższe napięcie. :D
Nie wspominając o zaplecza płyty głównej, do utrzymania stabilnego napięcia.
Konsole to medium high z pc. Jakby była taka sama jakość grafiki w grach pc jak na konsoli, to by na 980ti każda gra miala 60 klatek w 4k, nawet RdR 2
Żeby się nie okazało, że jego oko też nie widzi większej rozdzielczości niż HD.
Słabo się sprzętowo ta generacja zapowiada, zwłaszcza ps5.
To takie rozczarowujące ze strony Sony dla graczy.
Na szczęście gram na 1080p, więc te braki nie są odczuwalne dla mnie. Współczuję tych, co już kupili monitory 4K.
Każdy normalny wie, że ta cała gadka o 4k, 60fps to tylko czysty marketingowy bełkot. Nikt nie liczy na takie rzeczy na sprzęcie za ledwo ponad 2tys zł...
Xbox Series X
Potwierdzone dotychczas:
The Ascent: 4K – 60 FPS
Assassin’s Creed Valhalla: 4K – 60 FPS
Bright Memory: Infinite: 4K – 60 FPS – Ray tracing
Call of the Sea: 4K – 60 FPS
Chorvs: 4K – 60 FPS – Ray tracing
Dirt 5: 4K – 60 FPS – 120 FPS
Halo Infinite: 4K – 60 FPS – Ray tracing
Madden NFL 21: 4K – 60 FPS
Ori and the Will of the Wisps: 4K – 120 FPS
Scarlet Nexus: 4K – 60 FPS
Scorn: 4K – 60 FPS
Second Extinction: 4K – 60 FPS – 120 FPS
Dodatkowo masa gier ze wstecznej kompatybilności w 4K – 60 FPS.
Czysty marketingowy bełkot?
//edit:
Lista nie jest najświeższa i już jest sporo gier które można do niej dopisać.
Każdy normalny wie, że konsola Sony jest słabszy od XBOX, jeśli chodzi o techniczne parametry. Dysk SSD jest tu tylko jedynie przewaga.
Sugerujesz, że gry multiplatformowe będą działały na xboxie w 4k60fps, a w PS5 w 4k30fps?
Czas pokaże. To tylko kilku pierwsze gry na PS5. Niczego nie sugeruję, że WSZYSTKIE gry będą działać na PS5 z tylko 30 FPS. Pisałem tylko, że konsola Sony jest słabszy od XBOX i to jest fakt.
Ja Ci mogę powiedzieć ja będzie. Niektóre gry będą wychodziły w 60fps a niektóre nie, a pod koniec generacji, to o 60 fpsach przy natywnym 4k możesz zapomnieć zarówno na PS5 jak i xboxie. Wszystkie exy sony będą wychodziły w 4k60fps a pod koniec generacji gdy technologia się rozwinie, będą wychodziły w 4k30fps.
Wszystkie exy sony będą wychodziły w 4k60fps
Tyle, że już teraz wiadomo, że Ratchet & Clank: Rift Apart będzie bez natywnego 4K na PS5.
A tu mamy start a nie koniec generacji.
Dostaniemy jedynie dynamiczne 4K czyli upscaling tak jak w obecnej generacji.
A to nie jest to samo
DLSS też to jeszcze nie będzie bo ta technologia dopiero się rozwija na PC a na konsolach jest dopiero zapowiedziana.
Jasne, nie można wykluczyć, że jakiś ex od sony nie będzie w 4k60fps, ale będzie to dotyczyło tylko początkowej fazy cyklu życia konsoli, kiedy jeszcze developerzy się z nią nie oswoili. Stawiam, że za 2-3 lata wszystkie exy sony będzie w 4k60fps.
Jak dla mnie nie ma problemu. Nikt o zdrowych zmysłach nie oczekiwał chyba 4k 60 z ray tracingiem na maszynce za 2000zł, która oferuje sprzęt za ponad 4 tys.
Tak czy siak każdy kto narzeka powinien się zastanowić czy rzeczywiście może to robić, kiedy jego PC nie jest w stanie nawet tego 4k udźwignąć w tych 60fps w grach na obecną generację, bo większość siedzi nadal na 1060gtx, z czego ps5 bije to na głowę. Ludzie się zrobili rozkapryszeni, ciężko ich zadowolić.
Ciekawe czy nowy X by podołał.
Oj czekam, aż Digital Foundry ruszy z porównaniami po premierze.
Klatka po klatce potrafią przeanalizować sprzęt na podstawie gry. Wiele się dowiemy.
Nie ma na co czekać. Series X będzie lepszy w każdej grze- rozdzielczość będzie wyższa zawsze.
Czy to ma jakieś znaczenie, wątpię. 15-20% więcej mocy GPU, narysuj sobie prostokąt i drugi, mniejszy od niego powierzchnią 20%
Natomiast co do listy gier którą zaprezentowałeś - one wszystkie mają mieć natywne 4K, czy z gwiazdką ;)
Series X już dawno zamówiony. :)
Czekam na porównania bo w planach mam tez PS5 jako konsola do exów od SONY ale to jeszcze zobaczymy. Dodatkowo lubię materiały od DF.
Co do listy.
Natywne 4K.
Ogólnie oba sprzęty zapowiadają się ciekawe ale niestety o SONY mało wiemy przez ten niejasny marketing.
Dodatkowo dość mocno zasłaniają się tym haptycznym padem i SSD a to może być mało.
Poczekamy, zobaczymy. :)
A czego oczekiwać ? PS5 jest nieco lepsza od PS4 PRO jakby nie dysk SSD to w ogóle różnice marginalne. Obiecywali 4k 60 fps przy premierze PS4 to wtedy to była beczka śmiechu co i tak fanboye sony łykali jak pelikany. Teraz jak mówili że będzie 4k 60 fps od razu mówiłem że max 1440p i 60 fps to fanboye mnie zjechały że głupoty gadam i g**** wiem. A teraz jak się okazuję że to prawda i nextgen to znów w cale nie nextgen to trochę się pochowali hahaha. Smutne że w czasach że nawet na PC łatwo już będzie o 4k 60 fps + DLSS co robi robote, to kosnole już na starcie wstrzymują rozwój gier, a dopiero wychodzą pod nazwą nextgen TRAGEDIA :)
Ale wiesz, ze taka Vallhala ma miec 60fps 4k na obu platformach? Wiesz, ze Halo Infinite to obecna generacja? Wiesz, ze wszystko co pokazal MS i co ma byc w 4k/60 wyglada jak OBECNA GENERACJA?
I kto nagadal takich bzdur, ze jest nieco lepsza od PS4 PRO? Skoro jest duzo lepsza od One X i tylko ciut gorsza od XSX
Sam wychodzisz na fanboja, sry to znaczy trolla, wystarczy spojrzec na twoje ocen gier :)
MS pokazał ale gameplaye na PC :D A niektóre gry we wstecznej kompatybilności nie utrzymują stałych 60fps w 4k na xboxie i to bez raytracingu.
Ale gdzie on wykazał się fanbojstwem? To hst opowiada głupoty "PS5 jest nieco lepsza od PS4 PRO" To xbox ciągle chwali się 120 fps i 60 fps a prawie wszystko co pokazali było nagrane na PC :D Albo cgi pokazywali i tyle. Faktyczne gameplaye na konsoli były tylko na PS5.
Tak w ogóle, dla zainteresowanych, jak Xbox Series X sprawuje się na tle Xboxa One X - https://www.youtube.com/watch?v=7oe1LUJyCCs&feature=emb_title&ab_channel=DigitalFoundry
Chyba, że już było, to zignorujcie.
4k&30 i 1440&60 z ładniejszą grafiką od najładniejszych gier tej generacji i więcej nie trzeba. Oby tylko zawsze była opcja 60fps
Dajcie sobie spokój z 4k. Lepsza jakość i płynność w fhd wystarczy. Ale tak to jest jak masa idzie za marketingowcami A ci muszą wciskać nowe tv i inne pierdoly.
4K nie jest bez sensu.
Zależy to oczywiście od wielkości ekranu i odległości do niego ale całe to gadanie o bezsensowności 4K przypomina mi jak kiedyś "rasowi konsolowcy" upierali się przy 30 klatkach (a teraz sami modlą się o minimum 60fps).
Bądźmy poważni.
4K/60FPS to narazie trochę więcej niż standard ale tego oczekujemy. Jak do tego dojdziemy to niech się bawią w poprawę innych aspektów np. ray tracing.
Oczywiście jeśli się nie da, to chce mieś wybór np. 1440p/60fps & 4k/30fps, ale samo gadanie, że 4k nie ma sensu... jak mówiłem, wracamy do starej śpiewki.
-->
Obrazek do przyciągnięcia uwagi.
Bo jest bez sensu w obecnych wczasach jeśli chodzi o gry więc co mamy gadać?. Zbyt duży wzrost wymagań w stosunku do jakości jaką oferuje powoduje że jest to w ogóle nieopłacalne. A w obecnych konsolach to w ogóle poroniony pomysł ale co zrobić jak marketingowcy wcisneli kit o cudownym 4k.
Różnica między fullhd a 4k jest większa niż między 720p a fullhd, moim zdaniem to dobrze, że developerzy idą w tym kierunku.
Na pewno nie dla ludzkiego oka
Jeśli nie masz tv ani monitora 4k to raczej nie zauważysz różnicy przy oglądaniu filmików na youtube gameplay 4k. 4k to dwa razy tyle pikseli co fullhd.
Raczej chodzilo mi o to, ze powyzej pewnego pulapu roznicy nie widac
Pomiedzy stalymi 60 klatkami a 120 nie ma takiej roznicy jak miedzy 30, a 60 na przyklad
Rozdzielczość i klatki mozna zwiekszac w nieskończoność pytanie tylko po co skoro obraz przy 60 czy nawet jal dla mnie 30 jest wystarczajaco plynny
To samo z rozdzielczością full hd jest wystarczająco ostre
No i kto ma monitor 4k 120 hz? I po co np. w grach singlowych 120 fps?
Z rozdzielczością to zagęszczenie pikseli musiałoby wynosić pewnie około 320- 400 PPI
Przecież to było jasne od początku że będzie 1080/upscalowane 60fps albo full 4k w 30fps.
Większość "ekspertów", którzy żądają natywnego 4k i 60 fps, nie będą widzieć różnicy między natywnym 4k a upscalowanym a pewnie nawet dalej siedzą na monitorach full hd... A co do xbox series x to nie pokazali gameplayów na konsoli tylko na pc... No i wszystkie gry we wstecznej kompatybilność mimo odblokowanych klatek nie utrzymują stałych 60fps (i to bez RT) np. hitman, monster hunter world i w innych grach raz na jakiś czas fps też spadnie. I nie wiem kto oczekuje natywnego 4k jak to jest czyste marnotrawstwo zasobów. Lepiej zrobić to upscalingiem i moc przeznaczyć np. na lepszą grafikę.
A nie mówiłem, że oko konsolowca nie widzi wyższej rozdzielczości?