Crysis Remastered korzysta z Denuvo i ma ten sam problem co oryginał
Rozleniwieli twórcy którym Epic płaci się za porażkę, przestali się starać i dbać o jakość pecetowych wersji.
A miałem cichą nadzieję że jeśli nie grafiką to optymalizacją będzie stał ten remaster. Chamski cashgrab, a szkoda
Gdy tylko usłyszałem ze Crysis Remastered powstaje, od razu wiedziałem że to bedzie zwykły niedopracowany cashgrab. Czego oczekiwać od studia które ciągle jest na minusie i ma historie problemów finansowych?
Ta gra to gniot a nie remaster. Pomijając kwestie miliona niedoróbek i bugów to ten morderca PC wygląda po prostu brzydko. Przecież tekstury to są żywcem wyjęte z oryginału i po prostu rozciągnięte do wyższych rozdzielczości na które narzucili kilka nowoczesnych bajerów graficznych i nie zrobili żadnej optymalizacji chyba tylko po to, żeby miało co te komputery zabijać.
Modele kanciaste jak w oryginale, tekstury w FHD już gubią ostrość a oni mówią, że nawet w 8K można grać... W grze która waży 40 GB gdzie oni upchnęli te tekstury 4K i 8K? Przecież to jakaś brednia.
Rozleniwieli twórcy którym Epic płaci się za porażkę, przestali się starać i dbać o jakość pecetowych wersji.
A miałem cichą nadzieję że jeśli nie grafiką to optymalizacją będzie stał ten remaster. Chamski cashgrab, a szkoda
Ogólnie powstaje za dużo remasterów. Nie podoba mi się ten trend.
No to poczekaj, co się będzie działo, jak nowe konsole będą już na dobre w sprzedaży. Otworzą się zwieracze z odświeżonymi starociami.
No faktycznie optymalizacja to jakiś żart. Na średnich ustawieniach mam 60 klatek ale jak już dam na wysokie to spada do 30 a podczas strzelanin to jest taki dramat że się grać nie da bo przypomina to pokaz slajdów. Na filmikach w dodatku postacie się dziwnie poruszają jakby je ktoś prądem kopał albo jakieś drgawki miały. Doom eternal gdzie grafa ryje beret i wypala oczy na ultra chodzi mi w 60 klatkach i na moment nawet nie spadnie, tu maksymalnych ustawień nawet nie próbowałem bo nie wiem czy by mi komp z dymem nie poszedł. W każdym razie ten co odpowiadał za tą optymalizacje powinien mieć dożywotni zakaz wykonywania swojego zawodu.
Dlatego remastery kupuje tylko o sprawdzonych studiów.
Tego i tam nie miałem zamiaru kupować, ale wiem już jakie studio omijać przy następnym jakimś odświeżeniu starszej gry.
Denuvo mnie nie boli, ale ta obsługa wielu rdzeni to dosłownie jedna z dwóch rzeczy, jakich oczekiwałem od tego remastera (druga, porządna obsługa pada, też leży, bo o ile sam layout w końcu jest ok, to czułość kamery ustawiona na sztywno jest zdecydowanie za mała). Tym bardziej to zaskakuje, że Crysis 2, niezależnie od oceny gameplayu robił wrażenie optymalizacją, zwłaszcza na konsolach.
Drugi refund w życiu (pierwszy był za coś, co w ogóle się nie odpalało). I zmarnowany kupon zniżkowy.
Za Far Cry mają u mnie dozgonną wdzięczność, za ten remaster - karnego wiadomo co.
Gdy tylko usłyszałem ze Crysis Remastered powstaje, od razu wiedziałem że to bedzie zwykły niedopracowany cashgrab. Czego oczekiwać od studia które ciągle jest na minusie i ma historie problemów finansowych?
Info o CPU bottlenecku znanym z 2007, DX11 i problemach na XBoxie nieciekawie wygląda. Po czymś takim widać najlepiej, jak wydawca oszczędzał na produkcji.
Remaster po taniości + Epic exclusive + Denuvo == Wydawca Crysis Remastered wie, jakim combo najbardziej efektywnie zdenerwować graczy...
Krothul - dokładnie 100% racji tony hawk pro skater 1+2 tego najlepszym przykładem... a nie, czekaj... jednak nie.
Ta gra to gniot a nie remaster. Pomijając kwestie miliona niedoróbek i bugów to ten morderca PC wygląda po prostu brzydko. Przecież tekstury to są żywcem wyjęte z oryginału i po prostu rozciągnięte do wyższych rozdzielczości na które narzucili kilka nowoczesnych bajerów graficznych i nie zrobili żadnej optymalizacji chyba tylko po to, żeby miało co te komputery zabijać.
Modele kanciaste jak w oryginale, tekstury w FHD już gubią ostrość a oni mówią, że nawet w 8K można grać... W grze która waży 40 GB gdzie oni upchnęli te tekstury 4K i 8K? Przecież to jakaś brednia.
Upadek jakości kolejnych developerów.
To było niestety widać po próbie wciśnięcia RT do starych konsol że coś jest na rzeczy z tą grą nie tak.
Mogli to na Vulkana zrobić jak są tacy masterzy a nie się pchać w DX 11 + jakieś API dodatkowe bez sensu.
Denuvo też na pewno pomaga w kiepsko zoptymalizowanej pod względem CPU grze.
Każdy mówi że denuvo jest złe i wpływa na gry to czekam na wyjaśnienie od tych osób bo grałem w kilka gier z tym zabezpieczeniem i te gry działały słabo,ale grałem też w więcej gier z denuvo i gry działały bardzo dobrze i były to gry o otwartym światem.Jak by denuvo faktycznie wpływało na gry to było by tak w wszystkich grach czyli jest to nie prawda.Mówisz że gracze są wkurzeni na denuvo i powiem ci że się pomyliłeś bo nie są wkurzeni gracze tylko piraci komputerowi bo nie mogą w grę zagrać.Każdy pirat mówi że pobiera pirackie gry jak denuvo zostanie złamane i to są kłamcy bo jest wiele gier które nie mają tego zabezpieczenia i są pobierane na potęgę.Piraci mówią też że będą pobierać piraty bo gry są za drogie zgodzę się z tym faktycznie są drogie,ale są też przeceny.Wezmy np grę wiedzmin 2 na gog była przecena i kosztowała ta gra 6zł a w tym samym dniu piraci ją pobierali to jest śmiech na sali.Piraci mówią też że nie pobierają gier polskich bo trzeba wspierać polskie firmy a potem pobierają te gry na potęgę.Jak wychodziła gra rdr2 na konsole to gracze którzy grają na pc dali petycję żeby na pc wyszła a jak wyszła to oni 318 dni na crack czekają a ja w tym roku zakupiłem tę grę za 221zł i to wersję ultimate.Każdy pirat narzeka na denuvo a gry ac origins i ac odyssey mają na steam dobre oceny czyli nie mają problemów z denuvo.Nie ważne jest czy gra ma denuvo czy nie i czy gra jest droga czy nie oni będą nadal pobierać bo mają wielką satysfakcję z tego że ktoś zapłacił za produkcję gry a oni wezmą zadarmo.Jeśli chodzi o firmę crytek to ten ich remaster trzeba omijać szerokim łukiem.
To nie jest temat o Denuvo i piratach :P tylko o Crysisie w jego wykonaniu i to powinno bardzie być dla chętnych ważne.
Kumpel kompa marzen niedawno sklecił z 2080 TI i i9 i testował AC Origins z i bez Denuvo od Codexa i jezeli chodzi o fps to roznica znikoma ale kultura pracy kompa o wiele lepsza jak z tym gownem
Nie. Przeczytaj moja obszerna opinię poniżej
Grałem i się wypowiem. Gra jest wymagająca to prawda, ale to dlatego że każdy dostaje palpitacji serca kiedy musi zejść niżej niż high w przypadku ustawień.
Gra na średnich (albo raczej na mieszance średnio wysokich, RT OFF) nie ma żadnego problemu żeby utrzymać 60fps w fhd na rx 570. Nie wygląda specjalnie gorzej na tych ustawieniach.
Używane są 4 rdzenie procesora i działa lepiej niż oryginał, dopóki nie włączy się wyższych ustawień związanych z tym że gra dosłownie nie używa wtedy dynamicznego systemu Level of detail i renderuje wszystkie obiekty w najwyższej jakości na całym widocznym dystansie, bądź nie włączy się ray tracingu.
Takie ekstremalne rysowanie obiektów zabiłoby praktycznie każdą współczesną grę. Twórcy remastera dodali to jako mem/eksperyment, bo mogą.
Ray tracing z natury zwiększa wymagania względem procesora, dlatego że musi nadal rysować wielokąty (albo jak kto woli obiekty), nawet jeżeli ich nie widzimy, co automatycznie zwiększa obciążenie, BF V ma to samo.
Gra używa kodu z wersji x360, z prostej przyczyny, jest to nowszy, koniec końców lepiej zoptymalizowany kod niż to co mieliśmy w wersji pc z 2007 roku.
Możecie się upierać że to port portu, ale obiektywnie patrząc oczami programisty, to był lepszy wybór, mniej pracy, lepszy kod na start, mniej zmian do wprowadzenia, mniejsze koszty.
W skrócie, ludzie podbijają ray tracing, svogi oraz draw distance/lod/SDAO na bardzo wysokie lub ekstremalne ustawienia, na których te efekty są podbite do absolutnego maksimum. Ray tracing ma wtedy taką samą rozdzielczość co ta w której renderujemy grę, czyli na 4k mamy 4k. Kiedy większość gier używa 1/2 lub 1/4, precyzja i rozdziałka podbita na maks kiedy nie jest to wymagane.
Crytek to korpo jak każde inne. Crysis remastered to bardziej projekt poboczny dla przećwiczenia załogi niż coś większego, a kasę mieli z góry od epica.
Jak nie szaleje się z efektami które przy wysokiej precyzji/rozdzielczości są sztuką dla sztuki to chodzi lepiej niż oryginał. Niskie ustawienia wyglądają lepiej niż stara wersja na very high i do tego frame rate lepszy.
Niestety najbardziej upierdliwe jest sterowanie rodem z wersji x360. Jest po prostu słabo. No i niestety części obiektów w tym modele postaci są po prostu kopiami starszych wersji, ale z lepszymi teksturami, animacje też już się zestarzały.
Szkoda tylko wersji konsolowych, ewidentnie za mało czasu, tutaj nie ma wytłumaczenia. Za szybko wypuszczone.
W skrócie, twórcy powinni lepiej w opcjach tłumaczyć co robi każda opcja, bo włączy taki niedzielny gracz Very high, które podbija efekty mimo że tego i tak by z lupą nie zauważył i potem na forum się żali że ma 40fps na rtx 20x0. Analogiczna sytuacja z Rdr2. Niech się ludzie przyzwyczajają że wychodzą gry które mają najwyższe ustawienia trochę od czapy i benchmarków a nie dla wizualiów :p
Ciekawe informacje napisałeś, dzięki. Na pewno sobie sprawdzę porównania między ustawieniami niskie/medium z oryginałem.
Jeśli dużo z tego co piszesz to prawda, to znaczy, że "problem" z wydajnością siedzi m.in. w braku dialogu między developerem a graczem. W takim razie wciąż pozostaje podstawowe pytanie, dlaczego w 2020 r. przy podjęciu decyzji o takim masakrycznym śrubowaniu cyferek pod sprzęt przyszłości zdecydowano się na stary DX11, który ma przecież okropny narzut na CPU. Wg mnie mocno oszczędzano na tym projekcie, nieco stracony potencjał mimo wszystko.
Bo chyba jeszcze obecną wersja CryEngine nie ma natywnego wsparcia dla Vulkana albo nawet jeśli DX12, to niekoniecznie w DXR które by obsługiwało RT na starych konsolach i nie RTXach.
Tym bardziej więc upychanie tylu i takiej podkręconej jakości efektów pod API i engine, które sobie z tym nie radzą, wydaje się dziś podejściem typowo pod wywołanie sensacji zamiast dawać faktyczne benefity, w czasie gdy mamy już API zdolne do podołania takim zadaniom. Tak ekstremalne ustawienia nie są używane w większości gier na starych API nie bez powodów. Nikt im nie broni dawać takiej możliwości w ich własnej grze (a nawet to plus, jeśli takie możliwości istnieją), ale przydałby się do tego odpowiedni dialog między developerem a graczem, który by uświadamiał ich o tych ekstremalnych i niespotykanych różnicach w porównaniu do innych gier, żeby gracze dobrze wiedzieli, na co się piszą w przypadku tego konkretnego tytułu.
Jedne ze sposobów, w jakie można to zrobić, to np.:
- dodanie napisu "Nie zalecane" oraz ostrzegającego symbolu przy nieoptymalnych ustawieniach
- dodanie dobrze widocznego ostrzeżenia o tym, że wysokie ustawienia są tylko dla entuzjastów/screenshotów/Photo Mode/sprzętu przyszłości i nie były przewidziane do grania w nich, więc włącza się je na własne ryzyko
- dodanie dobrze widocznego w menu ustawień symbolu wykrzyknika i napisu informującego gracza, że gra aktualnie działa w niezalecanych i niezoptymalizowanych ustawieniach graficznych
- usunięcie całkowicie zbyt wysokich ustawień z menu (odblokowanie ich jest możliwe wyłącznie przez dodanie odpowiedniego polecenia do linii komend, plus jakby ta komenda miała nazwę w stylu -unlocknotrecommendedsettings)
Niby remaster, ale ani klasyczne techniki ani RT nie ogarnęły tym razem oświetlenia o zachodzie słońca i wszystkie etapy aż do nocnej misji dzieją się o tej samej porze :D Początek, szutrm na obóz ze stacją benzynową, podjazd pod górę, atak na obóz przy wykopaliskach... kto grał w oryginał wie, jak tam zmieniało się oświetlenie i pozycja słońca.
Prawie już skończyłem. Bardzo dobra pozycja a co do wyglądu to poza modelami postaci to WOW. Spokojnie można grać na prawie wszystkich maksymalnych parametrach z can... poza RT bo wtedy to jest już rzeźnia dla 4K, a tak całkiem stabilny fps. Względem wersji z 2007 to gigantycznie poprawiono fizykę czy też wszystkie efekty, tekstury czy ilość elementów to nie ma o czym w ogóle mówić. Szkoda tylko że nie przyłożono się do wykonania nowych modeli postaci. Ja spotykamy niektóre postacie to jak doklejone z wersji z 2007 roku, szkoda. Poza tym to kawał rewelacyjnego fpsa.
To YT ma tak koszmarną kompresję, że tej poprawy nie widać?
No OK, światło jest inne tak ogólnie, plus RT na wodzie i miejscami podbity kontrast...
polecam jak zawsze samemu pograć / różnice są gigantyczne i widać to na każdym kroku, Hydro nie widzi bo pewnie zakochany od zawsze więc dla niego to była gra ideał, prawda jest taka że Crysis Remastered różni się gigantyczne względem pierwowzoru. Jedyne co pozostało oderwane od całości to modele twarzy postaci i za to wstyd dla Cryteka.
Pozwólcie, ze swoją opinię wkleje jeszcze tutaj:
Po krótkich testach (czyli przejście całego pierwszego levelu), powiem szczerze, że gdyby nie podbita rozdziałka i RT , ..... to zwykły Crysis 1. Widać niestety, że gra się nieco zestarzała. BLIZNY zjadają grafikę CRYSISA bez popitki. By było 60 klatek z bardzo sporadycznymi spadkami do 50, muszę grać na tych ---> ustawieniach. Co ciekawe, gram....z Ray Tracingiem, ale na poziomie wydajność (czyli pierwszą od wyłączonych, potem mamy wysokie, bardzo wysokie, oraz can i run crysis). Usteienia RT miedzy sobą są jednak tak marginalne, ze wmaczanie RT powyżej poziomu "wydajność" , to megs bezsens. Miedzy wyłączonym a "wydajność" jest mega różnica (bez RT to zwykły Crysis dosłownie), za to między "wydajność" a Can I Run Crysis różnica jest tylko w płynności (czego nie widać u mnie między "wydajność", a wyłączonym RT). Gra obsluguje HDR, ale chyba tylko w teorii. NIE WŁĄCZAJCIE GO !! SDR wygląda duuużo leoiej. Już nawet pierwsza wersja RDR 2 na PS4 wygląda na tym polu lepiej. Zapomniałem za to, jak się w to zajebiście gra i jaką to ma grywalność, to mało. Jeśli ktoś mi powie, ze Crysis to tylko grafika, powiem mu, by puknął się w ten pusty dekiel. Nie pamiętam, kiedy grałem w tak grywalny tytuł i na pewno przejdę go .... po raz szósty. Tylko czemu do cholery zrezygnowali z MAXIMUM SPEED? Zamiast tego możemy w każdej chwili przyspieszyć, a kiedy MAXIMUM ARMOR i CLOCK ENGEDGE jest nieaktywny, wtedy owszem, jest hiper przyspieszenie, ale bez MAXIMUM SPEED to już nie to samo. Do tego gra nie jest stworzona do pada i widać, że tworcy zmienili pod niego ustawienie względem oryginalu (początkowo mówiłem, że remaster to min obsługa pada, czego nie było w oryginale, ale szybko nagle nie dość, że sobie przypomniałem, że takowa była, to jeszcze dostrzegłem zmiany w konfiguracji guzików. Niestety, zmiany na minus), a że gram tylko oadem, wiec nieco mi zajęło zanim go opanowalem.
To tak na szybkiego :)
--->
HDR tutaj jest włączony, ale go wyłączylem. Wyjaśnienie wyżej :)
oczywiście że HDR działa tylko najpierw sprawdź czy masz ustawiony ten tryb w windowsie może ci po prostu go nie przełączyło
Możliwe, bo bylo takie jakby wypłowiałe z kolorów. Pierwsza gra z obsługą HDR, w której tak miałem.
Nie chcę jakoś przesadnie bronić twórców ale zdaje się, że to jest remaster na silniku jedynki. A silnik jedynki był jaki był. No i gry na cryengine zwykle chodzą dość przeciętnie.
Myślałem, że chociaż te CPU poprawią, a tu w zasadzie taki płatny mod.
Jeden użytkownik pisze mi że denuvo nie jest tematem tylko crysis i to jak ta gra działa a wcześniej pisał o denuvo.Nawet w nazwie artykułu pisze denuvo.Denuvo nie wpływa zle na gry podam teraz nazwy gier ktore z denuvo chodziły mi bardzo dobrze. Dragon Age: Inquisition,Mad Max,Rise of the Tomb Raider,Far Cry Primal,Hitman,Homefront: The Revolution,Sniper Elite 4,Mass Effect: Andromeda,Middle-earth: Shadow of War,Assassin's Creed Odyssey,Hitman2,Far Cry New Dawn.Gry z denuvo które działały zle Just Cause 3,Deus Ex: Mankind Divided,Watch Dogs 2,Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands, Assassin's Creed Origins,Star Wars: Battlefront 2,Far Cry 5 i grałem w te gry na komputerze i5 7500 gtx 10606gb i 16gb ram.Tym moim zestawieniem obalam kłamstwa na temat denuvo a pamiętacie jak wszyscy pisali że denuvo skraca życie dysków ssd a potem okazało się że to jest kłamstwo.Na portalu ppe jeden pirat powiedział że pobierze piracką wersję gry cyberpunk 2077 a wiecie jaki dał powód napisał że powodem jest zły system osiągnięć w grze a ona nie miała nawet premiery.
Denuvo wpływa na każda grę w mniejszym, lub większym stopniu.
Wyjdą nowe konsole i wtedy będzie widać jak Denuvo wpływa na loadingi.
Mówicie jak wyjdą nowe konsole czyli nie macie żadnych dowodów bo ci co ich nie mają mówią poczekajcie aż wyjdą nowe konsole.Na moim komputerze grało się świetnie w gry z denuvo i ie miałem żadnych problemów i wiele do9brych gier z denuvo ma albo dobre oceny albo mieszane czyli zdania są podzielone na tych którym gry z denuvo działają dobrze i tych którym działają zle czyli nie ma jasnej odpowiedzi.Mówienie poczekajmy na nowe konsole,ale co denuvo ma wspólnego z konsolami przecież gry na konsole nie posiadają tego zabezpieczenia.Powtarzacie kłamstwa a jak ktoś się spyta podajcie dowody to mówicie poczekajmy na nowe konsole a denuvo jest używane tylko w grach na pc.Rdr2 nie ma denuvo a każdy wie jak ta gra na pc działała grałem i bardzo mocno się zacinała i z żadną grą która miała denuvo nie było aż takich problemów.Normalny człowiek wie dlaczego gry potrafią słabo działać chodzi o optymalizację jak gra ma ją skopaną to wiele łatek do gry trzeba wypuścić myślałem że tacy znawcy jak wy wiedzą o tym widać że się pomyliłem.Sniper: Ghost Warrior 3 miała denuvo i każdy narzekał że gra działa słabo a winą obarczali denuvo a twórcy usunęli całkowicie to zabezpieczenie z gry a gra dalej działała tak samo.Twórcy tej gry usuwając ten drm że nie wpływa ono na gry.death stranding ma najnowszą wersję denuvo i ta gra jest chwalona za dobrą optymalizację i ta gra na steam ma bardzo pozytywne recenzje,więc to co mówicie o denuvo jest kłamstwem.Jak byście mieli dowody to byście je przedstawili a jak ich nie macie to gadacie głupoty że na nowe konsole trzeba czekać miało by to sens jakby gry na konsole również korzystały z denuvo a nie korzystają.Tak samo było z tym że denuvo skraca życie dysków ssd a potem okazało się że to kłamstwo.Jak wyszła pierwsza wersja denuvo a było to w 2014 roku to gracze kłamali że denuvo zle wpływa na gry a dowodów do tej pory nie ma.Wyjaśnijcie mi to bo na steam wiele gier z denuvo miało dobre recenzje na steam.
Mmmm całkiem niezły ten bot im wyszedł. Jako tako zdania składa ale przypomina to język polski. Brawo, panie Denuvo. Coś Ci wyszło ;p
Rozleniwieli twórcy którym Epic płaci się za porażkę, przestali się starać i dbać o jakość pecetowych wersji.
Dobrze, że taki Horizon to "znakomity" port bo wyszedł też na jedyną słuszną platformę gdzie twórcy muszą dopieszczać swoje produkty pod każdym względem by klient dostał rozrywkę na najwyższym poziomie.
Houston, mamy problem...
Co jest lepsze ?
1. za mało klatek na PC - oczekiwania vs. rzeczywistość
2. problemy z wyświetlaniem, ale przy zachowaniu płynności na XO
3. gorsza płynność na PS 4, ale mniejsze problemy z grafiką
Oto jest pytanie, kto odpowie mi na nie ? ;-)
Do wszystkich powyższych wad warto dodać brak zmian w sztucznej inteligencji, czy tam też patointeligencji przeciwników. Koreański żołnierz dostaje z kilkunastu metrów kulkę w głowę, podskakuje jakby go jeż ugryzł w zadek i zaczyna czujnie rozglądać się na boki. Naprawdę tak trudno było takie głupie błędy wyeliminować?
Najbardziej żałowałem w Crysisie, że w połowie gry klimat siadł, gdy pojawili się kosmici. Zupełnie tak samo było dla mnie w pierwszym Far Cry, tylko tam potwory. Jakoś walka z ludźmi, skradanie w trawie dawało mi wiele frajdy.
Mi akurat zarówno w Crysisie,;jak i FC1 lepiej pofobała się druga polowa :)
Nic co ma w sobie Denuvo nie nadaje się do zakupu. Albo inaczej Dyskwalifikacja przez brak szacunku do konsumenta. Za to z przyjemnością zpirace to badziewie.
Dlaczego ? Bo skoro kupując legalnie mogę liczyć tylko na problemy, to wolę wersję w której hakerzy Denuvo wyłączyli...
Rumcykcyk
To o czym piszesz to bypass cpy usuwają zabezpieczenie nie omijają jak każdy szanujący się cracker