Niedawno dostałem pracę w dziale customer service w jednym ze sklepów internetowych.
Czy ktoś może zaczynał z podobnego stanowiska i pomogło mu to w rozwinięciu kariery zawodowej? Obszar jaki mnie interesuje to sprzedaż i marketing.
Z góry dzięki za wszystkie informacje.
Nawet jeśli te stanowisko nie jest stricte związane z marketingiem i sprzedażą to może Ci dać kilka bardzo przydatnych skilli, które przydadzą się w tej dziedzinie:
- pisanie maili – maile to podstawowe narzędzie do komunikacji i umiejętność składnego, poprawnego oraz przejrzystego przekazywania myśli jest bardzo ważna. Dzięki temu porozumiesz się z klientami, współpracownikami oraz podwykonawcami bez dodatkowych problemów.
- podstawy – pojęcia takie jak brutto, netto, prowizja, VAT, marża itp. Co jest gdzie na fakturze? Co jest niezbędne żeby ją wystawić? Gdzie w Internecie znaleźć NIP?
Być może już to wiesz, ale to podstawa w komunikacji i dobre fundamenty dadzą szybszy start w trudniejszych zagadnieniach.
- cierpliwość – praca z klientem często bywa frustrująca, niezależnie od branży. Dlatego odpowiedni dystans i zapas cierpliwości jest niezbędny.
- nie wiem gdzie obecnie pracujesz, ale jeśli używasz tam angielskiego, to bardzo dobrze, zwłaszcza żeby poznać nomenklaturę specyficzną dla tej pracy, która może się przydać w przyszłości.
Powodzenia! :D