Modyfikacja, która przenosi grafikę z nowszych odsłon gier serii Wiedźmin do pierwszej części trylogii.
Zaczynam pracę od prostych rzeczy takich jak miecze, przedmioty, dekoracje oraz elementy środowiska, kończąc na skomplikowanych modelach lokacji i postaci.
Staram się przy tym utrzymać oryginalny styl pierwszej odsłony trylogii przygód Geralta z Rivii.
Czekacie na Wiedźmina 1 na silniku Wiedźmina 3? A co powiedzielibyście na Wiedźmina 3 na silniku Wiedźmina 1 z 2008 roku?
Zajrzyjcie na [link] [link] oraz [link] żeby dowiedzieć się więcej.
Już wkrótce na początek przygotuję paczkę modeli i tekstur mieczy z Wiedźmina 2 i Wiedźmina 3 oraz dodatków. Oto kilka przykładów przekonwertowanych modeli:
Aerondight z Wiedźmina 3 Krew i Wino (ciekawostka model miecza składa się z około 10000 wielokątów, czyli z tylu z ilu mniej więcej składa się model Geralta z prologu w Wiedźminie 1)
W wolnym czasie testuję również modele postaci, które są już bardziej skompikowane.
Ciekawostką jest, że wielu twierdzi, że silnik Aurora na, którym działa pierwsza odsłona Wiedźmina (i Neverwinter Nights) jest bardzo ograniczony. Zwykle wypowiadano się o limicie około 2000 wielokątów (plus 10% po modyfikacjach od CD RED Projekt) na model. Według znalezionego przeze mnie wątku na forum Neverwinter Nights 2 (pracuje na innym silniku graficznym, który powinien odzwierciedlać silnik Aurora po modyfikacjach od CD RED Projekt) limit geometrii modelu wynosi już 10000 wielokątów.
Jednak mi udało się otworzyć w Djinnim model (Pani Jeziora z W3), który składa się z ponad 20000 wielokątów (jednak nie działają na nim poprawnie animacje). :D
Aktualnie pracuje nad przeniesieniem szkieletu na model i ważeniem kości, ponieważ animacje nie współgrają z modelem.
Przy okazji sprawdziłem dzisiaj jak modele mebli z Wiedźmina 3 prezentują się na silniku Aurora.
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzanie możliwości modyfikacji lokacji w 3dsMaxie. Myślę, że wszystkie lokacje można by ulepszyć przynajmniej do poziomu graficznego z Wiedźmina 2.
P.S. Nie patrzcie na tekstury w 3dsMaxie, program strasznie je downgraduje. ;)
Trzymam kciuki żeby Ci się udało :)
przeniesieniem szkieletu na model i ważeniem kości
Rigging - brzmi o wiele lepiej i jest krótsze :D
fajnie, ze ci sie chce. budujesz portfolio zeby kiedys zaaplikowac do cdpr czy bardziej hobbystycznie?
Bardziej hobbystycznie, chciałem zrobić coś czego nikt jeszcze nie próbował przy modowaniu Wiedźmina 1.
Ale chętnie zatrudnił bym się w CDPR, w końcu autora Witcher 1 Remastered też zatrudnili. :D
Witcher 1 Remastered
A co to? Bo pierwszy raz o tym słyszę
Po długich poszukiwaniach znalazłem sposób na poprawne zrigowanie modelu. Taka ciekawostka, przy przenoszeniu modelu bardzo przydały się narzędzia do konwertowania z Half Life 2.
Przeniesienie modelu postaci do Wiedźmina odłożyłem na później ze względu na dużą trudność i ilość czasu, jaki trzeba na to poświęcić.
Teraz próbuję odświeżyć karczmę z pierwszego aktu, co jest o wiele łatwiejsze i zajmuje mniej czasu.
W miarę możliwości chciałbym wymienić modele dekoracji (meble, talerze, itp.) na nowsze (niekoniecznie z nowszych gier z serii), cały model lokalizacji (ściany, belki, dach, itp.) pozostawię nienaruszony, poprawię tylko na nich tekstury. Uzyskałem także dostęp do wielkiej biblioteki materiałów PBR i 3D Scanned, które chcę zastosować.
Odkryłem również nowy sposób na teksturowanie podłogi z użyciem normal map, tak aby dodać teksturom głębi 3D, ponieważ oryginalnie tekstury są ręcznie malowane na płaskiej powierzchni za pomocą specjalnej wtyczki do 3DS Maxa.
Narazie testuję tekstury paleniska z Wiedźmina 3 i teksturę PBR podłogi.
Podczas pracy z modelami okazało się, że po dodaniu jednego z modeli srebrnych mieczy zastąpił on miecz Aerondight w cutscence, więc postanowiłem to naprawić.
Nie grałem w wiedzminy, ale widzę tutaj kawał dobrej roboty i dużo wlozonego serca.
Tak trzymaj :)
Zrobiłem sobie małą przerwę od projektu.
W międzyczasie uczyłem się tworzenia gier na silniku Unity, może się wydawać, że tworzenie gier jest trudne jednak większość elementów graficznych i mechanik, które chcemy umieścić w grze można już pobrać jako gotowe assety, co bardzo ułatwia pracę.
Moim marzeniem byłoby stworzenie gry w wiedźmińskim uniwersum w trochę innym klimacie jaki znacie.
Wyśmienity miecz z Dol Blathanna z Wiedźmina 3 jako Runiczny miecz z Dol Blathanna.
Pracowałem trochę nad optymalizacją modeli. Udało się mi uzyskać idealne odwzorowany model stołu z W2 i stołka z W3 bez żadnego spadku FPS.
Oto porównanie:
Jak ja Ci chłopie kibicuje! Aktualnie ogrywam po raz kolejny całą trylogię od początku i obowiązkowo w przyszłości ogram W1 z Twoim modem choćby tylko karczmy na początek miały być odnowione.
Wytrwałości życzę!
Dawno mnie nie było, zaraz wam pokażę dlaczego.
Namiot z festynu winnego w Toussaint z dodatku Krew i Wino do Wiedźmina 3.
Przepraszam za skalowanie na zrzutach, ale robiłem je w Djinnim.
Oczywiście jest to wersja Beta.
Zająłem się również roślinnością, także z dodatku Krew i Wino.
Przepraszam za jaskrawe tło i za zrzuty robione w Djinnim.
Podłoga z winnego festiwalu w Toussaint - Wiedźmin 3: Krew i Wino (jeszcze tylko brakuje malowidła na środku, jakie było pod sceną).
Podgląd w Djinnim.
Jak narazie można pobrać tylko paczkę mieczy w wersji Beta.
https://www.nexusmods.com/witcher/mods/883
Szacun, że umiesz robić takie rzeczy i że ci się chce to robić. Wytrwałości życzę.
Djinnji (czy jak to tam się pisze) miał tę wadę, że nie można było tworzyć własnych, nowych lokacji, lecz trzeba było modować na tych stworzonych na potrzeby gry - stąd pewnie bardzo mała liczba modyfikacji do tej gry, mimo udostępnienia przez twórców pełnoprawnego edytora. A szkoda, bo choć technologicznie Wiedźmin jest oczywiście słabszy/brzydszy niż Wiedźmin 3, to jednak artystycznie bardziej mi się podoba niż część trzecia i gdyby w Djinnji można było tworzyć własne lokacje tak łatwo jak w edytorze do Neverwinter Nights, to z przyjemnością sam bym w nim sobie posiedział kilka lat. Jest co prawda Red Kit do Wiedźmina 2, ale ze wszystkich trzech części, część druga ma najmniej naleciałości słowiańskich, przez co niezbyt mi się chce wracać do tego edytora (bawiłem się nim przez jakiś czas, ale gdy CDP Red ogłosił, że wyda edytor do Wiedźmina 3, to przestałem, czekając na Red Kit 2, ale jak to się skończyło, wszyscy wiemy).