Pharaoh: A New Era | PC
Ciekawe...
Może tutaj pojawi się polska wersja której zabrakło w reedycji na GOGu...
@ up
inaczej - to kolejne gry po Faraonie są nim inspirowane, nie odwrotnie
Coś pięknego powrót najlepszej strategi ekonomicznej jeszcze tylko czekać na remake Posejdona
Coś pięknego powrót najlepszej strategi ekonomicznej jeszcze tylko czekać na remake Posejdona
A potem "Cezar" i "Cesarz - Narodziny Państwa Środka"
Liczę, że nie pójdą w 3d tylko zrobią ładne rysowane budynki w rzucie izometrycznym.
zagrałem w demo 3 misje, i bieda po tych 3 misjach nie wydał bym ani złotówki w tej formie. strasznie to jakieś toporne.
Ograłem trzy misje. Gra jest obecnie w stanie alfa co najwyżej. Grafika jest w wyższej rozdzielczości, ale według mnie nie jest lepsza. Na zbliżeniu widać, że postaci są składane z kawałków, osobno rączka osobno nóżka jak w Fallout Shelter, natomiast w oryginale były pięknie rysowane.
Interface niby ma być polepszony, ale gunwo widać. Przez te trzy misje nie udało mi się włączyć minimapy, ani okna z celami misji. Brak dubbingu - w oryginale był dubbingowany każdy ludzik.
Nie skreślam tej gry. Nadal czekam na pełnika, ale jeszcze duuuuużo pracy do zrobienia.
Co z tym się dzieje i kiedy data premiery?
Dlaczego takie niskie oceny?
Wie ktoś może, czy poza poprawą graficzną coś w tej grze jest jeszcze remakowane? Nie chce się naciąc na bubel tak jak Nebuchadnezzar
Jakieś te ludki mega bajkowe, to już stary Caesar III wygląda w mojej opinii lepiej. Z Settlersami to samo. Zostaje CoH3.
Ilość niedoróbek i bardzo głupich rozwiązań mnie tu po prostu poraża... remake powinien nie tylko podrasowywać grafikę, ale poprawiać działanie gry tak, by była dostosowana do współczesnych realiów. A tutaj się do tego po prostu nie przyłożono.
Wchodzisz w ustawienia: kllikasz CONFIRM - nic się nie dzieje, ani komunikatu, że zapisano, ani nic. Klikasz na klawiaturze ESC jak w każdej normalnej grze: nie działa. Orientujesz się, że trzeba kliknąc w przycisk POWROTU w lewym górnym rogu, najeżdżasz myszą i... okazuje się, że obszar klikalny jest mniejszy niż obszar wizualny przycisku czyli musisz najechać myuszą bardziej w środek przycisku niż wynikałoby to z jego wyglądu.
Rozpoczynasz grę, pal sześć, że na liście sandboxowych scenariuszy nie da się zobaczyć chocby podglądu mapy, to jeszcze kiedy rozpoczynasz grę, gra oczywiście nie jest po Polsku (i nie mam ot o pretensji) ale skoro gra nie jest po Polsku, to dlaczego na litość boską najeżdżając myszą npo. na sekcję Layers NIE POJAWIAJĄ się poprawnie dymki z podpowiedziami (tzw. title)? Opcji jest tam całe mrowie a ponieważ ja znam z dawnych czasów zeusa musiałbym najpierw zaznajomić się z interfejsem, ale nie mogę tego zrobić, bo same graficzne ikonki nie mówią jasno czego dotyczy dana warstwa, zatem przytrzymuję myszę na opcji by pokazał się dymek i? I to też schrzanili...
Dymek sie pokazuje pod kursorem czyli rozpoczyna się animacja pokazywania dymka z opisem co to jest za kafelek ale zara zpotem on znika. Czemu? Bo kiedy dymek się pojawia, pojawia sie dosłownie pod kursorem i kursor formalnie przestaje być nad kafelkiem i gra to intepretuje jako: gracza zabrał kursor z kafelka więc należy schować dymek.
Na litość boską, to są absolutne podstawy ergonomii i to powinno wyjść w beta albo nawet alfa testach.
Wszystkim, którzy tu zajrzą bardzo gorąco polecam nebuchadnezzar. OWSZEM na premierę, gra była dopiero przebłyskiem potencjały ale po wszystkich paczach i pierwszym dotatku moim zdaniem to najlepsza tego typu produkcja na rynku. Bardzo czytelna, o ogromnych możliwosciach i przede wszystkim jest pozbawiona PODSTAWOWYCH błędów ergonomicznych. Owszem ma swoje wady ale tam przynajmniej nikt nie traktuje graczy jak źródlła łatwej forsy.
Ten pseudo remake to jakiś ponury żart. Nie usprawniono ani nie poprawiono chyba żadnego aspektu oryginału (no może poza systemem szukania pracowników na bardziej Zeusowy, ale to moja osobista preferencja więc ciężko uznać to za plus). Plusów brak, za to minusy:
-brak świetnej polskiej wersji językowej, można byłoby przymknąć na to oko gdyby nie było jej w oryginale, ale jednak była...
-brak możliwości obracania kamery
-brak minimapy
-grafika i maszkarne modele postaci wyglądają jak z taniej mobilki
-system walki w oryginale był dosyć marny ... więc rozwiązano problem całkowicie go wycinając
-interfejs - bardzo stylowy i klimatyczny zastąpiono skrajnie nieprzejrzystym, pozbawionym jakiegokolwiek polotu, nie bójmy się tego określenia .. gó..em. Jak żyje na świecie nie widziałem tak nieczytelnego menu, w którym nie działają nawet dymki z podpowiedziami - na co właściwie klikasz. Po prostu znikają w ułamku sekundy.
-bugi, nawet nie chce mi się rozpisywać
Nie wiem na jakiej podstawie recenzenci dają temu tworowi po 80-100%, przecież to jakaś abominacja którą dwudziestopięcioletni pierwowzór wciąga nosem. Gdyby to był port na androida mógłbym być nawet zadowolony bo bez jakichś wielkich kompromisów udałoby się grę przenieść.... ale pełnoprawny remake na PC? xD WTF?!
2/10 bo działa i misje dają się ukończyć, innych zalet brak.
Nie ma polskich napisów? Serio, naprawdę szkoda...
Wolałbym czasy kiedy gry były sprzedawane w fizycznych nośnikach, bo wtedy dużo więcej gier było spolszczanych na zlecenie lokalnych sklepów/wydawców, którzy grę kupowali bezpośrednio od studia deweloperskiego lub jego wydawcę. Naprawdę rzadko kiedy gra nie dostawała polskiej wersji, naprawdę wiele gier, nawet takich indyków, dostawało polską wersję, a koszty były jeszcze mniejsze, bo deweloperzy zrobili o wiele mniej języków, a w lokalnej dystrybucji robiono tylko lokalny język, więc nie płaciło się dodatkowo za języki z połowy świata.
Plusy:
- alternatywna mechanika dostępnej siły roboczej (już nie trzeba celowo wywoływać epidemii w mieście, aby odmłodzić jego populację)
- globalny system rekrutacji do pracy (dalece większa wygoda w planowaniu miasta)
- lepiej opisano (niż w pierwotnym Faraonie) specyfikę poszczególnych budynków - czy potrzebują dozoru strażaków/architektów
Plus/minus:
- grafika odświeżona, ale nie każdemu przypadnie do gustu kreskówkowa konwencja; do tego nie poprawiono graficznych baboli pierwowzoru (pojawiają się przy budowie monumentów i czasami uniemożliwiają oszacowanie, ilu kamieniarzy jeszcze trzeba zrekrutować)
- bitwy - mi taki system nie przeszkadza (walka to jedynie dodatek do budowania miasta), ale w 2023 r. można oczekiwać ładniejszych animacji; do tego modyfikatory obu stron bitwy powinny być lepiej opisane
Minus:
- muzyka (!); po co robić rearanżację pierwotnych motywów, skoro nowe im nie dorównują (prawa majątkowe?)
- minimapa - do tego powolny scrolling mapy....
- nadal nie naprawiono błędu pierwowzoru, gdy statki kupieckie pchają się do jednego doku (choć obok jest kilka, z pełną załogą pracowników)
- wiele nielogicznych podpisów
Generalnie, to kulawy remaster, acz z kilkoma (tylko) sensownymi rozwiązaniami.
Z tego co mi wiadomo minimapę mają dodać (choć brak na premierę to porażka)
ale z dokami nie ma żadnego błędu, po prostu trzeba ustawiać czym handluje poszczególny dok, inaczej będą pływać do najbliższego
Wszystko czego spodziewałem się po tym remaku, po ograniu dema. I tak naprawdę wszystko czego chciałem. Grafika jest po prostu ok, budynki i otoczenie wyglądają pięknie, a kreskówkowy charakter postaci mi nie przeszkadza. Wszystko działa płynnie, interfejs jest jasny i przejrzysty. Na duży plus zaliczam uproszczenie puli siły roboczej. Wreszcie nie muszę budować slumsów. I spoko, że jest to opcja do wyboru i weterani-masochiści mogą zostać przy klasycznym rozwiązaniu :) Absolutnie nie przeszkadza mi zlikwidowanie systemu walki. W pierwowzorze działała ta sama zasada - większa armia zawsze wygrywa, z resztą bitwy były tylko kiepskiej jakości dodatkiem i tak też jest i tutaj. Fajne jest też to, że wylew Nilu nie topi dostawców. To trochę ułatwia.
Z początku był problem ze znikającymi statystykami, gdy najeżdżało się kursorem na pałac, ale naprawili. W samej grze bugów nie uświadczyłem, ale dwa razy gra mi się wysypała do Windowsa, a raz restart z bluescreenem. Brakuje trochę minimapy i menu doradców zrealizowane jest kiepsko. Przede wszystkim wkurza mnie, że z mapy świata nie mogę przejść bezpośrednio do ministra handlu. Ale to wszystko drobiazgi, do których idzie przywyknąć.
Ogólnie udany remake jednej z moich ulubionych gier ze szczenięcych czasów i bawię się bardzo dobrze.
Oczekiwania 10, gra po premierze to jakaś kpina 2
Ogrywałem akurat oryginał przed premierą.
Grafika na plus- ładnie to wygląda, trochę kreskówkowo- ale ładnie.
Na plus dostęp do wszystkich pracowników z puli, automatycznie ustawienie w dokach/ magazynach/ bazarach na brak załadunku towarów.
System walki wyrzucony- bo był nie potrzebny- ale bardziej postawiony na aspekt ekonomiczny- żeby łucznicy mieli lepsze łuki musisz im dostarczyć drewno.
Możliwość obracania wszystkich budynków (w kierunkach na zasadzie lustrzanego odbicia) i monumentów! Mastaby etc.
Z minusów to:
-W oryginale okno doradców było lepiej zrealizowane- szybciej się je przeglądało, tutaj musisz kliknąć na ikonkę i otwiera ci się okienko tylko tego doradcy. Trochę to utrudnia rozgrywkę.
- Brak minimapy
- Największy minus za brak obracania kamery- czasami nie widać jakie budynki stoją za drugim- w oryginale obracałeś mapę i tyle.
- ścieżka muzyczna- moze to kwestia praw autorskich ale w oryginale była świetna- tutaj mamy taką samą linię melodyczną ale zamiast muzyki pobrzdąkiwanie.
- brak jezyka polskiego
Udany remake ale mam nadzieję że twórcy wysłuchają graczy i wprowadzą te poprawki do gry.
witaj ja tez zaczalem to ogrywac tak jak ty ale utknalem na tym ze trzeba cos usunac przyciskiem remove ale nie wiem co
Większość osób z tego co widzę kopiuje jedynie plusy i minusy z innych portali czy recenzji, więc postaram się do nich odnieść trochę bardziej obiektywnie:
1. Grafika - wg mnie też wygląda tandetnie i tanio, choć całkiem możliwe, że takie postrzeganie jest spowodowane przyzwyczajeniem do pikselowatej grafiki gier lat 90/wczesnych lat 2000. Ciekawi mnie zdanie kogoś, kto urodził się i wychował w erze RTSów 3D. Same animacje wyglądają nienajgorzej i parę razy nawet łapałem się na obserwowaniu "życia" w mieście.
2. Brak minimapy - nie jest to co prawda mankament zmieniający losy rozgrywki, ale zgadzam się, że może być wkurzający dla co poniektórych. Nie rozumiem też za bardzo co mogło być powodem jego usunięcia.
3. Brak obracania kamery - no sorry, ale nie gadajcie głupot, że brak tego nagle Wam po latach przeszkadza i wpływa w jakiś negatywny sposób na rozgrywkę. Funkcja, której używało się jedynie w przypadku, kiedy budynek nam coś zasłaniał (zamiast tego można sobie teraz "spłaszczyć" budynki i też wszystko widać).
4. Brak języka polskiego - tu w ogóle nie rozumiem co ma piernik do wiatraka... w jaki sposób niby winny jest twórca gry? Lokalizacja to decyzja wydawcy. BTW, jakbyście chcieli kupić oryginalnego Faraona w języku polskim to Was zasmucę, bo to obecnie niemożliwe. Chyba że ktoś znajdzie używkę na Allegro czy innym OLX.
5. Muzyka - na plus, że zdecydowano się zachować kompozycje z oryginału. Trochę inaczej to wszystko brzmi i generalnie też wolę starą ścieżkę, ale wciąż czuć klimat IMO. Kwestia gustu.
6. Walka - w sumie gorzej być nie mogło i lepiej raczej też nie jest. Walka teraz sprowadza się do zautomatyzowanego walkopodobnego procesu w formie dziwnej animacji. Mogło by jej już chyba w ogóle nie być.
7. Interfejs menu - to prawda, że stary, tekstowy był paradoksalnie bardziej przejrzysty. Może to kwestia przyzwyczajenia. No i bugi przy wyświetlaniu opisu też nie pomagają, choć to pewnie zostanie naprawione z czasem.
Ogólnie mówiąc większość "minusów" to takie typowe zgredzenie i ocenianie przez pryzmat nostalgii. Remake jest całkiem udany, tylko jakiś taki... nijaki. Trochę fajnych poprawek, w zasadzie zero ulepszeń... Myślę, że mimo wszystko ktoś kto lubi sim buildery (i/albo ma sentyment do starego Faraona) i tak będzie zadowolony, szczególnie że ze świecą szukać konkurenta na tym wyposzczonym rynku.
Pozwole sie odniesc do kilku rzeczy, które jako fana takich starych rtsow mnie trochę rażą i jestem nieco zawiedzony takim a nie innym podejściem.
3. Jasne, nie rzutuje to na calej rozgrywce ale przez pryzmat kolejnej obciętej rzeczy to nadal wycieta opcja. Kwestia tylko dlaczego
4. Ja to uważam za ogromny minus. Od pewnwgo czasu polska z powodu "braku" wydawcow jest pod względem jezykowym traktowana jak kraj 3go swiata. Jak pojawia sie dubbing to tylko w jakiejs AAA (i to nie zawsze). Czy ktos u nas słyszał by o Zeusie, Faraonie, Gothicu, Settlersach itd gdyby nie Polski dubbing? Nawet przygodowki juz nie wychodza z dubbingiem. Stare gry po części dlatego byly tak dobrze przyjete u nas, bo byly po polsku. Jezeli twórca nie dogadal sie z wydawcami odnosnie tłumaczenia gry to ja i tak winie twórcę, bo to on jest podpisany pod tym produktem.
5. Moze i walka byla ultra kulawa, ale była. Decydujac sie na remastera nie szanuje pójścia na latwizne i jedynie podbicie grafiki kosztem wycięcia zawartości zamiast jej unowocześnienia. Przede wszystkim powinni zachować pelny oryginał, a i dobrze by było go rozwinąć/dodac cos od siebie.
Interface dla mnie taki jakis nieintuicyjny, moze stary jestem ale wydaje mi sie zbyt skomplikowany graficznie do takiego tytulu.
Ubolewam, ze nie robią juz unikalnych gier i praktycznie żadne studio nie decyduje sie na polska lokalizacje.
Ciesze sie ze doświadczyłem ogromnego bumu technologicznego na rynku gier w końcu lat 90 i poczatku roku 2000. Gdy minal okres Doom''likeow dostaliśmy tam absolutny wysyp unikatowych gier ktorego brakuje w dzisiejszych czasach
Wymagania i5 albo i5 9tej generacji tak? Jak ja na 10 letnim kompie mam ponad 200 FPS
Wolałbym remake ZUUS , ale tak naprawde dobry remake, no i koniecznie obracanie kamery. Ja wiem że tak było itd ale ja lubie obracać kamerę. W Zeusa grałem długo i bez obracania da się grac ale ja lubię sobie popatrzeć z różnych stron na mapę.
Brak minimapy to faktycznie dziwna sprawa. Nie grałem w remake Faraon i ciekawi mnie jak teraz szybko przeskakiwać bez minimapy. tylko przesuwając? Troszke dziwne.