Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Jak gry wykorzystują pada od PS5? DualSense okiem twórców

20.08.2020 17:32
1
3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Najbardziej jaram się adaptacyjnym spustem pada. Jednak haptyczne wibracje pokazujące skąd nadejdzie atak też brzmi super. Ciekawe jakby to wyglądało w takim Ghost of Tsushima i z tym systemem nawigacji. Na papierze wygląda super ale zobaczymy jak wypadnie w praktyce, no i ciekawe jak z żywotnością tego pada bo blokowanie spustu gdy broń się zatnie niby fajne ale to tylko są jakieś tworzywa sztuczne a nie hartowana stal.

20.08.2020 17:45
BadAS
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
BadAS
6
Pretorianin

Wielkie hokus-pokus, a skończy się tak samo jak:
- SIXAXIS - wielkie halo, marketing, haptic technology... i okazało się, że pad jak pad XD
- DS4 - łooo panie, ten panel dotykowy, to zupełnie nowe doznania - technologia 22 wieku i co? no i g..no - te bajery to z 3 gry na krzyż wykorzystywały.
Teraz to samo - cześć tych wielkich odkryć przy Dual Sense to jest w padzie do Switcha i nikt tak o 22 wieku nie mówił.
Coraz bardziej mnie martwi ten wielki szum, przy takich pierdołach jak SSD i pad, bo to oznacza chyba odwracanie uwagi od samej KONSOLI.

20.08.2020 18:08
radonix
2.3
radonix
140
Konsul

@ BadAS: jest dokładnie tak, jak piszesz - te wszystkie zapowiedzi, to typowy marketingowy bełkot, który pewnie ziści się w dwóch grach na krzyż. No nic: jestem już odporny na tego typu zabiegi. :)

20.08.2020 18:13
Matysiak G
2.4
1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Pad do ps4 połączony ze steamem pokazuje pazur. Panelem dotykowym obsługuję ekwipunek w większości gier, a bez precyzyjnego celowania żyroskopem na konsoli czuję się jak bez ręki. Szkoda, że Sony w zasadzie nie wykorzystuje tych możliwości.

Obawiam się, że z dual sensem będzie podobnie.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-08-20 18:13:51
20.08.2020 18:17
2.5
1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Matysiak G Ja mam taki problem, że nie w każdej grze pojawiają się ikony PS tylko te xboxowe. A wszystko ładnie mam ustawiona na pad PS.

20.08.2020 20:48
Matysiak G
2.6
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Nie pomogę. Sam ustawiam sobie ikony obrazkowe.
Podejrzewam, że niektóre gry po prostu nie zostały przygotowane, żeby rozpoznawać dualshocka.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-08-20 20:49:07
20.08.2020 21:58
Brucevsky
2.7
Brucevsky
149
Playing with writing

GRYOnline.plTeam

Nie bierzesz pod uwagę tylko jednego scenariusza - że sam haptic feedback może okazać się równie łatwy w zastosowaniu i jednocześnie rewolucyjny pod względem doznań dla graczy, jak force feedback te lata temu.

Wyjdzie w praniu, rozumiem sceptycyzm, ale nie nastawiajmy się od razu aż tak negatywnie.

21.08.2020 06:21
Matysiak G
2.8
Matysiak G
154
bozon Higgsa
Wideo

Brucevsky

Gyroaiming też jest banalny w zaimplementowaniu, a wpływ na doznania z rozgrywki ma cudowny. Strzelanie na padzie z precyzją niemal dorównującą myszy. Odkryłem to mając łapę w gipsie i pluję sobie w brodę, że nie wcześniej.

https://youtu.be/HZUiWHnTqS8

Nie ufam Sony za grosz, po tym jak wypuścili na rynek tak wspaniałe urządzenie, jak PS Vita, a potem dali mu zdechnąć marnie. Switch Lite pokazuje, co mieli w stajni, a się nie poznali.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-08-21 07:56:47
20.08.2020 18:22
Ogame_fan
3
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Ogólnie po wypowiedziach twórców zapowiada się to świetnie, wibracje w switchu są świetne a tutaj to ma być conajmniej o poziom wyżej.

Przydałby się nowy MGS od Kominy i psycho mantis żeby to przetestować dokładnie:)

20.08.2020 19:30
PePe PL
4
2
odpowiedz
1 odpowiedź
PePe PL
169
Generał

Wyjdzie w praniu. Mam nadzieję, że nawet jak większość gier nie wykorzysta go w pełni to kilka podstawowych sposobów wykorzystania chociażby adaptacyjnych trigger'ów stanie się standardem. Haptyczne wibracje same z siebie mogą nie robić aż takiej różnicy, ale w połączeniu z dźwiękiem z kontrolera (dźwięk zgodny z wibracją) efekt końcowy może być ciekawy. Odnośnie czujnika przechyłu to bardzo szkoda, jakby wszystkie gry oferowały w standardzie celowanie przy jego pomocy (chociażby tylko chwilowe po wciśnięciu np. R3) dużo fajniej strzelałoby się ze snajperek). Niedostateczna precyzja ruchów gałką jest właśnie najbardziej odczuwalna przy próbie strzelania precyzyjnego do ruszającego się celu.

post wyedytowany przez PePe PL 2020-08-20 19:31:00
21.08.2020 07:53
Matysiak G
4.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Brawo.

21.08.2020 08:02
Kyahn
5
odpowiedz
Kyahn
273
Rossonero

Jestem bardzo ciekaw tych nowych wibracji, bo tych z PS4 w ogóle nie używam.
Doszło nawet do tego, że w padzie do Xboxa 360, którego używam do PC, fizycznie usunąłem silniczki.
Funkcji nie używam, a pad jest przez to lżejszy. Po prostu nie potrafię grać jak mi co chwila drży pad.

post wyedytowany przez Kyahn 2020-08-21 08:03:59
21.08.2020 10:13
😉
6
odpowiedz
K@milo_91
12
Chorąży

Poczekamy, zobaczymy. Myślę że poczekamy jeszcze ze dwa lata na weryfikację tych wszystkich bajerów. A tak na prawdę zobaczymy jak wejdą na scene produkcję od Naghty dog, nowy god of war bo tak naprawdę te studia tworzyły gry które "sprzedawały" konsole ps4

19.05.2022 15:48
😍
7
odpowiedz
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Nie mogę się doczekać kiedy sprawdzę to na PC (oczywiście bezprzewodowo)

post wyedytowany przez zanonimizowany1371143 2022-05-19 15:49:06
19.05.2022 21:51
8
odpowiedz
hennepin
71
Konsul

Bezprzewodowo sprawdzisz bez haptyki.

Technologie Jak gry wykorzystują pada od PS5? DualSense okiem twórców