Mapa GTA San Andreas na silniku UE4 zablokowana
Bethesda > Rockstar wiadomo jeśli chodzi o mody i użytkowanie gier.
Tylko że Rockstar z tym nie ma nic wspólnego bo to nie oni są wydawcą gry tylko Take-Two. Nie wiem kto pracuje w tym Take-Two ale naprawdę mogliby zadbać trochę o swoj wizerunek publiczny bo zachowują się jak totalne chamy, np. tak jak wtedy kiedy zabronili korzystania z tego narzędzia do instalacji modów do GTA 5 i projekt prawie by został zamknięty, gdyby nie reakcja fanów serii. Rozumiem prawa autorskie, ale naprawdę tak ich boli że jakaś grupka fanów się bawi mapą z 16 letniej gry która kosztuje dzisiaj 5zł?
Ale Rocksar współpracuje z Take Two i to oni są wydawcą gta czyli to oni odpowiadają za grę. Jakoś wątpię by robili to bez wiedzy rockstara :v
No w szczególności kiedy kochana Beztesta przy Falloucie 4 uznała, że dobrym pomysłem będzie wprowadzenie płatnych modów, nawet takich pierdółek jak jedna, nowa broń.
Akurat Becia to moderów niespecjalnie wspiera. To taka bajeczka. Tak wielka liczba modów do ich gier wynika z tego prostego faktu, że narzędzie, którym becia się przy tworzeniu swoich gier posługuje i które udostępniła jest bardzo proste w użyciu i zawiera w zasadzie wszystkie funkcjonalności z jakich korzystają twórcy na etapie tworzenia świata.
W wypadku innych twórców z reguły narzędzia z jakich korzystają nie nadają się do tworzenia gier, albo zawierają w sobie elementy, których twórcy nie chcą ujawniać bo stanowią ich wyróżnik na rynku.
Jednak jak przychodzi co do czego, to becia regularnie torpeduje co większe pomysły moderów, jak choćby porty ich starszych gier na nowsze silniki. Wprowadza płatne mody, w wypadku F4 i Skyrim:SE ogarnęła updaty swojego sklepiku w taki sposób, że powoduje on problemy z darmowymi modami itd.
Jakie prawa autorskie jak tworzą nową grę od zera na nowym silniku pod inną nazwą.
rozumiem, że jakbyś napisał książkę i ktoś by ją przepisał nowym lepszym długopisem i całość wydał pod inną nazwą to byś nie miał nic przeciwko?
sirDexter, To dobre porównanie. Mapa w grze to też czyjaś twórczość i jak widać podlega ochronie.
O panowie, nie takie rzeczy podlegają ochronie. Czasem mogą być chronione dużo mniejsze niż mapa np. to co widać na załączonym obrazku.
To po prostu fragment dzieła, a robienie czegoś na wzór to plagiat.
To raczej wydanie nowej książki inspirowanej pierwszą, z wyciętą fabułą, co w żaden sposób nie umniejsza moich zysków, a wręcz może mi je zwiększyć bo ludzie dowiedzą się o oryginale.
hmm, nie wiedziałem że ctrl+C/ctrl+V z lepszymi teksturami to "inspiracja"...
Zrobili przysługę tym którzy podjęli się tego wyzwania. I tak by tego nie skończyli nigdy.
Oni na pewno wiedzieli na co się porywają i to że nie pozwolone im będzie dokończenie, a co dopiero wydanie moda.
Dlaczego to zrobili zatem? może z pasji, może z nudów, ale jednego jestem pewien - zrobiło się głośno o nich i ich efektach pracy. Teraz sam Rockstar (bądź inni) może się do nich odezwać "hej zajebista robota, chodźcie do nas robić kolejne GTA" albo "planujemy remaster RDR1 przydadzą się nam takie osoby". Zabranie się za takiego moda jest świetnym sposobem na zebranie doświadczenia i umiejętności w game devie, a przy okazji zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych pracodawców.
Co? :D ja nie wchodzę na ppe (chyba że ktoś mi linka podsyła) i nie mam tam konta żeby komentować więc nie wiem o czym mówisz :D
Teraz są modne remastery i remaki to i Gta San Andreas by Rockstar odświeżył porządnie, ale po co jak Gta Online to krowa, która daje sporo mleka.
Niech kiedyś tylko rockstar zrobi remake RDR1 i będzie super.
Byłoby śmiesznie :D
Ostatnio coraz bardziej przekonuję się do tego, że wielka trójca najgorszych wydawców to obecnie Activision, EA i właśnie Take Two. Wcześniej bym powiedział, że Ubisoft, ale nawet oni i ten nieszczęsny Activision ostatnio o wiele lepiej PRowo, niż Take Two które razem z EA są obecnie tymi najgorszymi.
Dziwi mnie to, że w 2020 roku ludzie nadal porywają się na takie projekty. Tym bardziej, jeśli dotyczy to gier Take-Two, którzy zamykają wszystko, jak leci. Na ich miejscu zacząłbym tworzyć własną grę.
A taka fajna, amerykanska byla.
Szkoda. Szkoda przede wszystkim Rockstara, który przez działania tych skurw.... take2 tracą reputację na którą pracowali przez lata. To oni za wszystko obrywają. W studio pewnie też jest niemiło, ludzie się buntują jak możemy zobaczyć po ostatnim rozstaniu z Leslim i Danem. Niestety, ale zła atmosfera panującą w studiu wpłynie na ich gry. Take2 ostatnio zapowiadało, że zamierzają skrócić czas produkcji gier do 3 lat? Zła atmosfera - złe warunki pracy, krótki czas produkcji gry. I NAJWAŻNIEJSZE! tryb online - to musi się udać!
Podobna sytuacja była z fanami Command&Conquer 3, którzy chcieli zrobić modyfikacje chyba do Call of Duty 4 i przenieść tam uniwersum C&C. Klasycznie zablokowane
Jak zwykle Take Two psuje swój wizerunek poprzez zamykanie projektów tworzonych przez społeczność ich gier. Na serio ,komu przeszkadzało że grupka ludzi odtwarza mapę z GTA SA ? Było oczywiste że to nie fanowski remaster na nowym silniku tylko zwykły projekt społeczności . Niezbyt ładne zagranie ze strony Take Two.
Normalka! Tym wydawcom wciąż źle w dupie. Oni dla branży gier są jak wrzód na tyłku.
Tak teraz myślę, to szkoda Rockstara, w sumie jeden z najlepszych developerów, ale wydawca to koszmarny. Teraz to nawet EA przestaje być takie złe, a na prowadzenie w "najgorsza firma" wychodzi Take-Two.
Ludzie... W dzisiejszych czasach, mając choć podstawowe pojęcie o prawach autorskich i znając podobne przypadki, to takie projekty powinno się zaczynać od napisania listu:
"Szanowni decydenci marki z której chcemy skorzystać - czy możemy to zrobić i nie zostać w najlepszym przypadku skasowani, a w najgorszym podani do sądu?".
takie projekty mogą powstać tylko w chinach lub azji gdzie na pozew od R* tubylcy mogą się pośmiać, w innych zakątkach globu bezsensowna strata czasu / co nie zmienia faktu że pasja to pasja :)
Oni mieli odtworzyć mapę czy całą lokację? Mapa to płaski rysunek, do którego nie potrzeba silnika UE4
No nie może być. Przecież zwykle twórcy gier pozwalają moderom portować swoje płatne gry na inne silniki...
Wyraźnie napisano w licencji użytkowania, że jakiekolwiek modyfikacje są zabronione. A co dopiero jeśli mamy na myśli nielegalne portowanie całej gry na inny silnik, czy platformę sprzętową. Moderzy powinni zapoznać się z pojęciem "prawa autorskie" a nie liczyć na cud, bo może tym razem nie zablokują.
Wyjdzie remake to jest tylko kwestia czasu dlatego oni taki robią.