Nowe Fable to gra „MMO-lite”? Przeciek z wiarygodnego źródła
Bardzo dobra wiadomość, że jednak nie jest mmo. Oby tylko sprostali wyzwaniu i stworzyli dobrą grę.
No i oczekiwania trafił szlag jak bardzo czekałem to teraz będę patrzał z niepokojem
W sumie jak to robią twórcy forzy to nic dziwnego.
Historia uczy, że wszystkie gry spoza głównej linii fabularnej z serii Fable okazywały się mniejszymi lub większymi porażkami. Playground jednak potrafi z dobrej serii (Forza Motorsport) zrobić serię znakomitą (Forza Horizon), także nawet jeśli to prawda, możemy spodziewać się ciekawej gry.
Chociaż większość chyba wolałaby singla...
Określenie MMO-Lite może oznaczać wiele. Seria Dark Souls oraz min. Death Stranding też można określić jako MMO-Lite, bo są zaimplementowane funkcje sieciowe i te gry tylko na tym zyskały.
Czyli jakakolwiek forma funkcji sieciowej to teraz MMO-Lite? Dark Souls ma zwykłego coopa z PvP by to zbalansować...
I niekoniecznie zyskały, na pewno podzieliły graczy. Kod sieciowy w grach From jest cholernie słaby. Jeśli działa - i znajdziesz kogoś w miarę ogarniętego - to może być spoko. W większości wypadków jednak tak nie jest. Do tego dochodzą cheaterzy, dzięki samej obecności których możesz dostać soft bana od Bandai, który wywala cię na "specjalny" serwer z cheaterami. No i fakt, że przez te funkcje sieciowe nie możesz instalować większych modów pokroju Cinders czy Ascended, jeśli nie chcesz dostać soft bana...
Nie. Dark Souls i Death Stranding nie maja nic wspolnego z zadnym mmo i nie sa mmolite.
Gry mmolite to min. Path Of Exile, Warframe, Destiny 2, The Division. Z nietypowych gatunkow to naprzykad The Crew albo Sea Of Thieves.
Nie. Dark Souls i Death Stranding nie maja nic wspolnego z zadnym mmo i nie sa mmolite.
Oczywiście, że są. Dark Souls praktycznie niczym się nie różni od podanego przez ciebie Path of Exile. Ba, nawet POE jest uboższe w funkcje sieciowe od Dark Soulsów.
Czyli jakakolwiek forma funkcji sieciowej to teraz MMO-Lite? Dark Souls ma zwykłego coopa z PvP by to zbalansować...
Coop, PVP w formie ataków fantomów i przy Bossach, rankingi światowe, wiadomości pozostawiane innym graczom, plamy krwi z ostatnimi momentami życia oraz duchy postaci innych graczy.
I niekoniecznie zyskały, na pewno podzieliły graczy. Kod sieciowy w grach From jest cholernie słaby. Jeśli działa - i znajdziesz kogoś w miarę ogarniętego - to może być spoko. W większości wypadków jednak tak nie jest. Do tego dochodzą cheaterzy, dzięki samej obecności których możesz dostać soft bana od Bandai, który wywala cię na "specjalny" serwer z cheaterami. No i fakt, że przez te funkcje sieciowe nie możesz instalować większych modów pokroju Cinders czy Ascended, jeśli nie chcesz dostać soft bana...
Cheaterzy to problem wersji na pc.
Death Stranding to gra w której masz połączony Singleplayer z funkcjami społecznościowymi typu pozostawiania sprzętu pomocnego dla innych graczy (linki spinaczkowe itp itd). Destiny 2 to typowe MMO i to bez żadnego lite. Bo to, że misje fabularne są instancjonowane oraz "dungeony" to równie dobrze każdy rasowy MMORPG może być określony Lite. xD
" Ba, nawet POE jest uboższe w funkcje sieciowe od Dark Soulsów. "
Ehehe... wybacz ze nie bede kontynuowal dyskusji, ale nie masz zielonego pojecia o czym mowisz. To jest taka bzdura ze nie wiem czy smiac sie czy plakac.
DS to nie mmolite, to jest zwykle action arpg z doklejonym trybem multi/coop.
Destiny 2 to nie mmorpg... omg. Borderlands 2 to tez mmorpg? Nikomu nie bronie miec wlasnego zdania, ale nie pisz bzdur az takich bo mam na to uczulenie. ;)
Zacytujmy wikipedie (z braku innych zrodel, nie chce mi sie szukac tweetow devsow itd...)
"Dark Souls is a 2011 action role-playing game developed by FromSoftware and published by Namco Bandai Games."
"Destiny 2 (also known as Destiny 2: New Light) is a free-to-play online-only multiplayer first-person shooter video game developed by Bungie. It was released for PlayStation 4 and Xbox One on September 6, 2017, followed by a Microsoft Windows version released on October 24, 2017.[1][2] It became a free-to-play title on October 1, 2019,"
Prawdziwe MMORPG:
"World of Warcraft (WoW) is a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) released in 2004 by Blizzard Entertainment. It is the fourth released game set in the Warcraft fantasy universe."
The Elder Scrolls Online is a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) developed by ZeniMax Online Studios and published by Bethesda Softworks.[1][2] It was released for Microsoft Windows and OS X in April 2014.[3] It is a part of The Elder Scrolls series.
Smiem twierdzic a wrecz jestem pewny, ze w zyciu w zadne mmorpg ani mmolite nie grales na tyle dlugo aby ogarnac czym jest ten gatunek i czym sie rozni od zwyklego multi. :)
Coop, PVP w formie ataków fantomów i przy Bossach, rankingi światowe, wiadomości pozostawiane innym graczom, plamy krwi z ostatnimi momentami życia oraz duchy postaci innych graczy.
I że tak zapytam... Co to ma wspólnego z MMO?
Cheaterzy to problem wersji na pc.
Która jest dużą grupą utrzymującą serię przy życiu, dzięki chociażby wspomnianym modom.
Ehehe... wybacz ze nie bede kontynuowal dyskusji, ale nie masz zielonego pojecia o czym mowisz. To jest taka bzdura ze nie wiem czy smiac sie czy plakac.
DS to nie mmolite, to jest zwykle action arpg z doklejonym trybem multi/coop.
Lite to ogólne określenie produktu z ograniczoną ilością funkcji. Przy grach MMO-lite to zdecydowanie jest ograniczenie ilości graczy, ale pozostawiając uczucie jakby grało się w MMO. W Death Stranding masz ograniczenie do 1 gracza, ale masz funkcje społecznościowe i wpływasz na teren innych graczy. W Dark Souls możesz zostać zaatakowany w każdej chwili, zagrać z kimś w coopie, zostawiać wiadomości itp itd czyli też pozostaje uczucie grania z innymi graczami.
Destiny 2 jest pod tym względem łagodniejsze, bo poza kampanią fabularną nie jest trudno spotkać innych graczy. W Monster Hunter World możesz tworzyć gildie, spotykać się w Hubie (16 graczy), dołączać do zadań innych graczy itp itd,
Tym właśnie jest MMO-lite. Grami mniej lub bardziej singleplayerowymi lub coop z bardziej rozbudowanymi funkcjami społcznościowymi z gier MMO i MMORPG.
Smiem twierdzic a wrecz jestem pewny, ze w zyciu w zadne mmorpg ani mmolite nie grales na tyle dlugo aby ogarnac czym jest ten gatunek i czym sie rozni od zwyklego multi. :)
Death Stranding i DS'y to nie mmolite. I nie, grajac w nie nie masz "uczucia jakby sie gralo w mmo", co bys wiedzial gdybys kiedykolwiek gral w takowe, a nie wypowiadal sie na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia. Czesc!
Tak, przeciek jest wiarygodny bo pokazał datę, w takim razie ja mam lepszy przeciek:
Jeśli tak będzie to ja chyba podziękuję
A była taka seria gier rpg która następna część była grą mmo tak chodzi mi tu o fallout 76. Jak wyżej napisałem że się martwię to teraz się boję
Skoro nie ma numerka przy Fable to moze byc w tym jakas racja.
Moze to byc tez reboot co prawda, ale znajac MS i to jak nastawiaja sie na nowa generacje, ze Halo ma byc tez grą jako usluga to bardzo mozliwe.
Niestety MS widzi ze nie jest w stanie konkurowac o tych samych klientow z Sony wiec zarabiac bedzie na mikrotranzakcjach zamiast drogich w produkcji single player grach AAA...
No i oczekiwanie na tę grę spadły do minimum. Ale poczekam na jakiś film z samej rozgrywki tej gry, wtedy sie zobaczy. Nie ma co wierzyć na 100% wszelkim plotkom
Jeżeli to będzie MMO w stylu np. Death Stranding (gdzie poczynania graczy się po prostu przenikają), to nie mam nic przeciwko.
Jeżeli źródłem jest ZhugeX, to jest to pewniak. Chociaż może to być "MMO" w stylu Dark Souls albo Death Stranding. Jeżeli tak, to byłoby super.
Oby to nie była prawda. Microsoft raczej powinien wiedzieć, czego oczekują od nich gracze (czyli solidnej gry singleplayer), tym bardziej, że ich ich poprzedni projekt związany z Fable nie wypalił. Robienie gier MMO z niegdyś świetnych gier, to często strzał w stopę. Chyba, że zrobili by to tak jak w przypadku GTA V, gdzie mamy singla i do tego oddzielny tryb online.
Niemniej nie jest tajemnicą, że gry-usługi potrafią być bardzo dochodowe dla wydawców. Fable stawiający na silną narrację, lecz z opcjami sieciowymi mógłby okazać się złotym środkiem pomiędzy idealną odsłoną z marzeń fanów, a tytułem opłacalnym dla giganta z Redmond.
Najwazniejsze zdanie. Brakuje takiej gry dla dzieciakow, zeby mogly sobie porobic fabulke i pofarmic itemki. Sa pelnokrwiste MMO, a MMOlite wszystko mroczne i "dorosle" ala Destiny 2 czy PoE. Jesli zrobia to sensownie to wroze sukces. Kopia Destiny w takiej infantylnej otoczce bylaby hitem w klasach 1-3. ;)
Wczoraj się cieszyłem, po tej informacji mi trochę opadł i mam nadzieję, że to się nie potwierdzi.
Żadne MMO!
https://twitter.com/JezCorden/status/1286657984412684289
On sam teasował kilka dni temu pojawienie się Undead Labs.
Przypuszczalnie bedzie zwykle actionRPG, z doklejonym jakims pseudo-persistent trybem multi ala DSy.
Huh. Już się bałem :)
No, a ten gosciu to kto?
Pewnie jakies ziarenko prawdy z tym MMO jest
Bardzo dobra wiadomość, że jednak nie jest mmo. Oby tylko sprostali wyzwaniu i stworzyli dobrą grę.
Zwłaszcza, że trochę już czekamy od ostatniej "wielkiej" części, chociaż nie powiem - liczyłem na Fable II Anniversary (i dalej mam nadzieje, tak jak zrobili z The Lost Chapters).
A ja się nadal zastanawiam... Normalnie 1 z 10: Ma cechy MMO, ale nie jest to MMO... A więc co to jest?