Prezentacja pada do PS5; porównanie DualSense z DualShock
Gra gdzie wykorzystujesz łuk, czuć napięcie cięciwy, caly pad wibruje, i to wszystko przez az 15 minut rozrywki na jednym ladowaniu baterii.
Rok 2020. Sony nadal nie wie jak zrobić normalnego krzyżaka w padach.
Przecież ten krzyżak jest o wiele lepszy niż ten z jednego elementu u konkurencji.
Ja zawsze preferowałem tego D-pada z Elite Controllerów. Będzie on standardem w nowych padach X-a.
Jak w ogóle można zachowac precyzję na takim rozbitym na 4 części. Takie coś ma Switch w swoich Joy-Conach i średnio mi się to spisuje w graniu handheld - dlatego nowa rewizja Switcha czyli Lite dostała już normalnego krzyżaka.
Kluczem jest tu precyzja we wciskaniu skosów.
Ale do jakich gier w sumie używane są skosy przy krzyżaku? Chyba tylko w bijatykach, ale w tych grach i tak gra się tylko analogami i dużo lepiej spisuje się "dzielony" niż jeden element, nawet kosztem gorszych skosów. Szczerze mówiąc to nie pamiętam gry która wykorzystywała by dpad do poruszania się poza właśnie bijatykami, zazwyczaj są to po prostu przyciski funkcyjne.
[edit] A switch z joy conami musiał mieć dzielony krzyżak, bo przecież jak odepniesz joy cony to masz dwa identyczne mini pady - gdyby krzyżak nie był dzielony to jeden z nich miałby analoga i d-pad z jednego elementu, przecież to bez sensu :P Switch lite dostał taki krzyżak tylko dlatego bo nie ma odpinanych joy conów.
Ale do jakich gier w sumie używane są skosy przy krzyżaku?
No ja założyłem, że jak rozmawiamy krzyżaku to wydało mi się to oczywiste, że mowa o platformówkach 2D (Hollow Knight etc).
Do całej reszty też wolę analogi.
Widać kwestia gustu, dla mnie wszystkie krzyżaki od Sony rządziły i były znacznie lepsze niż te stosowane w Xboxie. Ogólnie lubię dwa kontrolery i miło spędzam czas z jednym i drugim, ale twierdzenie że krzyżak w DS jest słaby to po prostu Pan Banjo nigdy go nie używał.
No ja założyłem, że jak rozmawiamy krzyżaku to wydało mi się to oczywiste, że mowa o platformówkach 2D (Hollow Knight etc).
Aha. Czyli ze względu na jeden, zresztą mocno niszowy w dzisiejszych czasach gatunek, zmieniamy element pada?
Ja zdecydowanie wolę podzielony krzyżak, o wiele trudniej jest przypadkowo wcisnąć inny kierunek i po prostu przyjemniej się go wciska, niż jeden wielki przycisk, który "gibie się" w każdą stronę. To jedyny element pada, który dla mnie w padzie Sony jest lepszy.
Aha. Czyli ze względu na jeden, zresztą mocno niszowy w dzisiejszych czasach gatunek, zmieniamy element pada?
Jeszcze shoot 'em-upy, nie wiem jak mogłem o nich zapomnieć. Wiadomo, że najlepsza opcja to arcade stick jeżeli chodzi o precyzję ale gdy go nie ma to D-pad w Elite Controlerze zawsze i wszędzie <3
Hama akurat nie słynie z super tanich akcesoriów :P Ja w sumie nie wiem co o tym padzie sądzić, dopóki nie będę go miał okazji przetestować to ciężko cokolwiek powiedzieć. Na pewno podoba mi się fakt, że jest trochę większy niż DS4, mam duże łapska więc to dla mnie plus. Na minus to, że domyślnie jest biały - wolałbym klasyczne czarne.
Sam wygląd przypomina tych tanich chińskich podróbek ps3 pad strasznie nie wygodne zbyt duże, może w przypadku Sony lepsze materiału dadzą lepszy efekt
Trochę smutno mi, że ten majtkowiec nie nazywa się DualShock 5. Skoro konsola zachowała numerację, to kontroler też mógł. Co innego gdyby zerwali z numerkiem i za przykładem Microsoftu nazwaliby piątkę PlayStation Sense.
Po przeczytaniu tego marketingowego bełkotu o adaptacyjnych triggerach i wspaniałych "wibratorach" chciałoby się powiedzieć, znajdź 3 różnice. Kolor pierwsza, nazwa druga...
Bateria będzie wbudowana wymienna, czy można będzie używać baterii/akumulatorków?
Bardzo fajnie się to zapowiada. Napinanie łuku, dodawanie gazu itd połączone z ulepszonymi wibracjami będzie super. Czekam na jakieś wieści o ulepszonych grach na z ps4 na ps5.
Da się te wszystkie pierdoły wyłączyć żeby wydłużyć czas pracy na baterii?
W ogóle co to znaczy, że naciąganie łuku będzie bardziej ralistyczne? Przecież to jest pad a nie kij z cięciwą. Generalnie całość to zwykły marketingowy bełkot. Wykorzysta to kilka niszowych gierek i tyle.
Szczerze powiedziawszy jedyne czego zazdroszczę względem pada od XSX, to tych adaptacyjnych triggerów (i ewentualnie panelu dotykowego, aczkolwiek w obecnej postaci jest średnio użyteczny) Te mikrofony i głośniczki to pomysł rodem z odpustowych zabawek. Dobrze przynajmniej że Sony w końcu wprowadzi haptyczne wibracje, bo może w końcu zastosowanie ich funkcjonalności w grach będzie standardem.
Dobra jakość i będę zadowolony.
Jest też plus, który wcześniej mi umknął. W końcu zrezygnowali z tych wystających okrągłych "wysp" na przyciski i umieścili je bezpośrednio w obudowie bez szpecącej ekspozycji.
Wooow!!! Bedzie sie dzialo. Najlepszy pad w historii ludzkosci
Szkoda, że jest cięższy, to akurat jest niedobre.