Twórcy Ghost of Tsushima wydłużyli część loadingów, bo były za szybkie
Bezsens. Mogli to zrobić na zasadzie "wciśnij x aby kontynuować". Kto by chciał ten by czytał, a reszta mogłaby szybciej przejść do rozgrywki.
Spoko, pamiętam materiał na tvgry o graczach, którzy dowiadywali się o jakichś mechanikach dopiero pod koniec gry.
Bezsens. Mogli to zrobić na zasadzie "wciśnij x aby kontynuować". Kto by chciał ten by czytał, a reszta mogłaby szybciej przejść do rozgrywki.
I co w tym złego?
Jakbym miał dziesiąty raz czytać to samo to też bym pomijał.
Bez sensu to dopiero byłoby wciskanie czegokolwiek, najważniejsza jest wygoda, chyba w każdej teraz grze odradzanie się po śmierci jest automatyczne.
Wciskanie przycisków po śmierci to jakieś archaiczne rozwiązanie z gier z lat 2000
Albo nie przeczytałbyś nigdy, a później irytował, że w grze ci nie idzie i nie wiesz co robić, bo tak dzisiaj dzieciaki grają.
najważniejsza jest wygoda
Racja, wygodniej jest łaskawie czekać aż ci się gra odpali niż po prostu w nią grać.
Albo nie przeczytałbyś nigdy, a później irytował, że w grze ci nie idzie i nie wiesz co robić
W prawie każdej grze masz samouczki. A jak komuś nie idzie w dzisiejszych grach na łatwym poziomie trudności to gwarantuje, że nawet te podpowiedzi na loadingach nie pomogą.
Racja, wygodnie jest siedzieć na kanapie i łaskawie czekać aż ci się gra odpali niż po prostu w nią grać.
Dokładnie tak, można np wziąć łyczka kawki zamiast z frustracji napierdzielać w pada żeby jak najszybciej wznowić rozgrywkę.
To czemu ty się tak tymi nowymi dyskami jarasz? Przecież przez nie gry będą ładować się ultra-hiper-mega szybko, a wtedy to już w ogóle nic nie przeczytasz więc trzeba będzie wrócić do rozwiązań z 2000.
Nie przeszkadza mi samo wczytywanie tylko mechanika, którą sobie wymyśliłeś. Wciskanie akcepta po śmierci nie jest normalnym rozwiązaniem.
Już lepszym rozwiązaniem byłoby całkowite wyeliminowanie loadingów - właśnie jak to będzie w PS5.
Już lepszym rozwiązaniem byłoby całkowite wyeliminowanie loadingów - właśnie jak to będzie w PS5.
Tak? A co będzie po śmierci bohatera? Masz już jakieś sprawdzone informacje?
Tak? A co będzie po śmierci bohatera? Masz już jakieś sprawdzone informacje?
Będzie się odradzał natychmiastowo tak jak w grach MMO.
O czyli już masz wszystko potwierdzone. To jeszcze parę miesięcy i zweryfikujemy twoje źródła.
Porządna gra. Krew nie rozpływa się w powietrzu tylko spada na ziemię, ściany, ludzi i tam zostaje. Można? Można! Dlaczego inni tak nie robią i w pozostałych grach krew jest totalnie spierniczona?
Szybkie ładowanie to problem starych gier PC zainstalowanych na dysku SSD. W momencie projektowania nikt nie myślał, że kiedyś mogą się tak szybko wczytywać i nie zaimplementowano "kliknij aby kontynuować" na loadscreenach w wielu tytułach, a czasem pojawiały się tam ciekawe informacje dot. lore gry lub celu misji.
Niektórzy są zbyt mało inteligentni, by na to wpaść i przewidzieć przyszłość.
Pozostaje nam tylko zrobić screeny dla wszystkie loadingi, co nie posiadają opcji "wcisnąć X aby kontynuować" aby zabezpieczyć gry przed przyszłość, jak będziemy wracać do ulubione tytuły po 2-10 lat. O ile loadingi są ładne, albo mają przydatne teksty.
Może to właśnie dlatego niektóre gry PS4 nie potrafią obsługiwać możliwość PS4 Pro i PS5 bez odpowiednie łatki. Sony przewidział to, że będą takie problemy, więc zabezpieczył to.
"wydłużyli część loadingów, bo były za szybkie" nie powiedział nikt nigdy... oh, wait
Bez sensu. Tak jak pisał
Rozwiązania "wciśnij x aby kontynuować" powinno być standardem, aby zabezpieczyć gry przed przyszłość i rozwój dysku. Albo jak ktoś chciał na chwilę wyjść, by "załatwiać potrzebę".
Ciekawe, kto to w ogóle czyta.
Właśnie przypomniało mi się komiks autora
Jak dla mnie stawianie wozu przed koniem. Może się mylę, ale teksty pojawiające się na ekranach ładowania zostały wprowadzone po to, żebyśmy nie nudzili się czekając na załadowanie gry. Jeśli nie trzeba czekać na ładowanie gry, to informacje, które pojawiłyby się na ekranie ładowania powinny zostać wprowadzone w inny sposób, a nie robić przerwę w grze na randomowe porady.
Swoją drogą ciekawe co z tymi błyskawicznymi ładowaniami, którymi szczyci się PS5. Może szumnie zapowiadana rewolucja będzie musiała zostać odroczona, po to żebyśmy mogli sobie poczytać w przerwach w grze xD
"musieli nieco wydłużyć czas ekranów ładowania po śmierci gracza, tylko po to, by pojawiające się na nich wskazówki były w ogóle możliwe do przeczytania"
Tak trudno było zaimplementować im naciśniecie przycisku wstyd. To powinien być ogólnie standard np. w monster hunter worldzie jest dla mnie perfekcyjnie zrobiony system dialogów po prostu by dialog szedł dalej trzeba nacisnąć przycisk i nic nie umknie graczowi.
Ale naprawdę te loadingi są krótkie. Szybka podróż trwa sekundę maks dwie, chyba, że na z jednego lanca mapy na drugi ale tego jeszcze nie testowałem
I to by było na tyle jeśli chodzi o potrzebę posiadania super szybkiego dysku. Wystarczy odpowiednią optymalizacja.