Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Ghost of Tsushima wydłużyli część loadingów, bo były za szybkie

17.07.2020 18:16
2
25
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany932226
101
Senator

Bezsens. Mogli to zrobić na zasadzie "wciśnij x aby kontynuować". Kto by chciał ten by czytał, a reszta mogłaby szybciej przejść do rozgrywki.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-17 19:11:21
17.07.2020 18:12
1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Spoko, pamiętam materiał na tvgry o graczach, którzy dowiadywali się o jakichś mechanikach dopiero pod koniec gry.

17.07.2020 18:16
2
25
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany932226
101
Senator

Bezsens. Mogli to zrobić na zasadzie "wciśnij x aby kontynuować". Kto by chciał ten by czytał, a reszta mogłaby szybciej przejść do rozgrywki.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-17 19:11:21
17.07.2020 18:18
bboy
2.1
bboy
82
Konsul

Pewnie problem w tym, że mało kto by czytał.

17.07.2020 18:18
2.2
15
zanonimizowany932226
101
Senator

I co w tym złego?

Jakbym miał dziesiąty raz czytać to samo to też bym pomijał.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-17 18:20:16
17.07.2020 18:23
2.3
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Bez sensu to dopiero byłoby wciskanie czegokolwiek, najważniejsza jest wygoda, chyba w każdej teraz grze odradzanie się po śmierci jest automatyczne.

Wciskanie przycisków po śmierci to jakieś archaiczne rozwiązanie z gier z lat 2000

17.07.2020 18:24
bboy
2.4
bboy
82
Konsul

Albo nie przeczytałbyś nigdy, a później irytował, że w grze ci nie idzie i nie wiesz co robić, bo tak dzisiaj dzieciaki grają.

17.07.2020 18:24
2.5
5
zanonimizowany932226
101
Senator

najważniejsza jest wygoda

Racja, wygodniej jest łaskawie czekać aż ci się gra odpali niż po prostu w nią grać.

Albo nie przeczytałbyś nigdy, a później irytował, że w grze ci nie idzie i nie wiesz co robić

W prawie każdej grze masz samouczki. A jak komuś nie idzie w dzisiejszych grach na łatwym poziomie trudności to gwarantuje, że nawet te podpowiedzi na loadingach nie pomogą.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-17 18:28:59
17.07.2020 18:25
2.6
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Racja, wygodnie jest siedzieć na kanapie i łaskawie czekać aż ci się gra odpali niż po prostu w nią grać.

Dokładnie tak, można np wziąć łyczka kawki zamiast z frustracji napierdzielać w pada żeby jak najszybciej wznowić rozgrywkę.

17.07.2020 18:33
2.7
zanonimizowany932226
101
Senator

To czemu ty się tak tymi nowymi dyskami jarasz? Przecież przez nie gry będą ładować się ultra-hiper-mega szybko, a wtedy to już w ogóle nic nie przeczytasz więc trzeba będzie wrócić do rozwiązań z 2000.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-17 18:36:42
17.07.2020 18:38
2.8
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Nie przeszkadza mi samo wczytywanie tylko mechanika, którą sobie wymyśliłeś. Wciskanie akcepta po śmierci nie jest normalnym rozwiązaniem.

Już lepszym rozwiązaniem byłoby całkowite wyeliminowanie loadingów - właśnie jak to będzie w PS5.

17.07.2020 18:40
2.9
zanonimizowany932226
101
Senator

Już lepszym rozwiązaniem byłoby całkowite wyeliminowanie loadingów - właśnie jak to będzie w PS5.

Tak? A co będzie po śmierci bohatera? Masz już jakieś sprawdzone informacje?

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-17 18:41:15
17.07.2020 18:44
😊
2.10
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Tak? A co będzie po śmierci bohatera? Masz już jakieś sprawdzone informacje?

Będzie się odradzał natychmiastowo tak jak w grach MMO.

17.07.2020 18:47
2.11
zanonimizowany932226
101
Senator

O czyli już masz wszystko potwierdzone. To jeszcze parę miesięcy i zweryfikujemy twoje źródła.

17.07.2020 18:20
Pan Dzikus
3
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Porządna gra. Krew nie rozpływa się w powietrzu tylko spada na ziemię, ściany, ludzi i tam zostaje. Można? Można! Dlaczego inni tak nie robią i w pozostałych grach krew jest totalnie spierniczona?

17.07.2020 18:21
bboy
4
2
odpowiedz
1 odpowiedź
bboy
82
Konsul

Szybkie ładowanie to problem starych gier PC zainstalowanych na dysku SSD. W momencie projektowania nikt nie myślał, że kiedyś mogą się tak szybko wczytywać i nie zaimplementowano "kliknij aby kontynuować" na loadscreenach w wielu tytułach, a czasem pojawiały się tam ciekawe informacje dot. lore gry lub celu misji.

17.07.2020 19:20
😐
4.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Niektórzy są zbyt mało inteligentni, by na to wpaść i przewidzieć przyszłość.

Pozostaje nam tylko zrobić screeny dla wszystkie loadingi, co nie posiadają opcji "wcisnąć X aby kontynuować" aby zabezpieczyć gry przed przyszłość, jak będziemy wracać do ulubione tytuły po 2-10 lat. O ile loadingi są ładne, albo mają przydatne teksty.

Może to właśnie dlatego niektóre gry PS4 nie potrafią obsługiwać możliwość PS4 Pro i PS5 bez odpowiednie łatki. Sony przewidział to, że będą takie problemy, więc zabezpieczył to.

17.07.2020 19:03
kaitso
😂
5
odpowiedz
kaitso
37
Generał

"wydłużyli część loadingów, bo były za szybkie" nie powiedział nikt nigdy... oh, wait

17.07.2020 19:14
👎
6
1
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Bez sensu. Tak jak pisał Dawko062. Dodam od siebie, że takie rozwiązanie mogą być tylko chwilowe, kiedy Ghost zostanie przeniesiony na PS5, gdzie dysk SSD będzie zbyt szybki, że w ogóle nie widzimy loadingi.

Rozwiązania "wciśnij x aby kontynuować" powinno być standardem, aby zabezpieczyć gry przed przyszłość i rozwój dysku. Albo jak ktoś chciał na chwilę wyjść, by "załatwiać potrzebę".

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-07-17 19:20:59
17.07.2020 20:15
7
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Ciekawe, kto to w ogóle czyta.

17.07.2020 20:45
Głuchy_Gracz
😂
8
odpowiedz
Głuchy_Gracz
41
Centurion

Właśnie przypomniało mi się komiks autora otis tylko że dla Valorant z odcinka 315

post wyedytowany przez Głuchy_Gracz 2020-07-17 20:46:03
17.07.2020 22:06
9
2
odpowiedz
wojtek750
61
Pretorianin

Jak dla mnie stawianie wozu przed koniem. Może się mylę, ale teksty pojawiające się na ekranach ładowania zostały wprowadzone po to, żebyśmy nie nudzili się czekając na załadowanie gry. Jeśli nie trzeba czekać na ładowanie gry, to informacje, które pojawiłyby się na ekranie ładowania powinny zostać wprowadzone w inny sposób, a nie robić przerwę w grze na randomowe porady.

Swoją drogą ciekawe co z tymi błyskawicznymi ładowaniami, którymi szczyci się PS5. Może szumnie zapowiadana rewolucja będzie musiała zostać odroczona, po to żebyśmy mogli sobie poczytać w przerwach w grze xD

18.07.2020 05:48
10
odpowiedz
wwad
122
Generał

"musieli nieco wydłużyć czas ekranów ładowania po śmierci gracza, tylko po to, by pojawiające się na nich wskazówki były w ogóle możliwe do przeczytania"

Tak trudno było zaimplementować im naciśniecie przycisku wstyd. To powinien być ogólnie standard np. w monster hunter worldzie jest dla mnie perfekcyjnie zrobiony system dialogów po prostu by dialog szedł dalej trzeba nacisnąć przycisk i nic nie umknie graczowi.

18.07.2020 09:55
11
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ale naprawdę te loadingi są krótkie. Szybka podróż trwa sekundę maks dwie, chyba, że na z jednego lanca mapy na drugi ale tego jeszcze nie testowałem

18.07.2020 11:19
12
odpowiedz
hemik9
115
Pretorianin

I to by było na tyle jeśli chodzi o potrzebę posiadania super szybkiego dysku. Wystarczy odpowiednią optymalizacja.

Wiadomość Twórcy Ghost of Tsushima wydłużyli część loadingów, bo były za szybkie