Prezentacja Xbox Series X - gry sercem nadchodzącego pokazu
Oby tym razem te gameplaye pochodziły faktycznie z xboxa.
Spodziewam się rozgrywki - zwiastuna z Dying Light 2 + zwiastun od CD Projekt RED (wiadomo jaka gra) gdzie dostaniemy informacje o kolejnym Night City Wire.
Natomiast co do samego Microsoftu... nie spodziewam się żadnych petard od tego giganta. Żadnego nowego AAA spod szyldu Microsoft Studio.
Gdzieś chyba były zresztą przesłanki że takie np. Fable 4 nie zobaczymy w najbliższej przyszłości?
To ma być konfa tylko i wyłącznie z grami od MS, wiec zwiastuna od Red się nie spodziewaj.
Kupili kilkanaście developków - to czas pokazać nad czym pracują.
Sprawy biznesowe na bok, bo Sony nadal nie podało ceny PS5, a XSX będzie odrobine tańszy. Im bardziej MS opóźnia prezentację XSX, tym bardziej wierzę, że będzie XSS czyli mityczny Lockhart - i może być naprawdę tani.
Żadnego nowego AAA spod szyldu Microsoft Studio.
Spod takiego szyldu to niczego nie zobaczysz, bo takiego nigdy nie było ;)
AAA? Hm… Drugie studio w Playground Games, Obsidian Entertainment, nowy projekt od inXile czy The Initiative - tam tworzą się właśnie nowe produkcje AAA. EVERWILD od Rare też może być w takiej skali, ale najpierw musimy zobaczyć pierwsze konkretne materiały i informacje z gry. Ninja Theory też może być blisko AAA.
Chodziło mi o studia Microsoftu. Co do AAA... mam tu na myśli produkcje gdzie pompujesz kilkadziesiąt - kilkaset milionów dolarów w produkcje? Gdzie Ty mi wymieniłeś studio które zatrudnia kilkadziesiąt pracowników? Albo wydało grę rok temu? Największe szanse na pokazanie czegokolwiek ciekawego ma Playground Games ale gdzieś czytałem że ta ich nowa komórka to mniej niż setka typa także połowa team'u Shadow Warrior 3.
The Initiative - znowu nie było jakiś informacji że oni celują w doświadczony aczkolwiek bardzo mały team? Kilkadziesiąt osób? Myślisz że pokażą coś na poziomie nowego GTA albo Red Dead'a?
inXile może ma kilkadziesiąt osób, a konkretniej to zbliżają się do setki i obecnie cały czas poszukują kolejnych doświadczonych, na wybrane istotne stanowiska (np. Senior World Artist czy Senior Gameplay Engineer). Doświadczenie również ma znaczenie. Według ostatniego wpisu od Deana Rymera na LinkedIn ich następny projekt RPG będący najprawdopodobniej nowym IP i budowanym również z myślą o Unreal Engine 5, miałby celować w skalę AAA.
Wspomniany tutaj Dean Rymer pracował poprzednio 5 lat w Santa Monica Studio nad God of War jako Senior Combat Designer. Pod koniec ubiegłego roku pracę zaczął u nich Ray Cobo jako Executive Producer, który wcześniej był blisko 10 lat w Blizzard Entertainment jako Senior/Lead Game Producer przy World of Warcraft. Z innych ciekawych nazwisk to również Nick Trifunovic jako Art Director (wcześniej Lead Artist w Rockstar Games) czy Marcellus Barnes jako Senior Character Artist (poprzednio również nieco ponad 9 lat w Rockstar Games). Oboje pracowali przy Red Dead Redemption. W tym miesiącu do zespołu dołączyła Caitlyn Trout jako Senior Technical Artist, która wcześniej była 6 lat w Gearbox Software.
Dwie inne ciekawe osoby, które są w inXile od ponad roku, to Chad Moore (Creative Director/Game Director od stycznia 2019) oraz Jason D. Anderson (Creative Director). Oboje pracowali kiedyś w Troika Games, w studiu które zrobiło Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Chad był przy tej grze jednym z designerów, a Jason reżyserem. Studio, które było założone przez właśnie Jasona D. Andersona oraz Tima Caina i Leonarda Boyarsky'ego (ten był drugim reżyserem przy „wampirach”. A ci dwaj teraz pracują w Obsidian i byli właśnie reżyserami przy The Outer Worlds.
Dla takiego zespołu to są spore wzmocnienia i z pewnością bardzo to pomoże przy dalszych pracach nad tą grą. Lecz jej zapowiedzi moglibyśmy się spodziewać najwcześniej w przyszłym roku. Obecnie trwa też integracja części zespołu przy Wasteland 3 z nowym, a faza pre-produkcji miała być ukończona jakoś jesienią ubiegłego roku.
Albo wydało grę rok temu?
The Outer Worlds, które było AA, może i wyszło w zeszłym roku, ale ta gra była zrobiona przez ok. 70 osób. Obsidian ma ich blisko 200. 13-14 osób pracuje przy Grounded od sierpnia 2018 roku. Cała reszta też musiała coś robić. No i właśnie jakoś co najmniej od 2017 roku w przygotowaniu jest duża gra RPG. Niewykluczone, że wykorzystująca uniwersum Pillars of Eternity. A już też pokazywali w przeszłości, że potrafią w duże produkcje. Obsidian też zgarnął do siebie parę ciekawych osób, np. Lucien Soulban jako Lead Narrative Designer
Największe szanse na pokazanie czegokolwiek ciekawego ma Playground Games ale gdzieś czytałem że ta ich nowa komórka to mniej niż setka typa także połowa team'u Shadow Warrior 3.
I znowu ta gadka. To może nieco obszerniejsza historia.
Zapowiedzi otwarcia drugiego studia w Playground Games pojawiły się już w lutym 2017 roku i już wtedy potwierdzono, że będzie to gra w otwartym świecie, ale nie wyścigowa.
W listopadzie 2017 roku zapowiedziano, że mają już nowe biuro dla drugiego studia w St Albans House, które ma być miejscem dla 200 deweloperów i wtedy też dodano, że pracują nad grą w gatunku RPG. Pierwsze osoby, które do niego zgarnięto pracowały w DICE, Kojima Productions, Rockstar North, Ninja Theory, Tequila Works.
W styczniu 2018 roku Eurogamer doniósł, że studio może pracować nad Fable. I tylko wtedy!
W lipcu 2018 roku pojawiła się informacja, że do nowego studia dołączyły również osoby, które poprzednio pracowały w EA Motive, BioWare, Rocksteady Studios, Creative Assembly, Guerrilla Games.
W czerwcu 2019 roku pojawił się artykuł o tym jak w Playground Games wygląda sprawa crunchu. W kontekście drugiego studia dodano, że mieli już w nim przynajmniej 60 osób zatrudnionych. Część osób to też ci, którzy już wcześniej pracowali w studiu. Oba zespoły dzieli jakieś 10 minut drogi oraz są ze sobą powiązane m.in. pod względem wymiany technologii.
W lipcu 2019 na swojej stronie pochwalili się nieco swoim nowym studiem w materiale promocyjnym.
Licząc od czerwca do mniej więcej zeszłego miesiąca do St Albans House zatrudnili ok. 30 nowych osób, które pracowały m.in. w TT Fusion, Ready at Dawn, Ubisoft Toronto, Massive Entertainment, Gearbox Software, Rockstar North, Rockstar San Diego, Codemasters, Cloud Imperium Games czy IO Interactive, ale też i mniejszych firmach, a niektórzy to też świeżaki po studiach, kursach, stażach, często jako Environment Artists, i część z nich naprawdę ogarniają ten temat jak przeglądałem wybrane ArtStation. I tu też jest ciekawa mniejsza historia. Vaigintas Pakenis na swoim profilu z 2 lata temu opublikował jego wizje na Forzę Horizon w Japonii czy coś co przypominałoby Fable. Niedługo po tym zaczął pracę w Playground Games. Samo studio po prostu starannie chce dobierać sobie zespół, niż brać każdego jak leci.
The Initiative - znowu nie było jakiś informacji że oni celują w doświadczony aczkolwiek bardzo mały team? Kilkadziesiąt osób?
W samym The Initiative może jest z ok. 50 osób, ale również bardzo doświadczonych, którzy pracowali m.in. w Santa Monica Studio, Naughty Dog, Insomniac Games, Bend Studio, Crystal Dynamics, Infinity Ward, Respawn Entertainment, Rockstar Games.
Dla przykładu osoby, które były przy God of War, a są teraz w The Initiative.
Brian Westergaard – Senior Managing Producer (Narrative) > Director of Production
Chris O'Niel – Level Designer > Lead Level Designer
Kai Zheng – Level Designer > Senior Level Designer
Ian Miller – Level Designer > Senior Designer
Ray Yeomans – Level Designer > Senior Designer
Erik Jakobsen – Environment Artist > Principal Environment Artist
Dickson D. Lee – Senior Manager, Business Finance and Operations > Director of Finance and Operations
Fiona Cherbak – Lead Recruiter > Lead Talent Acquisition
Christian Cantamessa pracował przy pierwszym Red Dead Redemption jako Lead Designer oraz jeden z trzech scenarzystów, a w The Initiative pracuje jako Narrative Consultant i Cinematics Director.
Jak zapytałem Drew Murray'a o liczbę osób pracujących w studiu, to nie potrafił tego jednoznacznie określić, co jasno sugeruje, że korzystają również z pomocy innego studia lub - co jest bardziej prawdopodobne - outsourcingu, z czego korzysta wielu deweloperów wysokobudżetowych produkcji.
Myślisz że pokażą coś na poziomie nowego GTA albo Red Dead'a?
Na takim poziomie to tylko Rockstar tworzy produkcje w tej branży. Mało kto im może dorównać. Naughty Dog można by też postawić, ale jeszcze o jakość animacji czy pewnych detali. Gameplay mają niezmieniony od wielu, wielu lat.
Także jak widzisz, ilość pracowników nie musi się równać z tym w jakiej skali miałby być wybrany projekt. A pierwsze zapowiedzi zapowiedzi zobaczymy już za tydzień, w końcu.
Coście się tak uparli na te AAA? Baterii mało macie? Ja bym nawet wolał, żeby robili tytuły AA, które ostatnim czasy prezentują więcej ambicji i innowacyjności, niż ich więksi kuzyni.
Z takich rzeczy, które faktycznie AAA wynosi na wyżyny, to grafika (chociaż zdolne ekipy potrafią również w mniejszym budżecie stworzyć piękne wrażenia wizualne) i tona szczegółów, które choć niezwykle interesujące, a miejscami imponujące, w ostatecznym rozrachunku wnoszą minimum zawartości do rozrywki.
No zobaczymy nie mam intencji w tym żeby Microsoft nie pokazał gry która mnie zaciekawi totalnie odwrotnie - chciałbym żeby to był konkretny pokaz. Natomiast sam widzisz odebrałeś status AAA The Outer Worlds gdzie mieli sztab na poziomie inXile. Pojmuje znane wielkie nazwiska... tylko żeby się nie okazało że mniemane AAA na konferencji Microsoftu będzie na poziomie ostatniej gry Obsidian Entertainment. Mam namyśli oczywiście nowe ip ewentualnie coś po prostu odmiennego od Forzy czy Halo.
Niestety ale przykłady tego rodzaju zostawiły niesmak i totalny brak zaufania co do realnych inwestycji Microsoftu. Można kupować studia i gadać o inwestycjach ale potem wszystko tak czy siak zweryfikuje rzeczywistość: https://www.youtube.com/watch?v=rwA2OaVsbts
Byle do przyszłego tygodnia.
Edit
Uwielbiam otwarte żywe światy jakąś tam imitacje życia... także dla mnie kwestia AAA to dość istotna sprawa choć fakt - większość produkcji pomijam... preferuje dłużej posiedzieć w jednej grze aczkolwiek konkretnej.
Naughty Dog można by też postawić, ale jeszcze o jakość animacji czy pewnych detali. Gameplay mają niezmieniony od wielu, wielu lat.
Tak jak kazdy inny developer :)
RDR 2 ma wiele wspolnego z GTA V
Fallouty sa podobne do TES (bethesda)
Prey ma sporo wspolnego z Dishonored (arkane)
Cyberpunk bedzie mial pewne rzeczy rodem z Wiedzmina 3
Control jest troche podobny do Quantum Break
itd.
Kazdy developer na swiecie trzyma sie jakichs swoich sprawdzonych schematów, modyfikujac je mniej lub bardziej
I bardzo dobrze z ich strony, w przeciwieństwie do Sony, które wszędzie starało się wcisnąć ludziom w gardło dysk SSD i pomijało inne ważniejsze aspekty konsoli i systemu. Oby jeszcze MS pokazał jakieś nowe tytuły, a nie tylko Halo, Forze i GOW.
Jak myślicie pokażą Forzę horizon 5? w tym roku raczej nie wyjdzie ponieważ motorsport 8 ale ciekawi mnie czy będą jakieś informacje na jej temat, chyba że wydadzą i horizon i motorsport ale raczej mało prawdopodobne
Obie na raz? To nie miałoby sensu - Horizon to ich kura znosząca złote jajka, więc to może być system seller na Gwiazdkę ale następnego roku.
Nie potrzeba więcej Forzy Horizonów, wciąż do ogrania mam zaległe części
Motorsport wyjdzie jako prezentacja możliwości konsoli na premierę, Horizon za rok. Nie wyjdą obie naraz, bo Horizon zjadłby całą sprzedaż Motorsport.
HAJP IS RIL
Ciekawe czy wspomną coś o grach we wstecznej kompatybilności np podrasowany RDR2
Fajnie by było ale to jest w rękach Rockstara a raczej model online nie przynosi im aż takich zysków by robić jeszcze podrasowaną wersje
Spodziewamy się, że na Xbox Games Showcase zobaczymy m.in. gry Halo Infinite, Hellblade II: Senua's Saga oraz Microsoft Flight Simulator.
Halo Infinite zobaczymy, a konkretniej gameplay z kampanii i miałoby to trwać co najmniej 5 minut. Podobno również dziennikarze mieli dostać dostęp do gry, aby przekazać swoje wrażenia. Senua’s Saga: Hellblade II (taki jest gry, a nie odwrotnie!) czy EVERWILD z pewnością się pojawią. Microsoft Flight Simulator nie ma sensu, bo dopiero co w poniedziałek oficjalnie przedstawiono datę premiery oraz uruchomiono już przedsprzedaż. Swoją obecność mają potwierdzoną również Tell Me Why od DONTNOD Entertainment oraz Psychonauts 2.
Możliwe, że wśród niespodzianek pojawi się np. Fable 4 czy kolejne RPG studia Obsidian Entertainment.
To są prawie że pewniaki. Szczególnie, że Matt Booty potwierdzał, że Obsidian się pojawi, a pokazywanie Grounded nie ma żadnego sensu. Skoro za chwilę wychodzi w Game Preview.
Taka ciekawostka.
On the Xbox YouTube channel, live language support for the Xbox Games Showcase will include Japanese, Korean, Spanish, Castilian Spanish, Brazilian Portuguese, French, German, Italian, Polish, Mandarin Chinese, Russian, and Arabic translations.
Halo Infinite, Hellblade II, Flight Simulator będzie na 100%. Pewnie pokażą nową FORZA Motosport (Horizon 5 pewnie za rok). Gearsy? Może niech zrobią przerwę, albo drugą część Tactics. Może czas na nowe HALO WARS?
Chciałbym zobaczyc: nowe FABLE, State of Decay 3 ale naprawdę dopracowane i rozbudowane, Ryse: Son of Rome 2 - mnie sie jedynka bardzo podobała, multiplayer moim zdaniem był ciekawy i wciągnął mnie na jakiś czas. Sunset Overdrive 2 - nie wiem czy mają prawa do marki. Chciałbym żeby pokazali jakiegoś nowego cRPG. Marzy mi się jakaś gra coś jak Mass Effect.
Do tego pewnie bedzie Grounded, może Perfekt Dark.
Godzina to dosyć dużo, trochę gameplayów ale i zapowiedzi i będę zadowolony. :)
Ryse nie bedzie na bank, bo wątpię, że Crytek robi aktualnie coś innego poza remasterem Crysisa. State of Decay bym chętnie zobaczył ale o wiele lepiej dopracowane niż toporny twór jak 1 i 2. Jak nie pokażą GOW, Fable albo nowego Horizon, to aktualnie nie widzę nic ciekawego. Chyba, że wystrzelą z nową marką, którą się jeszcze nie chwali. Hellblade jeszcze ujdzie, bo gra okazała się całkiem przyjemna.
Co do State of Decay, to Matt Booty dwa razy wypowiedział się o tym, że chcieliby aby podnieśli swoją poprzeczkę do AAA.
Dla Eggplante! w czerwcu 2018 roku:
When we first started working on State of Decay [przyp. nazwa robocza – Class 3], we had a much bigger game, a much more persistent online game, and I know that Undead Labs will get there eventually, but by bringing them into the Microsoft family, I think we’re able to accelerate that and get us there sooner which is great.
In the case of Undead Labs, we absolutely want to go make State of Decay 3. That is a clear goal. That studio will have some other incubation, they’ll work on some things, but this is a State of Decay 3 team.
Podczas The Game Informer Show w sierpniu 2019 roku:
All the studios we've acquired I think those have happened because those studios to be a point in their life cycle and in their journey as they grow that it made sense that we could enable that next step.
When I think about Undead Labs, they did fantastic work really creating a new IP from ground zero with State of Decay, and now I think it's our responsibility to help work with them of how we can take State of Decay to the next level and I really want that to become a franchise that we're still talking about ten years from now and what do we need to do to make it AAA.
Ryse ma duży potencjał na jakiś sequel, bardziej rozbudowany, z ciekawszym gameplayem czy historią. Niestety, pewnie już tego nie doczekamy. Co do Sunset Overdrive to Microsoft ma jedynie prawa wydawnicze, a IP należy do Insomniac Games, więc można zapomnieć o kontynuacji. Sony ma inne marki, nad którymi chciałoby się skupić w przypadku tego studia.
Znowu 89% pokazu to będą trailery z jakichś śmiesznych i kolorowych platformowek dla dzieci w które nikt nie gra.
Jak nikt nie gra? Ja czekam bardzo ...
youtube.com/watch?v=6-v1BxSETvI
Czyli zapowiada się, że obejrzymy pertyliard indyków, trochę z halo i hellblade, oraz kilka multiplatformowych tytułów, o których już wiemy.
Microsoft do Sony nie ma startu..Same słabe gry na tego XSX.
No niestety, może w przyszłości to się zmieni. I nie widzę tego, żeby mniejsze studia robiły nagle gry AAA. Na kolejne Gearsy nie mam siły, może The Coalition jakieś nowe IP ogarnie. Pozostało mi się cieszy ostatnim exem od Sony.
Szok, jak tak można, to przecież niedopuszczalne... Dobrze, że o grach na PS5 można pogadać ;)
M$ zaora $ony po całości coś czuję.
no nie wiem, sony nie pokazało nic specjalnego do tej pory, nie wiem na co czekają, a micro coś pokazał, i nie zwlekał z prezentacją konsoli jak to robiło sony
M$ pokazał już ciekawe gry choćby halo i wydał kilka dobrych i bardzo dobrych gier ale problemem m$ jest to że Sony wydaje za mocne tytuły i trudno je przescignac dlatego gracze Sony błędnie sądzą że m$ nie ma nic do zaoferowania w grach.
Liczę na jakieś ciekawe nowe IP. Niech MS w końcu wypuści jakąś grę wartą zagrania. Całą 8 generację przespali, to moze teraz ruszą z kopyta. Dużym plusem MS jest to, że ich gry będzie można ograć na PC przez co nie będzie potrzeby zakupu ich konsoli gdyby jednak ogłosili Fable 4. Ogra sie na shildzie.