Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: DLSS 2.0 w Death Stranding miazdzy.

15.07.2020 13:08
maciell
1
1
maciell
122
Senator

DLSS 2.0 w Death Stranding miazdzy.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=38&v=IMi3JpNBQeM&feature=emb_logo

Dwukrotny zysk w fps przy lepszej jakosci obrazu na 2060 . Nvidia naprawde solidnie popracowala nad DLSS .

15.07.2020 13:23
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Szkoda tylko, że przekształca i zakłamuje kolory.

Popatrz na dwie te same wieże w 17 sekundzie. Jedna jasno niebieska, druga biała.

15.07.2020 20:57
TheCerbis
2.1
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Pokaż mi moment, w którym widzisz jasnoniebieską oraz białą wieżę.

15.07.2020 13:26
👍
3
3
odpowiedz
zanonimizowany932226
101
Senator

Nie ma co, to jest technologia przyszłości, a nie jakieś alt tabowanie gierek na nowym xboxie.

15.07.2020 13:31
kAjtji
4
1
odpowiedz
kAjtji
111
H Enjoyer

Oby tylko implementowali to w każdej grze, bo na razie tytułów jest ciut za mało, aby zmiana GPU się opłaciła :/

Ale jedno jest pewne, AMD może mieć problemy bez czegoś podobnego.

15.07.2020 14:23
5
odpowiedz
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Ale jedno jest pewne, AMD może mieć problemy bez czegoś podobnego.

Ja się modlę o to żeby AMD nie rozwijało dalej ani DirectML ani ImageSharpening ani temu podobnych jak to ma mi dawać inną kolorystykę w grach. Chcę aby moje gry pozostały takimi jak je widział pierwotny kreator/artysta.

15.07.2020 14:37
6
odpowiedz
zanonimizowany932226
101
Senator

Ale jedno jest pewne, AMD może mieć problemy bez czegoś podobnego.

To akurat prawda. Jeśli do teraz nic w tym temacie nie zrobili to raczej nie ma co liczyć na podobną funkcję w konsolach a szkoda, bo jeśli gra może działać dwa razy lepiej i to w jeszcze lepszej jakości to nie widzę powodu dla którego miałbym z tego nie skorzystać.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-15 14:41:02
15.07.2020 14:44
AIDIDPl
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
AIDIDPl
179
PC-towiec

Tak jak w jednym komentarzu napisali: Powinni dodać to do RDR II.

15.07.2020 14:46
T_bone
7.1
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Dokładnie, TAA w RDR2 to dramat, a jaki się je zmieni na MSAA to włosy wyglądają jak siano :(

15.07.2020 17:04
AIDIDPl
7.2
AIDIDPl
179
PC-towiec

Ja nie mam nic przeciw TAA. Dobry AA, mało wymaga, ale wygląda dobrze jako dodatek postprocesowy do rozdzielczości powyżej 1440p. Poniżej wszystko jest bardzo rozmazane, wygładzone w miarę ale rozmazane.

Jak włączysz MSAA, to nie dość że mało on poprawia, trzeba by ustawić 16x, wtedy np w New Order dopiero widać różnicę, to jeszcze siada niesamowicie na obciążenie karty graficznej. I nie tylko włosy wyglądają jak siano, trawa i drzewa mają zbyt wiele szumu.

Może będzie jakaś aktualizacja z DLSS do RDR2, albo w sterowniku może będzie taka opcja do włączenia.

15.07.2020 18:11
7.3
zanonimizowany767782
113
Senator

Była aktualizacja TAA, jest opcja wyostrzenia

15.07.2020 20:36
AIDIDPl
7.4
AIDIDPl
179
PC-towiec

Trzynaście ---> Ta opcja była od początku. Od początku testowałem wszystkie ustawienia. Jedyne co dodali w aktualizacji to "Jakoś" teselacji...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2020-07-15 20:37:03
15.07.2020 21:33
7.5
zanonimizowany767782
113
Senator

Cos bylo kombinowane, moze zwiekszyly sie mozliwosci tego wysotrzenia juz nje pamiętam
Pamietam jednak, ze specjalnie pclaba sledzilem i tam kolesie pisali o tym, ze mozna zwiekszyc poziom wyostrzania w jakims pliku konfiguracyjn gry co tez uczynilem
Pozniej wyszla aktualizacja i mozna bylo osiagnac ten poziom juz w nornalnej grze

15.07.2020 17:42
8
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Tylko po co DLSS, skoro gra w 4k 60 śmiga na leciwym gtxie 1080 noTI?

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-07-15 17:42:10
15.07.2020 17:52
Toshi_
8.1
2
Toshi_
173
Got sarcasm?

Bo bedzie można to wprowadzić też do gier, które chodzą średnio na RTX 2080?

15.07.2020 17:58
Matysiak G
9
odpowiedz
10 odpowiedzi
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Kolejny bajer, do którego potrzeba lupy. Pamiętam, jak pierwszy raz zobaczyłem bump mapping, albo cienie na piksel generowane w czasie rzeczywistym. Spoko, że kombinują, ale czasy rewolucji graficznych mamy już za sobą.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-07-15 17:58:49
15.07.2020 18:02
9.1
3
zanonimizowany932226
101
Senator

Kolejny bajer, do którego potrzeba lupy.

Co? Przecież tu nie chodzi tylko o jakość grafiki, ale o dwa razy większą płynność.

15.07.2020 18:03
9.2
2
zanonimizowany158587
167
Senator

Tylko, że z wszystkich tych technologicznych pierdów właśnie DLSS 2.0 jest najlepszą, bo daje faktyczny wzrost wydajności przy praktycznie nie zmienionej jakości wyświetlanego obrazu.

15.07.2020 18:25
Matysiak G
9.3
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Co? Przecież tu nie chodzi tylko o jakość grafiki, ale o dwa razy większą płynność.

W stosunku do czego?
Porównanie jest w 4k, a to jest rozdzielczość, przy której w zasadzie i w ogóle można wyłączyć wygładzanie. Czyli lupa.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-07-15 18:37:51
15.07.2020 18:32
9.4
zanonimizowany158587
167
Senator

Chodzi tobie o to, ze działa tylko z RTXami? Taki 2060 to przecież powiedzmy entry level za 1,5k zł. DLSS 2.0 daje spory wzrost wydajności na najtańszym z RTXow nawet jak ktoś gra w 1440p. Na monitorze z wysokim odświeżaniem każda klatka moze miec znaczenie. Jeśli ktoś ma jeszcze silniejszą kartę i chce grać w 4k/60 to ta technologia na pewno w tym pomoże.

15.07.2020 18:39
9.5
1
zanonimizowany932226
101
Senator

W stosunku do czego?

Jak w stosunku do czego? Masz na filmiku:
4K ultra - 30 klatek
4K ultra + DLSS - 60 klatek.

DLSS daje dwukrotny wzorst wydajności na tej samej karcie, a dodatkowo polepsza jakość obrazu.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-15 18:41:59
15.07.2020 18:45
Matysiak G
9.6
Matysiak G
154
bozon Higgsa

I tego nie łapię. W jaki sposób to zwiększa fps? Czytam, że to jakiś post processing. Czyli jak niby dodaje dodatkowe klatki?

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-07-15 18:46:44
15.07.2020 18:48
_Luke_
9.7
1
_Luke_
260
Death Incarnate

Bo jest renderowane w nizszej rozdzielczosci a pozniej tylko upscalowane do wyzszej. Renderowane w nizszej = wiecej FPS.

15.07.2020 18:49
Matysiak G
9.8
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Czyli to 4k po prawej nie jest natywnym 4k, a po lewej jest?

15.07.2020 18:53
_Luke_
9.9
1
_Luke_
260
Death Incarnate

Tak

15.07.2020 20:32
Matysiak G
9.10
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Czyli podpis to manipulajca. W dodatku głupia, bo skoro wygląda lepiej i działa lepiej, to po co?

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-07-15 20:38:04
15.07.2020 18:01
📄
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1340909
0
Centurion
Wideo

Ok, AMD jednak ma odpowiedź. Działa na tej samej zasadzie pod względem wyglądu i wydajności.

youtube.com/watch?v=FLEow_i_x9I

15.07.2020 18:08
👍
10.1
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Warto zwrócić uwagę na artefakty pojawiające się na linie nad głową bohatera po włączeniu DLSS.

Przy FidelityFX tego nie ma.

15.07.2020 18:26
neXus
10.2
1
neXus
243
Fallen Angel

Banjo - to stare sterowniki do Nvidii - najnowsze już nie powodują artefaktów

15.07.2020 20:07
Herr Pietrus
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Ficyt

Zaraz zaraz, ten filmik sugeruje, że rekonstruowane 4K ma więcej szczegółów od natywnego? Przecież to niedorzeczne.
Czy tam po lewej nie powinno być 1080p?

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-07-15 21:49:07
15.07.2020 20:35
AIDIDPl
11.1
AIDIDPl
179
PC-towiec

Mi też coś nie pasuje, ale może ta technologia jest taka innowacyjna i niesamowita że tak jest? Nie leży mi to, ale na razie nie mam jak sprawdzić.

15.07.2020 20:42
Matysiak G
11.2
Matysiak G
154
bozon Higgsa
post wyedytowany przez Matysiak G 2020-07-15 20:43:10
15.07.2020 21:08
TheCerbis
11.3
2
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Nie, dobrze podpisali. Po lewej jest natywne 4K. Po prawej też jest 4K, ale nie natywne, bo przeskalowane i zrekonstruowane przy pomocy SI z 1080p.

15.07.2020 21:19
Raiden
12
odpowiedz
Raiden
145
Generał

Każdy, kto siedzi w foto/grafice/filmie, z miejsca widzi, że obraz jest przeostrzony - kontrast na krawędziach jest sztucznie podbijany.
Wygląda ok (krawędzie wyróżniają się bardziej niż w 4k), ale może odrywać wzrok od centrum kadru itd. (a u kogo, jak u kogo, ale u Kojimy to ma znaczenie, bo jest mistrzem kadrowania).
Jak już ktoś zauważył - bez zastopowania oraz porównania, raczej nie zwraca się na to uwagi. Większy zyskiem jest natomiast FPS.

post wyedytowany przez Raiden 2020-07-15 21:21:15
15.07.2020 21:45
Legion 13
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Legion 13
158
The Black Swordsman

Zaraz zaraz, ten filmik sugeruje, żę rekonstruowane 4K ma więcej szczegółów od natywnego? Przecież to niedorzeczne.
Ten obraz nie jest skalowany do 4k. Obraz 4k jest generowany przez sieć neuronową z obrazu niższej rozdzielczości. Obraz wygenerowany ma więcej szczegółów bo AI było szkolone na próbkach w 8k. Czyli tak na dobrą sprawę AI bierze obraz w 1600p (czy innej rozdzielczości którą można tam ustawić) i generuje coś w stylu obrazu w 8k przeskalowanego do 4k.

15.07.2020 21:51
Herr Pietrus
13.1
Herr Pietrus
230
Ficyt

No jeśli rekonstruuje na podstawie próbek 8k, to możne, może...

15.07.2020 22:07
maciell
14
odpowiedz
1 odpowiedź
maciell
122
Senator

Dla tych co nie rozumieja na czym polega DLSS

https://www.purepc.pl/nvidia-dlss-2-0-obraz-lepszej-jakosci-i-wyzsza-wydajnosc-w-grach

DLSS 2.0 to nowa i ulepszona sieć neuronowa wykorzystująca algorytmy głębokiego uczenia, której celem jest zwiększenie klatek na sekundę, jednocześnie generując obraz w lepszej jakości niż przy pierwszej iteracji tej techniki. DLSS 2.0 oferuje natywną rozdzielczość obrazu przy użyciu połowy pikseli. Wykorzystuje w tym celu usprawnione techniki akumulacji czasowej, aby uzyskać ostrzejsze szczegóły obrazu oraz poprawioną stabilność między klatkami. Nowa wersja ma również odznaczać się zdecydowanie lepszym skalowaniem na wszystkich kartach GeForce RTX bez względu na rozdzielczość (Full HD, Quad HD bądź też np. 4K). Jedną z największych zmian względem poprzedniej wersji jest użycie jednej sieci neuronowej dla wszystkich gier - podczas gdy oryginalny DLSS wymagał osobnego szkolenia dla każdej gry, DLSS 2.0 oferuje uogólnioną sieć AI, która eliminuje potrzebę trenowania dla każdej konkretnej gry. W domyśle ma to oznaczać szybszą integrację gier oraz więcej gier wykorzystujących technikę DLSS (niekoniecznie w połączeniu z Ray Tracingiem).

post wyedytowany przez maciell 2020-07-15 22:09:10
16.07.2020 15:03
AIDIDPl
14.1
AIDIDPl
179
PC-towiec

No to tym bardziej powinni wrzucić to do RDR II.

Forum: DLSS 2.0 w Death Stranding miazdzy.