Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Death Stranding PC - recenzje, trailer i Half-Life

13.07.2020 20:34
SztormBoy
😂
1
18
SztormBoy
64
Pretorianin

"Wyższe rozdzielczości pokroju Full HD"

13.07.2020 21:04
NightBosman
3
16
odpowiedz
27 odpowiedzi
NightBosman
85
Konsul

"Pady, rzecz jasna, sprawdzają się najlepiej(...)"

Nie, nie sprawdzają się najlepiej, to się nazywa przyzwyczajenie. Mi osobiście na padach gra się bardzo niewygodnie, czuje się jakbym grał w kajdankach, a o precyzji która u mnie determinuje przyjemność z gry, to już w ogóle można zapomnieć.

post wyedytowany przez NightBosman 2020-07-13 21:05:26
13.07.2020 21:03
2
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kamook
124
Generał

"Oczywiście wyższe rozdzielczości pokroju Full HD" Przepraszam, który mamy rok?

13.07.2020 20:34
SztormBoy
😂
1
18
SztormBoy
64
Pretorianin

"Wyższe rozdzielczości pokroju Full HD"

13.07.2020 21:03
2
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kamook
124
Generał

"Oczywiście wyższe rozdzielczości pokroju Full HD" Przepraszam, który mamy rok?

14.07.2020 11:42
reksio
2.1
reksio
216
Pies Pogrzebany

No wiesz, konsolowcy wciąż taką rozdziałkę to widzieli tylko na youtubie.

14.07.2020 13:57
JohnDoe666
2.2
JohnDoe666
62
Legend

Biorąc pod uwagę chociażby statystyki Steama to zbyt wielu graczy PC rozdziałki 4K nie ogląda.
Zaryzykuję stwierdzenie że gracze konsolowi widują ją znacznie częściej :D.

13.07.2020 21:04
NightBosman
3
16
odpowiedz
27 odpowiedzi
NightBosman
85
Konsul

"Pady, rzecz jasna, sprawdzają się najlepiej(...)"

Nie, nie sprawdzają się najlepiej, to się nazywa przyzwyczajenie. Mi osobiście na padach gra się bardzo niewygodnie, czuje się jakbym grał w kajdankach, a o precyzji która u mnie determinuje przyjemność z gry, to już w ogóle można zapomnieć.

post wyedytowany przez NightBosman 2020-07-13 21:05:26
13.07.2020 21:24
3.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

NightBosman
Za to sprawdza się lepiej w grach takich jak God of War, Castlevania: Lord of Shadow czy Bloodborne. Wyobraź sobie, ile klawisze musiałeś obsługiwać, by korzystać z umiejętności bohatera efektywnie?

13.07.2020 21:43
kAjtji
3.2
4
kAjtji
111
H Enjoyer

No, w God of War i Bloodborne, to na klawiaturze nie pograsz :v (chyba, że mowa o emulatorze wpinanym do konsoli).

Ale jeżeli mowa o grach podobnych do Dark Souls, to ja naprawdę nie rozumiem tego mówienia "Klawiatura i myszka dla masochistów" i innych takich. Dla mnie Soulslike'i to tylko klawiatura i myszka, na padzie nie ma co w to grać. Ale to kwestia przyzwyczajenia, dla mnie w 99% gier gra się gorzej na padzie.

14.07.2020 07:18
XoniC
😂
3.3
XoniC
67
Generał

kAjtji
Może zacznijmy od tego, że dla ciebie w ogóle konsole, to zło wcielone.

14.07.2020 08:39
kAjtji
😂
3.4
3
kAjtji
111
H Enjoyer

Tak, nie lubię pada więc konsole są złem wcielonym <---- żart/sarkazm specjalnie to oznaczę.

post wyedytowany przez kAjtji 2020-07-14 09:09:50
14.07.2020 08:54
3.5
zanonimizowany1299868
16
Senator

kAjtji
Ja nie uważam klawiatura i mysz za zło wcielone. Ale jestem gracz PC i konsoli, więc wiem to z doświadczenie, że pad też nie jest źle. Każde sterowanie ma swoje zalety i wady. Klawiatura i mysz jest lepszy dla strzelanki, klasyczne RPG czy strategie, natomiast gamepad jest lepszy dla bijatyki, TPP i takie tam, gdzie wymaga dużo szybkość reakcji palce i obsługi wielu guzików jednocześnie (grałem w Castlevania Lord of Shadow i nie wyobrażam to granie na klawiatura i mysz). Niektórzy lubią grać w gry wyścigowe za pomocą kierownice.

Ja tylko wyraziłem własne opinie o gamepad i nic więcej. Więc po co mnie minusujecie?

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-07-14 08:58:35
14.07.2020 09:08
kAjtji
3.6
kAjtji
111
H Enjoyer

Ja minusa nie dałem, ale domyślam się, że inni dali tak bez powodu, jak to zwykle na tym forum. Ktoś myśli inaczej, to zminusuje.

post wyedytowany przez kAjtji 2020-07-14 09:13:51
14.07.2020 10:16
3.7
1
TheLastJedi
86
Konsul

SirXan Co do bijatyk pozwolę się nie zgodzić bo klawiatura jest dużo lepsza niż krzyżak pada od xboxów, od ps4 jeszcze jako tako. Tam gdzie jest input 8 kierunkowy do combośów klawa jest dużo lepsza i daje bardziej powtarzalne i szybsze combosy. Gram klawą i padem a w Mortal Kombat na PC padem mi się combos uda raz na 3 próby a na klawie cały czas.

post wyedytowany przez TheLastJedi 2020-07-14 10:17:19
14.07.2020 10:33
JohnDoe666
3.8
JohnDoe666
62
Legend

Pady w większości gier sprawdzają się najlepiej (napisałby że we wszystkich ale faktycznie niektóre strategie bardziej przypominają exela niż grę i tam sprzęt biurowy po prostu działa lepiej). Wynika to głównie z tego że pad jest u podstaw projektowany do gamingu a nie do pracy.

14.07.2020 10:48
3.9
1
Tweety32
124
Konsul

SirXan
Za to sprawdza się lepiej w grach takich jak God of War, Castlevania: Lord of Shadow czy Bloodborne. Wyobraź sobie, ile klawisze musiałeś obsługiwać, by korzystać z umiejętności bohatera efektywnie?

Tyloma co na padzie? Na padzie jednym palcem - kciukiem - musisz obsługiwać 4 przyciski jednym palcem, a na klawiaturze masz do tego 5 palców. Jedną ręką na WSAD bez problemu obejmujesz 15 klawiszy.
Mi się o wiele lepiej gra na klawiaturze we wszystko, bijatyki, slashery - absolutnie wszystko.
Właśnie to, że mogę 4 palcami obsługiwać 4 przyciski, a nie tylko jednym, daje obiektywną przewagę, bo palce mogą naprzemiennie wciskać klawisze, a kciuk trzeba najpierw podnieść, żeby wcisnąć inny przycisk.

14.07.2020 10:56
McPatryk1995v2
3.10
1
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Zgadzam się z NightBosman wszystko zależy od przyzwyczajenia. Sam osobiście posiadam parę konsol, jednak zdecydowanie przyjemniej gra mi się na klawiaturze i myszce, nawet w gry w które niektórzy piszą, że nie da się grać w tym zestawieniu. Na padzie gra mi się trochę niewygodnie, brakuje mi tej precyzji, którą daje mi myszka, więc granie w strzelanki na padzie jest dla mnie niemożliwe, chociaż przyznam się szczerze, że w ostatnich paru miesiącach częściej podpinam pada do kompa, aby zacząć się przyzwyczajać i uczyć grania na nim.

14.07.2020 11:34
JohnDoe666
3.11
JohnDoe666
62
Legend

Tweety32
Właśnie to, że mogę 4 palcami obsługiwać 4 przyciski, a nie tylko jednym, daje obiektywną przewagę, bo palce mogą naprzemiennie wciskać klawisze, a kciuk trzeba najpierw podnieść, żeby wcisnąć inny przycisk.
Pominę już fakt że kwestie ergonomii i zwykłej wygody w ułożeniu dłoni itd. są zdecydowanie na korzyść pada to cały ten twój wywód na temat klawiszy nie ma sensu. No bo co z tego że twoja dłoń obejmuje obszar 15 klawiszy skoro do samego poruszania się przód, tył, lewo, prawo potrzebujesz 4 klawiszy i w zasadzie 3 palców :). Na padzie tą kwestię załatwiasz lewym kciukiem (którego notabene nie musisz używać do niczego innego wbrew temu co piszesz) i poruszasz się w pełnym zakresie kierunków a nie tylko w 4. Pad zazwyczaj jest skonfigurowany tak że jeśli gra wymaga obsługi kamery na drugim analogu to najważniejsze akcje masz na spustach i triggerach żebyś mógł obsługiwać wszystko na raz.
Dodatkowo wibracje które zwiększają immersję, przyciski które potrafią wyczuć nie tylko czy są wciskane ale również jak mocno są wciskane i sporo innych drobiazgów które po prostu sprawiają że pad jest po prostu idealny do gamingu.

14.07.2020 11:58
3.12
2
zanonimizowany932226
101
Senator

JohnDoe666

Pady w większości gier sprawdzają się najlepiej (napisałby że we wszystkich ale faktycznie niektóre strategie bardziej przypominają exela niż grę i tam sprzęt biurowy po prostu działa lepiej).

Mimo, że sam gram prawie we wszystko na padzie to nie mogę się zgodzić. Pad nigdy nie da ci takiej precyzji jak klawiatura i myszka. Bardzo dobrze jest to widoczne w szybkich shooterach - gałkami nie zrobisz rzeczy, które są możliwe dzięki opcji K+M. Zresztą nie tylko w shooterach tak jest - polecam obadać kanał StealthgamerBR (jakikolwiek odcinek z takiego Dishonored) i powtórzyć to samo co gość, tylko na padzie, powodzenia :)
W RPGi też lepiej gra się na klawiaturze i myszce. Testowałem Divinity Original Sin II na padzie i jasne, jakbym grał w to na konsoli to bez problemu bym sobie poradził, ale ta gra jest wręcz stworzona pod klawiaturę i myszkę, i na takim zestawie gra się w to po prostu lepiej.
No i osobiście w takiego Skyrima (czy każdą inną grę, która posiada dość długi pasek szybkiego wyboru 1-9) wolę grać na klawiaturze, bo do wszystkiego mam szybszy dostęp i nie muszę pauzować gry.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-14 12:01:55
14.07.2020 12:39
kAjtji
3.13
1
kAjtji
111
H Enjoyer

Pominę już fakt że kwestie ergonomii i zwykłej wygody w ułożeniu dłoni itd. są zdecydowanie na korzyść pada
To są kwestie w 100% indywidualne, żaden fakt na korzyść czegokolwiek. Jeden woli pada, drugi klawiaturę, wii lota czy cokolwiek innego.

w pełnym zakresie kierunków a nie tylko w 4
Sam WSAD daje razem 8 kierunków (W+D = do przodu i w prawo itd.) nie wspominając, że za samo sterowanie "w pełnym zakresie kierunków" odpowiada myszka, chyba, że mowa o grach tylko i wyłącznie z automatyczną kamerą. W końcu nie chodzi się samymi klawiszami, na padzie też nie wystarczy jeden analog do takiego Wiedźmina 3.

14.07.2020 12:44
3.14
1
Tweety32
124
Konsul

JohnDoe666
Nie zgodzę się. Dla mnie pad jest mniej wygodny i mniej ergonomiczny.
Prawym kciukiem muszę obsługiwać 4 przyciski, a do combosów wymagane jest bardzo szybkie wciskanie przycisków, co znacznie lepiej robi się 4 palcami, a nie jednym.
Dowód? https://www.clickspeedtester.com/spacebar-test/ <- klikaj tylko kciukiem (lub po prostu jednym palcem), a drugi raz klikaj naprzemiennie dwoma palcami - wynik będzie prawie 2 razy wyższy :)
Z wibracjami się zgodzę, fajna sprawa.
Na pewno fajna sprawa to leżenie na kanapie, ale przez poczucie braku kontroli wolę grać na kompie.
Pad dla mnie się nadaje do gier typu Detroit, gdzie swoboda ruchów nie jest taka ważna.
Dodam jeszcze, że z grzybka palec zawsze mi się zsuwa (ślizga się) jeśli np. idę do przodu dłużej niż kilka sekund.
O precyzji myszki nawet nie wspominam, ale dodam, że grając padem mam poczucie, że jestem w jakimś mechu albo dźwigu i mogę tylko się powoli obracać - nie ma żadnej możliwości zasymulowania szybkiego obrotu głową w lewo i w prawo by zbadać pomieszczenie.

14.07.2020 12:49
👍
3.15
zanonimizowany1340909
0
Centurion

Nie wyobrażam sobie leżeć jak panicz rozwalony na łóżku z klawiaturą na brzuchu i jeszcze myszką gdzieś tam obok.

Jak raz zaznacie tej wygody to już nigdy nie wrócicie do innego grania :)

Oczywiście można napisać, że zawsze ma się wybór ale z nadejściem nowych konsol i responsywnością pada od X pod sygnał Microsoftu w nowej konsoli ten argument odpadnie bo ten pad będzie najlepiej współpracował właśnie z konsolą :)

14.07.2020 14:19
JohnDoe666
3.16
JohnDoe666
62
Legend

Dawko062
Ok, tylko precyzja nie jest w moim mniemaniu wartością samą w sobie, a przynajmniej nie w gamingu.
To ty jako gracz masz się wykazać jakimiś umiejętnościami a nie Twój sprzęt precyzją. Jeśli grasz w grę singleplayer gdzie grasz przeciwko AI to przyjemność z gry płynie z tego jak grę zaprojektowano pod dany kontroler a nie od jego precyzji. Popatrz chociażby na tak znakomite serie jak Halo, Killzone czy Resistance. Są to znakomite shotery w które absolutnie wygodnie gra się na padzie. W multi również nie ma problemu dopóki nie zaczyna się mieszać graczy na różnych kontrolerach.
Ale problem z tego typu balansem występuje na PC nawet bez padów, po prostu droższa profesjonalna mysz będzie zawsze dawała ogromną przewagę nad kimś kto gra na tańszym, budżetowym gryzoniu. I tutaj właśnie precyzja tego sprzętu staje się problemem bo nie jest jednolita, rozstrzał jest ogromny.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2020-07-14 14:20:20
14.07.2020 17:51
3.17
1
Tweety32
124
Konsul

JohnDoe666
Ja wolę walczyć z przeciwnikami, a nie z urządzeniem.
Dlatego też w rajdach jeździ się raczej nowoczesnymi (czyt. precyzyjnymi) samochodami, a nie maluchami.
Oczywiście można by wszystkim dać Fiata 126p, i take zawody też mają jakiś urok, ale lepiej szlifować umiejętności używając najlepszych samochodów, tak by nie ograniczały.

14.07.2020 18:01
3.18
Olekrek
47
Rotmistrz
Image

Banjo nie musisz trzymać klawiatury na brzuchu. Są do grania kanapowego specjalne klawiatury tzw. jednorękie.
Osobiście wolę grać na padzie, bo nie ma wygodniejszego sposobu dla mnie. Jedynie pojedyncze tytuły lepiej ogrywa mi się na K+M. Taki RDR2 na padzie był dla mnie nie grywalny. Dopiero podłączenie K+M do PS4 sprawiło, że trochę pograłem.
Leżę sobie wygodnie na kanapie po lewe jednoręka klawiatura, a po prawej mysz. Bardzo wygodne jest takie granie.
Nie wiem co by musiał mi zaoferować PC, bym wrócił do grania rrzy biurku w fotelu.

post wyedytowany przez Olekrek 2020-07-14 18:05:02
14.07.2020 18:52
JohnDoe666
3.19
JohnDoe666
62
Legend

Tweety32
Ja wolę walczyć z przeciwnikami, a nie z urządzeniem.
No i super, tylko że nie specjalnie masz w tej sprawie coś do gadania.
Z dalszej części Twojej wypowiedzi wnioskuję że wolisz kupić dobrą mysz za konkretne pieniądze.
Tylko że to już w zasadzie stawia Cię na starcie w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do ludzi którzy mają sprzęt słabszy. I nie wnikam tutaj czy powodem jest sytuacja finansowa czy inne priorytety czy jeszcze coś tam innego, fakt pozostaje faktem, na starcie masz nieuczciwą przewagę. Multi konsolowe, oparte niemal w 100% o pady jest tutaj o lata świetlne uczciwsze. Liczy się praktycznie tylko skill, nie kupisz sobie przewagi za 2 stówki.
Dlatego nadal uważam że pady w tej kwestii to zwyczajnie lepsze rozwiązanie.

14.07.2020 19:08
3.20
2
zanonimizowany932226
101
Senator

Multi konsolowe, oparte niemal w 100% o pady jest tutaj o lata świetlne uczciwsze. Liczy się praktycznie tylko skill, nie kupisz sobie przewagi za 2 stówki.

Argument z lepszym sprzętem jest do bani. Przecież do konsoli też możesz dokupić droższe pady, które dają znaczącą przewagę w multikach: https://www.playstation.com/pl-pl/explore/accessories/pro-gaming-controllers/

Zresztą głównie chodziło mi o to, że: gałkami nie zrobisz rzeczy, które są możliwe dzięki opcji K+M.
I to jest fakt. Bez różnicy czy masz myszkę za 30 zł, czy za 200 zł. Na padzie nawet za 600 zł będzie to zwyczajnie niemożliwe.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-14 19:52:34
14.07.2020 21:04
3.21
Tweety32
124
Konsul

JohnDoe666
Myszkę mam za 100 zł, a klawiaturę za 30 :D
Dla nieprofesjonalistów myślę, że sprzęt za takie pieniądze w zupełności wystarczy, żeby rozwinąć swoje umiejętności.
Co nie zmienia faktu, że ja mówię o grach single. Nieprzyjemnie się grało w The Last of Us właśnie dlatego, że sterowanie postacią było utrudnione, nie mogłem się swobodnie rozglądać po otoczeniu, tak jak to mogę robić na myszce. Miałem ciągle wrażenie, że steruję łodzią podwodną. Myszką się mogę rozejrzeć w dosłownie jedną sekundę, czego się nie da zrobić na padzie.

14.07.2020 21:39
JohnDoe666
3.23
JohnDoe666
62
Legend

Dawko062
Oczywiście możesz kupić pada w cenie całej konsoli, ale nie daje on takiej przewagi o jakiej możemy mówić w przypadku konkretniejszej myszy. Te pady są lepiej wykonane, dają pewne możliwości personalizacji, mają parę przycisków więcej (które tak czy inaczej musisz przypisać do standardowo skonfigurowanych funkcji). Różnica naprawdę nie jest jakaś gigantyczna. Pomijając fakt że ze względu na cenę graczy z tym sprzętem jest naprawdę niewielu.

14.07.2020 22:17
3.24
zanonimizowany932226
101
Senator

JohnDoe666

Proszę Cię...

Między Dualshockiem 4 a tym Razerem co wysłałem jest taka sama różnica jak między myszką za 250 zł (cena dualshoscka z Media Expert) a myszką za 700 zł. Skoro twierdzisz, że w padach przeciętny użytkownik nie wyczuje różnicy to na myszce tym bardziej.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-14 22:19:49
15.07.2020 00:05
3.25
zanonimizowany1173954
45
Senator

A mi lepiej na padzie się gra. Chociaż to problem pokroju A ja wolę Coca cole który gnębi graczy PC tylko nie wiem czemu. Może nie ma tych exkluzywnych gier a może ... Nie wiem co tam im siedzi w tych głowach.

15.07.2020 01:52
😉
3.26
zanonimizowany146624
131
Legend

Na padzie gra się trudniej, ale wygodniej i Ci, którzy wolą grać na klawiaturze, po prostu z góry przez to, że im słabo idzie, zapominają o aspekcie wygodowym, chociaż go czują z przewagą nad K+M. ;) A wygoda nie zawsze oznacza, że będzie lepiej. Wymaga tylko więcej precyzji i cierpliwości, którego nie ma większość graczy pecetowych. Stąd taki podział między padowcami, a wielbocielami K+M. Nie ma też , co się oszukiwać, ale raczej nie spotkamy na tej planecie osoby, która lepiej gra na padzie, a mimo to woli K+M. No, chyba, że lubi robić sobie na przekór :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-07-15 01:56:40
15.07.2020 01:59
3.27
zanonimizowany932226
101
Senator

Aaaaa szkoda gadać.

post wyedytowany przez zanonimizowany932226 2020-07-15 02:14:01
15.07.2020 07:50
JohnDoe666
3.28
JohnDoe666
62
Legend

Dawko062
Między Dualshockiem 4 a tym Razerem co wysłałem jest taka sama różnica jak między myszką za 250 zł (cena dualshoscka z Media Expert) a myszką za 700 zł.
Absolutnie nie. Droższy "gryzoń" to oprócz kilku kwestii mechanicznych, czy choćby możliwości wyważenia, przede wszystkim większa... ta mityczna precyzja. W przypadku pada (mówimy o dzisiejszych standardach nie sprzęcie z ery PS2) analogi standardowych padów są na tyle precyzyjne że nie da się tego zrobić jakoś "dużo lepiej". Tak czy inaczej bezwładność postaci i precyzja w celowaniu będą bardziej wynikać z Twoich umiejętności a nie precyzji pada.
Owszem, możesz sobie strzelić ograniczniki na spusty, owszem masz dodatkowe dwa spusty które możesz sobie przypisać do funkcji normalnie obsługiwanych przez klawisze "X,O,kwadrat, trójkąt" i to też jest super.
Cały problem w tym że gry projektowane są pod standardowe pady i developerzy dokładają wszelkich starań żeby korzystanie ze standardowych przycisków po prostu było wygodne. Tak więc oczywiście opcja konfiguracji jest fajna, ale czy robi aż taką różnicę? No nie, po prostu nie.
No i to co pisałem wyżej, liczba graczy z tym sprzętem to naprawdę minimalny odsetek w porównaniu z tym jak podzielony (sprzętowo) jest światek pecetowego multi opartego o k+m.

13.07.2020 21:14
4
odpowiedz
8 odpowiedzi
Ummon
53
Pretorianin

W Death Strading to z pewnością gra wybitna, ale przez to nie dla każdego. Gra ma swoje problemy, z których największy to chyba dysonans pomiędzy ambitną i dziwną fabułą, a w gruncie rzeczy chilloutową rozgrywką. Nie mniej fajnie, że ktoś robi gry "jakieś" a nie kolejny Asasyn, który niczym się nie różni od poprzedniego.

13.07.2020 21:16
Persecuted
4.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

gra wybitna, ale przez to nie dla każdego

A to dobre :D. A co ma jedno do drugiego?

13.07.2020 21:27
4.2
4
zanonimizowany1299868
16
Senator

Persecuted
A czy Planescape Torment, Divinity: Original Sin 2, Monkey Island, Metal Gear Solid czy Penumbra są samo popularne co gry Call of Duty, Doom i takie tam? To, że są świetne i wybitne gry, nie znaczy, że trafią do serca każdego. To kwestia gustu.

Dzielą się na dwie grupy: do masówki i do określone grupy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-07-13 21:30:58
13.07.2020 21:43
Persecuted
4.3
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

SirXan

Ale co ma jedno do drugiego? Dlaczego wybitność miałaby implikować niszowość? Co stoi na przeszkodzie temu, by gra była jednocześnie wybitna i popularna wśród licznych grup odbiorców? GTA, Diablo, StarCraft, World of Warcraft, The Last of Us, League of Legends, Mario, Tetris, Doom... Ktoś może kojarzy te wybitne, ale bardzo mało znane gry / serie gier?

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-13 21:49:37
13.07.2020 22:23
xand
4.4
1
xand
109
Konsul

Owszem, gra może być jednocześnie wybitna i skierowana do większości grup odbiorców, ale odwrócę Twoje pytanie... Co stoi na przeszkodzie żeby gra była wybitna i była skierowana dla określonej grupy?

Racja stoi po środku. Ummon źle się wyraził pisząc
W Death Strading to z pewnością gra wybitna, ale przez to nie dla każdego. ponieważ brzmi to jednoznacznie, ale to jest akurat ten przykład gry wybitnej (zapewne - jeszcze nie miałem okazji zagrać) i ukierunkowanej na danego gracza.

13.07.2020 22:36
Persecuted
4.5
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

xand

Co stoi na przeszkodzie żeby gra była wybitna i była skierowana dla określonej grupy?

Absolutnie nic, ale ja nigdy nie twierdziłem, że takie przeszkody istnieją, więc nie rozumiem twojego pytania. Wręcz przeciwnie, ja twierdzę, że wybitność nie ma NIC wspólnego z popularnością, bo są to aspekty od siebie niezależne.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-13 22:49:54
13.07.2020 23:01
4.6
zanonimizowany668247
168
Legend

A czy Planescape Torment, Divinity: Original Sin 2, Monkey Island, Metal Gear Solid czy Penumbra są samo popularne co gry Call of Duty, Doom i takie tam? To, że są świetne i wybitne gry, nie znaczy, że trafią do serca każdego. To kwestia gustu.
To samo można powiedzieć dokładnie o każdej grze. Death Stranding może być wybitna, ale też jest bardzo specyficzna i myślę, że tego słowa zabrakło ale nie trudno było się domyśleć. Ale ja to nie jestem najbardziej upierdliwym forumowiczem i nie mam zamiaru innych łapać za słówka, a chętniej po prostu podyskutować.

13.07.2020 23:52
😂
4.8
zanonimizowany1340867
0
Legionista

Persecuted

Nie mam zielonego pojęcia co zrzyna Doty i nieudolny, generyczny pastisz filmów o zombie z okropnym AI i wielkim dysonansem ludonarracyjnym robi obok takich klasyków jak Tetris czy Mario

Wystarczało zamienić je na np. Deus Exa i Minecrafta, a tak mam z ciebie bekę

post wyedytowany przez zanonimizowany1340867 2020-07-13 23:54:05
14.07.2020 00:35
xand
😜
4.9
1
xand
109
Konsul

Persecuted

Summa summarum, wszystko rozchodzi się o dwa słowa, które nie powinny pojawić się w zdaniu -> przez to.

13.07.2020 23:17
5
1
odpowiedz
Kielbiewielbie
12
Legionista

STRIDER!

13.07.2020 23:47
UrBan_94
6
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Najważniejsze, że optymalizacja jest dobra. Kupuję!

14.07.2020 00:05
7
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

Naprawdę bardzo dobra gra. To że świat gry to jedna wielka mechanika, fajna historia, postacie, fenomenalna oprawa, muzyka i klimat. Do tego jeden z lepszych multi w grach i niesamowita strona techniczna.
Szkoda że walki z bossami, samo strzelanie i unikanie BTs po około 20h staje się bardzo łatwe i nie przeraża jak na początku.

14.07.2020 08:04
😐
8
1
odpowiedz
T_D_i
145
Generał

Niestety , ale ta gra Hideo , w ogóle do mnie nie przemawia i tak jak dla części graczy , jest to dla mnie po prostu "symulator kuriera".

post wyedytowany przez T_D_i 2020-07-14 08:05:00
14.07.2020 08:14
Selman
👍
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Selman
175
Legend

Moja ulubiona gra tej generacji. Zazdro dla tych, co będą grali pierwszy raz.

15.07.2020 13:10
puci3104
9.1
puci3104
148
Generał

Moja z kolei ulubiona gra ever. Jedna z tych gier, które chciałoby się zapomnieć i przejść jeszcze raz po raz pierwszy

14.07.2020 08:28
elathir
10
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

Nie wiem czy zagram, czasu mało a gier do ogrania masa, ale i tak każdy udany i dobrze zrobiony port na PC cieszy (w drugą stronę zresztą też). Zwłaszcza teraz gdy masa tych portów leży i kwiczy. Jeżeli faktycznie udało się dobrze to gratulacje da twórców.

14.07.2020 09:08
11
1
odpowiedz
bridgeburner
70
Pretorianin

Gameplayowo to zaden szał, mało aktywnosci i dosyc zmudna rozgrywka, takie solidne 7/10
Ale za całkoształt to jest 9,5/10, dzieło sztuki: postaci, kreacja świata, dbałośc o detale, fabuła, dialogi, sciezka dzwiekowa(!!!)
Jedna z najlepszych growych przygód w mojej 30 letniej historii grania

post wyedytowany przez bridgeburner 2020-07-14 09:09:05
14.07.2020 09:36
RevanitaPL
😃
12
odpowiedz
RevanitaPL
13
Centurion

Co jak co, ale Symulator Kuriera, jest dla mnie idealną satyrą na gry Ubi. No i oczywiście wykonanie jest nieziemskie. Nie jest to na pewno gra dla wszystkich. Niektórzy liczyli na coś innego, ale to jest właśnie Hideo, dostarcza pełny produkt, który jest czymś. Death Stranding to jeden wielki eksperyment i tyle. Dla wielu gra która stanie się kultowa, dla innych niewypał.

15.07.2020 00:01
13
odpowiedz
boy3
112
Senator

No cóż, gra nie dla mnie

Jeśli większość gry to roznoszenie paczek, ja jednak oczekuje coś więcej od gameplaya niż roznoszenie paczek, w tą i spowrotem, pewnie nie tylko ja tak myślę, rozumiem jednak ze gra może się komuś podobać

post wyedytowany przez boy3 2020-07-15 00:02:04
15.07.2020 00:54
14
2
odpowiedz
17 odpowiedzi
Cubonee
36
Chorąży

Czy ktoś może mi odpowiedzieć skąd biorą się takie ceny portów? Pytam serio. To samo było z rdr2,
-Brak wersji pudełkowej
-wydanie rok po premierze(łaskawie zoptymalizowane)
-brak możliwości odsprzedaży
a potem olaboga piratujom mojom gre

15.07.2020 13:15
JohnDoe666
14.1
JohnDoe666
62
Legend

"Piratujta" dalej a kolejne porty konsolowych klasyków będziecie oglądać jak świnia niebo.

15.07.2020 15:51
14.2
zanonimizowany1173954
45
Senator

Bo jak piratuja A tylko kilka procent kupuje to nikt się nie będzie nie wiem jak starał i dokladal do interesu. Gry wbrew pozorom są traktowane jak towar a więc liczy się zysk. Pirat nie generuje zysku a straty. Niestety tracą na tym uczciwi gracze. I często odchodzą na konsole.

post wyedytowany przez zanonimizowany1173954 2020-07-15 15:56:45
16.07.2020 13:59
kAjtji
14.3
2
kAjtji
111
H Enjoyer

No, jeżeli mowa o wydaniu cyfrowym, to akurat Death Stranding jest tańsze na PC (przynajmniej dla nas... i pewnie wielu biedniejszych krajów). Cyfrowe sklepy na PC mają lepszy przelicznik z $ na PLN (chyba 3,59zł) niż PSN, więc zamiast 289zł na PC jest 249zł (nawet 209zł z kuponem na Epicu).

Więc tak, skoro na cyfrowa wersja na PSN kosztuje 60$, to czemu cyfrowa wersja na PC, nie miałaby kosztować tyle samo? (nie wspominając, że tak właściwie płacisz za lepszą wersję gry, o wiele więcej FPS to jednak spora różnica).

Ale fakt, wydania pudełkowego nie ma i nie odsprzedasz, ale to już standard na PC, gdzie i tak już prawie nikt pudełek nie kupował, a większość (w tym i ja) kupuje tylko na sporych promocjach (choć no, zawsze możesz sprzedać konto Steam/Epic, choć jest to sprzeczne z regulaminem Steam/Epic... to nie z prawem Europejskim, chyba, że mowa o dostępie do konta dla wielu osób, to już jest proceder nielegalny i nawet ścigany prawnie).

(tak swoją drogą, to miło, że odpisał ci ten użytkownik, którego "nie interesują newsy o PC więc w nie nie wchodzi" oraz kolejny, który ma jakiś uraz do PC i we wszystkim widzi piractwo).

17.07.2020 01:04
14.4
Cubonee
36
Chorąży

JohnDoe666 jak nie chcą kasy z 2 największej platformy to ich problem
futureman16 ładne bajki o dokładaniu, najlepszy przykład GTA V/online, rzeczywiście R musi dokładać do interesu, to samo Quantic Dream, pewnie jeszcze się nie pozbierali po wydaniu kasy na porty PC, same straty przez piratów :D
kAjtji zdaje sobie z tego sprawę, ale kiedyś kupowałem gry na premierę za 129,99zł i teraz widząc takie ceny za gry które można skończyć w mniej niż 10 godzin to jakoś mi się odechciewa w nie grać, już wolę gdzieś wyjść za te pieniądze ;), poza tym nie wiem czy słyszałeś, ale szykują się podwyżki do 70$ za grę, możliwe że niedługo przekroczymy barierę 300zł wliczając inflację oraz recesje, co do ostatniego zdania to nie oceniam, ale dla mnie to to samo co pobieranie z torrentów :)

17.07.2020 09:45
14.5
zanonimizowany1173954
45
Senator

Cubonee są wyjątki od reguły które się jakoś sprzedadzą bo mają bardzo mocna pozycję jak gra v ale to nie znaczy że nie było piratów. Były i było ich jeszcze więcej a to dlatego że PC jest bardzo dużo. Ten sposób na gry jaki stosuje rockstar jest optymalny najpierw konsole i jak już zarobią i kupią Ci co mają kupić to po około 2 latach PC a zapowiedź dopiero po roku od premiery na konsolach. To jest optymalny sposób na gry w obecnych czasach.

post wyedytowany przez zanonimizowany1173954 2020-07-17 09:46:06
17.07.2020 10:11
JohnDoe666
14.6
JohnDoe666
62
Legend

Cubonee
jak nie chcą kasy z 2 największej platformy to ich problem
Jeśli chodzi o ilość graczy to może i największą, ale pod względem finansowym już nie jest tak różowo. Wystarczy rzucić okiem na wyniki sprzedaży gier. W takim mocno "pecetowym" kraju jak Polska na szczytach list sprzedaży notorycznie są exy Sony. Ostatnio lekko się uśmiechnąłem kiedy przeczytałem newsa w którym odtrąbiono gigantyczny sukces portu Persony 4 która rozeszła się w ilości 0,5 mln sztuk w miesiąc. Port wyczekiwany i wychwalany pod niebiosa... W podobnym czasie hejtowane i opluwane TLoU II sprzedaje 4 mln. sztuk w... 3 dni. :D
kAjtji
tak swoją drogą, to miło, że odpisał ci ten użytkownik, którego "nie interesują newsy o PC więc w nie nie wchodzi"
No dokładnie, tylko że DS to gra multiplatformowa a nie PC. Więc nie wiem do czego teraz pijesz...

17.07.2020 11:48
kAjtji
14.7
2
kAjtji
111
H Enjoyer

Cubonee
Niestety, ale czasy się zmieniają, od tego czasu zarobki trochę się zmieniły, pewnie UE też coś ma z tym wspólnego (nie tak dawno temu parę firm miało problem, bo mieli umowę ze Steam, aby ich gry były tańsze w Polsce i paru innych krajach). Na szczęście ceny pudełko wydają się trochę normować i nie przekraczać 200zł na PC. Zawsze to trochę mniej.

Co do 70$, to trudno stwierdzić, niektóre sklepy w ogóle mają wyższe ceny niż inne, więc od dawna gry kosztują tam 70$.

Co do sprzedaży kont - ja tego nie stosuję, ale tylko mówię, można to zrobić.
futureman16
To jest optymalny sposób na gry w obecnych czasach.
Aż dziwne, że mało kto stosuje ten "optymalny sposób". Czyżby nie był on zbyt opłacalny dla zbyt wielu firm? Czy CD Projekt Red źle wyszedł na jednoczesnej premierze? Ubisoft? EA? Bethesda? THQ Nordic? Deep Silver? Techland? CI Games? Kurcze ktokolwiek poza paroma wyjątkami? No, skoro dalej wydają gry na PC i konsole w tym samym czasie, to chyba dobrze na tym zarabiają.
JohnDoe666
Sam tytuł jasno wskazuje, że chodzi tylko i wyłącznie o wersję PC. Przy Unrealu 5 Ci to przeszkadzało.

gigantyczny sukces portu Persony 4 która rozeszła się w ilości 0,5 mln sztuk w miesiąc.
Kto by się spodziewał, podrasowany port gry sprzed jakichś 8 lat, która sama w sobie była podrasowaną wersją jeszcze starszej gry, do tego prawie bez marketingu, sprzedał się gorzej niż wyczekiwany i wszędzie reklamowany tytuł AAA? No kto by się spodziewał.

post wyedytowany przez kAjtji 2020-07-17 11:55:06
17.07.2020 12:04
kAjtji
14.8
2
kAjtji
111
H Enjoyer

JohnDoe666
Co do Persony 4, to nawet pokusiłem się poszukać statystyk, jak to wyglądało na PS2 i PSVita... No, było gorzej:

https://www.destructoid.com/stories/how-persona-4-fared-when-it-comes-to-sales-151145.phtml
https://www.siliconera.com/well-how-many-copies-did-persona-4-and-devil-survivor-sell/

Data wydania Lipiec 2008 - Japonia
Grudzień 2008 - Północna Ameryka

Jak się sprzedało do lipca 2009?

300k w Japonii i 110k w Północnej Ameryce

https://www.destructoid.com/stories/persona-4-golden-surpasses-700k-units-shipped-worldwide-266844.phtml

Golden na PSVita 700k w... rok.

Czyżby 500k w niecały miesiąc było tak okropnym wynikiem?

18.07.2020 13:48
JohnDoe666
14.9
JohnDoe666
62
Legend

kAjtji
Sam tytuł jasno wskazuje, że chodzi tylko i wyłącznie o wersję PC. Przy Unrealu 5 Ci to przeszkadzało.
Sam tytuł wskazuje że artykuł będzie mówił o recenzjach jednej z moich ulubionych gier multiplatformowych.
I przyznam byłem mocno ciekawy jak ten "nudny symulator kuriera" staje się nagle w komentarzach bardzo interesującą pozycją :D.

Co do Persony 4, to nawet pokusiłem się poszukać statystyk, jak to wyglądało na PS2 i PSVita... No, było gorzej:
Nie było, a przynajmniej nie jesteś w stanie tego stwierdzić, ale o tym za chwilę.
Data wydania Lipiec 2008 - Japonia
Grudzień 2008 - Północna Ameryka
Jak się sprzedało do lipca 2009?
300k w Japonii i 110k w Północnej Ameryce

Czyli 410k w 3 krajach! Premiera na Steam oznaczała premierę w każdym kraju w którym jest Steam. Pominę takie szczegóły jak fakt że przez 12 lat rynek growy zdrowo się rozrósł więc niespecjalnie można porównywać te wyniki, a drugi drobny szczególik to cena :).
Golden na PSVita 700k w... rok.
Mhm. A przypominasz sobie ilu było wtedy graczy używających tej konsoli? Podpowiem ci że całkowita liczba sprzedanych konsol to coś koło 10 mln przez cały okres życia sprzętu, to ilu mogło być w roku premiery gry?
Liczba kont na Steam przekroczyła miliard, nie pamiętam ile to konta aktywne, strzelam że ponad 100 mln.
Czyżby 500k w niecały miesiąc było tak okropnym wynikiem?
Jak wykazałem wyżej... Tak, jest słabo.

18.07.2020 14:25
kęsik
👍
14.10
kęsik
155
Legend

Pirat nie generuje zysku a straty.

I to jest właśnie to błędne myślenie którym niektórzy się kierują a które nie ma żadnego oparcia w rzeczywistości. Pirat nie generuje ani zysku ani straty, ale jeżeli mu się pozowali to może wygenerować zysk. Ale to jest tak niewygodna prawda że raporty na ten temat jeżeli już powstają to później są ukrywane aby nikt się o nich nie dowiedział.

Ten sposób na gry jaki stosuje rockstar jest optymalny najpierw konsole i jak już zarobią i kupią Ci co mają kupić to po około 2 latach PC a zapowiedź dopiero po roku od premiery na konsolach.

Nie, Rockstar jest po prostu nieudolnym studiem które nie jest w stanie zrobić jednej gry na 3 platformy jednocześnie.

To jest optymalny sposób na gry w obecnych czasach.

To dlaczego tego optymalnego sposobu nikt nie stosuje? Podejrzewam ze jednak nie był optymalny.

Jeśli chodzi o ilość graczy to może i największą, ale pod względem finansowym już nie jest tak różowo. Wystarczy rzucić okiem na wyniki sprzedaży gier.

No właśnie rzućmy okiem na wyniki sprzedaży gier: 1 - PS4, 2 - PC, 3 - XO.

Ostatnio lekko się uśmiechnąłem kiedy przeczytałem newsa w którym odtrąbiono gigantyczny sukces portu Persony 4 która rozeszła się w ilości 0,5 mln sztuk w miesiąc. Port wyczekiwany i wychwalany pod niebiosa... W podobnym czasie hejtowane i opluwane TLoU II sprzedaje 4 mln. sztuk w... 3 dni. :D

Co to za porównanie? :D Dobrze że nie porównałeś P4 do GTA V. Wynik P4G na PC jest świetny, i nikt temu nie zaprzeczy.

post wyedytowany przez kęsik 2020-07-18 14:26:41
18.07.2020 14:33
kAjtji
14.11
kAjtji
111
H Enjoyer

Jak wykazałem wyżej... Tak, jest słabo.
To co wykazałeś wyżej, to co najwyżej wyjaśnienie dlaczego wyniki poprzednich wydań Persony 4 były gorsze niż na PC (aczkolwiek nie znalazłem danych z Europy czy innych krajów). Pragnę znowu przypomnieć, Persona 4 to gra z czasów PS2, wydana na steam z zerowym marketingiem (jedynie parę przecieków i krótki trailer na PC Gaming Show). Gdyby był to taki słaby wynik, to Atlus przemilczałby sprawę, a nie chwalił się sprzedażą na Twitterze.

Nie wszystkie gry są produktami AAA i nie dla każdego 500k kopi to mało.

18.07.2020 14:43
14.12
zanonimizowany1173954
45
Senator

"Aż dziwne, że mało kto stosuje ten "optymalny sposób". Czyżby nie był on zbyt opłacalny dla zbyt wielu firm? Czy CD Projekt Red źle wyszedł na jednoczesnej premierze? Ubisoft? EA? Bethesda? THQ Nordic? Deep Silver? Techland? CI Games? Kurcze ktokolwiek poza paroma wyjątkami? No, skoro dalej wydają gry na PC i konsole w tym samym czasie, to chyba dobrze na tym zarabiają."

Odpowiadam.
Po prostu poszli w inny sposób niestety gorszy dla nas graczy przerzucili straty na tą garstkę która kupi i zaoferuja im grę cyfrową i masę dlc i różnych dodatkowych opłat. Ale to tworzy tzw gry usługi lub gry usieciowione czyli coraz gorsze gry. Zdecydowanie lepiej dla nas graczy była by metoda która jest stosowana w dobrych grach a więc z rodowodem konsolowym jak gta wydawać 1-2 lata po premierze na konsolach w zależności od popularności gry im bardziej popularna tym później wydać na PC.

Kesik - pirat generuje straty bo gra a nie kupuje gier. Nieważne że są branżę które na tym zyskują jak hardware PC ale branża gier traci i mamy takie a nie inne gry teraz na PC usieciowione poucinane z płatnościami wszystko przez piratów. PC tow jest sporo więcej od konsol gdyby na PC zlikwidować piractwo PC by odzyskał formę i jakość gier. A tak jest g...o a prawdziwe gry są na konsolach.

post wyedytowany przez zanonimizowany1173954 2020-07-18 14:49:07
18.07.2020 15:00
kAjtji
14.13
kAjtji
111
H Enjoyer

niestety gorszy dla nas graczy
No chyba gorszy dla nikogo.

i zaoferuja im grę cyfrową i masę dlc i różnych dodatkowych opłat.
Co? GTA V i RDR2 miały masę dodatkowych opłat i to na długo przed wersją PC.

Ale to tworzy tzw gry usługi lub gry usieciowione czyli coraz gorsze gry.
Co? Jakimś cudem wydanie gry na PC w ten sam dzień co na konsole sprawia, że gra będzie grą usługą czy będzie zła? Co proszę? Wiesz, to naprawdę brzmi zabawnie, bo to własnie to wydane półtora roku później GTA V jest znane z bycia "usieciowioną grą usługą" (i to nie tylko na PC).

Zdecydowanie lepiej dla nas graczy była by metoda która jest stosowana w dobrych grach
"Dobrych" czyli... tylko grach Sony, Nintendo, Rockstara i developerów z Japonii? Nie przychodzi mi do głowy więcej wydawców, którzy omijają PC lub wydają gry później

rodowodem konsolowym jak gta
O to zabawne, bo GTA 1 i GTA 2 zaczynały jako gry TYLKO na PC z wydanymi później, o wiele gorszymi wersjami na konsole. Dopiero przy GTA 3 się to zmieniło.

wydawać 1-2 lata po premierze na konsolach w zależności od popularności gry im bardziej popularna tym później wydać na PC.

I niby dla kogo ma to być dobre? Konsolowych fanboyów, którzy mają radość z tego, że część osób zostanie pozbawiona dostępu do gry?

A tak jest g...o a prawdziwe gry są na konsolach.
...Czyli jedyne dobre gry, to exy Sony i Nintendo? WSZYSTKO inne to g...o?

post wyedytowany przez kAjtji 2020-07-18 15:01:46
18.07.2020 16:41
JohnDoe666
14.14
JohnDoe666
62
Legend

kęsik
No właśnie rzućmy okiem na wyniki sprzedaży gier: 1 - PS4, 2 - PC, 3 - XO.
No to mówię właśnie. Najlepsze wyniki sprzedaży są na konsolach. A że XO jest zazwyczaj na 3 miejscu? Nie ma się co dziwić, konsol na rynku jest o połowę mniej niż PS4 i jest na tym sprzęcie dostępny absolutnie najlepszy abonament dający legalny dostęp do ponad 200 gier.
Sam odkąd płacę za GP to kupiłem może ze 3 gry na premierę (w sensie na Xboxa).
Co to za porównanie? :D Dobrze że nie porównałeś P4 do GTA V. Wynik P4G na PC jest świetny, i nikt temu nie zaprzeczy.
Nie mam zamiaru zaprzeczać. Też uważam że to super wynik jak na PC.
To platformę uważam za gównianą a nie grę.

kAjtji
To co wykazałeś wyżej, to co najwyżej wyjaśnienie dlaczego wyniki poprzednich wydań Persony 4 były gorsze niż na PC (aczkolwiek nie znalazłem danych z Europy czy innych krajów).
Wykazałem że (jak zresztą zauważyłeś) nie wiesz czy były gorsze bo nie znasz tamtych wyników. Wykazałem również że nawet gdybyś je znał to wyników tak oddalonych czasowo nie można porównywać 1 do 1. Na tej samej zasadzie facet zarabiający 900 zł w 1998 roku jest, może nie bogatym, ale całkiem zamożnym człowiekiem. Dzisiaj to nędzarz zagrożony śmiercią głodową.
Na dzisiejszym rynku growym jest wielokrotnie więcej kasy do wzięcia niż 12 lat temu.
Gdyby był to taki słaby wynik, to Atlus przemilczałby sprawę, a nie chwalił się sprzedażą na Twitterze.
Podobnie jak chyba zapomniałeś już od jakiego twierdzenia wyszedłem.
Twierdzę że jak na tę platformę wynik jest dobry, to platforma ma ograniczony potencjał.

18.07.2020 17:10
kAjtji
14.15
kAjtji
111
H Enjoyer

Wykazałem również że nawet gdybyś je znał to wyników tak oddalonych czasowo nie można porównywać 1 do 1.
To po czym stwierdzasz, że wynik dla tej konkretnej gry jest słaby? Z którą inną produkcją można by to porównać, aby jednoznacznie stwierdzić, że port 12 letniej gry sprzedał się źle czy dobrze?

Twierdzę że jak na tę platformę wynik jest dobry, to platforma ma ograniczony potencjał.
To zdanie ma całkowicie inny sens niż twoje wcześniejsze wypowiedzi.

post wyedytowany przez kAjtji 2020-07-18 17:16:58
19.07.2020 10:33
14.16
zanonimizowany1173954
45
Senator

Chciałbym kontynuować ale nie ma z czym no bo jak włączam jakąś grę konsolowa choćby teraz tlou2 to widzę prawdziwa grę niczym nie zepsuta (no może fabułę polityką akurat ten przykład) i czuję te emocje które sprawiły że zainteresowałem się grami te kilkanaście lat temu. Włączam typowo pecetowy produkt (weźmy najlepszy w 2020 doom) wszystko mija i chęć na granie mija. Coś się stało że branża gier PC podupadla A przecież w prawie każdym domu w jakiejś formie PC jest. A co może się stać przecież pieniądze decydują więc odpowiedź jest jasna sprzedaż zadecydowała. A jak tak dużo PC i tak dużo gra na PC to dlaczego tak mała sprzedaż. Należy też wiedzieć że jest coś takiego jak Prowizja na konsolach i pudełka przez co multiplatformy się trzyma na PC mając nadzieję na zyski szczególnie przy słabszych grach (np. Tasiemce Ubi) Dziękuję nie kontynuuje gdyż odpowiedź znasz(znacie).

post wyedytowany przez zanonimizowany1173954 2020-07-19 10:40:09
19.07.2020 11:06
kAjtji
14.17
kAjtji
111
H Enjoyer

futureman16
Włączam typowo pecetowy produkt (weźmy najlepszy w 2020 doom) wszystko mija i chęć na granie mija.
No... po prostu gra ci się nie podoba? Coś w tym dziwnego? To, że tobie coś się nie podoba, nie znaczy, że innym też. DOOM 2016 i Eternal miał świetne oceny na PC jak i konsolach, sprzedały się też naprawdę dobrze. I dla mnie DOOM (2016) to naprawdę genialna gra przy której świetnie się bawiłem (w Eternal nie grałem).

A jak tak dużo PC i tak dużo gra na PC to dlaczego tak mała sprzedaż.
Mała sprzedaż czego? Możesz podać jakiekolwiek źródło tych rewelacji? Na ten moment to wszyscy wydawcy są zadowoleni, dalej wydają gry, coraz więcej marek pojawia się na PC (z niedawnych, to choćby Yakuza i Persona), nie pamiętam, aby jakiś wydawca w ogóle narzekał w ostatnim czasie, że na PC piractwo i mało kto kupuje.

Naprawdę mnie zastanawia, bo ciągle piszesz, że PC piractwo coś tam, a może jakieś dane? Cokolwiek?

17.07.2020 10:37
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Cubonee
36
Chorąży

JohnDoe666 patrzyłem na dane z całego swiata, nie wiem jak to wygląda w samej Polsce, może są jakieś statysktyki, a jeżeli chodzi o wielkość pod względem finansowym to samo PC generuje więcej $$$ niż wszystkie konsole razem, co do Persony to raczej bardzo niszowa gra, gdyby nie jakiś materiał na YT tego portalu pewnie bym o niej nie wiedział :)

17.07.2020 11:37
JohnDoe666
15.1
JohnDoe666
62
Legend

Cubonee
patrzyłem na dane z całego swiata, nie wiem jak to wygląda w samej Polsce, może są jakieś statysktyki, a jeżeli chodzi o wielkość pod względem finansowym to samo PC generuje więcej $$$ niż wszystkie konsole razem
Nie wiem skąd ty te statystyki wytrzasnąłeś. Bo ja znalazłem takie:
https://www.eurogamer.pl/articles/2019-12-20-rynek-gier-w-2019-roku-na-infografikach
A z tych wynika że rynek PC jest dobre 10 bln. biedniejszy. Należy też dodać że fakt iż jest to TYLKO 10 bilionów wynika z "dojenia" pecetowców na mikrotransakcjach, sprzedaż gier ma tam coraz mniejsze znaczenie.
co do Persony to raczej bardzo niszowa gra, gdyby nie jakiś materiał na YT tego portalu pewnie bym o niej nie wiedział :)
To że ty byś nie wiedział to jeszcze nie oznacza że jest niszowa.

17.07.2020 12:01
16
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Cubonee
36
Chorąży

JohnDoe666 https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#console-gaming
Samo PC 33,6 miliardów dolarów
Wszystkie konsole 28,5 miliardów dolarów
(Dane na styczeń tego roku)
artyku który umieściłeś dotyczy tylko i wyłącznie wyników w Wielkiej Brytanii, gdzie według statystyk granie na pc jest niszą, stąd takie rozbieżności

18.07.2020 12:39
JohnDoe666
16.1
JohnDoe666
62
Legend

Cubonee
Hehe, przyznam dawno się tak nie uśmiałem :D.
Artykuł który podlinkowałem dotyczy rynku światowego, dlatego główna infografika nosi tytuł GLOBAL GAMES MARKET VALUE 2019. Chyba że uważasz iż rynek gier samej tylko Wielkiej Brytanii jest wart prawie 150 bilionów dolarów amerykańskich, jeśli tak to naprawdę srogo u ciebie z ekonomią :D. Owszem, poniżej wyszczególniono kilka grafik dotyczących UK, ale nie im poświęcono cały artykuł.

A teraz kwestia twojego artykułu...
Cały problem w tym że nigdzie w nim nie ma danych o których piszesz.
Podejrzewam że chodzi ci o te dwa cytaty:
PC gaming industry was estimated to be worth 28.04 billion U.S. dollars in 2017 and is expected to reach 33.6 billion by 2020.
Z tego wcale nie wynika że w styczniu tego roku rynek PC był wart 33,6 bln.
To 33,6 bln. to przewidywany wzrost do 2020 roku (notabene pewnie niedoszacowany bo rynek PC już 2019 miał większą wartość).
The value of the global gaming market was estimated to be worth 28.5 million U.S. dollars in 2018, which is 4.9% more from 2016.
A tutaj z kolei mamy informację o wartości rynku konsolowego w 2018 roku i o tym że wzrósł o prawie 5% od 2016.
Gdzie ty tam widzisz dane na styczeń 2020 (pomijając informację że w styczniu 2020 ostatnio edytowano ten tekst).

18.07.2020 14:00
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Cubonee
36
Chorąży

JohnDoe666 a fakt sory :D mój błąd, myślałem, że cały artykuł dotyczył GB(działałem na telefonie), a dane które wypisałem to przewidywany wzrost(ze stycznia) za cały 2020 i teraz biorąc pod uwagę to, że autor nie wiedział co się będzie działo( korona) ten wzrost będzie jeszcze większy dzięki temu że ludzie muszą siedzieć w domach, albo zrezygnowali z wakacji/wyjścia na miasto itp

18.07.2020 16:06
JohnDoe666
17.1
JohnDoe666
62
Legend

Podejrzewam że wzrosty w 2020 będą rekordowo wysokie w każdym segmencie rynku gier, ale czy to prawda zobaczymy za parę miesięcy :).

Wiadomość Death Stranding PC - recenzje, trailer i Half-Life