Hejka! Co zrobić gdy przy sprawdzeniu stanu paczki (i mean jej zawartości) wyjdzie na to, że część (sic!) produktów jest uszkodzona? Nie odbieramy takowej paczki i spisujemy protokół? Możemy taką odebrać i spisać protokół? Chodzi mi o to, że jeśli bardzo zależy mi na przesyłce, to mimo to (ze względu na uszkodzenia) lepiej takowej nie przyjmować? Jakie są rozwiązania takiej sytuacji?
Ja bym odmówił przyjęcia i tyle. Nie wiem co by to musiało być, żebym przyjął uszkodzony towar.
Chodzi mi o to czy można mimo przyjęcia ubiegać sie o swoje odszkodowanie (dopuszczalne uproszczenie). I nie chodzi mi o sytuację gdy po przyjęciu dowiadujemy się, że towar jest wadliwy.
Można, bo nie masz obowiązku sprawdzania paczki przy kurierze.
Mam na myśli dokładnie sytuację kiedy sprawdzę paczkę, widzę drobne uszkodzenia, ale mimo to wolałbym przyjąć paczkę.
Nie wiem jak w innych firmach, ale w UPS odbierasz normalnie paczkę i jeżeli jest uszkodzona, to zgłaszasz to na infolinii.Po 1-2 dniach przyjeżdża kurier z protokołem szkody i razem z Tobą go wypisuje.
Jakim sprawdzeniu przy kurierze?
Kurier nie ma obowiązku czekać aż sprawdzisz zawartość (czytać otworzysz paczkę) - jedyny przypadek kiedy ma taki obowiązek to gdy paczka jest uszkodzona (ale wtedy równie dobrze możesz odmówić przyjęcia). Do tego zgłosić uszkodzenie zawartości możesz w przeciągu 7 dni. Dlatego warto filmować wszelkie otwierania paczek - znacznie ułatwia to życie
Jedyną firmą pozwalającą sprawdzić paczkę przed odbiorem (czy zapłatą za pobraniem) jest Poczta Polska i to opcja dodatkowo płatna.
wiec odbierając paczkę masz dwie opcje :
a - paczka cala , kurier odjeżdża zawartość sprawdzasz w domu ( nie ma żadnego prawa go zatrzymać i czekać aż sprawdzisz wszystko czy działa i jest ok) - dlatego było wspomniane o filmowaniu.
b - paczka uszkodzona - sporządzasz z kurierem protokół uszkodzenia, bądź nie odbierasz
Jeśli zawartość paczki okaże się uszkodzona (mimo braku zewnętrznych uszkodzeń paczki), to po prostu dzwonisz do kuriera, który przyjeżdża z protokołem szkody. Miałem tak parę razy i nigdy nie było problemów.
Zamawiaj około 10 paczek miesięcznie.
Wczoraj przyszła kolejna.
ANI RAZU nie widzisz kuriera.
Słyszysz dzwonek i paczka leży pod drzwiami.
Powodzenia w sprawdzeniu paczki przy kurierze XD
I dobrze, bo ludziom w dupach się poprzewracało. Jak przychodzi paczka, dzwonisz na infolinię, zamawiasz kuriera, który odbiera paczke, lub spisujesz protokół szkody i czekasz na przyjazd nieuszkodzonej.
Załóżmy, że paczkę przywozi Poczta Polska. Sprawdzam zawartość przy dostawcy i oto co widzę: jeden produkt z wielu jest uszkodzony. Jakie są wyjścia w tej sytuacji? Muszę przyjąć całą zawartość? Mogę część przyjąć część nie? etc.
Przyjmujesz całą albo nie przyjmujesz całej.
Ta opcja służy głównie sprawdzeniu czy np zamiast komórki nie dostaniesz ziemniaka.
Przy uszkodzonej paczce ja bym nie odbierał i opisał sprzedawcy dlaczego nie odebrałeś. Zwłaszcza jak kupujesz od sklepu - bo to i tak on będzie musiał się bawić z kurierem nie ty.
Od osoby prywatnej to najwygodniej poczta z zapłatą przy odbiorze i sprawdzeniu - bo nigdy nie wiesz czy przysłowiowy Jasio sam nie zapakował uszkodzonego produktu i będzie zwalał na transport.
Bo firma odpowiada za towar do dostarczenia tobie, osoba prywatna do wydania kurierowi ;P