Marvel’s Avengers z PS4 na PS5 - gra dostanie darmową aktualizację
"dwa tryby wyświetlania grafiki – jeden skupi się na jakości oprawy, a drugi na płynności rozgrywki"
I oby to był pewnego rodzaju standard nowej generacji!
Mam nadzieje, że tryb skupiający się na płynności rozgrywki będzie stabilny jeśli chodzi o klatki na sekundę. Stałe 60fps w 1080p byłoby spoko.
W przypadku 1080p - 60fps nie powinno być problem.
Na Xbox Series X da rade odpalić Gears 5 w pełnym 4k i ponad 60 klatkach (na ustawieniach wyższych niż na ultra na PC).
To daje spory obraz wydajności.
Oczywiście 4k i 60fps będzie pewnie rzadkością ale liczę, że będzie można wybierać:
1080p +60fps / 4k 30fps
Teraz chcą ładować jakieś raytracingi itd do produkcji. Dlatego mam nadzieję, że chociaż 1080p/60fps będzie stabilne.
Akurat dla 1080p nie będzie problemu dla większości gry (mam nadzieję), bo konsola PS5 jest stworzona z myślą o 4K, a nie tylko 1080p. Twórcy gier dla PS5 nie będą tworzyć gry, które na 4K nie pociągnie 30 FPS stabilnie.
Więc:
- dla 4K - albo 60 FPS, albo ładniejsza grafika
- dla 1080p - obie opcji (oby!)
+1
Poważnie? Megamocarny PS5 just teraz potrzebuje wyboru między jakością oprawy a płynnością?
Piszemy o 4K, czyli cztery razy większy rozdzielczość od 1920x1080. Wyobraź sobie, ile moce obliczeniowe są wymagane dla takiej rozdzielczość 4K.
PS4 Pro ledwo uciągnie ładniejsze gry na 30 FPS dla przykładowy RDR2 czy Wiedźmin 3 z włączona opcja "wyższy rozdzielczość", a to tylko 2K, co udaje 4K. Natomiast PS5 (grafika o mocy 10.28 TFLOPS) ma być dużo lepszy od PS4 Pro (grafika o mocy 4.2 TFLOPS).
Nawet dla pecetowcy trudno mówić o 60 FPS dla najładniejsze i najnowsze gry na 4K z włączone wszystkie opcji graficzne.
Dopiero czytałem przed chwilą cytat z wiki:
4K charakteryzuje się czterokrotnie większą liczbą pikseli w porównaniu do powszechnie używanej rozdzielczości Full HD oraz dziewięciokrotnie większą od High-Definition.
Przez tyle liczby, nadmiaru opisy techniczne, wszelkie komplikacji i takie tam czasami pogubiłem. Mój błąd. Już poprawione. Dzięki za pomoc i miłego grania. ;)
Dokładnie, już PS4 Pro i Xbox One X są w stanie wyświetlać gry w 2K - 4K, a nowe konsole mają być ponad dwukrotnie mocniejsze, więc zdziwiłbym się, jakby chociaż na starcie nie dawały rady w 4K. Może po kilku latach, jak gry znów zrobią się cięższe graficznie.
Na PC nie ma obecnie żadnego problemu, żeby odpalić cokolwiek w 4K i 60 FPS.
Pod warunkiem, że ma się odpowiednio gruby portfel, oczywiście.
jeden skupi się na jakości oprawy, a drugi na płynności rozgrywki.
Czy tego już nie potrafi PS4 Pro?
Liczyłem że nowa generacja pozwoli na te obydwie rzeczy na raz, wychodzi na to że albo PS5 faktycznie jest słabe, albo to ja miałem za duże oczekiwania.
To fakt. Tylko że PS4 Pro tak naprawdę używa rozdzielczość 2K, co tylko udaje 4K (skalowanie). Natomiast PS5 używa prawdziwy 4K.
2K + skalowanie a 4K to dwie różne rzeczy.
Chyba że chodzi:
- stabilny 60 FPS + rozdzielczość 4K
albo
- 30-50 FPS + rozdzielczość 4K + lepszy jakość graficzny
Albo nie postarali się.
Poczekamy na premiery PS5, a potem na filmik YouTube, który porównuje wersja Marvel’s Avengers na PS4 do wersja PS5. Wtedy zobaczymy, jakie naprawdę różnicy są. Czas pokaże prawdę.
Ja też dużo oczekuję od PS5 jak ty. Nie mogą być zbyt "małe", by usprawiedliwić duże koszty za nowa konsola (ponad 2000 zł).
Kogoś wogóle obchodzi to że będzie 4k? Ja mam pc i gram na 1080p i nie widzę sensu odpalać gier w 4k bo ta rozdzielczość jets bardzo dobra. Ciekawi mnie czy konsolowcy będą mieli swój odpowiednik pc maste race.