Cześć, szukam jakiejś gierki która wystarczyłaby na dłuższy okres czasu (tak nawet do kilku miesięcy), tylko nie wiem co wybrać :p Od razu mówię że mam słaby internet i nie trawię grania w mmosy :D Mógłby ktoś polecić jakieś tytuły? ;p
Nie napisałeś czy szukasz gry na PC czy na konsole. Nie wiem też jaki gatunek gier cie najbardziej interesuje. Dla mnie najbardziej wciągające i zajmujące gry to Jrpgi (chociaż też dość mocno grałem w Overwatcha - mam w nim ok. 400 godzin).
Z ogranych to polecam Final Fantasy XV (fabuła na spokojnie do ogrania w 70 godzin, a jak zrobisz poboczne misje to do 100 godzin).
Długo też męczyłem Nier Autmatę (techniczne wszystkie mainquesty można zamkąć w 40 godzin a mnie zajęło 80 godzin).
Poniżej wrzucam listy z długimi grami:
https://gamerant.com/open-world-games-longest-beat/
https://www.thegamer.com/video-games-longest-hours-least-most/
Jak chcesz gier na kilka miesięcy to polecam serię Total War, gry paradoxu oraz Assasins Creed Odyssey.
Wiedźmin 3 GOTY
Cześć, szukam jakiejś gierki która wystarczyłaby na dłuższy okres czasu
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - 120 godzin
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 180 godzin
Animal Crossing: New Horizons - przeszło 300 godzin
Fire Emblem: Three Houses - 160 godzin
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 180 godzin
Dokładnie. Też polecam, tym bardziej, że na Emulatorze chodzi i wygląda jak złoto.
Jak już się zdecydujesz na Zeldę na emulatorze radzę się zapoznać z wszelkimi glitchami i bugami związanymi z rozgrywaką w tej formie:
wiki.cemu.info/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Breath_of_the_Wild
Issues arising by using FPS++ or static FPS++
Note: Various of these issues exist both on higher and lower than 30 FPS but in an equivalent way, because the game expects a constant timestep for these features. Most of these will be solved by setting the FPS++ limit to 30 and you reach the limit. If they still persist try the static fps mod at preset 30 or no fps mod at all.
Main issues
Some cutscenes, especially in the Rito Village / Bird Divine Beast & Boss can cause the game to freeze.
Gerudo Divine Beast - Thunderblight Ganon will leave the fighting area and not return at higher than 30 FPS
2 or 3 Flurry-Rush attacks will not connect with an enemy.
Some physics have more intensity on higher than 30 FPS. i.e. shield surfing, ragdolling, pushing a raft with a leaf, etc.
Shrines that spawn objects in water for them to float may cause the object to be stuck under the water surface.
Throwing a bomb will cause it to have a small downward and then upward arc as it's traveling away from Link.
Master Cycle boost will not work.
Some graphical effects disappear a percentage faster, depending on how far above 30FPS you are.
Menu cursor in Inventory or Quickslot has increased speed. - (Becomes hard to control when over 60FPS)
When there is a camera change in cutscenes, there might be a wrong frame in between.
The speed of balloons at the korok seed/pinwheel archery mini-game expects a constant timestep
Collision detection appears to partly rely on a certain timestep. For example an arrow might go through a blocking-fence if Link is too close to it on high FPS.
Possible issues:
Possible: NPCs routing will be off and they might get stuck in a routing loop; going in circles.
Possible: Some shrine requirements may fail to trigger, such as Blood Moon and the Gerudo Tower shrine that is reliant on the shadow placement.
Previous FPS++ issues now fixed
Arrow/projectile travel distance varying based on FPS has been fixed.
Music looping varying based on FPS has been fixed.
Stamina meter draining or refilling too quickly during actions has been fixed.
Map Screen cursor panning & control speed is now normalized.
"Milk water", "Rainbow/Confetti textures", and random game crashes
These might fix if full sync at DrawDone() is enabled (at Options->Graphics) which is forced enabled for the Vulkan backend right now. That option will have a small performance impact but it becomes zero if the PC GPU load is extremely low to the point of always be done rendering before the emulated CPU expects results. Some of these bugs were previously thought to be caused by fence skipping so you could experiment with fence skipping presets of FPS++ if DrawDone() syncing doesn't seem enough to you.
Green videos
On old versions of Cemu Cemuhook was required. If they still appear green (common on linux) Cemuhook's H264 support should be enabled under the Debug menu.
Issues solved only by updating software or upgrading hardware or updating the game
Outdated hardware issues
Various graphical glitches can be solved only with a newer GPU that includes newer OpenGL or Vulkan drivers. Some CPUs are too slow even for achieving the default 30FPS. All CPUs must be x86_64.
Outdated or corrupt software issues
The graphics drivers must support the OpenGL or Vulkan features required which can improve on another OS (e.g. linux has better AMD drivers for both APIs). Cemu should be latest, Cemuhook should be latest and Graphic packs should be latest.
Outdated or corrupt game issues
The game itself should be updated to the latest version. The files of it should not be corrupted. To avoid corruption always keep base game and update separate and follow the proper procedure to install it for Cemu.
Excessive amount of RAM used for shader cache on NVIDIA & Intel GPUs
Update your GPU Driver and add accurateShaderMul = min under [Graphics] within the game's GameProfile.
With NVIDIA GPUs if you have 8 or more gigs of system RAM this is not needed.
Following this, Intel iGPUs will still have issues, but hopefully less.
Vulkan & OpenGL issues
Drifting particles
There is currently no way to fix this. For example: Water splashes and Links Sweat.
Vulkan-only issues
At the completion of Divine Beast Vah Ruta Cemu crashes
A fix is to run that part with the OpenGL backend (Cemu crashes at the start of the cut-scene that occurs once finishing the the fight with the Divine Beast using Prince Sidon's assistance).
Sky not rendered correctly on NVIDIA GPUs
Sky can appear grey or black when using driver version 445.87 or newer on NVIDIA GPUs
A solution is to either switch to OpenGL or to revert back to a previous driver version
OpenGL-only issues
Shadows are not rendered correctly on AMD & Intel GPUs
There is a workaround fix via the graphic pack AMD & Intel Shadows though this doesn't completely fix the issue.
Explosion smoke effects not rendered correctly on NVIDIA GPUs
This only happens with the game profile setting accurateShaderMul = true
There is a workaround fix via the graphic pack NVIDIA Explosion Smoke.
ShaderMul set to Min will resolve this issue at the cost of other effects being broken.
The area around torches in Kakariko Village has a shadow box
There is a workaround fix via the graphic pack Kakariko Torch Shadows.
Clouds oriented vertically instead of horizontally on Nvidia
There is currently no way to fix this.
Fog is incorrectly rendered in a dome shape within Faron Woods
There is currently no way to fix this.
Enemy AI & NPC freezes
Fixed by using FPS++'s CPU Occlusion Query (NPC Stutter Fix) option.
Alternatively, this can be fixed at the cost of some performance by enabling Full sync at GX2DrawDone in the Graphics tab of the General settings (This is enabled by default).
This will also fix random crashes that happen if you don't have the LWZX Crash pack on
This issue only occurs with NVIDIA GPUs.
Wszystko działała zajebiście, ani żadnych gliczy ani niczego. Polecam mocno. Do tego radzę nie sugerować się listą, którą wysłał Imf888, bo takie coś jak: Menu cursor in Inventory or Quickslot has increased speed. - (Becomes hard to control when over 60FPS) to nieśmieszny żart jest, a połowa z listy to problemy, które albo zostały już usunięte, albo są spowodowane przestarzałym oprogramowaniem, ale Imf88 lubi manipulować więc nie wstawił wszystkiego co tam jest napisane, tylko wybrane przez siebie fragmenty. Wracając - do tego dochodzi cała masa modów, które bardzo umilają rozgrywkę, jak na przykład ten dodający możliwość craftingu.
Gdyby nie ta lista, to nawet nie wiedziałbym, że Zelda na emulatorze ma jakiekolwiek problemy.
Grając w taką wersję tej gry nigdy nie wiesz co Cie ominęło. Nigdy nie wiesz czy dana animacja odtworzyła sie tak jak w oryginale (bo na prędce wyczytałem, że efekt przemieszczania się daje inną animację). No thx - wolę w 100% oryginalną grę z wyłączeniem tych niedoróbek które wymienia CEMU.
Spokojnie, przeszedłem grę od deski do deski (150 godzin) i wszystkie animacje zgadzają się w 100% z tym co jest na switchu. No, prawie w 100%, bo tu są w 60FPS'ach.
No thx - wolę w 100% oryginalną grę z wyłączeniem tych niedoróbek które wymienia CEMU.
Nie ma problemu, ja wolę zagrać w płynniejszą i ładniejszą wersję.
X-3 Terran Conflict. Jedna z gier X-universe. Rozbudowany kosmiczny symulator. Handel, misje, kilka ras i kilka korporacji. Można strzelać, handlować, wykonywać misje, budować całe floty, a nawet własne zakłady produkcyjne i stocznie. Wersja PL. Minusem jest dość skomplikowany interfejs, ale wynika z mnogości opcji jakie daje gra. Grać można naprawdę długo, o ile się nie znudzi.
Tu interaktywna mapa świata X3
http://eng.x3tc.net/x3_tc_map/