Total War: Troy na pierwszym gameplayu
Rzeczywiście widać że "Kreatywna Montownia" naoglądała się filmów fantasy o starożytnej Grecji przed pracami nad tym tytułem.
Jak na ironię wygląda zupełnie niczym podrasowane DLC do TW: Rome 2 ->
Wygląda fajnie. Cóż skoro będzie za darmo pierwszego dnia, to aż żal nie wypróbować :)
"Hejters gona hejt".. ale na poważnie to prezentuje się tak sobie. Three Kingdoms było przesiąknięte klimatem a Warhammer ma świetny content. Tutaj mam nadzieję, że dadzą jakiejś ciekawe mechaniki do kampanii bo same bitwy wrażenia jakiegoś super nie trobią.
Stary/nowy dobry total war
Na tym gameplyau Minotaur łazi - znowu będzie magiczny bedziew
Minotaur?
Co?
Rozumiem, że we Three Kingdoms Lu Bu mógł sam rozwalić pół wrogiej armii, bo tak wyglądał Romans Trzech Królestw. Ale nawet w greckich mitach minotaur nie biegał na usługach jakiegoś króla... Kratos w DLC?
Ja tam widzę jakiegoś przerośniętego barbarzyńcę z czaszką byka na głowie
Tam był Mironautr nie mirtonau
No tak, minotaur, zresztą to chyba nic zaskakującego - na total war blog już dawno pisali, że będą takie jednostki mityczne. Inna sprawa, że cała gra stoi pod hasłem "prawda za mitami", a taka to prawda jak widać.
Walka w 5:18 wygląda dosyć komicznie czyli znowu jak ustawka w podstawówce, bije się 10, a reszta czai się za plecami i czeka aż tych 10 wojaków padnie.
Po za tym gra za free, a gratis denuvo :D
Yes, we are planning on using Denuvo for DRM purposes.
To jest normalna taktyka bitewna, pierwszy szereg walczy , drugi i ewentualnie trzeci go wspiera, cała reszta czeka, coś takiego było popularne choćby u rzymian, a szeregi zmieniały się co kilka minut (nie pamietam dokładnie ile).
Masz rację o ile walczą w zwartym szyku, jeśli jest luźny to walczą wszystkie formacje jak chociażby w filmie Troja.
Tak, w tej grze tak było zawsze. Mało tego, nie chodzi o to, że walczy tylko pierwszy szereg, bo tak było w rzeczywistości, chyba, że drugi miał włócznie, wtedy też brał udział w starciu na równi z pierwszym. Cała lipa w tym, że jak oddział wroga podchodzi do naszego i styka się np tylko bokiem z naszym frontem, to z naszych wojaków walczy tylko tych kilku, co się stykało, a reszta stoi i się gapi, zamiast np wykorzystać okazję do zajścia od tyłu.
Jestem fanem serii, mam większość z odsłon na Steam ale uważam, że tej serii potrzebny jest lifting i to zarówno w warstwie wizualnej jak i w warstwie strategicznej. Od dawien dawna, niezależnie od odsłony, bitwa sprowadza się w zasadzie do tego samego, mimo, że niby mamy pełną dowolność jeśli chodzi o podejście do bitwy to bardzo szybko okazuje się, że schematy znane jeszcze z czasów pierwszego Rome nadal zdają egzamin i nie warto poza ten schemat wychodzić. Oczywiście nie wliczam w to nowalijki w postaci bohaterów i innych jednostek "specjalnych".
Dodałbym do tego to, że poza warstwą bitewna gra jest niezwykle uboga. Rekrutuje się jednostki, przesuwa armie i w zasadzie tyle, reszta znajduje się dla niepoznaki.
Święta prawda. Myślę, że twórcy sami sobie zdają z tego sprawę, dlatego wprowadzają takie elementy jak bohaterowie bitewni, elementy magiczne itd. Ale to tylko element, a wg mnie gra wymaga gruntownego przebudowania. Chyba przy okazji nadejścia Thrones of Brittannia gdzieś wyrażałem nadzieję, że zaimplementują jakieś elementy zarządzania państwem, które oddadzą ducha czasów, jak zależności między ludźmi władzy, bardziej rozbudowane zarządzanie państwem itd. Powinni wzorować się na grach paradoxu, bo Total War przestał być grą strategiczną, a stał się tylko naparzanką
E tam, czekam na Warhammera 3 cały czas zagrywając się w 2. Myślę, że w 2021 możemy się go spodziewać.
Ten Minotaur trochę przegięty, mam nadzieję, że będzie "mythical mode" i "realism mode", coś jak w Trzech Królestwach.
A tak najbardziej to czekam na Medieval 3 TW, albo Crusader Kings Total War :).
Jak to cała seria Saga - produkt poboczny. Można spokojnie ominąć i czekać na Warhammer 3.
Thrones of Britannia wyglądało niemal identycznie jak dodatek do Attila, który z kolei przypominał dodatek do pierwszego Medieval TW, Viking Invasion.
Troy wygląda jak odnowiony dodatek do pierwszego Rome.
Nic dziwnego że oddali to do Epic Store.
Po tym gameplayu rozumiem dlaczego gra do zgarnięcia za darmo... Wyłączyłem jak zobaczyłem że hoplici nawet nie mają formacji...
W czasach wojny trojańskiej nie było jeszcze hoplitów. Według wikipedii wojna ta miała miejsce w XII wieku p.n.e, natomiast hoplici stali się powszechną formacją dopiero w VII p.n.e, czyli jakieś 500 lat później.
Nawet jeśli przyjmiemy że było za wcześnie na hoplitów to ustawienie jednostek w sposób jakby chciały zachować odstęp przed koronowirusem jest zupełnie bez sensu.
Ewidentnie jest to produkt skierowany do graczy, którzy w życiu nie grali w żadną część i nawet nie wiedzą co to jest Total War. Wszystkie niby nowinki, żadnymi nowinkami nie są, są to mechaniki w tej serii obecne od lat. Podział na lekką (która podobno biega z prędkością galopującego konia), średnią (czyt. zwykłą) i ciężką piechotę (która podobno nie będzie otrzymywała kar jak się ją oflankuje...) i ma służyć wyłącznie uproszczeniu rozgrywki. Frakcje pewnie będą się różniły głównie kolorem ciuchów, tak jak to było w ToB. To będzie taka popierdółka, na którą fani tej serii nawet nie spojrzą. Ten gameplay dużo wyjaśnił w kwestii czemu wzięli kasę z góry i odcięli się od swojego głównego fanbase na rok.
Wygląda genialnie. Nie wierzę, że dają to za darmo w premierę. Dzięki Epic dożyliśmy wspaniałych czasów dla graczy.
Od kiedy odeszli od systemu pojedynków jednostek jeden na jeden i zmienili to na 2-3 animacje machnięcia bronią to ta gra cofnęła się w rozwoju i traci to czym najbardziej total war się bronił. Teraz to po prostu kolejna strategia gdzie jednostki machają bronią jak durne, czasem w powietrze. Według mnie ten styl pasuje tylko do serii Total War: Warhammer, do innych części absolutnie nie. Ale mnie to boli :/ Nie kłują was od tego oczy ?
Nie kłuje, bo dla każdej części Total War istnieją mody które zmieniają balans walk. Jak nie podobają się defaultowe mechaniki stworzone przez CA zawsze można zmienić.