Nowy mod poprawia rozgrywkę w Half-Life: Alyx bez gogli VR
Może zawsze przegrywał...?
Jaki jest sens grania w grę na vr bez vr? To jak grać w kółko i krzyżyk z sobą.
Nie ma sensu to fakt, ale Valve dało kopa w dupę wszystkim fanom Half-Life wydając grę tylko na VR więc ktoś będzie próbował aby dało się w to normalnie też zagrać ;)
A mod nie powiem, wygląda coraz lepiej! :D
Bo nie wszyscy chcą wydać niemało pieniędzy na VR tylko dla jednego tytułu, a chcą poznać historia Alyx jako uzupełnianie dla uniwersum Half-Life. Każdy gracz ma prawo do alternatywne sterowanie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Jaki sens jest grać Diablo III, Divinity OS 2, This War of Mine czy Gears of War na gamepadzie dla konsolowcy? Jaki sens jest grać platformówki lub przygodówki na smarfonie za pomocą dotyki? Mam nadzieję, że to rozumiesz.
Poczekam jeszcze trochę, a będę mógł pograć w Alyx.
A gdzie masz zapisane to prawo do "alternatywnego wyboru"? Chęć poznania fabuły to słaby argument za przerabianiem gry na VR. Fabułę już teraz można poznać oglądając filmiki na YT lub przeczytać jej streszczenie na wikipedii.
Fabułę już teraz można poznać oglądając filmiki na YT lub przeczytać jej streszczenie na wikipedii
Samo granie to jeszcze większy przyjemność niż tylko samo oglądanie. Są pewne rzeczy, który trzeba sam doświadczyć poprzez granie, a nie tylko oglądanie lub czytanie.
To tak jakby prosisz mnie, by czytać fabuła gry horrorów w wikipedia zamiast grać. Albo oglądać Hollow Knight w YouTube zamiast grać, walczyć i eksplorować na własne siły.
Tyle że to nie tylko zmiana kontrolera jak w przypadku gier które opisałeś. Na vr rozgrywka jest inna a gry na nie projektowane właśnie z myślą o vr. Bez tego taka gra nie będzie niczym niesamowitym i zachwycającym
Powtarzam - Jak ktoś chce poznać tylko fabułę, to równie dobrze może obejrzeć walkthrough na YT. Tyle w temacie tego typu postów. Możecie się rozejść.
Nie zaprzeczam, ale nie zmienia to faktu, że to tak lepsze niż tylko oglądanie na YouTube. Przynajmniej dla tych, co nie mogą sobie pozwolić na zakup VR. To zawsze coś.
Drogi Hydro2, powinno się cieszyć, że Alyx dotrze do więcej odbiorców. Powtarzam, oglądanie YouTube to nie samo co granie nawet na alternatywne sterowanie czy mody. Miłego grania.
No właśnie nie. Zauważyłem, że jak coś jest robione dla mniejszości, to zawsze wybija się ponad skalę na plus. A jak coś jest robione z myślą o goglach VR, to powinno na nich pozostać, ale zrozumie to .... tylko posiadacz gogli VR. Nie znajdzie się ani jedna osoba na tej planecie, która by grała na dobrych goglach VR i by stwierdziła, że gra spokojnie mogłaby wyjść w wersji 2D.
Hydro2 -> Zabawne jest to jak widzisz problem w modzie do gry VR, ale bez problemu pochwalasz przy tym emulację gier przeznaczonych tylko na konsole.
A ja akurat trochę rozumiem
A co do emulatorów - one tylko emulują sprzęt na jakim są uruchamiane a nie sposób sterowania, bo pada też podłączysz do pc.
Niestety
Natomiast gra Alyx i VR to zupełnie inna bajka. To coś takiego nie da się zastąpić gamepad albo klawiatury i myszy tak łatwo. To jak przepaść. Cała gra jest zrobiona z myślą o VR. T-Y-L-K-O VR. Piszę to z bólem.
Obracanie głowa, poruszanie ręce i palce, poruszanie nogi to zbyt wiele dla klawiatury i myszy.
Głowa = poruszanie mysz
Nogi = klawisze ASWD
A co z lewa i prawa ręka!? Łatwo pisać. Trzeba mieć unikalne sterowanie zbliżone do VR, czyli czujnik przyczepiony do głowa, oraz do obu ręce plus klawisze.
No, w grze Alyx są wiele sytuacji, gdzie ręce, nogi i głowa muszą się poruszać JEDNOCZEŚNIE, inaczej jesteś trupem. Więc odpada rozwiązanie o sterowanie myszy dla głowa i ręce, by przeskakiwać to za pomocą klawisz jak zmiana bronie (raz głowa, a raz lewa ręka, a raz prawa ręka). To nie samo co Half-Life 1-2.
Twórcy mody muszą przerobić CAŁĄ grę Alyx, a to minie sporo czasu. Tak jak Blizzard przerobili Diablo III z myślą o gamepad, a to sporo pracy.
Owszem, da się grać Alyx na klawiatury i myszy za pomocą mod, ale tego nie doświadczysz na 100% co VR np. butelki cieczy i inne cudy. Przynajmniej nie w tej wersji. Ale życzę powodzenia twórcy mody, by wpadną na wyjątkowy pomysł i rozwiązują ten problem. To będzie wyzwanie dla nich.
Nie mam zamiaru kupić VR dla tylko jednego tytułu. Hełm VR to nie wszystko, bo trzeba mieć cały zestaw, a to dużo kosztuje dla mnie.
Bez sensu takie granie. Jak ktoś chce poznać tylko fabułę, to równie dobrze może obejrzeć walkthrough na YT. Na jedno wyjdzie. ;)
Tak samo będzie z CP2077 - mod do TPP będzie dostępny nie dalej niż 60 dni po premierze.
Skoro gra jest robiona tylko pod fpp to z trzeciej osoby będzie wyglądać paskudnie. Nikt nie przykłada dużej wagi do animowania tego czego gracz nie widzi.
Będą animacje NPCów, wiec pewnie skopiują od nich. Dodatkowo, czy ta gra nie ma mieć multi? W sensie nie na premierę, tylko w ogóle?
Będą animacje NPCów, wiec pewnie skopiują od nich.
Nikt nie będzie musiał niczego kopiować, nawet Redzi to zanimują. Problem w tym, że zrobią to na tyle ile to konieczne. Dobrym przykładem jest Dying Light czy Apex. Z pierwszej osoby obydwie gry mają świetne animacje, a wystarczy tylko, żeby inny gracz dołączył. Jak popatrzysz na niego to zauważysz, że nawet głupie celowanie, które z pierwszej osoby wygląda świetnie tak z trzeciej jest tragiczne.
Ciekawie w ogóle to wygląda w Mirror's Edge: https://www.youtube.com/watch?v=KGqyZ-3HexU (Aż tak źle w Cyberpunku nie będzie, chociażby ze względu na te multi, o którym wspomniałeś).
Nie widzę sensu gry w tę grę bez VR. Ta gra została zrobiona pod VR i tam jest na prawdę świetna, bez niego rozgrywka jest bardzo mocno średnia. Fabuła to oczywiście inna sprawa, ale jak ktoś chce poznać fabułę to sobie to równie dobrze może sprawdzić na jutube.
Powtarzam, oglądanie YouTube to nie samo co granie nawet na alternatywne sterowanie czy mody. W końcu jesteśmy graczami. Miłego grania.
Ale gra nie nadaje się do grania bez VR, zrozum. To tak, jakby Cię ktoś zmusił do jazdy 150 km/h rowerem. Dasz radę ?
Skoro o tym mowa, to właśnie dodali polskie napisy do Alyx, jak ktoś nie wie. ;)
Dodano napisy dla języka czeskiego, polskiego, portugalskiego, portugalskiego brazylijskiego, ukraińskiego, węgierskiego, wietnamskiego i włoskiego.
Butelki od teraz mają w środku płyn, przez co chlupoczą, gdy się nimi wstrząsa.
Interfejs użytkownika pojawia się szybciej podczas powracania do menu głównego.
Ulepszono interfejs użytkownika dla zarządzania dodatkami.
Poprawki gry
Dodano mechanizmy sprawdzające, czy podczas wczytywania zapisanego stanu gry brakuje dodatków (np. jeśli anulowano ich subskrypcję lub je usunięto).
Dodano komunikat błędu, gdy gra się nie wczyta z powodu brakującej mapy wymaganej przez dodatek.
Różne poprawki nieoczekiwanych zamknięć.
Naprawiono błąd powodujący, że podczas wychodzenia z gry poprzez jej zamknięcie SteamVR mógł wygenerować niepoprawne pliki stanów gry.
Funkcje warsztatu
Włączono Postprocessing Editor (dokumentacja).
Dodano przykładowy dodatek dla niestandardowych postaci (dokumentacja).
Dodano przykładowe mapy dla:
Ślepego zombi (nazywanego też Jeffem).
Łamigłówek z hakowaniem oraz obwodami.
Zaparkowanych pojazdów i innych interaktywnych gotowców.
Systemu widoczności (dokumentacja).
Objętości przetwarzania końcowego (dokumentacja).
Dodano główne funkcjonalności wymagane do skryptów Lua oraz dodano specyficzne dla Alyx konfiguracje skryptów dla zapytań o dane wejściowe kontrolera VR i tworzenie siatek nawigacyjnych ze skryptów bytów (tzw. entity).
Włączono ograniczenia kości w SFM, które można nałożyć lub włączyć jako kości proceduralne jak np. tkaniny.
Poprawki warsztatu
Naprawiono przypadek, w którym niektóre wyraźnie określone siatki stawały się powłokami (np. func_shatterglass będzie od teraz budować mapę bez konieczności włączania historycznej siatki kolizji).
Dodano kilka siatek, których brakowało w gotowcach zaparkowanych pojazdów.
Zmieniono interfejs użytkownika dla SFM, by mniej tyczył się Dota 2 w kilku miejscach.
Naprawiono brakujące modele na mapach (głównie stacje Kombinatu) w SFM.
Naprawiono sekwencję importu w SFM, by działała ona poprawnie na sekwencjach z animowaną orientacją podstawową.
niemniej my ciągle czekamy, aż firma Valve zdecyduje się oficjalnie dodać opcję uruchomienia Alyx bez sprzętu VR.
https://www.youtube.com/watch?v=e_NqaHAePQM
o wiele lepszy news byłby o tym że HL:Alyx dostał polskie spolszczenie, że dodano sporo rzeczy z warsztatu jak ciecz w butelkach, czy inne możliwości manipulacji, ale nie lepiej napisać że jakiś random zrobił moda który pozwala grać w grę bez VR. Granie w Alyx bez VR to mniej więcej jak jeżdżenie takim SLRem :) -> wrażenia z jazdy, przyspieszenie, czy palenie gumy / tyle emocji :)
Zobacz wyżej
Uoo dobrze że Valve zdecydowało się udostępnić polskie spolszczenie, z niemieckim mógł by być problem.
Każdy recenzent który ma jakiejkolwiek pojęcie o Vr mówi zgodnie żeby pod żadnym pozorem nie próbować grać w wersji non-vr. VR to przedewszytkim sposób gry, a ten mod to całkowicie kastruje, ludzie będą siebie robić krzywdę w ten sposób a potem bedzie płacz że hehe "przehajpowane gunwo".
Na pewno nie zagram w ten sposób. Wolę poczekać, aż będę miał zestaw do VR, aniżeli grać w produkcję wykastrowaną z głównych funkcjonalności, będących najmocniejszymi punktami gry, bez których traci ona sens pierwotnych założeń.
Widzę że coraz lepsze te modyfikacje. Teraz można w to zagrać jak w HL2 i już mi się podoba. Na to właśnie czekałem, bo ta poprzednia opcja wyglądała słabo i strasznie sztywna była.
I co Wy chcecie od tej modyfikacji? Bardzo dobrze że powstaje, bo dzięki temu gra lepiej na siebie zarobi i może doczekacie się jeszcze lepszej gry VR w uniwersum Half-Life. Niech każdy gra jak chce, jeszcze niech trochę dopieszczą i już niebawem zasilę skarbonkę Valve.
Niestety
Natomiast gra Alyx i VR to zupełnie inna bajka. To coś takiego nie da się zastąpić gamepad albo klawiatury i myszy tak łatwo. To jak przepaść. Cała gra jest zrobiona z myślą o VR. T-Y-L-K-O VR. Piszę to z bólem.
Obracanie głowa, poruszanie ręce i palce, poruszanie nogi to zbyt wiele dla klawiatury i myszy.
Głowa = poruszanie mysz
Nogi = klawisze ASWD
A co z lewa i prawa ręka!? Łatwo pisać.
No, w grze Alyx są wiele sytuacji, gdzie ręce, nogi i głowa muszą się poruszać JEDNOCZEŚNIE, inaczej jesteś trupem. Więc odpada rozwiązanie o sterowanie myszy dla głowa i ręce, by przeskakiwać to za pomocą klawisz jak zmiana bronie (raz głowa, a raz lewa ręka, a raz prawa ręka). To nie samo co Half-Life 1-2.
Twórcy mody muszą przerobić CAŁĄ grę Alyx, a to minie sporo czasu. Tak jak Blizzard przerobili Diablo III z myślą o gamepad, a to sporo pracy.
Owszem, da się grać Alyx na klawiatury i myszy za pomocą mod, ale tego nie doświadczysz na 100% co VR np. butelki cieczy i inne cudy. Przynajmniej nie w tej wersji. Ale życzę powodzenia twórcy mody, by wpadną na wyjątkowy pomysł i rozwiązują ten problem. To będzie wyzwanie dla nich.
Nie mam zamiaru kupić VR dla tylko jednego tytułu. Hełm VR to nie wszystko, bo trzeba mieć cały zestaw, a to dużo kosztuje dla mnie.
Chodzi o to, że nie dało się grać Alyx bez pomocą VR. To są "te ograniczenie" dla tych, co nie posiadają VR.
Tu chodziło o złą gramatykę :) W tekście jest "te ograniczenie" a powinno być "to ograniczenie"
Szkoda, że cały zestaw VR są takie drogie (google VR, sterowanie dla ręce i czujniki).
czy ja wiem... to jest okolo 2k, podczas gdy komp do obslugi VR to przynajmniej 5k. Tez nic nie stoi na przeszkodzie zeby pograc z rok i sprzedac po niewiele nizszej cenie niz sie kupilo
okolo 2k
Sęk w tym, że 2k to dla mnie zdecydowanie za dużo tylko dla jednej gry. Konsola PS4 jest o wiele taniej, karta GTX 1060 też. Nie należę do osób, który wydaje za dużo pieniędzy na zakup GTX 1080 czy procesor i7.
bardziej chodzi o to, ze jesli masz kompa ktory obsluzy VR, to juz sam VR nie jest proporcjonalnie tak drogi
trzeba się rejestrować na githubie , żeby pobrać pliki ?
Trzeba kupić gogle VR i nie bawić się w żadne mody.
Co wam przeszkadza to, że wychodzi taki mod? Również specjalnie nie widzę sensu grania w to bez VR, no ale ludzie, jak ktoś chce w to zagrać bez VR, to niech sobie gra, możecie mu naskoczyć. W czym wam to przeszkadza? Cierpicie egzystencjalnie? Jak dodają możliwość sterowania innego niż wy uważacie za słuszne, to też narzekacie? Bo ktoś sobie ściągnie mod na myszkę do Dark Soulsa, na przykład?
Albo gra na bananach :D
To jest jak z przeciwnikami jakiegoś sprzętu lub gry ;) "Jak możesz czerpać przyjemność z czegoś co mi się nie podoba?!Oneone"
Mamy tu przecież naczelnych VRowców dla których gra bez trybu VR jest pozbawiona najważniejszego elementu.
To przeszkadza, ze potem chodze po kątach i wymiotuję od czytamia, że Alyx to średniak na 6-8, albo jeszcze gorzej, a wymiociny powstają od nadmuaru glupot, jakie wypisują nieposiadacze gogli zaznaczajac, ze "ta gra nie jest warta zakupu gogli VR".
Jeśli komuś gra nie przypadnie do gustu i stwierdzi że jest słaba, to nawet granie na VR tego nie zmieni. Hydro to nie czytaj, sami często krytykujecie jak komuś może się podobać to czy tamto i nie dopuszczacie że nie dla każdego VR jest czymś niesamowitym. I nie piszę o osobach, które widziały tylko to na ekranie monitora tylko co z tego korzystali czy mieli. Sam mam znajomego, który sprzedał Indexa bo stwierdził że woli tradycyjną rozgrywkę przed monitorem.
+1
Jeśli taki mod nie powstaje, to tak "niedojrzałe dzieci" będą dawać niskie oceny dla HL: Alyx z różnych powodów. Tak jak wcześniej dali niskie oceny dla Red Dead Redemption 2, Horizon i wielu gier. Więc co za różnica?
Też nie podoba mi się, że ktoś daje niskie oceny dla moje ulubione gry, ale nie mam na to wpływu. Ludzie mają różne gusty.
a wymiociny powstają od nadmuaru glupot, jakie wypisują nieposiadacze gogli zaznaczajac, ze "ta gra nie jest warta zakupu gogli VR"
No bo nie jest warta. Jest warta zagrania, jeśli ktoś już jest posiadaczem gogli VR, ale jeśli ich nie ma, to kupno całego zestawu tylko dla tej jednej gry nie ma najmniejszego sensu.
Ale ja mówiłem już ile jest gier AAA i AA+. Min pół roku grania. Sam skyrim (inny niż ten ,którego znasz np z PSVR) czy Asgard Wrath to ok 150H, a to tylko dwie gry.
Dla mnie to nadal za mało. Potrzeba przynajmniej kilkunastu takich gier.
500 gier to mało?
A ile z tych 500 gier to gry przynajmniej na 8-10 godzin, które są jakościowo zbliżone do Half-Life Alyx? Z tego, co słyszałem, to Half-Life Alyx jest pierwszą taką grą i dopiero po jej premierze mogą pojawić się kolejne.
Dharxen - jakbyś zajrzał do tematu VR który stworzyłem to byś wiedział że takich gier jest ponad 50 i stale przyrasta ich ilość, gier które są większe od alyx jest co najmniej 20 chodzi i o wagę gry i długość do jej skończenia. Alyx zajmuje 66GB niektóre gry są na 30-50gdzin i ważą ponad 100. Zresztą jak się komuś nie chce ani zajrzeć do tematu który stworzyłem ani poszukać na gogle to ciągle będzie zadawał te same pytania i stawiał te same nieprawdziwe tezy.
Nawet nie wiedziałem, że jest taki temat.
Ja nie jestem przeciwnikiem, czy hejterem VR, tylko uważam, że nie dla każdego zakup tak drogiego sprzętu jest opłacalny. Wszystko wskazuje na to, że VR prędzej, czy później się upowszechni i coraz więcej ludzi będzie się w to bawić. Skoro po takim czasie nadal prowadzone są duże inwestycje w VR, które okazało się być czymś więcej niż np. kontrolery ruchowe oznacza to, że najtrudniejszy moment ta platforma ma już za sobą i powinno być już tylko lepiej. Ja pomyślę o VR, jak topowe modele będą w cenie konsoli, czyli pewnie jeszcze trochę czasu minie.
Już czekam na ludzi narzekających, po grze na non-vr, że ta gra jest słaba XD
Myślę że każdy człowiek rozgarnięty bardziej niż ameba zdaje sobie sprawę, że pod względem rozgrywki będzie to półśrodek. Czyli Half-Life 2 ze sporo lepszą grafiką i nową historią, natomiast o smakach typu łapanie headcraba na krzesło obrotowe może zapomnieć i delektować się tym na YouTube.
Przynajmniej ja tak do tego podchodzę, a jak w przyszłości nadarzy się okazja to przejdę na VR.
Czyli gra jest dobra tylko dlatego że jest na VR i oferuje tylko to. Czyli bez VR nawet fabuła nie ratuje gry ? Bo jak tak to nie za dobrze o niej świadczy
w dużym skrócie to tak. Cała gra jest zrobiona pod ciekawe zastosowania VR i bez tego jest raczej przeciętna. Można prześledzić dla fabuły (która sama w sobie nie porywa) ale po rozgrywce nie spodziewałbym się rewelacji. Jak dla kogoś to jest ok to może spróbować z modem ale HF Alyx nie miał wersji bez vr z konkretnego powodu.
Fabuła Alyx może nie jest na poziomie Silent Hill 2 czy Planescape Torment, ale też nie jest przeciętna. Jest najwyżej dobra i ciekawa, który warto obejrzeć. Jest to pozycja obowiązkowa dla fanów HL. Tak piszą recenzenci Alyx.
Alyx oferuje unikalne doświadczenie za pomocą VR, czego normalne gry nie są w stanie to oferować. Np. trzymanie krzesła w obronie przed "kraby", ciemność i strach, manipulacji butelki pełno cieczy, symulacja ładowanie pistoletu i wielu smaczki. Oraz niezapomniane akcji. To naprawdę świetna gra według recenzenci.
Po prostu wejdź w STEAM i tam czytaj recenzji o Alyx. Nie zapominajmy, że ta gra jest zrobiona z myślą o VR. TYLKO VR (sterowanie).
dużo smaczki ty widzial w tej gra
W sumie powstawanie tych modów pokazuje, że spora liczba graczy jednak chciałaby zagrać w zwykły tryb, co też może dać sygnał Valve, aby stworzyli Half-Life'a dla większej liczby graczy niż posiadaczy VR.
I potem słuchać, jak to gra jest przeciętna ?
Każda, która byla robiona z mysla o VR, a jest odpalana nie w VR owszem.
Moim zdaniem gra dużo traci bez gogli VR, i takie granie w nią mija się z celem
Czemu ludzie nie rozumieja ze w 2020, VR to nie cardboard, cos ala Kinect czy okulary 3D do kina i TV - dawniej ze cena, ze PC, duze wymagania i kilka lat poznie podobnie jest - za drogie, dla 1 gry. Nie ma tyle zalet to nie kupuj, ja nie mam PS4 czy XO a chetnie bym pogral w kilka gier ale gdy kupie mnie te 30fps odrzuci wiec nie gram, moze wyjdzie kiedys na PC - Horizon Zero Dawn.
Wieczne narzekania ze COD to samo, AC to samo - jest okazja porobic cos wiecej niz "press X to reload" to jest blee bo ja chce grac NONSTOP 4h... W dobie klonow, slabych portow, remasterow i rimejkow jest okazja pograc w ciekawsze gry pod wzgledem samej rozrywki. Fizyka w HL2 zachycala, dzis jest okazja to zrobic rekami...
Fajnie że pojawiają się mody umożliwiające grę bez VR. Do komfortowej zabawy w goglach trzeba mieć sporo otwartej przestrzeni. Nie każdy człowiek dobrze toleruje grę w wirtualnej rzeczywistości. I nie każdy ma kasę na kupno zestawu VR.
https://youtu.be/5tqPi-a3gIU
I tyle z Twoich wypocin. Mówię Ci to ja, autor tego filmu. Dodam, że gram tam we wszystko na VR, co istnieje. Leze sobie wygodnie w łóżku. Ew sie ruszam na leżąco lub siedzaco, by np schowac sie za osłoną (lub kładę mocno na płasko jak np musze sie schowac pod czymś), a tak to jak widzisz, gram jak na konsoli. Można? Można
Btw - to bylo ok 2,3 w nocy ;)
Niby fajne doświadczenie, ale ile można tak wytrzymać? non stop ręce w górze... imo troche slabe to sterowanie. A jak ktoś robi fizycznie cały dzień, jest styrany to chyba w ogóle nie ma sensu tak grać. Rozumiem okulary VR - fajnie - jak w rzeczywistosci, ale te machanie łapami i leżenie, kucanie troche lipa.
O czym Ty mówisz? Widzisz, bym na tym filmiku sie meczyl? Leżę sobie wygodnie w łóżku i byl to ciężki dzien pracujacy ;) I gdzie ja tam kucam? Jak chce kucnąć, nie musze tego robic fizycznie. Włączam sitting mode i gram jak teraz, a do kucania mam normalnie guzik na kontrolerze. ;) Druga sprawa: jakie rece w górze? Chyba oglądałeś tylko fragment z kulą. 90% rozgrywki rece mam oparte o łóżko, normalnie jak bym grał padem.
lol, od samego patrzenia na przeladowywania mnie rece bolą gdybym mial tak pograc z 3h :D Ale spoko, wiem, że w vr można też grać na padzie.
Gry VR bez VR to jak granie w gry mobilne na PC, niby można ale w ogóle nie smakuje.
Glupie porównanie, bo ja nie lubie grania mobilnego, a grać bez VR w gry na VR się nie ds.
VR jest jak samochody elektryczne. Niby mozna ale tylko po to, zeby byc innym xd
Raczej by być ekonomicznym i miec coś, czego inni moga ci jedynie pozazdrościć, jak Ty posiadaczom Tesli X
różnica to jest być w grze a grać w grę na monitorze, manipulatory tylko pogłębiają immersje bycia w grze, od i cała różnica niby trzy wyrazy a różnica jest mniej więcej taka jak być z dziewczyną albo oglądać filmy na PH. Ten mod to po prostu ktoś ci podaje nawilżone chusteczki / czy w tym wypadku coś to zmienia :)