Hej,
Mam problemy z łączem internetowym. Pojawiają się chyba zerwania, prędkość spada, Netflix odpala nawet w 0,10 Mb/s pomimo tego że tv podłączony jest po kablu.
Jakim programem mogę przetestować łączę żeby reklamować u dostawcy? Prosba o pomoc w znalezieniu odpowiedniego programu aby udowodnić problemy dostawcy.
TV po kablu a jakie to jest łącze? Generalnie mozna sprawdzac iperfem na jakis zewnetrzny serwer, ewentualnie speedtest ktory powstal z wspolpracy z uke, jednak musialbys podpiac cos innego niz telewizor zeby go odpalic.
https://www.uke.gov.pl/akt/certyfikowany-mechanizm-monitorowania-internetu,217,0.html
Wiec dostales link, mozesz sciagnac aplikacje i testowac po spelnianiu warunkow. Tylko jesli masz lacze LTE lub jakas radiowke moze byc srednio.
Takie ciekawostki co do podłączania różnych urządzeń do sieci
- niektóre tv mają o wiele lepszy układ WAN niż LAN i lepiej pracują na wifi niż na kablu - np LG.
- czesto problem sprawiają DNSy i ich podmiana potrafi rozwiazać wiele problemów - polecam wypróbować cloudflare - 1.1.1.1 W moim przypadku działają lepiej niż operatora i googlowe i w przypadku ps4 są zbawienne.
- wiele tv ma wbudowany program do testowania łacza, ale tak pozatym łącze na ogół testuje się speedtestem lub też usługą bezpośrednio od netflixa - fast.com Usługa ta powinna bezpośrednio odpowiadać połączeniu z netflixem.