„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami
W sumie najlepszy silnik do tworzenia gier zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych, a taki ruch to jeszcze większa zachęta. Dobre posunięcie Epica.
To dobra wiadomość dla twórcy gier i ... dla graczy.
to dobra wiadomość
W sumie najlepszy silnik do tworzenia gier zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych, a taki ruch to jeszcze większa zachęta. Dobre posunięcie Epica.
Hurrr durrr, ale ten Epic jest zły!
~kęsik
Znajdź mi jakiś mój post w którym bym napisał że Unreal Engine to syf, albo że nikt nie powinien tego silnika używać itd. Tak Epic jest zły, bo stosując antykonsumenckie praktyki psuje rynek PC ale silnik mają spoko, może i najlepszy.
I znów ktoś kto nie potrafi czytać ze zrozumieniem... Przecież kęsik wyraził się jasno, że uważa silnik za świetny produkt. Inna kwestia to polityka prywatności Epika oraz ich praktyki i powiązania.
unity nie jest takie złe, jest darmowe, proste i graficznie w miarę wyrabia. Escape from tarkov jest robiony na unity.
Escape from tarkov jest robiony na unity.
I to jest niestety największa wada tej gry. Od 5 lat chyba nie mogą ogarnąć optymalizacji, gra wygląda już w wielu miejscach słabo a nadal jest stuttering i niski fps nawet na mocnych maszynach. Do tego desync w multi przez co ginie się przez lagi. Szkoda gadać...
Jeśli dobrze pamiętam to unturned też jest robiony na unity i się męczy z wieloma błędami i optymalizacją że twórca chce przenieść tą grę na unreala.
Unity jest dobre ale chyba tylko do gier singleplayer i dla początkujących twórców.
Unity jest spoko do gier z rzutem izometrycznym, ale nie FPP/TPP, chyba, że jakaś minimalistyczna grafika wchodzi w grę.
W czasach gdy powstawały takie gry jak espace of tarkov i unturned Unity to był w najlepszym przypadku silnik dla początkujących twórców gier indie. On w tamtych czasach miał problemy z każdą pojedynczą pierdołą.
W dzisiejszych czasach Unity już rozwinęło swoją technologie, jest całkiem porządna, ale to po prostu za mało, za późno. Obecnie Unity powinno być używane jedynie do mobilek i specyficznych gatunków gier singleplayer.
Cała reszta gier powinna być klepana na UE4, dzięki fortnitowi epic wsadził taką kase w silnik i narzędzia, że Unity zwyczajnie nie daje rady nadąrzać.
Obejrzałem to demo ich silnika i stwierdzam że może otoczenie i oświetlenie jest cudowne to za to bohaterka wygląda jakby była tworzona pod grę na ps3, aż sobie zrobiłem screena i porównałem dziewczynę z dema z Kassandrą z AC Odyssey i stąd stwierdzam że robiąc demo jedynie zadbali o otoczenie tak szczegółowo bo przy ujęciach bliższych na bohaterkę to pod względem grafiki postaci przypomina mi się bardziej Assassin's creed 3 niż cokolwiek na kolejną generację.
Czyli w końcu ta licencja będzie darmowa czy nie? A jeśli tak to na którą wersję, 4 czy 5?
Bo najpierw piszecie, że tak, potem, że nie wiadomo, potem, że jakaś laska rozwiała wątpliwości nie cytując co ona w ogóle napisała, a potem znowu, że w sumie to jednak nie, bo nie zmieniają warunków licencji.
Jak można tak nieczytelne artykuły pisać?
to w koncu jak z platnoscia za ten silnik , do miliona brutto zero kosztu a potem %, czy po przekroczeniu miliona butto % od calosci ?
płacisz % po przekroczeniu 1 mln przychodu z tytułu. Pierwszego miliona Epic nie tyka.
Także dosyć ważna sprawa - pierwszy milion za darmo jest liczony dla każdego tytułu oddzielnie.
Z dużo ciekawszych rzeczy których albo gol jeszcze nie opisał albo zapomniał to nowe, darmowe usługi Epica. Każdy developer dostaje za darmo systemy z fortnita (matchmaking, achievementy, servery etc.) W przyszłości także voice chat itp.
To w zasadzie oznacza, że EGS posiada podobną ilość funkcji co Steam, a przynajmniej są już bardzo blisko bycia na tym samym poziomie.