Bannerlord - gracze chcą trybu coop, twórcy komentują
Rozumiem czemu to się nie uda, bo co jak jednego gracza złapią w niewolę bandyci, a drugiego nie?
Przecież ktoś nie będzie czekał 3 godzin, na uwolnienie.
Problemem jest na pewno to, że pojęcie płynącego czasu jest względne. Podobne problemy stały jednak przed zrobieniem kampanii multiplayer w serii Total War, a z tego co wiem w końcu się to udało. Pytanie tylko jak sam silnik jest podatny na tego typu rzeczy? Być może stworzenie tego jest poza zakresem możliwości modów. Osobiście wierzę, że przy tak dużej popularności gry (i ceny zbliżonej do AAA), twórcy będą mieli dość swobody żeby prędzej czy później pochylić się nad tym zagadnieniem samemu.
Pamiętaj że mimo wszystko seria Total War dzieli się na dwa segmenty, mapę kampanii oraz walki. O ile sytuacja może wyglądać podobnie do M&B to mimo wszystko kampania w Total Warze jest turowa co jest głównym powodem dla którego była możliwa kampania co-op (a już w tej sytuacji istnieje dużo ograniczeń jak np. brak tur jednoczesnych). Tak naprawdę to ten czas rzeczywisty w M&B jest głównym powodem dla którego nie ma tam co-op,a bo jak rozwiązać sytuację w której gracz zostaje uwięziony (to co napisał Samigraj) albo kiedy jeden z graczy chce wejść do miasta bądź wejdzie do walki. Jasne, na większość z tych problemów dało by się rozwiązać tak żeby działało, ale czy było by to zabawne ani nie niszczyło doświadczenia z gry?
Z racji systemu upływu czasu na mapie kampanii wprowadzenie kooperacji byłoby trudne, poza tym są inne priorytety zatem rozumiem i popieram twórców.
A co za problem, żeby gracze poruszali się po mapie kampanii jako jedna armia a podczas bitew każdy dowodziłby jakąś częścią żołnierzy? W trybie kooperacji i tak chodzi o współpracę a nie rywalizację, a takie rozwiązanie byłoby znacznie lepsze niż nic.
dokładnie. ale nie muszą mieć 1 wojska może być tak ze obaj prowadzą ogólnie i ugadują się co zrobić za zgoda 2 . a w miastach i podczas walki obaj są ze sobą . wystarczyło by skordynować ruchy ich w pobliżu tego 2 gracza tylko ( jego widoczności na mapie) coś jak w platformówkach multi .
Rozumiem i wiem że to trudne, ale wydaje mi się że to możliwe. Czas pokaże.
I jest - Bannerlord Online na 1200 graczy oraz już dwa kooperacyjne mody, w których działają już wszystkie mechaniki (bo Online to na razie wczesna alfa).
Aktywnej pauzy nie ma i w czasie gdy walczysz inni podróżują po mapie.
Blackthorn
Istnieje mod, który pozwala na grę dla 300 graczy na mapie kampanii więc da się.
Jeżeli chodzi o coop to jest jeszcze prostszy do zrobienia niż MMO projekt nad którym obecnie trwają prace.
No, ale na razie tryb singlowy przez rok nie rozwinął się za bardzo więc miną jeszcze lata zanim będzie gotowy, co tu mówić o coopie jak gra jest bardzo daleka od ukończenia ;)