Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bannerlord - gracze chcą trybu coop, twórcy komentują

30.04.2020 13:24
Samigraj
1
Samigraj
28
Pretorianin

Rozumiem czemu to się nie uda, bo co jak jednego gracza złapią w niewolę bandyci, a drugiego nie?
Przecież ktoś nie będzie czekał 3 godzin, na uwolnienie.

30.04.2020 13:48
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Calises
41
Chorąży

Problemem jest na pewno to, że pojęcie płynącego czasu jest względne. Podobne problemy stały jednak przed zrobieniem kampanii multiplayer w serii Total War, a z tego co wiem w końcu się to udało. Pytanie tylko jak sam silnik jest podatny na tego typu rzeczy? Być może stworzenie tego jest poza zakresem możliwości modów. Osobiście wierzę, że przy tak dużej popularności gry (i ceny zbliżonej do AAA), twórcy będą mieli dość swobody żeby prędzej czy później pochylić się nad tym zagadnieniem samemu.

30.04.2020 15:00
kajpero
2.1
1
kajpero
42
Pretorianin

Pamiętaj że mimo wszystko seria Total War dzieli się na dwa segmenty, mapę kampanii oraz walki. O ile sytuacja może wyglądać podobnie do M&B to mimo wszystko kampania w Total Warze jest turowa co jest głównym powodem dla którego była możliwa kampania co-op (a już w tej sytuacji istnieje dużo ograniczeń jak np. brak tur jednoczesnych). Tak naprawdę to ten czas rzeczywisty w M&B jest głównym powodem dla którego nie ma tam co-op,a bo jak rozwiązać sytuację w której gracz zostaje uwięziony (to co napisał Samigraj) albo kiedy jeden z graczy chce wejść do miasta bądź wejdzie do walki. Jasne, na większość z tych problemów dało by się rozwiązać tak żeby działało, ale czy było by to zabawne ani nie niszczyło doświadczenia z gry?

30.04.2020 15:10
AUTO6
3
odpowiedz
AUTO6
89
Generał

Z racji systemu upływu czasu na mapie kampanii wprowadzenie kooperacji byłoby trudne, poza tym są inne priorytety zatem rozumiem i popieram twórców.

30.04.2020 15:15
4
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1314550
7
Pretorianin

A co za problem, żeby gracze poruszali się po mapie kampanii jako jedna armia a podczas bitew każdy dowodziłby jakąś częścią żołnierzy? W trybie kooperacji i tak chodzi o współpracę a nie rywalizację, a takie rozwiązanie byłoby znacznie lepsze niż nic.

30.04.2020 20:37
bmwbmw2
👍
4.1
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

dokładnie. ale nie muszą mieć 1 wojska może być tak ze obaj prowadzą ogólnie i ugadują się co zrobić za zgoda 2 . a w miastach i podczas walki obaj są ze sobą . wystarczyło by skordynować ruchy ich w pobliżu tego 2 gracza tylko ( jego widoczności na mapie) coś jak w platformówkach multi .

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-04-30 20:39:47
30.04.2020 15:25
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany771628
98
Legend

Rozumiem i wiem że to trudne, ale wydaje mi się że to możliwe. Czas pokaże.

30.04.2020 16:27
5.1
zanonimizowany668247
168
Legend

Face SHit - Wszystko jest możliwe, ale wprowadzenie tutaj coopa wymagałoby przebudowanie praktycznie wszystkiego - od ekonomii, bo eksplorację i upływ czasu, oraz model zachowania AI. A to dopiero początek. Jak rozwiązać eksplorację miast? A co z bitwami? Odblokować upływ czasu i umożliwić npcom ciągłe dołączanie do bitwy prowadzonej przez gracza? Włączać i wyłączać w tym czasie AI lordów, króli i ich wasali? No to wtedy co z drugim graczem w tym czasie? Pozwolić mu swobodnie podróżować przy wyłączonym AI? I takich pytań można zadawać w nieskończoność. Przy Divinity: OS dało się bez trudu stworzyć coopa, bo czas na świecie mimo wszystko ciągle upływał w czasie rzeczywistym, a walka tylko uruchamiała interfejs turowy. Tutaj jest nieco innej, bo akcja jest uzależniona od ruchu gracza (i zarządzaniu aktywnej pauzy).

24.03.2021 00:14
5.2
zanonimizowany1021585
24
Chorąży

I jest - Bannerlord Online na 1200 graczy oraz już dwa kooperacyjne mody, w których działają już wszystkie mechaniki (bo Online to na razie wczesna alfa).
Aktywnej pauzy nie ma i w czasie gdy walczysz inni podróżują po mapie.

24.03.2021 00:25
Bezi2598
5.3
Bezi2598
147
Legend

Blackthorn
Istnieje mod, który pozwala na grę dla 300 graczy na mapie kampanii więc da się.
Jeżeli chodzi o coop to jest jeszcze prostszy do zrobienia niż MMO projekt nad którym obecnie trwają prace.

No, ale na razie tryb singlowy przez rok nie rozwinął się za bardzo więc miną jeszcze lata zanim będzie gotowy, co tu mówić o coopie jak gra jest bardzo daleka od ukończenia ;)

Wiadomość Bannerlord - gracze chcą trybu coop, twórcy komentują