Chciałbym Wam dzisiaj przedstawić ciekawą grę via www. Jest ona w klimacie, jaki wiele osób z Was ubóstwiało będąc dzieckiem.
Nazywa się PokeLife. Zaczynając grę wcielamy się w Trenera Pokemonów.
Gra pod wieloma względami jest rozbudowania, co sami zobaczycie rozpoczynając tu grę. Do tego każdy może złożyć Swoje propozycji poprawy gry.
Jeśli propozycja będzie z sensem, na pewno zostanie rozpatrzona.
By się zarejestrować proszę wejść w link: ht tp://poke life.pl/?po lec=457968 (jak cos link działa po wklejeniu i skasowaniu tych 3 spacji http pokelife polec)
Tak, będę miał korzyść po dłuższym czasie Waszej gry, ale z tego względu Wy NIC na tym nie tracicie.
Do tego w zamian mogę Wam pomóc w każdej kwestii dotyczącej gry!
Link bezposredni do gry: [link]
Część linków ma wygaszone końcówki - jest to spowodowane tym, że w przypadku wystąpienia polskiego znaku w linku link kończy się. W takich przypadkach należy skopiować CAŁY link (wraz z wygaszoną końcówką) i wkleić go do paska adresu w nowej karcie.
Spis treści
Porady ogólne
Podstawowe zakupy
Rozwój konta
Trenowanie pokemonów
Jak dobierać ruchy pokemonom
Porady do sal pokemon
Porady ogólne
W trakcie gry będziesz dostawał Wiśniowe Napoje Energetyczne - nie należy ich wykorzystywać zanim nie będzie się miało dużo mPA
W trakcie gry będziesz dostawał Zielone Napoje Energetyczne - w odróżnieniu do poprzednich te napoje tracę swoje zalety wraz z poziomem (tzn. później będzie można wypijać lepsze, ale wszystkie mają wspólny licznik limitu wypitych napoi)
Pokemony z poziomem 15 lub niższym warto łapać w Nestballe. Na pokemony z wyższym poziomem najlepiej rzucać Greatballe. Z kolei między 22 a 6 najlepsze są Nigthballe.
Gdy chcemy expić konkretnego pokemona należy dać go na 1 miejsce w drużynie. Będzie wtedy zbierał najwięcej doświadczenia w czasie walki z trenerami w dziczy.
Należy skupić się na wbijaniu poziomu TYLKO jednemu pokemonowi (liderowi). Gdy pozostałe poki w druzynie zaczynają mieć niskie poziomy należy je wymienić na inne (np. te złapane w dziczy).
Przed trenowaniem poka należy zapoznać się z ogólnymi zasadami trenowania (poniżej). Lidera można zepsuć, aby łatwiej było nabijać poziomy, należy jednak zrobić to "z głową".
Grę zacznij od przejścia i uważnego przeczytania porad w samouczku.
Należy zbierać wszystkie kolory jagód. Czerwone pomogą leczyć poka, gdy brakuje Y (po wbiciu 15 poziomu leczenie zaczyna być płatne), pozostałe będą dobrym sposobem na zarobienie Y na najpilniejsze wydatki.
Jeśli Twój pokemon nie chce Cię słuchać kup mu w PokeSklepie Kojący Dzwonek. Sprawia on, że nawet pok z niskim przywiązaniem słucha swojego trenera.
Gdy pokemony w dziczy są zbyt silne warto rozważyć zakup Tepela w PokeSklepie. Odstrasza on zbyt silne pokemony (uwaga! może on spowodować obniżenie zarobku, gdyż poki z niskim poziomem są mniej wartościowe).
Nie warto bawić się w walki w ligach zanim nie będziemy mieli 300-350 mPA.
Na początku gry nie warto odbywać walk treningowych z innymi graczami. Na tym etapie nie dają one żadnych korzyści - nasze poki nie zdobywają Punktów Doświadczenia, nie zarabiamy na tym kasy ani nie mamy żadnych innych profitów. Te walki przydatne są dopiero, gdy bierzemy udział w lidze i chcemy sprawdzić, jak radzą sobie nasze nowe poki, które trenujemy albo do zawodów organizowanych przez stowarzyszenia dla swoich członków.
Nie warto latać za shiny pokemonami samemu, tzn. bez grupy i mając mniej niż 600 mPA.
Jako lidera do wbijania 100 poziomu najlepiej wybrać pokemona normalnego (nie shiny). Do ligi z kolei bardziej nadają się świecące poki (shiny).
Podstawowe zakupy
Przedmioty regionalne - na początek wystarczą te przedmioty, które przypisane są do konkretnej dziczy, do której chadzasz. W trakcie gry będziesz musiał odwiedzać wszystkie lokacje, więc z czasem warto zaopatrzyć się i w pozostałe.
Apteczki - koniecznie kupić przed wbiciem 15 poziomu (ewentualnie, jeśli nie macie Y można zbierać jagody i sprzedać je na targu, który także odblokowuje się na 15 poziomie)
Transporty - transporty są jednym z najważniejszych zakupów. Kilka pierwszych należy zakupić jak najszybciej, ale z czasem ich cena zaczyna szybko rosnąć i lepiej Y zainwestować w pozostałe przedmioty.
Rozwój konta
Maksymalne Punkty Akcji (mPA)
Najważniejszym sposobem wzmocnienia swojego konta to zwiększenie ilości wypraw, jaką dziennie możemy wykonać. Jest to bezpośrednio związane ze zwiększaniem Punktów Akcji, jakie mamy do dyspozycji. Istnieje kilka sposobów ich pozyskiwania.
Osiągnięcie Trener - czyli zdobywanie poziomów
Żółte jagody - należy je jeść dopiero po zaopatrzeniu się w Księgę Jagód. Do 30-40 poziomu osiągnięcia Dobre Odżywianie. Powyżej warto kupić najpierw Kartki za 5k PZ. (5k = 5000)
Transporty w PokeSklepie - na początku tanie, później coraz droższe, jednak warto w nie inwestować.
mPA za Punktu Walki (zdobywanie w lidze) - jest to chyba najlepsze ulepszenie, jakie można kupić za PW.
mPA za Punkty Zasług (zdobywane albo przelewem, albo kupując przedmioty za Y i sprzedając je za PZ).
Osiągnięcie Pokemaniac - zdobywane za ilość przegranych dni (liczy się min. jedno logowanie danego dnia).
Odznaki - niektóre odznaki mogą zwiększać nasze mPA. Warto więc robić salki gdy tylko możemy.
Osiągnięcie Rekruter - nadawane za zdobycie przez osoby rejestrujące się z Twojego linka polecającego odpowiedniego poziomu. Jeśli masz znajomych, którzy lubią gry tego typu to warto promować wśród nich PokeLife.
Poziom
Wyróżniam ten aspekt, gdyż jest on bardzo ważny. Im wyższy poziom, tym droższe poki łapiemy. Do tego powyżej 90 poziomu częściej spotykamy trenerów, co przekłada się na większe zarobki, a po osiągnięciu 100 poziomu uzyskujemy darmową Platynową Kartę Trenera.
Oszczędność i cierpliwość
Może to nie być oczywiste, ale ta gra promuje graczy, którzy 5 razy pomyślą zanim coś kupią. Tak więc nie kupujemy poków na targu (nawet jak są słodziaszne, kochane, to nasz ulubiony czy zawsze chciałem go mieć), nie jeździmy po 100 razy między regionami i nie latamy za pokami shiny mając 200 mPA na koncie (a i przy 500 to, w mojej opinii, strata czasu).
Na początku gry to strata czasu - po wbiciu gdzieś 70 poziomu spokojnie będzie was stać i będziecie mieli możliwości, aby dorwać ulubione poki (bez spowalniania rozwoju konta!), będziecie mogli myśleć o skończeniu salek w danych regionach czy nawet szukaniu poków shiny
Trenowanie pokemonów
Jest to najważniejszy aspekt gry, w którym każdy (łącznie z tymi dziś najlepszymi) robił błędy. Na początek trochę o semantyce:
Brudny pokemon - pokemon, który ma treningi wrzucone we wszystkie statystyki. Pokemon może być brudny w dwóch przypadkach:
Gdy łapiemy poka w dziczy na poziomie powyżej 1 poziomu (czasem poki na 2 poziomie są czyste - termin wyjaśniony poniżej).
Gdy trener rozda pokowi treningi w kilka statystyk równocześnie
Czysty pokemon - to pokemon, który w salce treningowej ma same zera w drugiej rubryce (odpowiedzialnej za trening).
Dobrze trenowany pokemon - to taki, który był trenowany w odpowiedni sposób.
W takim razie jak należy trenować pokemona? Ano każdą statystykę oddzielnie, to znaczy najpierw wybieramy, którą statystykę chcemy wytrenować najwyżej - szkolimy tę statystykę do zadowalającego poziomu nie ruszając innych statystyk, po czym zabieramy się za trening statystyki, którą będziemy trenować jako drugą co do ilość treningów. Każde kolejna statystyka powinna być trenowana nie więcej razy, niż poprzednia.
Tradycyjnie trening jest realizowany w kolejności:
Atak/Specjalny Atak > Życie > Słabsza Obrona > Silniejsza Obrona > Szybkość
Na pierwszym miejscu trenujemy Atak ALBO Specjalny Atak - nigdy obu na raz. O tym, który nalezy trenować będą nas informować przyrosty danego poka w ostatniej formie oraz jego ruchy (choć te są mniej ważne). Pokom zwykłym min. 600, raczej nie więcej niż 800. Shiny min. 1000.
Potem jest Życie - pokom zwykłym 2000, Shiny - 4-5000.
O tym, która obrona jest silniejsza decydują przyrosty - silniejsza jest ta, która ma wyższą wartość na 100 poziomie. Zwykłym nie trenujemy, shiny koło 500-600.
Większość graczy w grze trenuje co najwyżej dwie statystyki. Pełny trening widoczny jest głównie wśród graczy w lidze I.
Powyższa reguła jest uniwersalna i tyczy się większości poków - wyjątkiem są np. tanki, którym nie trenuje się Ataku ani Specjalny Ataku.
WAŻNE!
Dodawanie jagód pokemonom nie psuje poka. Jagody można dodawać dowolnie - nie trzeba pilnować ani kolejności ani ilości dodawania.
Sposoby obniżenia kosztów treningu:
Wysokie przywiązanie pokemona - gdy pok ma powyżej 75% przywiązania każdy procent powyżej dodaje zniżkę do treningów. Np. przywiązanie na poziomie 90% (zalecane jako minimum do dużego treningu) daje zniżkę 15%.
Poziom pokemona - do 40 poziomu cena treningu spada. Powyżej 40 jest już stała.
8 odznaka w regionie Kanto - dodaje 7.5% zniżki
Osiągnięcie Szkoleniowiec
Jak dobierać ruchy pokemonom
Na początek ściąga:
ms - moveset; ruchy, jakie pokemon zna
movepool - ruchy, jakie pokemon może się nauczyć
Dobór ruchów dla pokemona jest tematem bardzo złożonym. Podstawową kwestią jest wybór jednego ze sposobów tworzenia poków - pod Specjalny Atak (SA), pod Atak (A) lub pod Tanka.
Dalej należy zadać sobie pytanie - pod jakim kątem układam ms pokemona.
Ruchy pod dzicz
Ta grupa jest w zasadzie najrzadziej spotykana. Warto się tym przepisem posługiwać jedynie na początku gry - do ms'a wkładamy pokemonowi ruchy z jak największą mocą i ustawiamy od najsilniejszego do najsłabszego (pamiętając o bonusie ze STABa!).
Pod dzicz nigdy nie robimy Tanków.
Ruchy pod salkę
Tutaj wszystko zależy od aktualnej salki. Zasadniczo ustawiamy tak jak poprzednio, z tym, że sprawdzamy także ruchy naszego przeciwnika - gdy widzimy, że pok przeciwnika ma w danym miejscy Protect to warto użyć np. leczenia, by ten Protect ominąć (kwestią zasadniczą jest jak trafić akurat leczeniem w Protect gdy mowa np. o 4 poku).
Tutaj sprawdza się jeszcze jedna zasada - znamy odporności przeciwnika, więc jesteśmy w stanie dobrać ataki tak, żeby wykorzystać ich moc jak najbardziej - walcząc przeciwko pokemonowi latającemu nie dajemy ataków ziemnych, bo nic mu nie zrobią, ale za to ataki kamienne będą bardzo skuteczne.
Pod salki nigdy nie robimy Tanków.
Ruchy pod ligę
Tutaj jest najwięcej kombinowania. Spośród ataków, które warto rozważać można wyznaczyć kilka grup:
O dużej mocy - przy porównaniu mocy należy pamiętać o wliczeniu STABa
O ciekawych efektach (zatrucie, paraliż, ogłuszenie itd.)
O odpowiednim typie (np. gdy w lidze jest dużo pokemonów latających - jak obecnie - przydatne są ruchy kamienne i lodowe)
Statusowe o ciekawym działaniu
Jeśli robimy pokemona pod SA albo A i jakiś ruch pojawia nam się w dwóch pierwszych grupach to jest to ruch, który warto wrzucić do ms'a.
Jeśli typ ataku jest nieprzydatny w lidze (np. wróżkowy...) to nawet mimo tego, że jest w 1 i 2 grupie staramy się go unikać.
Jeśli atak jest przydatny w lidze (na dzień 1.08.16r. to typy kamienny (głównie Rock Slide i Stone Edge), lodowe, elektryczne, ogniste, mroczne) to warto je rozważyć nawet, jeśli nie pojawiają się w grupach 1 i 2).
Jeśli robimy Tanka, to patrzymy głównie na ataki statusowe, a pozostałych grup w ogóle nie rozpatrujemy.
Jeśli pok ma inne leczenie niż Rest warto pomyśleć nad jego wstawieniem do ms'a (zazwyczaj po treningu w HP u pokemona).
U duchów warto rozważyć Curse.
Tak naprawdę sporo ruchów układa się *na oko*, podpatrując jak sprawują się one u innych graczy - dlatego warto przeglądać raporty ligowe.
Przydatna ściąga!
Opisy statusów - [link] ... ów_w_walce
W grze wyróżniamy 2 grupy statusów.
GR1:
Podpalenie
Sen
Paraliż
Zamrożenie
Zatrucie
GR2:
Zakochanie
Oszołomienie
Otępienie
Pułapki
Curse
Statusy z grupy 1 wzajemnie się wykluczają, tzn. podpalony pok nie może być np. uśpiony czy zamrożony, natomiast staty z grupy 2 mogą występować w dowolnych kombinacjach ze sobą oraz nie blokują statusów z grupy 1.
Porady do sal pokemon
Przed wyzwaniem lidera sali na walkę musimy skompletować kolekcję łapiąc odpowiednią ilość pokemonów oraz pokonać 5 razy pod rząd jego pomocników. Każda porażka zmusza nas do rozpoczęcia serii od nowa. Jeśli polegniemy w walce z liderem musimy ponownie pokonać jego pomocników.
Strony z pokedexu nt.
Sal Pokemon - [link] ... ów_Pokemon
Odporności i typów - [link] ... ści_i_typy
Stanów pokemonów - [link] ... ów_w_walce
Bonusów z odznak - [link]
Zasady panujące w salach:
Można walczyć tylko pokemonami przypisanymi do danego regionu - [link] ... _Pokemonów
Możesz użyć maksymalnie tyle pokemonów, ile posiada lider sali.
W razie remisu Ty zawsze przegrywasz.
Jeśli pokonałeś już lidera salki o tym samym numerze w innym regionie, to aktualny lider będzie miał poki ze zwiększonym poziomem (w stosunku do tych podanych w linkach w pokedexie) o następującym bonusie (w razie pokonania np. lidera 1 salki w Kanto i Jotho, lider w 3 regionie w pierwszej salce będzie miał naliczony bonus podwójnie):
sale 1-2: +8 poziomów za każdego pokonanego lidera
sale 3-4: +6 poziomów za każdego pokonanego lidera
sale 5-6: +4 poziomów za każdego pokonanego lidera
sale 7-8: +2 poziomów za każdego pokonanego lidera
W nagrodę za pokonanie każdej 3 i wyższej salki dostajemy TM. TMy możliwe do wylosowania tutaj.
Walczyć z liderem można tylko mając wyleczone pokemony (ważne dla osób rozważających użycie ataku Endeavour - UWAGA! Aby użyć tego ruchu nasz pok musi mieć wyższy poziom, niż przeciwnika!).
Pokemony na Sale zazwyczaj psujemy. Jedynym momentem, gdy tego nie robimy jest rzadkość lub unikatowość używanego pokemona.
Zaleca się wbicie ok. 80-90% przywiązania pokemonom. Szczególnie w walce przy salach 6-8.
Jeśli nie chcemy wbijać pokowi wysokiego poziomu musimy liczyć się ze zwiększonymi kosztami treningu (aby ten poziom zrekompensować).
Nie należy się spieszyć z wygraniem w pierwszych salkach. Jeśli chcemy zaoszczędzić (czasem całkiem sporo) to trzeba kompletować poki patrząc na ostatnie 2-3 salki - jeśli będziesz miał poki zdolne przejść salkę 8 to i ze słabym typem pod salki 1-4 nie będziesz miał z nimi problemu, a te sale przeważnie nie mają aż tak istotnych bonusów, by o nie zabiegać jak najwcześniej.
Należy wybierać takie poki, aby ich typ był zgodny z typem na jaki podatne są pokemony lidera salki - patrz STAB
Jeszcze raz polecam Wam tą grę i złapcie je wszystkie.
tl;dr