Studio tworzące System Shock 3 przerywa milczenie po zwolnieniach
Powierzanie takiemu studiu takiej marki, z takimi oczekiwaniami co do części 3, i to po tylu latach to tak jakby jakimś randomom dać do zrobienia Half Life 3.
To nie może sie udać, chociaż trzymam kciuki.
BlurekPL
OtherSide Etertainment został założony przez jednego z założycieli Looking Glass Studio, twórców obydwu System Shocków, a pare lat temu doszedł do nich Warren Spector, ojciec oryginalnego Deus Exa który wcześniej tez pracował w LGS.
I co to ma do rzeczy, że byli założycielami? Najwidoczniej ich praca nie była kluczowa dla projektów LGS czy Ion Storm. Swój sukces muszą zawdzięczać jedynie kompetentnym osobom, które były pod ich zarządzaniem. No bo jak inaczej wytłumaczyć, że osoby, które pracowały nad tak dobrymi grami nie potrafiły przyjąć do świadomości dlaczego Underworld Ascendant jest kiepską grą...
A bierzesz pod uwagę, że i nawet tacy twórczy i kompetentni ludzi, jakimi byli kiedyś, obecnie mogą już nimi nie być? Tak po prostu. Może nie maja już tego zapału i pomysłów na grę, jak te 15 lat temu? Może brakuje im zgranego i doświadczonego zespołu?
A bierzesz pod uwagę, że i nawet tacy twórczy i kompetentni ludzi, jakimi byli kiedyś, obecnie mogą już nimi nie być? Tak po prostu. Może nie maja już tego zapału i pomysłów na grę, jak te 15 lat temu? Może brakuje im zgranego i doświadczonego zespołu?
A może poniekąd obaj mamy racje? 20 lat to strasznie długo dla branży gier komputerowych i trendy często się zmieniają, a gry są coraz bardziej rozbudowane. Każdy też popełnia błędy i każdy błąd można naprawić.
W przypadku Otherside studios to niestety nie można dobrego słowa powiedzieć o ich podejściu do tworzenia gier. Ani nie było chęci poprawy, bo kilka byle jakich patchy, które nawet nie naprawiają gry to nic nie znaczy. Nie potrafili pogodzić się z wadami gry i niedziałającymi mechanikami (choćby to, że mimo save'owania zawsze trzeba było zaczynać poziom od samego początku), ani też pogodzili się z krytyką, nawet tą merytoryczną.
W wielu branżach jest tak, że osoby na wysokich stanowiskach przypisują sobie zasługi jak i pracę samych szeregowych pracowników. Tutaj mogło być dokładnie tak samo. Jakość gier nie była równa, a studia nie utrzymały się zbyt długo.
"Najwidoczniej ich praca nie była kluczowa dla projektów LGS czy Ion Storm."
Warto co nieco poczytać przed wypowiedzią zamiast dopowiadać historie.
Warto co nieco poczytać przed wypowiedzią zamiast dopowiadać historie.
Bo to byłaby pierwsza sytuacja w której prawdziwy sukces gier i studia przypisałoby się nieodpowiednim osobom. Przy Angry Birds'ach też nigdy nie padło podziękowanie dla Erin'a Catto, który stworzył silnik fizyki dzięki której gra okazała się sukcesem. Takich przykładów jest wiele i często są ujawniane dopiero po latach. Gwoździem do trumny Ion Storm była Daikatana od "legendy" w postaci Jonha Romera... No po takiej porażce to legendą już nie pozostał.
Licencja od System Shock była tak tania że nawet Night Dive Studios było stać na jej zakup.
Następnie gdy do OtherSide Entertainment dołączył Spector dla NDS był to sygnał że dobrze zlecili opracowanie System Shock 3.
Takie są realia rynku, może być jakaś różnica w wizji dla danego projektu wewnątrz studia, wtedy najłatwiej zwolnić tych którzy się z tobą nie zgadzają po prostu.
Jak Arkane faktycznie miałoby zrobić drugą cześć Preya, w podobnym stylu, co w 2017 roku, to SS3 nie będzie już potrzebny. Reebot tej serii, to do tej pory najlepszy naśladowca( i chyba tez jedyny) System Shocka. Arkane umie w takie gry. Tylko porządnej atmosfery horroru i napięcia jej zabrakło. Co aż było dziwne, bo w takiej grze, to aż się o to prosiło.
O ile w Arkane zostali jacyś kompetentni ludzie i Bethesda znowu im nie wywinie jakiegoś numeru to jest zawsze szansa, ich pierwsza gra - Arx Fatalis - była jak kolejna część Ultima Underworld więc jak nie oni to nikt.
Jak to nie padły żadne nowe informacje? A to że gra ma teraz powstawać na Unreal Engine 4 ? Biorąc pod uwagę że na poprzednim GDC chwalili się teaserem na Unity to dość sporych rozmiarów informacja.