Cześć Wam,
piszę w dosyć niecodziennej sprawie, a dokładnie chodzi mi o "fabułe" multiplayera.
Pierwszy raz mam styczność z taką grą jak CoD. Wcześniej grałem jedynie w CS:GO.
Dowiedziałem się, ze polega ona na zdobywaniu poziomów poprzez granie online. Postać jak i bron ma swoje poziomy, a żeby je podnosić trzeba po prostu expic grając. Ale co dalej? Co w momencie jeśli dokonam juz maksymalnego lvlu?
Jest jakiś ranking jak w CS:GO? Zdobywanie większej rangi, która automatycznie daje mi trudniejszych rywali?
Jest ktoś w stanie mi to chociaż w skrócie objaśnić? Szukałem po internecie, ale nie moge znaleźć takich odpowiedzi. Proszę o wyrozumiałość.
Pozdro!
Zdobywasz poziom i co ileś poziomów dostajesz jakiś gratisowy przedmiot np. wizytówkę. Jest jeszcze poziom karnetu bojowego, który daje ciekawsze przedmioty do odblokowania ale sam karnet jest już płatny. Poziomy co jakiś czas się restartują i nie mają wpływu na samą rozgrywkę. Według mnie nie ma sensu się w ogóle przejmować tymi poziomami
Dzięki za odpowiedz!
czyli jak dobrze rozumiem, gra w online polega tylko na zdobywaniu coraz to nowszych, lepszych przedmiotów, ale rywalizacji pomiędzy przeciwnikami jako takiej nie ma jeśli chodzi o ranking typu cs?
Levelowanie następuja na kilku płaszczyznach.
Sam gracz ma poziomy służące do odblokowywania kosmetycznych duperelków, perków (umiejętności) i kolejnych broni.
Każda broń swoje poziomy, dające dostęp do nowych dodatków i własnych perków.
Po osiągnięciu maksimum możesz wybrać "prestiżowanie", czyli rest levelu i nabijanie go od nowa (za zaliczenie prestiżu są oddzielne nagrody).
Natomiast stopień trudności w multi to wypadkowa levelu gracza jak i kilku jego ostatnich rozgrywek - dynamiczny system doboru przeciwników na podstawie umiejętności (Skill Based Matchmaking) ostatnio działa coraz lepiej, jego algorytmy się poprawiły (choć nadal zdarzają mu się kiksy). Działa to mniej więcej tak, ze im lepiej grasz i im więcej wygranych oraz fragów zaliczasz, tym częściej system wrzuca cię do meczy z równie zdolnymi zabijakami. Jeśli idzie ci wyjątkowo kiepsko (każdemu zdarza się gorszy dzień) trafiasz do innego (niewidocznego dla ciebie) rankingu i faktycznie zwykle idzie ci lepiej, bo trafiasz na słabszych zawodników. Cały mechanizm ma za zadanie utrzymanie bazy graczy, bo nic tak nie zniechęca do dalszego łupania jak wieczne porażki, gdy trafia się wyłącznie na wymiataczy grających po 12 godzin dziennie.