Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bannerlord – zobacz płonące strzały i bitwę z udziałem 2500 wojowników

14.04.2020 13:42
sasuke284
1
3
sasuke284
87
Fleshless

2500 to całkiem sporo, ja i tak się cieszę przy 1000 który jest w podstawce, gra przy takiej ilości jednostek wygląda świetnie a same bitwy są zatłoczone więc na moje oko więcej wojaków nie potrzeba tej grze :D

14.04.2020 14:52
AUTO6
2
1
odpowiedz
AUTO6
89
Generał

Mnie cieszy, że twórcy zadbali by gra wykorzystywała wszystkie rdzenie procesora podczas bitew zamiast katować jeden czy dwa. Również 1000 jednostek podczas bitwy to dla mnie optimum (i tak czuć skalę bitwy, a płynność jednak zapewne sporo wyższa niż przy 2500). Zresztą wydaje mi się, że wielkie bitwy już teraz są nieźle zoptymalizowane, ale problemem jest optymalizacja przy oblężeniach (dopiero tu gra czasem zamienia się w pokaz slajdów).

Co do płonących strzał to podoba mi się pomysł (wiem, że to nierealistyczne, ale epicko wygląda) jednak wolałbym gdyby strzały płonęły tylko podczas nocnych bitew, a za dnia wolę jednak strzały bez świecidełek.

Czekam też na spolszczenie oraz mody dodające więcej typów oręża.

14.04.2020 21:56
Salzmore
3
odpowiedz
Salzmore
47
Konsul

Widać na nim chaos typowy dla tego typu starć.

Średniowiecze, na motywach którego oparty jest M&B, a o którym nawet wspominacie w tekście, jest na tyle długą epoką, że mówienie o jakimś typie, jest daleko idącym uproszczeniem.
Walki w XIV czy XV w. (chociażby bitwa pod Grunwaldem) bywały już bardzo uporządkowane pod względem dowodzenia i chaosu bywało tam coraz mniej.
Zresztą w ogóle uważałbym z mówieniem o chaosie w kontekście średniowiecza po powiedzmy XII w., bo taktyka coraz bardziej zyskiwała na znaczeniu.

14.04.2020 22:13
4
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Na początku był chaos... później już tylko lagi.
To debilne AI niszczy cały efekt, zamiast iść w skale, wolałbym żeby poszli w jakość takich bitew.

15.04.2020 16:12
5
odpowiedz
1 odpowiedź
pavlo0007
58
Pretorianin

2500 wojaków? Już widze dym idący z karty graficznej albo ramu :/
swoją drogą, jak z optymalizacją?

16.04.2020 12:37
Kik0zTV
5.1
Kik0zTV
80
Konsul

U mnie słabo, mam i5-7400, GTX 1060 6GB i 8 GB RAM i na najniższych mi tnie. To znaczy, mam 40 FPS i nagle spadki do 1 FPS. Żałuję, bo czekałem na grę 8 lat i wydałem 150 zł aby nie móc komfortowo grać.

15.04.2020 17:52
Neithell
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Neithell
22
Legionista

Zapytam się krótko: z i5 3470 3.2ghz + RX 580 8gb + 8 gb ddr3 ramu mam po co podchodzić, czy spokojnie poczekać na upgrade sprzętu?
Celuje rzecz jasna w 60 fps. ;)

15.04.2020 19:09
premium624862129
6.1
premium624862129
44
Centurion

Mam I7-6700 3,4 GHz + GTX 1060 6gb + 8gb + 16 gb RAM czyli sprzęt pewnie z grubsza zbliżony i chodzi płynnie na wysokich, chociaż oblężeń jeszcze nie próbowałem, a tam podobno jest już gorzej.
Wybacz, nie wiem ile mam fps, bo ja gram w Bannerlorda a nie w ilość klatek.

18.04.2020 14:07
premium624862129
6.2
premium624862129
44
Centurion

No i mogę uzupełnić swoją ocenę wydajności - uczestniczyłem w pierwszym oblężeniu, armie 830 vs 390 i spadki wydajności były dosyć duże. Nie był to może pokaz slajdów, ale o komfortowej rozgrywce nie mogło być mowy.

Uzupełniam specyfikację, bo w poprzednim wpisie coś się sknociło:
I7-6700 3,4 GHz + GTX 1060 6 gb + 16 gb RAM.
Dysk na którym jest gra to niestety HDD co też może mieć pewien wpływ na wydajność, choć pewnie większy ma na długie czasy wczytywania.

post wyedytowany przez premium624862129 2020-04-18 14:08:53
Wiadomość Bannerlord – zobacz płonące strzały i bitwę z udziałem 2500 wojowników