Bannerlord – zobacz płonące strzały i bitwę z udziałem 2500 wojowników
2500 to całkiem sporo, ja i tak się cieszę przy 1000 który jest w podstawce, gra przy takiej ilości jednostek wygląda świetnie a same bitwy są zatłoczone więc na moje oko więcej wojaków nie potrzeba tej grze :D
Mnie cieszy, że twórcy zadbali by gra wykorzystywała wszystkie rdzenie procesora podczas bitew zamiast katować jeden czy dwa. Również 1000 jednostek podczas bitwy to dla mnie optimum (i tak czuć skalę bitwy, a płynność jednak zapewne sporo wyższa niż przy 2500). Zresztą wydaje mi się, że wielkie bitwy już teraz są nieźle zoptymalizowane, ale problemem jest optymalizacja przy oblężeniach (dopiero tu gra czasem zamienia się w pokaz slajdów).
Co do płonących strzał to podoba mi się pomysł (wiem, że to nierealistyczne, ale epicko wygląda) jednak wolałbym gdyby strzały płonęły tylko podczas nocnych bitew, a za dnia wolę jednak strzały bez świecidełek.
Czekam też na spolszczenie oraz mody dodające więcej typów oręża.
Widać na nim chaos typowy dla tego typu starć.
Średniowiecze, na motywach którego oparty jest M&B, a o którym nawet wspominacie w tekście, jest na tyle długą epoką, że mówienie o jakimś typie, jest daleko idącym uproszczeniem.
Walki w XIV czy XV w. (chociażby bitwa pod Grunwaldem) bywały już bardzo uporządkowane pod względem dowodzenia i chaosu bywało tam coraz mniej.
Zresztą w ogóle uważałbym z mówieniem o chaosie w kontekście średniowiecza po powiedzmy XII w., bo taktyka coraz bardziej zyskiwała na znaczeniu.
Na początku był chaos... później już tylko lagi.
To debilne AI niszczy cały efekt, zamiast iść w skale, wolałbym żeby poszli w jakość takich bitew.
2500 wojaków? Już widze dym idący z karty graficznej albo ramu :/
swoją drogą, jak z optymalizacją?
Zapytam się krótko: z i5 3470
Celuje rzecz jasna w 60 fps. ;)
Mam I7-6700 3,4 GHz + GTX 1060 6gb + 8gb + 16 gb RAM czyli sprzęt pewnie z grubsza zbliżony i chodzi płynnie na wysokich, chociaż oblężeń jeszcze nie próbowałem, a tam podobno jest już gorzej.
Wybacz, nie wiem ile mam fps, bo ja gram w Bannerlorda a nie w ilość klatek.
No i mogę uzupełnić swoją ocenę wydajności - uczestniczyłem w pierwszym oblężeniu, armie 830 vs 390 i spadki wydajności były dosyć duże. Nie był to może pokaz slajdów, ale o komfortowej rozgrywce nie mogło być mowy.
Uzupełniam specyfikację, bo w poprzednim wpisie coś się sknociło:
I7-6700 3,4 GHz + GTX 1060 6 gb + 16 gb RAM.
Dysk na którym jest gra to niestety HDD co też może mieć pewien wpływ na wydajność, choć pewnie większy ma na długie czasy wczytywania.