Absolutnie jest to zakup konieczny , są to najlepsze google na rynku po dziś dzień - co piszę jako posiadacz PsVR, Samsunga Odyssey oraz Oculus Rift S + PC za kilkanaście tysięcy.
Zestawy PCtowe nie umywają się do PsVR. Samsunga pomimo niezrównanej jakości obrazu ( no prawie - soczewki fresnela i związane z nimi problemy) dykswalifikuje totalny brak wygody i niemożliwość używania okularów, Oculusa z kolei wciąż niższy poziom wygody (choć już w pełni akceptowalny), przy przede wszystkim znacznie niższej jakości obrazu (lcd + ogromny screen door, aczkolwiek ogólna ostrość jest wieksza).
Gier jest troche, Najlepszą jest oczywiście RE7, ale niesamowitą frajdę dają także chociażby until down, naprawdę świetne blood and truth (końcowe etapy to czysta poezja akcji) , bardzo fajne pod kątem dostępnego jedynie na PSVR kontrolera w postaci karabinu Farpoint (kontrolera tego można użyć też w innych grach), czy oczywiście świetny beat saber.
Bardzo dużą zaletą PsVR jest brak jakichkolwiek problemów które na PC występują nagminnie (szczególnie w przypadku Samsunga i WMR które to jako platforma to jeden wielki nie kończący się problem, nic tu nie działa jak należy - z oculusem jest o wiele lepiej ale wciąż lubi się coś czasem wysypać).
Zawsze też zwracam uwagę że platforma ta jest świetna do oglądania filmów VR jeżeli kogos interesują - efekt w każdym razie jest zabójczy a bilioteka nieprzebrana. Osobiście uważam że VR na chwilę obecną jest przede wszystkim ciekawszy właśnie pod kątem filmów niż gier. a PSVR jest najtańszym i i przede wszystkim najwygodniejszym medium do wejścia w ten świat.
Zwrócić uwagę też warto że PSVR ma być kompatybilne z ps5, więc jakość grafiki niedługo skoczy znacząco, przy zachowaniu wygody i jakości obrazu psvr. Nowszy model w najbliższym czasie nie jest planowany bo i nie jest potrzebny.
Choć zaznaczyć należy że największy hit od czasów RE7 czyli Alyx - póki co jest tu nie dostępny.
Eee troszke poplynoles kolego. Mialem okazje testowac PSVR i kolo mojego oculusa jakoscia obrazu to nie stalo. Juz nie mowiac o tragicznym trackingu na PSVR. Oculus ma lepsze katy, lepsze soczewki,wyzsza rozdzielczosc (ktora mozna jeszcze podbic softwarowo), lepszy fov, passtrought (naciskasz klawisz na kontrolerze i masz podglad z kamery na pokoj), 5 kamer do sledzenia ruchu. No, ale najwazniejsza jest baza gier na Oculus. Na PSVR masz DUZO mniej tytulow do wyboru. Zaleta jest cena prawie 2xmniej .
Nowszy model w najbliższym czasie nie jest planowany bo i nie jest potrzebny.
To też kłamstwo, bo od 2 lat widnieje zapowiedź PSVR2, w którym headset będzie bezprzewodowy, a rozdzielczością bedzie 2560x1440 na każde oko.
Gdybyś testował, wiedział byś że oculus ma nieporównywalnie większy screen door od psvr. Różnica jest ogromna na korzyść PSvr. No i sam fakt porównywania LCD do OLED to w zasadzie absurd - LCD z definicji nie posiada czerni, kontrastu, obraz to jedno wielkie mleczko które oglądasz przez dziurawą siatkę. Podczas gdy psvr ma z definicji o wiele lepszą czerń, kontrast i nieporównywalnie mniejszą siatkę.
Rzecz druga to znacznie większa wygoda psvr - co również z definicji wynika z nieporównywalnie lepiej przemyślanej konstrukcji.
Jedyny plus oculusa to tak jak napisałem - ostrość ogólna która jest znacznie lepsza niż psvr. Tyle że w tej ogólnej ostrości, jeszcze lepiej widzisz screen door. Także z tematem rozdzielczości to akurat pudło bo screen door ją zabija.
Ogólnie pod względem jakości obrazu oculus nie ma żadnego startu przede wszystkim do Samsunga - tutaj w porównaniu wygląda jak chińską podróbka z marketu za 100zł. Na Samsungu screen door jest jeszczemniejszy od psvr (między oculusem jest przepaść), podczas gdy ekran OLED zapewnia kontrast i czern na poziomie który również rozkłada oculusa.
Szkoda tylko że te z kolei Google są skrajnie nie wygodne a WMR leży i kwiczy.
Podgląd z kamery jest zbędny gdy można tak łatwo i prosto zdjąć hełm jak w psvr.
Argument o gorszym trackingu psvr to również oczywiście bzdura. Owszem, nie obsługuje on room scalingu, tyle że room scaling to dla mnie osobiście bzdura, nie widzę żadnego sensu tej idei. Natomiast precyzja śledzenia w obrębie "gry kanapowej" jest całkowicie bez błędna i bezproblemowa. Tracking np perfekcyjnie i bezbłędnie sprawdza się w tak dynamicznych grach jak blood and truth czy beat saber pozwalając wkrecac doskonale wyniki na wyższych poziomach trudności. Co mówi samo za siebie.
Również oferta gier na psvr jest lepsza - nie liczy się ilość tylko jakość a najlepsze tytuły są właśnie tu.
A właśnie, zapomniałem wspomnieć o perfekcyjnym Astro bocie, obok re7 druga najlepsza gra vr jaka kiedykolwiek powstała.
Widzisz, zasadnicza różnica jest taka, że Ty "testowałeś". A ja wszystkie trzy zestawy posiadam osobiście, od dawna.
Jak napisałem, uważam room scaling za nikomu nie potrzebną kompletną bzdurę. Nigdy w żadnej grze ani razu nie zdarzyło mi się wyjść z pola kamery. Never.
Wygoda jak napisałem - o NIEBO lepsza niz w dowolnych innych Googlach i jest to zdanie nie tylko moje ale wynikające z podstaw konstrukcji, opinii ogólnej, oraz opinii każdej jednej osoby która była u mnie na testach. Nikt nigdy nie stwierdził inaczej. Bazując na zdaniu każdego testera osobiście u mnie w domu - będę skrajnie konsekwentny w tym stwierdzeniu.
Co do jakości obrazu - jak wyżej.
Kontrolerów w psvr nie ustawia się wogole - to się podłącza i się gra, koniec, wszystko śmiga jak ta lala w każdej grze, w przeciwieństwie do pc, gdzie musisz ciągle wyznaczać ramy pokoju - w Samsungu za dosłownie każdym razem, w oculusie rzadziej, ale również co jakiś czas. Więc porównania tu nie ma żadnego. Psvr dzisla zawsze i nigdy niczego nie trzeba tutsj ustawiać. Tylko po tym jednym stwierdzeniu widać że nie używałes tego systemu.
Z różdżkami nie ma żadnych problemów. To jest konsola, nie PC. Tu nie ma prawa być problemu.
Owszem, prawda jest ze dużym problemem jest brak analogów. Tyle że ja osobiście wolę pada od różdżek - mi gra się lepiej padem, a do ruchu można ustawić teleportacje i nie jedt to rzecz niezbędna. A pistolet akurat gałki ma - a tego z kolei oculus nie ma wogole.
Najgorzej jest w Samsungu, gdzie ruch zazwyczaj przypisuje się nie do analogów, ale do płytek dotykowych - a to dopiero jest horror... I nie, binding nie działa.
Problemy nie skończyły się do dnia w którym rzuciłem Samsunga w kąt pokoju, a nie było to wcale dawno.
A sprawdziłeś kiedy Sony ma to psvr2 wypuścić? I jak to ma się do premiery ps5? Nie? To sprawdź. Ale owszem, moja wypowiedź tutaj była nieprecyzyjna - miałem na myśli że nowy model nie jest planowany na premierę ps5 ani na czas najbliższy.
Jak napisałem, uważam room scaling za nikomu nie potrzebną kompletną bzdurę. Nigdy w żadnej grze ani razu nie zdarzyło mi się wyjść z pola kamery. Never.
A mi w co drugim tytule....leżąc w łózku. Pomijam fakt, ze konsole mialem z boku pokoju, a by grać na kanapie lnawet nie miałem fizycznie jak ustawić kamerki na wprost, bo kabel jest króciutki. A jak testowalem kamerke na wprost bez leżenia w łózku, to co 5 min wychodząc lekko na bok już miałem kolor czerwony.
Nikt nigdy nie stwierdził inaczej.
https://youtu.be/wIQNcOz6re4 <---- zwłaszcza ten pan od 8:50 przez dalsza część recki prawie do końca :) Dodam, ze jest to jeden z najbardziej rzetelnych recenzentów. Ale wie o tym, większość graczy z Polski, bo chyba nie ma gracza, który by nie wiedział, kto to taki :)
Co do jakości obrazu - jak wyżej
Jak wyzej w ww recce, gdzie headset porownywal do oculusa i vive'a z 2016 uznając tam za lepszy obraz owszem, chwaląc ten na psvr i mówiąc, że różnice sa kosmetyczne, ale nie porównując do rifta s, tylko rifta cv1 z roku 2016, czyli s go wyprzedza jak chce.
Z różdżkami nie ma żadnych problemów. To jest konsola, nie PC. Tu nie ma prawa być problemu.
Nie k...a, wymyslilem sobie dwa czerwone kolory na różdżkach. Ty tak na serio?
Najgorzej jest w Samsungu, gdzie ruch zazwyczaj przypisuje się nie do analogów, ale do płytek dotykowych - a to dopiero jest horror... I nie, binding nie działa.
Kolejne kłamstwo. Plytki sa wykorzystywane tylko w dwoch grach na krzyż z viveporta i grach, ktore nie byly pisane od początku z myślą o VR, tylko zmodowanych, np Doom 3 BFG. A binding działa, tylko trzeba mieć odrobine wiedzy nt VR, której najwyraźniej Tobie brakuje. Jednak 80% gier (w tym Alyx) do poruszania się wykorzystuje właśnie analogi.
Problemy nie skończyły się do dnia w którym rzuciłem Samsunga w kąt pokoju, a nie było to wcale dawno.
Ale nie 22 marca w górę. Teraz to zupełnie inna platforma i w pełni stabilna.
A sprawdziłeś kiedy Sony ma to psvr2 wypuścić? I jak to ma się do premiery ps5? Nie? To sprawdź. Ale owszem, moja wypowiedź tutaj była nieprecyzyjna - miałem na myśli że nowy model nie jest planowany na premierę ps5 ani na czas najbliższy.
Bez znaczenia. Grunt, że ma wyjść, więc precyzuj następnym razem to, co mówisz.
O właśnie, granie z łóżka - I to jest właśnie wspaniałe w psvr! M. In dlatego w psvr gra się o niebo lepiej, bo tu gry są nastawione na granie z kanapy a nawet bez problemu z łóżka! Podczas gdy przy room scalingu, nie ma mowy o takim poziomie wygody, komfortu i relaksu. Jak napisałem - room scaling i ideę robienia z siebie pajaca w salonie uważam za kompletną bzdurę. Całe RE7 przeszedłem leżąc w łóżku I niezwykle sobie chwalę tą wygodę I komfort. Kompletnie nie wyobrażam sobie że miałbym kilkadziesiat godzin (kilka przejść gry) stać. absurdalna idea.
Stwierdzenie że można wyjśc z pola widzenia kamery na kanapie czy w łóżku uznam tylko i wyłącznie za bezczelne, świadome kłamstwo. To jest jakaś piramidalna bzdura I tyle. Tym bardziej jezeli twierdzisz że jest tak w co 2 grze. Zwyczajnie, ordynarnie, zmyślasz. Nigdy cos takiego mi się nie zdarzyło. Pole widzenia kamery można bardzo łatwo sprawdzić odpalając obraz z niej i przecież jak byk czarno na białym widać jak szeorko obszar ona obejmuje. A kabla bynajmniej nie brakuje.
Co do wygody - widzę nie znamy podstaw technicznej budowy googli wogóle. widać opierasz się tylko na tym co czytałeś I sobie wymyśliłeś - ale nie masz porównania praktycznego.
Problem z samsungiem jest taki, że one bardzo mocno przylegaja do twarzy, a gumki są bardzo źle wyprofilowane. Gdy ktoś gra w samsungu twarz się poci, ucisk na twarz jest ogromny, a po zdjeciu googli na czole zostaje dosłownie czerwona dziura. Nawet najwięksi zwolennicy VR po wielu sesjach z Samsungiem, mieli tych googli serdecznie dość - pomimo niezrównanej jakości obrazu.
W Oculusie problem jest mniejszy, oculus częściowo wzorowany jest na psvr, i pozwala odsunąć hełm do przodu, ale nie w takim stopniu jak psvr - ucisk choć mniejszy dalej pozostaje (tak jak ślady na twarzy po zdjeciu googli) i choć można grać parokrotnie dłużej niż w samusngu - nie ma tu nawet mowy o porównaniu do psvr, gdzie można grac dowolnie długo bez przerwy - i nie ma żadnego zmeczenia a na twarzy nie ma żadnych śladów.
Technicznie nie może ich być, bo psvr wogóle nie przylegają do twarzy. Dzięki czemu nie ma problemu z cyrkulacją powietrza, nie ma problemu z naciskiem, nie ma żadnego ucisku, nie ma śladów, a wygoda jest wzorcowa. Wszystko dzięki technicznej budowie która wogóle nie opiera hełmu o twarz jak w innych googlach, i pozwala grać z googlami całkowicie odsuniętymi od twarzy. To jest geniusz Sony, którego nikt nie potrafił skopiować - choć oculus jest blisko. Blisko, ale nie w pełni.
dodatkowo, pojawia się jeszcze problem okularników i nawet nie tyle zmieszczenia okularów (całkowicie niemożliwe w samsungu), ale tego że nawet jak okulary się zmieszczą, to potrafią porysować i zniszczyć soczewki - jeżeli nie można ich odsunąć.
Po dziesiątach, setkach godzin grania, tego typu różnice - których ludzie w pobieżnych testach nie są nawet świadomi, zaczynają się multiplikować i ostatcznie różnica po setkach godzin gry staje się rzeczą absolutnie podstawową.
Ja w tych googlach spedziłem setki godzin, podobnie moja rodzina I znajomi. A w różnych innych to nieskończone ilości godzin, zważywszy że moja partnerka swego czasu pracowała w jednym z najlepszych w Polsce salonów VR, dzieki czemu mieliśmy nieograniczony dostep do wszystkich modeli i technologii
Raz jeszcze powtórzę co do jakości obrazu - żadne google wogóle nie mogą nawet porównywać się z Samsungiem, z Pimaxem 5k (który jest lepszy od 8k) włącznie.
Raz jeszcze powtórzę - w Oculusie jest LCD o bardzo wysokim screen door. W Sony jest OLED o znacznie mniejszym screen door. Każdy kto ma podstaowe pojęcie o technice i dzialaniu tego typu urządzeń, wie na co te fakty się przekładaja.
Skoro nie wiesz, kolejno sprawdź nie wiem, na wikipedii, jak działa LCD, jak działa OLED, na czym polega różnica, I czym jest screen door I dlaczego jest to jeden z najważniejszych parametrów googli. O wiele ważniejszych niż fizyczna liczba pikseli / rozdzielczość.
Wnioskując po Twoich kłamstwach na temat problemów z kamerą (których nie doświadzyłem nigdy przez lata uzywania), nie wierzę z bzdury z różdzkami. Niczego takiego nie widziałem przez lata i całą masę gier na oczy. To jest konsola, człowieku, nie pecet. Tutaj jestem całkowicie przekonany że kłamiesz.
Od razu też widać że nigdy w życiu nie miałeś kontaktu z WMR. Tam wiekszośc gier mapuje sie do płytek. Winny jest WMR jako platforma do której gry zwyczajnie są bardzo słabo dostosowane. Wyjściem jest bindowania klawiszy ale to rozwiązanie działa zwyczajnie źle lub wogóle.
Stwierdzenie że można wyjśc z pola widzenia kamery na kanapie czy w łóżku uznam tylko i wyłącznie za bezczelne, świadome kłamstwo. To jest jakaś piramidalna bzdura I tyle. Tym bardziej jezeli twierdzisz że jest tak w co 2 grze. Zwyczajnie, ordynarnie, zmyślasz. Nigdy cos takiego mi się nie zdarzyło. Pole widzenia kamery można bardzo łatwo sprawdzić odpalając obraz z niej i przecież jak byk czarno na białym widać jak szeorko obszar ona obejmuje. A kabla bynajmniej nie brakuje.
Człowieku, PSVR mialem zanim ty uslyszales o istnieniu VR i testowalem więcej headsetów, niz ty zdań napisales w temacie. Kamera w PSVR musi byc centralnie przed graczem. Ja mam łóżko maksymalnie na skos od stołu i by w ogóle kamera mnie obejmowała, jak gram w łóżku, misze robić magiczne kombinacje alpejskie. Do tego ten stojaczek plastikowy jest tak niestabilny, że w momencie, jak np kot mi wskoczy na stół, to kamerka się przewraca. Kiedy jest ustawiona ma bok, ekran robi sie czerwony.
Co do wygody - widzę nie znamy podstaw technicznej budowy googli wogóle. widać opierasz się tylko na tym co czytałeś I sobie wymyśliłeś - ale nie masz porównania praktycznego.
Ja w przeciwieństwie do wielu osób nie oceniam niczego z gory, póki czegos nie poznam. PSVR testowalem jako jedna z pierwszych ludzi w tym kraju i wiem, do czego jest zdolny.
Problem z samsungiem jest taki, że one bardzo mocno przylegaja do twarzy, a gumki są bardzo źle wyprofilowane. Gdy ktoś gra w samsungu twarz się poci, ucisk na twarz jest ogromny, a po zdjeciu googli na czole zostaje dosłownie czerwona dziura. Nawet najwięksi zwolennicy VR po wielu sesjach z Samsungiem, mieli tych googli serdecznie dość - pomimo niezrównanej jakości obrazu.
Niesyety za krótko go testowalem i nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć, ale za czytając co piszesz mam wątpliwości, co do rzetelności twojej wypowiedzi. Za to na co dzień gram na Reverbie, ktory działa na WMR'ach i o boziu, ile u ciebie kłamstw, to mało, ale o tym niżej.
W Oculusie problem jest mniejszy, oculus częściowo wzorowany jest na psvr, i pozwala odsunąć hełm do przodu, ale nie w takim stopniu jak psvr - ucisk choć mniejszy dalej pozostaje (tak jak ślady na twarzy po zdjeciu googli) i choć można grać parokrotnie dłużej niż w samusngu - nie ma tu nawet mowy o porównaniu do psvr, gdzie można grac dowolnie długo bez przerwy - i nie ma żadnego zmeczenia a na twarzy nie ma żadnych śladów.
https://youtu.be/ZsqVmRAg9l4 <--- wiesz, temu panu wierzę "troszku" bardziej. Zwłaszcza, ze on VR'em zajmuje się prawie tyle czasu, co ja i to jego zawód
Wnioskując po Twoich kłamstwach na temat problemów z kamerą (których nie doświadzyłem nigdy przez lata uzywania), nie wierzę z bzdury z różdzkami. Niczego takiego nie widziałem przez lata i całą masę gier na oczy. To jest konsola, człowieku, nie pecet. Tutaj jestem całkowicie przekonany że kłamiesz.
Recenzenci i youtuberzy tez kłamią? :D Człowieku, przy kazdym włączeniu power w konsoli obie różdżki świecily mi albo na czerwono, albo żółto, a kolory je rozdzielają. U mnie obie różdżki mialy te same funkcje i dzialaly jako...lewa ręka. Byly bezużyteczne, ale w twoim wyimaginowanym świecie nie ma najwyraźniej miejsca na brutalną prawdę. Pomijam fakt, ze lacznie tylko 4 gry z tego korzystają, podczas gdy gier na PSVR jest ok....500? Super. Na szczęście mnie nie interesuje twój wyimaginowany świat, wiec to, czy wierzysz mi i 50% testerom to potwierdzajacym lata mi koło tyłka. Podobnie, jak z kamerą :)
Od razu też widać że nigdy w życiu nie miałeś kontaktu z WMR. Tam wiekszośc gier mapuje sie do płytek. Winny jest WMR jako platforma do której gry zwyczajnie są bardzo słabo dostosowane. Wyjściem jest bindowania klawiszy ale to rozwiązanie działa zwyczajnie źle lub wogóle.
No,pomijając fakt, ze na YT każdy z tego forum widzial moje filmiki z Alyx i Reverbów (w tym jeden skupiajacy sie na grze w nocy na kontrolerach WMR), a Reverb jest obecnie moim jedynym posiadanym na własność headsetem, to masz rację - wbogole nie wiem nic o WMR'ach :D To samo ze sterowaniem plytkami. W ile grales gier? Wiesz, ja w przeciwieństwie do ciebie przed Reverbami mialem jeszcze vive Cosmos i przed sprzedażą przepisalem sobie wszystkie gry z Viveportu do Reverba. Na Viveporcie mam dostęp do ok 1000 gier. W znacznej ich ilości chodzi sie analogiem, a w tych dedykowanych VR od zera to juz w ogóle. A z bindowaniem jw - wystarczy odrobina wiedzy nt VR, ale widać, ze jest ona dla ciebie za trudna.
Nie twierdzę, ze PSVR jest zly, bo 500zl to super cena, ale właśnie - 500zł. Nie przypisuj headsetowi z tej kwoty umiejętności z najdroższych headsetów, bo zwyczajnie wprowadzasz innych w błąd. Dziecko ;)
Damnn, po tylu plusach czuje się zachęcony do kupna PSVR. Zwłaszcza, że taka cena powinna być za wszystkie VRy :D
Hydro tak pulsowala żyłka jak pisał komentarz, że skrócil sobie życie o 3 lata xD
O pół roku, bo zaraz po napisaniu tego o kolejne 2.5 wydłużyl mi pyszniutki zimniutki Leszek :)
VR na Sony to przede wszystkim gry ekskluzywne dla VR Sony i dla nich WARTO, ale headset VR Sony to najsłabszy HS na rynku (technologicznie) w ogóle do obecnych PCtowych to nie ma żadnego startu, wynika to głównie z tego że konsola nie byłaby w stanie obsłużyć wyższych rozdzielczości czy większych FOV i dlatego nie robiono VR które i tak by nie działało właściwie z PS4. Nowe VR dla Sony pewnie wyjdzie wraz z PS5 m.in. też dlatego że VR od Sony sprzedaje się najlepiej ze wszystkich VR na rynku. Zagranie w RE7 VR to coś nie do opisania i niestety tylko na PS4 VR.