Doom Eternal wygrał z Half-Life: Alyx, są informacje o sprzedaży
Doom Eternal wygrał z Half-Life: Alyx
A dlaczego miało być inaczej? Że Alyx będzie lepszy od Doom Eternal? Alex jest tylko dla posiadaczy VR, natomiast Doom jest dla wszystkich.
Radzi sobie lepiej niż na konsolach? Jak to możliwe?!
Przecież pececiarze tylko piracą gry! Bardzo dobrze poinformowana grupa komentujących (konsolowych_fanbojów) na GOLu tak mi powiedziała...
"Doom Eternal wygrał z Half-Life: Alyx, są informacje o sprzedaży"
No szok Panie, naprawdę. Gra dostępna dla wszystkich (Doom) kontra gra dostępna dla wąskiej grupy (Alyx).
No muszę przyznać że po wcześniejszym zawodzie, to po jakimś czasie mogę uznać że gra się rozkręciła i gra mi się naprawdę dobrze. Choć wciąż uważam że Doom z 2016 roku jest lepszy, bardziej mroczny, a nie taki kolorowo-tombraiderowy. Ale na kwarantanne jak znalazł :)
Za to Battlemode dla mnie ssie po całości. Już wolałbym aby dodali też zwykły DM.
Radzi sobie lepiej niż na konsolach? Jak to możliwe?!
Przecież pececiarze tylko piracą gry! Bardzo dobrze poinformowana grupa komentujących (konsolowych_fanbojów) na GOLu tak mi powiedziała...
Przecież Doom to seria , kojarzona głownie z PC. Było by dziwne gdyby na macierzystej platformie żle by się sprzedawał. A według portalu VGA Charts , który śledzi sprzedaż fizyczną nowy Doom radzi sobie bardzo dobrze. Świetna sprzedaż nowego Doom mnie cieszy bo lubię singiel-playr FFP.. Fajnie, że jest miejsce dla tego typu gier na rynku.
W idealnym świecie liczba sprzedanych kopii byłaby taka sama na każdej platformie.
Gra na PC bardzo szybko dostała już jakieś przeceny, stąd między innymi takie wyniki.
Grę można już kupić za 150 zł
https://lowcygier.pl/promocje-cyfrowe/doom-eternal-za-15029-zl-w-cdkeys/
https://lowcygier.pl/keyshopy/doom-eternal-za-15399-zl-w-eneba/
Tak, ale mowa tu o kopiach sprzedanych bezpośrednio na Steam(wersji Steam nie da się kupić nigdzie indziej prócz platformy Valve).
A to w takim razie jest porównanie wersji cyfrowej Steam do wersji cyfrowej w psn i xboxa? Bo na konsolach to raczej rządzą fizycznie kopie. No i czemu nie zliczają kopii z bethesdy?
To nie ma znaczenia, że seria jest kojarzona z PC. GTA V niby też miało być piracone na potęgę po premierze na PC, a okazało się inaczej. Po prostu argument, że każdy, albo nawet i większość graczy PC piraci jest głupotą. Szczególnie w dobie częstych i gęstych przecen, które pokazują że ludzie do dziś potrafią kupować wspomniane GTA V, bo nie chcieli na przykład tego robić na premierę. A można to spokojnie porównać do kosztu używek na konsolach.
Za dużo skakania jak małpa po poręczach, rurach i jakichś ścianach.
No, fakt. W grze Doom 1-3 sprzed laty coś takiego nie było.
Klasyczne odsłony DOOMa też miały elementy platformowe zrealizowane duzo gorzej niż w Eternalu. Sczytem frustracji była dla mnie MAP 24: The Chasm z DII:HoE.
Ahh, wspomnienia...
spoiler start
Parocentymetrowe kładki, jeden nieuważny strafe i wpadasz do dołu z kwasem :)
spoiler stop
tylko jesli to bylo jakies 10 lat temu. a tak duzo czasu juz uplynelo, ze watpie, zeby valve jeszcze miala w wiekszosci tworcow half-life 1 i 2. jasne nowe studio moze byc lepsze lub gorsze, tylko ze jesli chodzi o istniejace marki to nowe studio radzi sobie z nimi o wiele gorzej niz oryginalne. to samo sie stalo z blizzardem, teraz nie ma dla nich sensu wydac w4 bo nie maja juz tego studia co kiedys. nawet nie umieja dobrze zrobic remastera w3. jasne vr-owa wersja byla dobra, tylko dlatego ze to vr-owa wersja. ci ktorzy maja vr na pewno bardzo chetnie kupia ta gre. jedna z nielicznych gier bardzo dobrych na vr. tylko szkoda, ze moze nie umywac zwyklym wersjom. gdyby zostalo wydane na pc i konsole to rzeczywistosc mocno by rozczarowala. prawde powiedziawszy vr-owa wersja to troche nowa marka o half-lifie, wiec wyszla dobra gra od nowego studia.
HL3 sprzedałby się bez względu na to czy byłby dobra grą, czy też nie. Tylko że w tym drugim przypadku zniszczyliby swoja markę, a sprzedaż w długoterminowym okresie byłaby niższa.
Doom Eternal wygrał z Half-Life: Alyx
A dlaczego miało być inaczej? Że Alyx będzie lepszy od Doom Eternal? Alex jest tylko dla posiadaczy VR, natomiast Doom jest dla wszystkich.
No także tym bardziej wielki sukces Alyx, gdzie gra z wymaganym VR, który ma 1% graczy według niektórych, osiąga sprzedaż na poziomie 50% dooma.
A to, że doom jest dla wszystkich akurat mały znaczy, bo porównywane są statystyki z pc.
bo mało kto kupi gogle by zagrać w jedną gre
A widziałeś jak bardzo podskoczyła sprzedaż gogli po prezentacji Alyx? Questy jeszcze przed tą całą kwarantanną rozchodziły się w 2 dni od rzucenia nowej partii.
Do tego jak masz HMD, to masz dostęp do całej masy innych gier VRowych.
Gra które wyszła na 3 platformy a na piecu na co najmniej 2 sprzedała się lepiej niż gra na vr którego nikt nie posiada. Co
spoiler start
XDDD
spoiler stop
Wynik pecetowej wersji jest pewnie jeszcze wyższy bo fizyczne kopie i cyfrowe klucze np. HumbleBundle czy GMG aktywują się na launcherze Bethesdy.
No ale wiadomo, wszyscy pecetowcy kupili konto na alledrogo za 2zł. /s
"Doom Eternal wygrał z Half-Life: Alyx, są informacje o sprzedaży"
No szok Panie, naprawdę. Gra dostępna dla wszystkich (Doom) kontra gra dostępna dla wąskiej grupy (Alyx).
No podwojny szok Panie "tytuł pobił też Alyx" mezczyzna (Slayer) kontra kobieta
Ta wąska grupa kupiła gdzieś 500 tys kopii Alyx i jestem pewien, że będzie rosło, jak na grę tylko na pc i tylko z vr, połowa wyniku eternala wedle steam spy to mega wynik.
jak by HL był bez VR to nie wiem czy "dum" by tak podskakiwał ;P
A mnie tak chłopaki tutaj krytykowały jak napisałem coś negatywnego o vr czy alex:) Jaki to niby hit, jak to się cudownie sprzedaje ha ha
Ponoć na steamie gra już wypadła z top10
Posiadacze vr pewnie już kupili, a reszta .. cóż pewnie nie ma zamiaru kupować gogli
Alyx wypadł z top100 na steam. W peaku grało 43k a w Tomb Raidera 2013, którego dali za darmo prawie 90k. Taka sytuacja
Powrót w wielkim stylu widzę.
spoiler start
You can find me on ppe, the same nick
spoiler stop
Porównywać sprzedaż gry VR ze zwykłą to trzeba mieć łeb. Coraz głupsze te clickbaity.
ale gdyby porównanie było na korzyść Alyx to byś pewnie pierwszy dawał "lajka"
To nie ja, bo na tle tych prawie 50% posiadaczy Steam, nie ma się czym chwalić ;)
Procent dnia, jeszcze przedwczoraj to było 99,99, teraz nowa ulubiona liczba Hydro to 50. Myślę ze sam Schreier pozazdrościłby takiego źródła danych, jakie posiada Hydro.
VW Passat w 2019 sprzedał się lepiej niż Porsche 911 :) ale co w związku z tym ? rozumiem że chodzi o to że jeden i drugi to samochód, więc rozumiem już tego newska doom sprzedał się lepiej od half-life alyx
A najlepsze że obie gry spiracone od samego początku. Więc jak widać nie zabezpieczenie gra rolę a jakość i każdy to powinien sobie zapamiętać z deweloperów...
Doom ma denuvo. Ludzie kupuja, bo spiracona jest wersja 1.0 bez patcha z dnia premiery poprawiajacego większość błędów gry. Gdyby nie denuvo, sprzedaz Alyx byłaby wyższa.
Tak, jakby DOOM nie miał Denovo, to nikt by go nie kupił. Tak jak nikt nie kupił Wiedźmina, albo z ostatnich gier chociażby Bannerlorda.
Twoja odpowiedź jest jakby odwrotnością tego, co miałem na myśli :)
W takim razie postaraj się na przyszłość lepiej artykułować swoje myśli. To ty, jako nadawca masz obowiązek odpowiedniego uartykułowania przekazu.
Czytam twoja wypowiedź już 5 raz i nie widzę innej możliwości jej interpretacji.
Szkoda tylko, ze już ocenami i ilością tematów na forach wzgledem Alyx nie może się tak pochwalić, hehe.
"Doom sprzedał się lepiej niż HL Alyx"
"I co z tego, gra ma więcej tematów na forach!!!!!!1111one"
Ważniejszą część pominąłeś ;)
Myślę że twoje fanboyostwo dla VR całkiem wypaliło ci styki w mózgu. Nawet jakby gra miała 120% na MC, to dla wydawcy bardziej będzie się liczył wynik sprzedaży, nie uważasz?
Już abstrahując od tego jak z powodu zbóldupienia umniejszasz komuś zasługi, byle twój konik który przywlókł się za konkurentem wyglądał atrakcyjniej. Żałosne.
Żałosne, to twoje gadanie i brak jakiegokolwiek dystansu do czyichś wypowiedzi nt growe, czyli mało istorne dla życia. Chyba najwyraźniej tobie koronawirus "wypalił styki w mózgu". A skoro juz tak ci to przeszkadza, to najwidoczniej sam robisz to samo dla Dooma, ale to zapewne dlatego, ze trudno jest ci się pogodzić zarówno z tym, co napisałem, jak i z faktem, ze owszem sprzedaż jest wieksza, ale dosłownie o styk, a że posiadaczy Alyx to niecały 1% graczy, a Dooma zapewne (mowię zapewne, bo nie czytałem statystyk) z 50% Steama, więc slabo, słabo u ciebie i u nich z tym chwaleniem się sprzedażą ;) A nawet jeśli byloby to 10% (a na bank jest więcej) to i to byłoby marnym pocieszeniem się ;)
Wywalone mam na sprzedaż Dooma, jak i w sumie każdej gry z tego roku. Po prostu drażni mnie twoje zbóldupienie że ktoś nie śmie chwalić tego twojego bożka jakim jest gra w VR, a wręcz umniejszasz czyjś sukces. Więc komu tu brak dystansu?
W ogóle to mógłbym tutaj się uprzeć i napisać, że skoro przysłowiowy "1%" posiada VR, to i zsumowane oceny są lepsze, bo jest ich mniej, tak samo jak mniej jest odbiorców tej technologii. Zaś do DOOMa więcej osób ma dostęp, więc więcej osób może go ocenić, przez co większej ilości osób może się nie spodobać. Taka sytuacja.
Ale jak już wcześniej pisałem, nie da się porównać tradycyjnej gry do gry VR, bo to zupełnie inne medium i jednego na drugie nie da się przetłumaczyć 1:1, by nie zatracić esencji rozgrywki. Ale widzę jak kulą w płot.
Nie Gnoll. Ja mówię tylko jak jest, a że ty wiesz, ze byloby mi to na rękę, to resztę (czyli większość) łatwiej ci samemu sobie dopowiedzieć, pomimo, ze to bzdury ;)
Ja mówię tylko jak jest,
Max Kolonko tego forum xD
"posiadaczy Alyx to niecały 1% graczy, a Dooma zapewne (mowię zapewne, bo nie czytałem statystyk) z 50% Steama, więc slabo, słabo u ciebie i u nich z tym chwaleniem się sprzedażą ;) A nawet jeśli byloby to 10% (a na bank jest więcej) to i to byłoby marnym pocieszeniem się ;)"
ludzi na świecie jest ponad 7.5 miliarda i raczej nie słyszy się o przypadkach, żeby na jakiś filmowy przebój chodziła chociażby połowa ludzkości, bo wtedy wpływy liczone byłyby w dziesiątkach milardów dolarów :)
z grami jest podobnie, to że gra wychodzi na platformę gdzie graczy jest dajmy na to 50mln to wcale nie znaczy, że dany tytuł kupi choćby 5mln z nich.
Ja na przykład Dooma obchodzę szerokim łukiem, bo od wersji z 2016 (?) mocno się odbiłem, w ogóle nie mój klimat.
Hydro jest trochę jak student prawa - nie przeżyje, jak co 10 minut nie podjara się jakie to VR nie jest spoko. Nikt w temacie nie ciśnie na Alyxa, że chłam czy coś, jedynie komentarze że VR posiada 1% steamowców, a Hydro wylatuje z komentarzem z dupy o ilości tematów na forach i minimalnie (4 punkty) lepszej ocenie na MC.
50% posiadaczy kont na Steamie. Nie dodałem, bo uznałem to za oczywiste, ale jak widać, nie każdy jest odpowiednio domyślny, mimo, że moja odpowiedź aż sama automatycznie dopisuje wyżej słowo "steam" ;) ;)
Hydro, coś ci się procenty z liczbami nie zgadzają.
Alyx jest posiadany przez 1% Steama.
DOOM Eternal przez 50% Steama.
Czyli DOOM sprzedał się 50 razy lepiej na Steamie.
Skoro DOOM sprzedał się w liczbie 700 tys egzemplarzy na Steamie, to Alyx sprzedało się w ilości 14 tysięcy.
Ilość aktywnych użytkowników Steam wynosi 1,4 mln.
gnoll - jest tylko jedno ale spróbuj zamówić teraz w sklepie oculusa dowolne gogle VR (wyprzedane wszystko), dodatkowo jak zadzwonisz do sklepów nawet w PL które są partnerami przy sprzedaży dowiesz się że zamówień na oculus rift s w PL na maj jest ok. 250 + sztuk (wiem że to mało jak na tak duży kraj ale jednak to niszowy produkt), quest o dziwo jeszcze więcej, na allegro / ebay podobna sytuacja. Na indexa czekasz aczkolwiek już pojawiły się osoby które chcą odsprzedać indexa za +1500 PLN więcej i w sumie o ile dla sporej ilości osób zapłacenie za gogle +1500 to nie duża różnica to jednak pozostaje kwestia gwarancji valve którą realizujesz zgodnie z zamówieniem i zakupami więc jakby gaben kolejny raz zaatakował rynek używek ;)
Niemniej nie odbiegając od tematu jest duży obecnie problem aby kupić najpopularniejsze gogle i może jest to podyktowane premierą Alyx, może koronawirusem i kwarantanną ale taki jest fakt. Poza tym jak ktoś kiedyś spróbował VR to na 100% został kupiony i takich ludzi będzie z dnia na dzień więcej. Każdy też chce czegoś nowego unikalnego, Doom Eternal mimo że ŚWIETNY to przy Alyx to jak biedny "uchodźca" z Afryki w porwanych gaciach.
Valve ma w ... ile zarobi Alyx bo Valve zarabia na steam aż tyle, że wydawanie gier przez siebie możne uznać za zajęcie hobbystyczne, bardziej jeśli już to interesuje ich sprzedaż Indexa ale też nie dla zarobku. Gaben po prostu jako hobbysta chce aby ludzie dostali coś nowego unikalnego, VR właśnie czymś takim jest. Poza tym nie wiem czy wiesz Valve z HP i MS są w trakcje tworzenia nowych gogli VR które już nazwali next gen goglami VR. VR to przyszłość gier FPS (bezwzględna) to jak wygląda w tych grach fizyka czy 3d to nie da się tego opisać dla osoby która VR na oczy nie widziała. Postaram się VR przybliżyć za jakiś czas jak będę miał więcej wolnego czasu bo obecnie pracuje kiedy inni odpoczywaj, niestety ;(
link do next gen gogli.
https://store.steampowered.com/app/1271440/Next_Gen_HP_VR_Headset/
póki takie sprzęty kosztują tyle ile kosztują to mogą być nawet mesjaszem nowej generacji rozrywki a i tak będą niszowym sposobem grania i żadne marketingowe pierdy nie zmienią faktu, że te zabawki kosztują tyle co nowy komputer :)
Doom (nie ma szans, zebys zagral w Eternal na VR, szybkie strzelanki nie maja w ogole racji bytu na gogle z wiadomych wzgledow) i Alyx to zupełnie inne doswiadczenia, pierwszy stawia na nieziemsko szybko rozgrywkę, a drugi wrecz odwrotnie
Fabuły nie wiele jest w obu, na meta masz roznice 4 punktow no kosmos xDD
Fabuły jest niewiele w obu ? Przecież to jedna z większych zalet Alyx i największa, jeśli byśmy grali bez VR. Z kolei Doom na Golu został zminusowany za .... zbyt intensywną fabułę ;)
No umówmy się HL nigdy jakiejs wielkiej historii nie mial, a Eternal? Przeszedłem go w niedziele, grało mi się bardzo dobrze, ale fabuły to tam tez nie ma
Nie wiem skad recenzent wział tą intestywna fabule, ale na pewno nie z Dooma
Malaga - wiadomo że będą kosztować coraz mniej, dodatkowo czym więcej będzie pojawiać się nowych tym szybciej starsze modele będą dostępne dużo taniej w drugim obiegu, co nie zmienia faktu że dzisiaj jeden z najlepszych sprzętów czyli flagowy oculus rift s kosztuje tyle co konsola albo 1/3 ceny TV. Więc jęczenie ciągle o cenie jest beznadziejne w sumie.
Trzynaście - takie gry zostaną do VR dostosowane w VR i tak wszystko dzieje się b. szybko bo naturalnie i to wynika z odbioru treści i naszego organizmu, to że ktoś ogląda grę VR na ekranie i mówi że wolno wynika po prostu z tego że w to nie gra obecnie w VR. Co do fabuły w Alyx to już poleciałeś po całości, bo na palcach jednej ręki można wymienić fps z tak dobrze wykorzystaną treścią. Co do oceny i różnicy na meta, to nie wiem co cię dziwi ? Równie dobrze może cię dziwić oceną 9.5/10 na GOLu a jednocześnie od recenzenta możesz usłyszeć że nie ma do czego Alyx porównać i doświadczenia z tego typu grami. Same momentu horroru w Alyx doopomują Ci więcej adrenaliny i dadzą ci więcej emocji niż wszystkie gry w które zagrałeś od 20 lat.
Jak zawsze na koniec polecam spróbować jeśli nie kupić to wypożyczyć ale na pewno spróbować, po jednej przygodzie z VR wasz stosunek do tej technologii zmieni się o 180 stopni.
Hydro2 - parametry tych gogli są nieznane ale wiadomo jest że wszystkie trzy firmy MS, Valve i HP wyłożyły na ten projekt gigantyczne zasoby aby uzyskać jak to nazwali next gen VR. Doszli do wniosku że każdy z nich ma odpowiednie patenty i technologię które można użyć wspólnie. Valve dodatkowo podkreśliło że VR to jest przyszłość. W ogóle jak ktoś myślał że Alyx to jednostrzałowy wyskok VR to moim zdaniem grubo się pomylił. Wejście MS z zasobami świadczy że raczej dostaniemy sprzęt który użyjemy i przy PC i także przy XBOXie. Sony przy tym co też dostarcza dla VR przy nowej konsoli też wprowadzi na 100% nowe gogle.
Dzięki. Będę na pewno śledził wszystko, co z nimi związane.
Błagam, wytłumacz mi jak przeniesiesz DOOMa do VR w skali 1:1, bo jestem cholernie ciekaw.
Zobacz sobie Doom 3 BFG w VR i Doom VFR. Eternal w VR zapewne będzie ich połączeniem :)
Oglądam VFR i to kompletnie odmienna gra od wydania "Steamowego i konsolowego". Dynamika została praktycznie całkowicie zatracona. Plus jest to odrębny twór, kompletnie odmienne poziomy.
DOOM 3 akurat może pasować do VR, bo gra jest o wiele wolniejsza nawet w porównaniu do klasycznych odsłon z lat 90. Nie wspominając nawet o 2016 czy Eternalu.
To teraz wyobraź sobie sterowanie z 3 BFG, a sam styl VR z VFR.
Czyli spowolniony odpowiednio DOOM, by można było zareagować na to co się dzieje, bo w VFR podczas teleportacji czas zwalnia właśnie po to, byśmy mogli się zorientować w całej sytuacji. Nadal ogranicza nas hełm, przestrzeń i czas reakcji w tej przestrzeni VR. I nadal nie jest to ta sama gra. Bo po prostu nie da się jej 1:1 przenieść do VR.
A.l.e.x.
jeśli nie chcesz żeby ludzie co rusz wyciągali argumenty, że masz mentalność bogacza to w rozmowie z nami szaraczkami nie zachowuj się jak oderwany od rzeczywistości... 2200zł to średnia cena rynkowa nowych Oculusów (post Hydro, że używkę można wyrwać za zrobienie laski bezdomnemu albo inne podobne pierdy zignoruję).
Tak więc 2200zł za gadżet to nadal ponad 2 patyki na sprzęt, który odkurzasz w porywach raz na tydzień-dwa żeby pograć w sumie z kilka godzin. TV to TV - może siedzieć przy nim cała rodzina i w wielu domach "gra" kilka (czasem kilkanaście) godzin na dobę.
Pomijam już fakt, że robi za "monitor" pod konsole, więc tak czy inaczej musisz się w takowy zaopatrzyć... i nie, nie musisz kupować TV za ponad 6 koła, tak jak nie musisz kupować auta za pół miliona itd.
Alyx tylko na VR to moim zdaniem błąd. Powinni puścić też wersję normalną.
Jest mod. Wygląda jak wersja z roku 2004
"Błąd" dzięki któremu Valve sprzedało kilkadziesiąt tysięcy zestawów VR za 4700zł.
Ja naprawde podziwiam was chlopaki : Alex/Hydro, ze wam sie nadal chce dyskutowac tutaj o VR. Wiekszosc tych ludzi nawet nie kupi legalnego HL:Alyx. Ba moge sobie reke uciac, ze dlatego taki byl na poczatku placz , ze tylko VR. Bo chyba nikt nie uwierzy, ze ktos tutaj wyda 200 zl, zeby ja okaleczyc tzn. zmodowac i w ten sposob przejsc dla fabuly ;-). Wiec wasze dyskutowanie z tymi ludzmi nie ma zadnego sensu. Nie wydaja pieniedzy na oryginalne oprogramowanie to co dopiero na taki szczyt rozpasania jak gogle VR za 2,300.
No i widzisz, tutaj leży spora część problemu. Nikt nie mówi o tym, że Alyx jest złą grą (ktoś tam się znajdzie, no ale to raczej wyjątki). Ludziom po prostu przeszkadza to, że jest dostępne tylko na bardzo drogie okulary. Czy to coś złego ze ludzie chcieliby pograć w HL nie wydając 2000 złotych na sprzęt, umożliwiający im właściwe tyle co nic? Dla wielu to bardzo duży wydatek, przez który musieliby na przykład zrezygnować z nowej konsoli na długo po premierze.
Ale konsola kosztuje podobne pieniądze, co tanszy headset VR. Co więcej, do konsoli musisz kupic dobry tv, a to juz koszt najdroższych headsetów lub nawet więcej, a przypominam, ze w Alyx pograsz na WMR za 1000 zł.
Do VR musisz mieć też konsolę lub PC. Jak już zainwestujesz w jedno, bądź drugie, to raczej zainwestujesz też w TV lub monitor. VR to tylko dodatkowy wydatek, a nie urządzenie wymienne z PC, czy konsolą. Wiec zamiast kupować, załóżmy konsolę plus TV za 3 koła. To kupisz konsolę, plus TV i VR za 5 koła.
Co więcej, do konsoli musisz kupic dobry tv, a to juz koszt najdroższych headsetów lub nawet więcej
Twierdzisz, że jak ktoś do konsoli kupi tv 32 cale za 500zł to będzie się gorzej bawił od tego co kupi 60 cali za 10k?
Sensowny VR do Alyx kosztuje 2k (o ile JUŻ ma się dobrego peceta), a ktoś za to kupi tv, konsolę i jeszcze mu zostanie na gry, czipsy i coś do picia...
VR póki co to droga zabawka niewarta zakupu przez przeciętnego człowieka.
Ale konsola kosztuje podobne pieniądze, co tanszy headset VR. Co więcej, do konsoli musisz kupic dobry tv, a to juz koszt najdroższych headsetów lub nawet więcej
Oczywiście że zestaw złożony z mocniejszej wersji konsoli i konkretnego telewizora też swoje kosztuje i oczywiście że zestaw VR nie jest poza zasięgiem każdego kogo stać na względnie współczesny zestaw do grania. Problem jest tylko i wyłącznie w funkcjonalności.
Drogi telewizor jest fajny do grania ale obejrzysz też na nim telewizję, uruchomisz Netflixa, HBO GO czy dowolną inną platformę streamingową, pooglądasz youtube. Konsola da ci dostęp do wielokrotnie większej biblioteki gier niż VR. Co więcej poza indykami masz tam dostęp do dużych, głośnych wysokobudżetowych tytułów, masz dostęp abonamentów growych, do grania w multi, do grania kanapowego z kumplami przy piwku. A VR? No sory ale myśli w stylu: "łooooooo, jestem w środku w grze, macham rękoma w cyfrowej rzeczywistości..." mijają po kilku minutach i ustępują miejsca takim: "ja pierniczę, kolejna gra polegająca na staniu w miejscu i machaniu łapami".
Problemem nie jest cena VR, problemem jest to że za tą cenę dostaje się po prostu gównianą zabawkę na pół godziny. A droższe gogle są po prostu gównianą zabawką na pół godziny... w wyższej rozdzielczości.