Half-Life Alyx bez VR i z broniami z Half-Life 2
Hydro widzę dupka piecze. To pewnie przez to, że jeszcze 2 tygodnie temu pisał o braku szans przerobienia tej gry na pada
Czekam na moda, bo trochę głupio przejść tą grę na YT :)
Szybko poszło, teraz wystarczy poczekać na bardziej dopracowane tego typu rzeczy.
Ta, a przeładowanie broni kombinacją dwóch analogów na padzie lub głupimi ruchami WSAD i myszką jednocześnie, by podladować broń. Miłej zabawy i meczarni hehe.
Zamiast kombinować z głupimi modami, by spolszczenie wydali. Napisy działają po zmianie Steam na eng.
Spolszczenie dla tych 5 osób w Polsce które w to grają i nie znają języka? Powodzenia
Grubo ponad 400 tysi (z czego w samej Polsce jest min 1000 graczy), a 5...hmm, niezła rozbieżność :P
no tak... to będą spolszczenie robili dla 1000 Polaków, z czego angielski bez problemu pewnie dziamie spokojnie połowa :)
równie dobrze możemy zostać przy liczbie 5 i pomysł będzie tak samo niedorzeczny :)
poproś jednego z tych 999 Polaków, niech spolszczy :)
Hydro ty poważnie myślisz, że nawet jeśli jest ten 1000 graczy z Polski to oni nie będą znali angielskiego na poziomie przynajmniej podstawowym? Bo VR to jest dosyć droga zabawka i wątpię, żeby ci co wyłożyli na to kasę nie wiedzieli, że przez najbliższe lata będą wychodzić na niego jedynie tytuły o małym budżecie (Alyx jest chyba jedynym wyjątkiem), więc oszczędzają gdzie tylko można.
Kolejna sprawa to to, że kupując takiego Alyxa na VR'a raczej wiesz, że jest to gra bardziej nastawiona na fabułę i jakiś podstawowy zakres słownictwa ichniego jest potrzebny, bo bez tej wiedzy są inne gry, gdzie możesz sobie postrzelać do przeciwników.
Tu przynajmniej 1000 graczy skorzysta (choć jest tego więcej, bo Polacy nie tylko są w Polsce), a na grze w 2D nikt nie skorzysta, bo sama gra bedzie frustracją, nie wspominając o fakcie, że nawet jakby przemianowali mechanikę (co zajęło by wieki), to gra byłaby pozbawiona 70% samego gameplauy. Nie zrozumieja ci, co nie grali w to w VR. Mam nadzieje, że jeśli nawet takie cos sie pojawi, to jakiekolwiek negatywne komentarze (zwłaszcza na tempo rozgrywki, czy brak innowacyjności wzgledem innych gier) będą z marszu minusowane i kasowane.
I to bedzie HL2 Alyx alpha, a nie HL Alyx - AAA game, jaką jest w tej chwili. Nawet fabuła bedzie inna, bo nawet mechanika VR jest....częścią fabuły, co wyjaśnia choćby recka Arhn ;)
No tak... Przecież przeładowanie jednym przyciskiem jak w oryginalnych Half-Life'ach nie wchodzi w grę. :)
Masz co najmniej po dwa rodzsje przeładowywań dla każdej broni. Skąd komputer poprzez jeden guzik mislby wybrać, jak chcesz przeładowywać?
przebudowanie gry zajmie troche wiecej niz kilka tygodni
No właśnie. Jak miałoby wyglądać sterowanie bez kontrolerów ruchowych? Podłączenie dwóch myszek czy coś?
Teoretycznie przytrzymanie lewego lub prawego klawisza, mogłoby włączać ryb poruszania rękoma, ale według mnie szkoda czasu na próby dostosowania tego pod zwykłe sterowanie. Trzeba by było całą grę od nowa zrobić żeby to miało jakikolwiek sens.
Czekam na news o CP77 z białą bronią od Wiedźmina dla tych co stronią od broni palnej
Hydro widzę dupka piecze. To pewnie przez to, że jeszcze 2 tygodnie temu pisał o braku szans przerobienia tej gry na pada
no na razie aktualnie gra jest niegrywalna wiec gratulacje
Przeczytaj, co napisałem, to zrozumiesz.
nie ma to jak biedo polaki z bulem dupy piszące że vr zło i niech ginie bo nie mają (KOCHAM)
Newra przeczytałem kilka komentarzy i po prostu oniemiałem jak bardzo cebula w oczy piec może zanadto aż :D sam nie mam VR ale dupaka moja spoko nie piecze nie piszcze. ps komentarz dotyczy TYLKO jego . Jako że do jego komentarzy się odnoszę
Czytam, czytam i rozumiem. Pisałeś, że nie da się tego przenieść na myszki i pady. Da się. Piszesz, że gra będzie mordęgą. Ja piszę, że za tydzień klawiszologia będzie dokładnie ta sama, co w innych grach.
Bo nie da i mod, ktory wyjdzie Ci to udowodni.
Jednym slowem ludzie nie chcą w domach 3d czy to filmy czy gry. Choćby to było tanie jak okulary za 50-100 zl
BRONIAMI??
Nie kojarzę żadnej Broni w h-l 2 a co dopiero dwóch!
serio ręce opadają.. gry-online i wszystko jasne ;)
Wojenka między PCMR?
Musiało kiedyś do tego dojść. Ale powiem Ci, nie spodziewałem się, że użytkownicy VR będą bardziej toksyczni od konsolowców. Człowiek tylko się wypowiedział, że czuje się zawiedziony brakiem Half-Life na pc, brakiem kontynuacji historii to od razu poleciały inwektywy, że człowiek biedny, że się nie zna, że VR to fjuczer, o gorszych wyzwiskach wspominać ni będę ;)
lol kto tu jest toksykiem xD ja widzę po obu stronach a takie podsumowanie ze tylko vrowcy TO DOPIERO TOXIC MANIPULATION . putin daje lajka
I kto tu jest toksykiem? Nie napisałem, że WSZYSCY użytkownicy więc sobie dopowiadaj. To dopiero manipulacja ;)
lepiej jak wróżbita ;)
" 12.12.2019 14:30
Mam nadzieję , że MODerom uda się przystosować grę do normalnego widoku FPP , żeby grać bez gogli "
Zaraz się okaże, że skoro Sony i Microsoft daje pececiarzom swoje exy to tak zaraz Valve jeszcze przeportuje Alyxa na Playstation i Xboxa bez konieczności używania VR ;)
Ale żeby nie było - ja naprawdę chcę, aby VR okazało się sukcesem bo nawet jeśli w aktualnym stadium jest to raczej pierdoła dla Alexów i podobnych, tak w przyszłości być może udałoby się wykorzystać potencjał tego sprzętu tworząc wirtualne światy na miarę tych z Ready Player One czy Tron. Oczywiście nie chcę, aby VR w całości zastąpiło zwykłe kanapowe granie z padem, ale jako powszechna i dostępna dla każdego growego Janusza alternatywa? Czemu nie.
Samo Alyx na pewno pomoże wirtualnej rzeczywistości w dostaniu się do mejnstrimu (choć przed tym jeszcze dłuuuuuga droga) co spowoduje, że takie zabawy staną się dużo powszechniejsze, a co za tym tańsze bo nie oszukujmy się - mało kto może sobie aktualnie pozwolić na wydanie równowartości 5 Peesczwórek i jednego Słicza tylko po to, aby zagrać w jednego sensownego exa.
I tak wiem, że mamy tu agenta, który zaraz będzie mówił, że kompa do wi-ara da się złożyć za tysionc pincet złoty tyle, że trzeba koczować na olx przez 3 miesiące w celu poszukiwania części, które akurat spadły z tira, ale nie bądźmy śmieszni ;)
No jakoś nie jestem zbytnio tym zdziwiony zwłaszcza że gra posiada także wczytywanie poziomów jak z 2004r , widać ewidentnie ze volvo jedynie podrasowało silniczek zamiast dostosować go do dzisiejszych podstawowych standardów, a co do przerobienia gry pod m+k... nawet jeśli taki kastrat powstanie to rozgrywka będzie na tyle spłycona że cała grę będzie można przejść w godzinę, równie dobrze można w taki sam sposób przejść grę na YT
https://www.youtube.com/watch?v=ABrJfol5lxk
meh... nie wiem czym tu się ekscytować. Po pierwsze na myszce/klawiaturze to ta gra będzie do ukończenia pewnie w 3h max.
Druga sprawa to granie w ten tytuł bez VR będzie równie ekscytujące co oglądanie filmiku na YT.
Tak sobie z boku patrzę na tę "wymianę ciosów" między frakcjami i towarzyszy temu pewna myśl.
Czy to nie jest tak, że powszechne (na forum, do jak największej liczby ludzi) racjonalizowanie swojego wyboru (świadomego lub wynikającego z określonej sytuacji) poprzez zajadłe argumentowanie swoich racji, jest wprost związane niską samooceną takiego interlokutora i, wynikającą z niej, silną potrzebą znalezienia potwierdzenia swoich "wyborów" jakiekolwiek, obiektywnie rzecz biorąc, by były?
Chyba tak :)
Zatem idę po popcorn i herbatkę, wracam, siadam w fotelu, zapinam pasy i .... czytam dalej ;-)
To zobacz sobie na steam dyskusje o HL Alyx VR. Duza czesc postow to placze ludzi nie posiadajacyh vr o wersje nalesnikowa. To samo na metacritic. To samo na Gol. Beton jest mega twardy i ma mega bol, ze VOLVO chcialo robic cos nowego, a nie rzezbic to samo w tym samym g.... Ja jestesm starym graczem i wiekszosc mechanik gier mi obrzydla. Fabuly gry sie poprawiaja, ale mechaniki sa te same jak gralem te 20 lat temu . Vr uzywam do symulatorow, a inne gry jakbym chcial wszystkie ograc to urlop na conajmniej rok bym musial wziasc. Bo wbrew obiegowej opinii jest juz sporo gier VR + mody do gier nie VR + Vorpx. A juz nie mowie, ze mozna grac w gry w tzw trybie virtual desktop. Czyli zakladasz okulary i to tak jakbys gral/ogladal film na ekranie w kinie. Jakosc z powodu rozdzielczosci jest slabsza niz na monitorach/tv, ale spokojnie da sie grac w ten sposob / ogladac filmy. Moj brat tak gra w WOW kilka lat i mega sobie chwali.
Ktoś na pclabie zapytał, czy przeładowanie broni nie można zastąpić guzikiem R?
Odpowiedź wkleję też tutaj:
A skąd komputer ma wiedzieć, w jaki sposób chcesz robić reload broni? Sam tylko pistolet przeładowujesz na dwa sposoby, a majac kontroler knuckles jeszcze dodatkowo wybierasz palce, którymi chcesz chwycić (zwłaszcza po upgradzie broni) lufę, muszkę i szczerbinkę lub przeziernik. Jak sobie to wyobrażasz? By musieli robić osobne animacje dla każdej broni i dla każdego updatu broni. Tych pierwszych jest na szczęście niewiele, ale upgradów trochę jest.
A to tylko jedna z wielu funkcji VR. A otwieranie drzwi, a branie wybranych przedmiotów, a inyerskcja z drabiną, z rzeczami ruchomymi. To nie, ze ktos z nas jest toksyczny, tylko chce pokazać, że bez tych rzeczy ta gra nie ma wiekszego sensu. No ale zrozumiecie to najwyraźniej dopiero wtedy, kiedy mod faktycznie wyjdzie. ;)
Ale Cię to boli, że będzie można zagrać normalnie, jak cywilizowany człowiek. :)
Wszystko będzie zrobione od nowa, denne animacje i VR-owe przeładowywanie (i inne czynności) będą całkowicie wyrzucone z gry i zastąpione normalnymi odpowiednikami. :)
Nic trudnego do zrobienia, a grę będzie można przejść NORMALNIE i poznać fabułę, przed kolejnym HL, który na 100% nie będzie VR-only, sądząc po tym jak mało osób w grę gra, a jaki duży hype jest :)
Szary z tego co widze to ty masz bol. Hydro ci tylko tlumaczy, ze gra bez vr w ta gre to bez sensu. I ma racje. Ta gra byla od podstaw zrobiona pod VR i wszystkie jej mechaniki sa zrobione pod to. Na k+m z modem ta gra bedzie uposledzona. Strzelanie to bedzie gra jak dla 6 latkow. Zero wyzwania. Przeladowanie jeden klawisz i wio do przodu. W VR strzelbe musisz odciagnac, zeby sie dostac do ladownika. Dwukrotnie musisz siegnac do plecow, zeby zaladowac kazde 2 pociski. Musisz zamknac bron i odciagnac ladownik, aby wprowadzic 2 pierwsze pociski do lufy. Wyobraz sobie jakie intensywne jest to podczas walki z zombiakami w liczbie 4+. Na klawie to bedzie JEDEN klawisz i tyle. Zero wyzwania + jeszcze mega precyzyjny celownik prowadzony myszka. Co innego w realu jak ci lapy z nerwow lataja+plus jeszcze sie cofasz, albo planujesz inne akcje. Jak pisalem, jezeli ktos bedzie chcialo poznac fabule to ok. Tylko, ze ta gra straci dusze i bedzie mega slaba. Te przez ciebie wysmiewane "denne animacje i VR-owe przeładowywanie (i inne czynności) " buduja mega imersje tej gry. Wydac 200 zl (albo mniej jak wyjdzie ten mod), zeby zagrac w nia w ten sposob to dla mnie strata pieniedzy. Faktycznie wolabym juz obejrzec na yt. Jezeli tego nie rozumiesz to trudno. Jezeli nie miales doswiadczenia z VR to jak tlumaczenie slepemu o kolorach.
Dla mnie to, co wymieniłeś, to nie jest sens, a sposób grania. Najważniejszym czynnikiem każdej gry DLA MNIE, jest porządna historia.
Także, dopóki będę mógł przejść nowego HL na K+M bez większych bugów, to nie obchodzi mnie to, jak się będą otwierały drzwi, lub czy będę mógł się podrapać po wirtualnym tyłku.
Według Twojego rozumowania każda gra, która nie jest na VR, to gra dla 6 latków? Więcej pytań nie mam :)
Nie Szary ja sie odnosilem do tej konkretnej gry. Co zaznaczylem w swojej wypowiedzi nic nie pisalem o innych grach. Ta gra na klawie+myszce bedzie mega slaba. Po prostu dlatego, ze byla projektowana pod VR. Jest mniej przecinikow, poziomy sa mniejsze, projekt poziomow jest pod vr, predkosc przeciwnikow jest zmniejszona, zadawane przez nich obrazenia sa zmniejszone, sa czestsze loadingi pomiedzy pomiedzy poziomami. Zagadki sa pod VR , sposob hakowania terminali opiera sie na operowaniu wymiarami + twoim multitoolem. To wszystko w modzie bedzie musialo byc rozwiazane w dol. Watpie, zeby jakos to utrakcyjnili . Piszesz o cywilizowanym graniu. Ta gra na modzie to bedzie jakby kanibal na niej ucztowal. Wszystko bedzie splycone, aby tylko gra ruszyla i dalo sie grac bez VR.
Serio to tylko kwestia czasu nim zrobią moda umożliwiającego granie normalnie na PC. Source zawsze był w miarę otwartym silnikiem. Wystarczy poczekać :)
No sorry ludzie ale taka prawda taki VR w miare pod ta gre kosztuje ponad 2k to prawie tyle co dobry komputer, jeszcze cena gry i robi się rozrywka dla entuzjastów
Tymczasem rynek gier zmierza w ta strone, zeby wszystko bylo dla mass inaczej się nie sprzeda i to widac po tej grze, bo się nie sprzedala ;)
Google VR beda kosztowac 200 zl to wtedy bedzie mialo to sens
Juz pomijam fakt, ze sam osobiscie mialem PSVR i wolałem w RE7 grac normalnie niz z tym ciezkim hełmem na glowie
A z drugiej strony ludzie kupuja smartfony za 3+ lub wiecej. Technologia sie upowszechni ceny zaczna malec. VR nie umrze. Sprzet bedzie napewno sie mega zmienial. Czasow Player One to ja raczej nie dozyje. No, ale zoabaczymy. Z 2 strony Elon Musk powiedzial, ze gdy dojdziemy do poziomu, ze nie bedzie mozna odroznic VR z RL to bedzie oznaczalo koniec naszej cywilizacji.
Jednocześnie na tej konsoli w którą możesz "tylko" pograć (ciekawe ile osób korzysta z VR w celach turystycznych) w znacznie większą ilość tytułów. Na samym VR nie pograsz w nic. To jest dodatkowy wydatek do sprzętu (o ile ma się sprzęt który to uciągnie), pozwalający pograć w niektóre tytuły. To że kogoś stać na sprzęt za 2-3 tysiące, nie oznacza od razu że stać go na zakup gogli za dodatkowe parę tysięcy.
ale za konsole (która w porownaniu do vr niema za wiele zastosowań) już tego nie oczekujesz
Zdajesz sobie sprawe, ze tak naprawdę to na konsoli mozesz robic dokladnie to samo co na PC?
Mozesz odpalić gry, filmy, muzyke, internet i na dodatek przez pare lat nie musisz jej aktualizowac zeby przez jakies 7 lat grac we wszystkie gry
No chyba na leb upadles calkiem ;)
VR to mozesz sobie porownac do pada, jak masz tylko i wylacznie jedno i drugie bez odbiornika (czyt. konsola lub PC) to mozesz sobie nimi tylek podetrzec
A z drugiej strony ludzie kupuja smartfony za 3+ lub wiecej.
Ale to sie skonczy, na razie ludziom sie w tylkach przewracalo
Nowy Galaxy sprzedaje sie ponizej oczekiwan
Tak samo RTXy 2xxx nie sprzedaly sie zbyt dobrze, bo maja zbyt wygorowana cene
Ludzka kieszen ma swoje granice
Z topowymi rzeczami, że sprzedaz spadnie słyszę od ... 13 lat. I co, spadła sprzedaz iphonów, drogich tv czy nawet drogich aut? NJE SONDZE :)
nie takie MODY powstawały...nad 3D też się wszyscy spuszczali ... i gdzie jest teraz , w ciemnej....
" Valve nie powinno mieć większego problemu w zaproponowaniu Half-Life: Alyx bez VR – taka inicjatywa musi się pojawić, a może do niej dojść, gdy już zainteresowanie tytułem nieco spadnie.
Robin Walker – projektant gier pracujący w Valve – wspomniał w ostatniej wypowiedzi, że taki scenariusz jest możliwy i może się wkrótce wydarzyć
Myślę że może to być podobna historia do Black Mesa. Po prostu ktoś zrobi modyfikacje, nawet samodzielną w tradycyjnej formie dla fabuły. I wcale nie będę zdziwiony jak samo Valve podejmie się tego zadania za jakiś czas. Bardziej wypasiona wersja jest już na VR, a tradycyjna powstanie z woli fanów lub od samego Gabena.
Ktoś wie, w jakim pliku jest sa teksty ? Zrobilbym sam spolszczenie.
Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego ile to jest roboty, żeby przetłumaczyć grę, czy w ogólne cokolwiek większego, w sposób który nie przywodziłby od razu na myśl tekstów, przekopiowanych do tłumacza google. Szczególnie jeśli masz problemy z graniem po angielsku.
Ludziom wystarczy same dialogi z gry, a nie menu, fonty itd. Mało kogo to interesuje, a spolszczeniem dialogów nikt by nie pogardził, a te są w jednym pliku ;)
No właśnie dialogi. Wymagające przeniesienia kontekstu zdania, wraz z zapewne jakimiś porównaniami itd. To nie jest robota na 5 minut, no chyba że to dialogi na poziomie amatorskich filmów przygotowywanych na szkolny projekt.
A kto powiedział, że to zajmie 5 minut ? Po prostu wskaż mi ten plik :)
A to przypadkiem nie załatwi twojego problemu z napisami?
https://steamah.com/half-life-alyx-how-to-fix-subtitles-not-working/
To da tylko to, że nie będę musiał zmieniać Steama na angielski. I tylko tyle. Zmienilem juz sobie na czas grania na angielski i wsio działa.
Przemienianie gry VR w płaskostopie to jak jedzenie spalonego kotleta. Niby można ale nie smakuje.