Świetna sprzedaż Doom Eternal. Bethesda chwali się wynikami
Brawo i bardzo dobrze. Jak zwykle zawsze to samo dobra gra zawsze sama się obroni bez względu na jakiekolwiek zabezpieczenia ! Cyberpunk da jeszcze lepszy przykład bo bez DRM.
Poprzedni Doom zabezpieczony przez denuvo sprzedał się dwa razy gorzej niż nowy, który wypłynął do sieci w dzień premiery. Wniosek?
Poprzedni Doom na premierę był jedną wielka niewiadomą, były obawy że będzie niewypałem, zabezpieczenie akurat w tym wypadku nie ma nic do rzeczy.
Wniosek właśnie taki jak napisałem czyli bez względu czy "wycieknie" wersja bez DRM czy nie to dobra gra zawsze sama się obroni. I to na zawsze powinni sobie zapamiętać twórcy.
Doom (2016) zaczynał słabo jak DoomGuy z pistoletem, a z czasem dał czadu. W Doom Ethernal nie ma pistoletu jak słabego debiutu tej gry.
Sprzedaż byłaby lepsza, gdyby Bethesda przez przypadek (TU BARDZO GŁOŚNY ŚMIECH) nie wypuściła w sieć (przez Bethesda Launcher) nie zabezpieczonego pliku wykonywalnego .exe
Yes Todd.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Są to pewnie tysiące kopii, jak nie więcej.
Wystarczy popatrzeć na ruch związany z tym tematem na reddicie MIĘDZY INNYMI.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
A na jakiej podstawie twierdzisz że ci którzy pobrali cracka, kupiliby grę, gdyby nie to że crack był dostępny?
super ! Bethesda i jej pracownicy będą mogli kupić więcej papieru toaletowego :)
Według mnie pomogło przesunięcie premiery na marzec. Zero konkurencji w tym momencie, bo wszyscy się szykują na grubą końcówkę roku i dobrych premier brak.
Poprzedni DOOM był promowany koszmarną betą multiplayera. Sam zupełnie przez nią olałem tę grę. Dopiero miesiąc po premierze opublikowali demo trybu singlowego i chwyciło.
Inna sprawa, że ci, którzy nie przenieśli premier swoich gier z lutego czy marca na dalsze terminy aktualnie wygrali życie ;)
Co do zysków w pierwszych dniach to nie ma co się dziwić, że są wyższe niż w Domm z 2016r. W tego mało kto wierzył i nawet ja sam dopiero po zapoznaniu się z pierwszymi recenzjami rzuciłem się nawet na kolekcjonerkę. Tamten Doom nie miał też tak szeroko zakrojonej kampanii reklamowej jak w przypadku Eternala. Zresztą mimo wszystkich zalet nowej odsłony to uważam że poprzednia część była lepsza.
Edit - Doom 2016 to była jeszcze staroszkolna strzelanka z kawii i kości. Nowa odsłona to już zupełnie inna gra z zaznaczonymi elementami tej poprzedniej.
I to pomimo faktu, że chcieli aby najwięcej osób ją spiraciło!
Wiele osób mogło spiracić ale nie jest powiedziane, że gra im się spodobała i kupili więc Bethesda mimo wszystko zarobiła. Dlatego liczenie, że milion osób spiraciło to milion straconych kopii jest głupie. Ktoś sobie wmówił jak EA czy Ubisoft robiąc krapiszcza który się słabo sprzedał, że to wina piratów, a wniosek jest taki, że dobra gra się obroni.
Nikt nie mówił o milionie xD
PRZYKŁADOWO (bo nie cała kasa dla Bshitu):
50.000 x 60$ - 3 Miliony dolarów.
Super zajebiscie. Teraz bardzo prosimy o podobny i rownie dopracowany reboot Quake'a 1.
Bardzo dobrze! Cieszy mnie sukces nowego Dooma! :-) Mam nadzieję, że wkrótce zostanie wydana wersja Dooma Eternal na Switcha. :-)