Half-Life Alyx bez VR? Valve nie wątpi, że mody to umożliwią
No nie wiem jakby to mialo dzialac. Na myszce ta gra bylaby dla 6 latkow. Celowanie i strzelanie to byloby mega slabe. Gdzie te nerwy, gdy magazynek upada ci pod nogi, a headcrab leci w twoja strone. Stracilaby ta gra mnostwo interakcji, ktore czynia to gre wyjatkowa i daja mega imersje w ten swiat. Zeby przejsc i zaliczyc fabule to taki mod chyba tylko po to. Bo dusze gry to by zabilo. Ta gra od podstaw byla robiona pod VR, a nie odwrotnie. Wiec nie wiem jakby to dawalo przyjemnosc z grania. No, ale jak ktos nie ma na VR to zawsze jakas opcja. Tylko wydac 200 zl (albo po ile bedzie w dniu premiery moda), zeby zamodowac i okaleczyc tak gre to chyba sie nie oplaca. No chyba, ze ktos bedzie mial pretekst, zeby pirata sciagnac bo Volvo zrobilo w VR wiec srodkowy palec im.
To samo mówiłem :) Wystarczy zrobić całkowicie nowe sterowanie - that's simple
Jest to wykonalne i na to liczę. To dobrze, że Valve daje zielone światełko.
Ale nie będzie to samo wrażenie co doświadczenie przy użyciu VR. To tak jakby grasz w grze wyścigowa bez kierownice do komputera, albo w horrorze bez głośników i ciemny pokój. Owszem, można mieć radości z granie, ale nie ten sam poziom.
Ale życzę moderzy powodzenia w stworzenie takiego moda. To dobrze jest mieć alternatywne sterowanie dla Half-Life Alyx i każdy będzie miał wybór. Nie mogę się doczekać na Half-Life z perspektywa Alyx.
Jestem ciekawy, jakie rozwiązanie stosują. Jedna ręka można sterować za pomocą myszy. WSAD dla nogi Alyx. Ale co z druga ręka?
To nie będzie już to samo doświadczenie, ale przynajmniej pozwoli się zapoznać z nim osobom, które nie mogą sobie pozwolić na VR. Trzymam kciuki, bo sam jestem taką osobą.
Też należę do samego klubu co ty. Witaj w klubie, bracie. ;)
Od początku twierdziłem, że wystarczy poczekać na moderów. Nie twierdze, że zmodowana gra, bez VR będzie tak samo wciągająca, ale odpowiednio przerobiona, na monitor może być też dobrą grą. A jeszcze niedawno ktoś mnie próbował przekonać, że tej gry nie da się przerobić w ten sposób :D
I wlaśnie dlatego wychodzi ze wsparciem dla praktycznie wiekszosci sprzetu VR.
gra została przygotowana pod VR i są w niej mechaniki wykorzystujące VR, granie w to na klawiaturze i myszce mija sie z celem, gra jest zbyt powolna i nieprzystosowana do grania inaczej niż VR, nie ma to jak zniszczyć sobie doświadczenie tylko dlatego, że to gra w uniwersum HL
poza tym kogo obchodzi ten spinoff? ludzie jarają sie jakby to było kolejne nadejście chrystusa, a dla mnie to tylko wypierd, który valve wypuszcza żeby sprzedać swój sprzęt VR i sprzedaje sie jak ciepłe bułeczki dzięki pożytecznym idiotom, oczywiscie gra sama w sobie jest super, doświadczenie VR jakiego jeszcze nie było i coś do czego twórcy gier w tej technologii powinni dążyć, ale jako fan HL jestem po prostu zawiedziony
Ja bym zagrał, ale bez VR. Stać mnie, by to kupić, ale rzygać mi się chce w tej wirtualnej rzeczywistości, a poza tym niewygodnie zakładać to nosząc okulary.
wierzy, że dzięki modom w produkcję stworzoną z myślą o VR będzie można zagrać także na normalnym monitorze
Ja też w to wierzę!
Równie dobrze można ubolewac że RDR2 nie jest dedykowany PC. Różne projekty - różne cele
No to czekamy zatem!
Widok z balkonu w 10 min robi wrażenie nawet na telefonie :)
https://m.youtube.com/watch?v=fGDLQ6XnQWo
Ps. Crysis ma fantastyczną grafikę. Kupiłem pre-order, a miesiąc temu przeszedłem grę pierwszy raz od zawsze, mimo posiadania gry od premiery.
To samo, co tworcy. Kiedy komuś się już to uda, to gracze zobaczą, jak wtedy gra będzie okrojona .
Pooglądałem, co ludzie wyczyniają w tej grze za pomocą zabawy ze wszystkimi przedmiotami i użyciem ich jako broni i nie wyobrażam sobie grania w to bez gogli.
No nie wiem jakby to mialo dzialac. Na myszce ta gra bylaby dla 6 latkow. Celowanie i strzelanie to byloby mega slabe. Gdzie te nerwy, gdy magazynek upada ci pod nogi, a headcrab leci w twoja strone. Stracilaby ta gra mnostwo interakcji, ktore czynia to gre wyjatkowa i daja mega imersje w ten swiat. Zeby przejsc i zaliczyc fabule to taki mod chyba tylko po to. Bo dusze gry to by zabilo. Ta gra od podstaw byla robiona pod VR, a nie odwrotnie. Wiec nie wiem jakby to dawalo przyjemnosc z grania. No, ale jak ktos nie ma na VR to zawsze jakas opcja. Tylko wydac 200 zl (albo po ile bedzie w dniu premiery moda), zeby zamodowac i okaleczyc tak gre to chyba sie nie oplaca. No chyba, ze ktos bedzie mial pretekst, zeby pirata sciagnac bo Volvo zrobilo w VR wiec srodkowy palec im.
Teraz tak mi przyszło na myśl, że to chyba zielone światło i wręcz prośba do osób modyfikujących gry. Właśnie żeby sprzedać więcej kopii, bo użytkowników bez VR jest znacznie więcej i końcu to Half-Life.
Myślę, że powinno wyjść coś takiego dla tych co chcą po prostu być na bierząco z fabułą. Wydaje mi się, że grałoby się w to podobnie do zwykłej dwójki z dodatkowymi elementami by być w stanie przejść grę od początku do końca. Czyli, ekwipunek, dodatkowe przyciski na klawiaturze i skrojenie gry by osiągnąć poziom gdzie da się jakkolwiek w to grać. Na bank to nie dorówna jednak grze na VR. Ta gra robi wrażenie jak się ogląda ją nawet na filmikach i VR to jedyna słuszna opcja by w to grać. Mam jednak nadzieję, że trójka będzie umożliwiać grą na płaskim ekranie.
Już teraz można odpalić to używając riftcata ze smartem jako gogle + można nawet emulować kontrolery.
Jak ktoś się uprze to i może odpalić w steamvr podgląd gry, wiec wtedy ma sterowanie i obraz na pc.
A to tylko prostsze metody, jak ktoś poszuka to i pewno znajdzie jeszcze lepsze.
Tylko po co, doświadczenia vr to nie usunie ani nie przerobi, więc będzie raczej mało przyjemnie.
bez VR to nie ma żadnego sensu bo tutaj chodzi o widok i skalę / jak patrzysz z góry z balkonu albo wspinasz się po drabinie albo widzisz przemieszczający się konstrukt to po prostu to widzisz. Skala + mechanika = immersja, bez tego to zupełnie inne doznanie.