Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Horizon Zero Dawn na PC bez opcji zmiany pola widzenia

19.03.2020 09:39
2
7
odpowiedz
mbigos
80
Centurion

Przecież to zaraz gracze rozkminią w pierwszym lepszym modzie. Albo się okaże, że jest gdzieś plik konfiguracyjny, który to zmienia.

19.03.2020 09:38
1
5
siera97
53
Senator

Pewnie zwyczajnie nie byli tego w stanie zaimplementować, dziwne że nie dali locka na 30 klatek skoro tak bardzo im zależy na oryginalnych doświadczeniach.

post wyedytowany przez siera97 2020-03-19 09:57:57
19.03.2020 09:38
1
5
siera97
53
Senator

Pewnie zwyczajnie nie byli tego w stanie zaimplementować, dziwne że nie dali locka na 30 klatek skoro tak bardzo im zależy na oryginalnych doświadczeniach.

post wyedytowany przez siera97 2020-03-19 09:57:57
19.03.2020 09:39
2
7
odpowiedz
mbigos
80
Centurion

Przecież to zaraz gracze rozkminią w pierwszym lepszym modzie. Albo się okaże, że jest gdzieś plik konfiguracyjny, który to zmienia.

19.03.2020 09:41
3
odpowiedz
zanonimizowany932226
101
Senator

Ciekawe jak będzie się prezentować z Ray Tracingiem.

19.03.2020 09:51
CyberTron
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
CyberTron
109
Imperator Wersalka

Marketingowy bełkot. Prawda jest taka, że ta gra jest skonstruowana w specyficzny sposób. Mianowicie, świat istnieje tylko tam gdzie sięga kamera. Jak gracz czegoś nie widzi to tego nie mam. Dlatego każda ingerencja w pole widzenia może narobić kłopotów.

19.03.2020 10:03
4.1
7
lee32147
69
Konsul

Tak działa bardzo dużo gier z otwartym światem, nawet w takich, gdzie da się zmienić FOV. Tutaj problemem może być to, że zasięg generowania może być ustawione na stałe, a nie w zależności od FOV, i musieliby to przerabiać.

19.03.2020 11:29
4.2
1
Kamook
124
Generał

Tak działają .... wszystkie gry, albo znakomita większość, a mimo to wciąż modyfikuje się im pole widzenia.

post wyedytowany przez Kamook 2020-03-19 11:29:44
19.03.2020 12:49
Legion 13
4.3
Legion 13
158
The Black Swordsman

No super nowoczesne i nigdzie nie spotykane rozwiązanie. Zupełnie tak jakby Occlusion Culling nie instniał...

19.03.2020 09:56
5
odpowiedz
hemik9
115
Pretorianin

Ciekawe jaka cena wersji PC, skoro na PS4 kosztuje ~50. Pewnie 250 na premierę. Poczekam na poziom ~50.

19.03.2020 10:35
Koktajl Mrozacy Mozg
6
1
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Wystarczy poczekac na modyfikacje

19.03.2020 11:02
7
odpowiedz
5 odpowiedzi
Tobek96
9
Legionista

A gra będzie obsługiwać ultrawide więc będzie większe pole widzenia.

19.03.2020 11:30
7.1
Kamook
124
Generał

O to właśnie.

19.03.2020 12:30
kaszanka9
7.2
kaszanka9
109
Bulbulator

Dokładnie ultra wide w zupełności wystarczy i już znacznie polepszy odbiór, fov to nie jest to samo.

19.03.2020 12:44
Legion 13
7.3
Legion 13
158
The Black Swordsman

No chyba że twórcy są tak leniwi że wprowadzili skalowanie Vert-. W takim wypadku zaczekam i kupię grę w keyshopie za 20zł, nie dam zarobić partaczom.

19.03.2020 12:49
7.4
Kamook
124
Generał

kaszanka9 - Chyba nie wiesz o czym mówisz. Samo ultrawide, bez zmiany fov, da dokładnie taki sam obraz co 16:9 tylko, że z pasami po bokach. Zmiana fov jest konieczna żeby poszerzyć pole wiedzenia (dosłownie fov z Angielska notabene) o dodatkową przestrzeń monitora. Chyba, że nie ruszą fov i odetną obraz z góry i dołu (vert-) a wtedy to jest spartaczona robota a nie obsługa 21:9.

post wyedytowany przez Kamook 2020-03-19 12:50:10
19.03.2020 21:05
animatiV
7.5
animatiV
96
Generał

Kamook
Z jakimi pasami na bokach??? Jak ustawiasz rozdzielczość 21:9 to nie będzie żadnych pasów po bokach nawet jak byś miał FOV na 10 stopni ustawiony. Jak już sam napisałeś jest to pole widzenia, zbyt małe pole widzenia daje efekt patrzenia przez szkło powiększające, a te za duże np. 100 stopni daje efekt rybiego oka (rozciągniecie obrazu na jego krańcach). Bez znaczenia jaki FOV ustawisz nie będziesz miał pasków po bokach ekranu.
Samo ultrawide, bez zmiany fov, da dokładnie taki sam obraz co 16:9 tylko, że z pasami po bokach.
Napisałeś to tak jak by ostatnia część zdania była powiązana z obrazem Ultra panoramicznym.

post wyedytowany przez animatiV 2020-03-19 21:13:33
19.03.2020 11:03
Kadaj
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kadaj
65
Konsul

Ograłem setki gierek w życiu, nigdy nie zdarzyło mi się zmieniać pola widzenia. ; p

19.03.2020 11:33
8.1
Kamook
124
Generał

Wyjątkowa odporność na ból głowy, zazdroszczę :) Mi zdarzało się grać w jakiś kiepski port fps-a z konsol i dostawać nudności od kamery umiejscowionej dwa metry przed oczami postaci obserwując i próbując się poruszać w jakiś ułamku polu widzenia normalnego człowieka.

19.03.2020 12:32
lordpilot
😊
8.2
lordpilot
218
Legend

Kadaj

Mam podobnie - przez te 25 lat grania (z hakiem) mógłbym policzyć na palcach jednej ręki gry, w których zmieniałem FOV, więc dla mnie ten suwak mógłby nie istnieć, nawet bym nie zauważył. Głowa też mnie nie bolała, tak jak forumowicza Kamooka :). Ach, PCMR i te ich wieczne problemy "pierwszego świata" ;-).

19.03.2020 12:58
8.3
Kamook
124
Generał

lordpilot - W takim wypadku nie ma sensu kupowanie coraz większych monitorów/TV bo skoro nie możesz zmienić Fov, zawsze musisz zachować proporcjonalnie tą samą odległość od TV tak aby zawsze taki sam wycinek pola widzenia bohatera pokrywał się z twoim naturalnym polem widzenia. Prawdopodobnie gdy kupujesz większy TV musisz się odsuwać dalej od niego (nawet bezwiednie) żeby zachować komfort zabawy co sprawia, że cała inwestycja nie ma sensu. Podczas gsy wystarczy zwiększyć fov i można komfortowo zbliżyć się do nowego wielkiego tv. Możesz o tym nie wiedzieć, nie dziwię Ci się, ale zawsze bezwiednie będziesz dążył aby pole widzenia z tv pokrywało się z twoim, więc na większych tv zwyczajnie będziesz się odsuwał :) Bez odpowiedniego suwaka to lipa i o ile w grach 3 osobowych lub z góry to nie przeszkadza w grach z pierwszej osoby coraz częściej pojawia się taki suwak, nawet na konsolach.

19.03.2020 13:18
Kadaj
8.4
Kadaj
65
Konsul

To ja chyba jestem jakiś inny, bo gram na PC, na faktycznie coraz większych ekranach i o moim komforcie zabawy z bliskiej odległości decyduje rozdzielczość (a konkretniej PPI), a nie pole widzenia postaci w gierce. ; p

19.03.2020 11:27
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kamook
124
Generał

"Chociaż szeroki ekran i pole widzenia nie są od siebie bezpośrednio uzależnione" Chyba jednak są, w końcu mamy szersze pole widzenia na ultrapanoramie co dopowiada wyższym wartościom Fov w porównaniu do standardowego 16:9 ? Chyba ktoś tu nie wie o czym pisze. Więc albo Fov będzie automatycznie dostosowywał się przy wyborze odpowiedniej rozdzielczości, więc jakaś zmiana jednak będzie. Albo ultrawide będzie oznaczało ścięcie dołu i góry oryginalnego obrazu, co jest najgorszym możliwym rozwiązaniem, ale nie zmieniającym fov-u.

19.03.2020 11:53
9.1
zanonimizowany1246592
22
Konsul

Kamook

Czemu w swoich ocenach dla gier dałeś notę 9.5 dla Ori and the Blind Forest: Definitive Edition a wersję na Switcha oceniłeś na 1.0 gdzie na Switchu scenki animowane są w 60 klatkach a na PC te same scenki śmigają w 30 klatkach? Wolisz grać w 30 fps'ach?

post wyedytowany przez zanonimizowany1246592 2020-03-19 12:00:28
19.03.2020 12:21
9.2
g40st
155
Generał

Widzę, ze Kamook notorycznie wkleja grom na konsole same zera lub jedynki. Niezła żenada.

post wyedytowany przez g40st 2020-03-19 12:25:11
19.03.2020 13:21
9.3
Kamook
124
Generał

Nie wiedziałem, że w cut-scenach również gram :) Szczerze nie zauważyłem, muszę w takim razie zgrać gamepleje i sprawdzić w TrDrop. Takie mam zadnie i choćby było dla niektórych żenujące, go nie zmienię. A wracając do tematu, (ktoś tu jeszcze pamięta treść komentarza na który odpisuje?), błąd logiczny który wytknąłem, wciąż obecny i ludzie wciąż mogą przeczytać błędne stwierdzenie, jakoby poszerzenie pola widzenia na monitorach ultrawide nie miało nic wspólnego z polem widzenia.

19.03.2020 13:41
9.4
zanonimizowany1246592
22
Konsul

Nie wiedziałem, że w cut-scenach również gram :)

Są one nieodłączną częścią rozgrywki a przecież chcesz żeby chodziły w jak najlepszej płynności na swoim ultrawide monitorze :)

19.03.2020 11:48
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
KanRazz
37
Chorąży

regulacja fov w singlowym rpg? a komu to poczebne?

19.03.2020 13:00
Forcebreaker
10.1
1
Forcebreaker
54
Generał

tym, którym jest to potrzebne. To że ty nie wiesz o co chodzi, nie korzystasz i nie interesuje cie to nie znaczy, że nie ma na to zapotrzebowania.

Co ma singlowość i gatunek do FOV?

19.03.2020 13:42
Legion 13
10.2
Legion 13
158
The Black Swordsman

A po co komu trzecioosobowe strzelanki, gry wyścigowe i sportowe czy polskie wersje? Ja ich nie używam więc nie powinny istnieć /s

19.03.2020 19:59
kAjtji
10.3
kAjtji
111
H Enjoyer

Niektórzy z choroba lokomocyjną MUSZĄ zmieniać FOV, bo inaczej zbiera im się na wymioty. To dla niektórych poważny problem, o którym się nie mówi.

19.03.2020 21:19
animatiV
10.4
1
animatiV
96
Generał

Niektóre gry wyglądają jak by miały obraz pod szkłem powiększającym. Dla tego zwiększa się FOV. I to nie tylko na ekranach 21:9 ale również zdarza się na standardowych 16:9 choć o wiele rzadziej. Czasem ma się po prostu taki kaprys. Niektóre gry mają świetnie wyglądające krajobrazy i zwiększenie FOV może je objąć w całości (przesadzenie z kątem widzenia może zniekształcić obraz więc trzeba eksperymentować wg. własnego uznania)

19.03.2020 17:37
bmwbmw2
11
odpowiedz
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

SZKODA. 21:9 albo 115 stop pole widzenia czyli prawie to samo to dla mnie podstawa przy dużym zakrzywionym ekranie

20.03.2020 20:02
Wilk1999
12
1
odpowiedz
Wilk1999
45
Wilkołak Asasin

Najwidoczniej Horizon: Zero Dawn jest zbyt rozbudowaną grą konsolową jak na możliwości wydania wersji na komputery osobiste, w której poziom dostępnych funkcji i opcji dorównywał by wersji konsolowej. Mam przynajmniej nadzieję, że mimo tej niedogodności PC-towi gracze uzyskają największą możliwą do osiągnięcia jakość gry, gdyż ten wspaniały tytuł zasługuje na to, aby więcej osób miało możliwość zagrania w niego.

post wyedytowany przez Wilk1999 2021-01-12 17:00:38
Wiadomość Horizon Zero Dawn na PC bez opcji zmiany pola widzenia