Jestem w gronie tych których piecze zadek że HL: Alyx wyjdzie tylko na VR, bo jest to platforma której koszt (i dla mnie używalność - nie kupię Gogli dla 3 gier na krzyż) je eliminuje jako zakup na tę chwilę.
Oglądałem preview laboratorium Russella ( https://www.youtube.com/watch?v=johqch21x6E ) i miałem jakieś nostalgiczne poczucie, jakbym widział coś co znam sprzed wielu lat.
Pamiętam jak jako młokos potrafiłem godzinami tworzyć cuda w Garry's Mod, rzucać farbami (które pięknie paćkały ściany), rozbijać arbuzy (które choć zawsze rozbijały się w podobny sposób dawały nieziemską satysfakcję), spawnować zombie w linii prostej po to żeby strzelić w nie tarczą piły i patrzeć jak się rozpoławiają. W niszczeniu przedmiotów było coś wciągającego, HL2 oferowało poziom interakcji którego na próżno można szukać w większości współczesnych gier.
Te same odczucia mam teraz - podnosząc telefon, spadnie z niego słuchawka jeżeli zrobimy to zbyt energicznie. Filiżanka ma mnóstwo detali i możemy ją podnieść łapiąc za ucho, lub razem z talerzykiem. Samo laboratorium ma tyle detali że można zatrzymać się na chwilę i wciskać łeb w ciekawe zakamarki.
Kurde, brakuje mi tego w grach i może dlatego tak bardzo lubiłem Soulsy - tam też były lokalizacje które zachęcały do przyjrzenia się smaczkom zamiast cisnąć na pałę od checkpointa do checkpointa.
Chociaż przez VR nie zagram ja i wielu innych, może Valve wiedziało co robi pakując się w tę platformę?
No cóż, mam problem z oglądaniem tego rodzaju materiałów: wprowadzają w moim życiu nadmierną pokusę przekierowania środków finansowych na zakup gogli VR. A nie mogę sobie na to pozwolić.
Kup używki, pobaw się, znudzi się po kilku dniach i sprzedaj za tą samą cenę :)
Ciekawe, czy znajdzie sie choc jedna osoba nabtej planecie, ktora po ograniu (a nie ogladaniu na YT czy graniu na Cardboardzie) gry powie, żr to średniak, ze tylko zmarnował kase na gogle. Chce chociaz jedma taka osobę na tym globie.
No i jak powie to co?
Kazda, absolutnie KAZDA gra w historii, nawet te najlepsze mają grono osób którym się ona nie podoba, więc nie rozumiem dlaczego w przypadku tej gry miałoby być inaczej.
Chodzi mi, ze powie np , że gra byla przereklamowana i niepotrzebnie wydal tyle hajsu na sprzęt, po czym go sprzeda.
Idę o zakład, ze będzie masa takich osób nawet jak gra okaże się genialna.
Z Kriskovem jestem założony o 10zl, ze gra bedzie miala najmniej średnia 8 w recenzjach (a nie na Meta, bo tam pewnie pojawia się jedynkibod nieposiadaczy VR). Z Toba o 10zł moge się założyć, ze do konca kwietnia nie znajdzie się ani jedna taka osoba, ktora tak zrobi, chyba, ze zrobi to specjalnie bym przegral, dlatego warunkiem bedzie, ze napisze to gdzieś (np tutaj) i jednocześnie da mi link do własnej aukcji allegro. Pamiętaj, tutaj się wywiaze z umowy, jak przegram. Idziesz na to? Nie martw się, nie będę się wykręcał.
O, ten filmik uświadomił mi jedną sprawę. Jeżeli w VR można zajrzeć właściwie wszędzie, to proces produkcji takiej gry musi być o wiele bardziej pracochłonny niż normalnej produkcji. Nie ma tu miejsca na słabej jakości tekstury, niechlujne mapowanie obiektów czy byle jakie umiejscowienie modelu, bo upierdliwcy znajdą każde takie miejsce.
od poniedziałku Index będzie ponownie w małej ilości w sprzedaży (dostałem takie info od Valve), więc macie szanse jeszcze kupić cały pakiet przed premierą
Amadeusz ^^ - dla 3 gier na krzyż - gier VR jest całkiem sporo możesz liczyć je w setkach a nie w dziesiątkach, wybitnych pozycji jest co najmniej 50, przy których przysłowiowo dostaje się mind blowa / problemem jest tutaj trochę ekskluzywność platform w obszarze VR np. takie RE7 jest ekskluzywne dla Sony VR a ta gra na VR to zupełnie inny poziom grania niż normalnie. Poza grami dedykowanymi pod VR masz też sporo takich gdzie można tego używać jak wszystkiego typu symulatory szczególnie lotnicze.
HL:Alyx to będzie przysłowiowe postawienie kropki na i, mimo że ja osobiście nie jestem jakimś fanem te technologi w tym obecnym wydaniu to muszę przyznać że roku na rok i sprzęt jest lepszy i wrażenia lepsze, za parę lat będzie to normalny sposób grania o największe immersji. Wyobraź sobie Obcy Izolacje w VR (tego nie da się opisać), prawdopodobnie Cyberpunk 2077 też prędzej czy później dostanie nakładkę VR.
od poniedziałku Index będzie ponownie w małej ilości w sprzedaży (dostałem takie info od Valve),
No tak, pewnie Gaben zadzwonił do ciebie osobiście żeby podzielić się tą informacją :D. Bo na pewno nie poinformowano o tym tydzień temu na ogólnodostępnym kanale YouTube :D.
JohnDoe666 jak zwykle w formie :D Na kazdym portalu komputerowym jest ta informacja, ale oczywiscie najwiekszy VR'owy ignorant na forum jak zwykle musiał napisac kolejna swoją błazenadę. O 6 rano bedzie jutro niewielka liczba headsetow. Ide o zaklad, ze o 7 rano wszystko będzie wyprzedane.
JohnDoe666 - info przyszło na emaila od valve jakbyś miał subskrypcję na produkty valve to też byś dostał. Jeśli chodzi o Gabena to spotkaliśmy się kilka lat temu na targach i nawet sobie zrobiliśmy fotkę;) Bardzo sympatyczny człowiek.
A niech robią gierki na VR a nóż wyjdzie im to i finansowo i wizerunkowo. Sam nie zagram, bo raz gogle są bardzo drogie a dwa nie wiem czy bym taki hełm na głowie zaakceptował przez dłuższy czas a trzy, gry mnie już przestały tak jarać, żeby biegiem lecieć do sklepu do nowy sprzęt czy tytuł na premierę. Co do detali w grach, to jest to mało spotykane, bo tylko Naughty Dog czy R* potrafią nieziemsko dopieścić szczegóły. Jak za sprawą Alyx, Valve ma wrócić na stałe do tworzenia wyjątkowych gier, to jak najbardziej. Może zrobią rewolucje w gamingu, jak w 98. Tylko, że tym razem za sprawa VR. Jak HL Alyx się uda, to trójka jest pewna, tylko pytanie czy jako tradycyjna gra na TV/monitor czy tylko na VR?
Kiedy mialem 1 vive to z tak sie grzal, ze z oczu i okolic pot sie lal jak ze szmat. Dluzej niz 1h nie dalo sie w lecie pograc. Wiercenie w scianach pod stacje bazowe. Platanina kabli. Wiekszosc gier to byly prostackie : stoisz i strzelasz z pistoletu/luku itp itp . Oprogramowanie, walka z sterownikami, walka z tym vive bo gubila stacje/ wylaczal sie . Ogolnie konfiguracja tego to byla wieczna walka. No, a teraz to jest bajka. Zadnych stacji bazowych. Dwa kabelki w kompa/instalacja sterow i grasz. Helm leciutki i wogole sie nie grzeje. Jezeli ktos interesuje sie symulatorami samolotow to wogole must have.
- DCS z dziesiatkami samolotow .
- IL 2 - samoloty 2 ww/czolgi/samoloty ww1 + dlc z operacjami 2 ww.
- Elite Dangerous + dlc Horizons.
I sporo naprawde wartosciowych gier VR. Do tego co chwila wychodza jakies mody umozliwiajace gre w VR . Gta 5/Subnautica etc etc . VorpX umozliwiajacy zagranie chociazby w Bioshock Infinite w VR plus wiele innych gier. Sporo duzych gier RPG Skyrim/Fallout 4/ Asgards Wrath. Borderlands 2 jest na VR to jest gra na minimum 100+ godzin . Naprawde nie mozna narzekac na ilosc gier na VR. Pieniedzy i czasu by mi nie starczylo jakbym zaczal wszystko kupowac i w to grac. Dzisiaj wsiaklem na 5h w Elite Dangerous i robilem za kosmiczna taksowke. W foobar odpalona playlista i przemierzalem sobie ten nasz kawalek galaktyki. Wiec spokojnie mozna spedzac dlugie godzinny w VR.
Wszyscy tez zapominaja o tym co mowillo Valve przy ogloszeniu HL Alyx. To jest nowa wersja Source + edytor oddany dla spolecznosci.
https://www.pcgamesn.com/half-life-alyx/mods
Czy powstana nowe wersje CS/Day of Defeat/Team Fortress/HL Deathmatch w VR + inne super nowe mody. Garry mod juz jest w VR i dzieki niemu mozna grac w HL 2 VR https://www.youtube.com/watch?v=xCrwlvL5agY (zamierzam przejsc przed Alyx poniewaz tworcy zalecaja dla przypomnienia ).
Ja rozumiem, ze kazdy ma priorytety. I nie kazdy moze sobie kupic kompa+headset VR. No, ale jak pisalem w zeszlym roku . VR naprawde startuje. Zaloze sie, ze juz sa devsi , ktorzy widzac ile nowych potencjalnych klientow zakupilo sprzet beda chcieli tym ludziom sprzedawac gry. Moze tworcy gier zaczna tez wydawac 2 wersje gier non VR i VR. Sadze, ze za 5 -10 lat wszyscy beda mieli helmy, albo jak ostatnio pokazal prototyp Panasonic okulary VR.
Póki ci VR przypomina mi inne technologie - sterowanie głosem (to bym chciał w strategiach, tylko Robione porządnie, a nie jak w EndWar) i kontrolery ruchowe z kamerkami. Na jego plus jest na pewno to, że póki co utrzymuje się dłużej. No cóż, mam nadzieję że doczekam się kiedyś normalnej ceny tego typu urządzeń, oraz rozgrywki jak na natarciu myśliwców z Battlefront 2 z widoku z kokpitu (tylko tak tam grałem) i minimum taką samą grafiką.
A jaka to dla Ciebie normalna cena i czego za nia oczekujesz?
Biorąc pod uwagę, że technologia jest jescze rozwijana to minie sporo lat nim cena zejdzie do poziomu ceny jak za grę. Bo tyle to powinno kosztować, jeśli chcę się by na VR grali wszyscy i by wszystkim studiom opłacało się robić na niego pełne gry jak ta, a nie tylko gry w stylu Beat Saber, strzelanki na szynach itp. tytuły, okraszone średniej jakości grafiką. Tylko to też wymusi by inne podzespoły w kompach i kobsolach były o wiele lepsze.
Myślę, że rozgrywka kinimalnir podobna do filmu Ready Player Oba będzie w optymistycznym wariancie za... 30 do 40 lat.
Valve może to zmienić, bo to soft napędza sprzedaz sprzętu, a nie odwrotnie, a że w koncu dostajemy czarno na białym mega dowód, jak powinno się robić gry VR, to ten stan rzecxy, o którym mówisz może teraz nastąpić szybciej, niż Ci się wydaje. Ale dalej jednak nie odpowiedziales mi na pytanoe. Konkretna liczbe i możliwości headsetu za tą kwotę proszę :>
Cena - około 100 dolarów.
Możliwości - grafika jak Uncharted, Battlefield, Crysis itp.
Jednak jak wspominałem to coś takiego za dłuuuuuuuugi okres czasu, jak VR stanie się mocno popularne.
Podpisuje sie pod postem autora wszystkim ci mam. Po takim Half Lifie przez pół roku po premierze może nic nie wychodzić..To nie bedziegrą. To będzie rozrywka gejmingowa nowej gemeracji. Żadna z tych giereczek tego roku nie odda nie da Wam nawet kszty tego doznania co Alyx. I wliczam to moje najbardziej oczekiwane premiery jakimi jest Cyberpunk 2077 i The Last of Us part 2 razem wzięte Te deie ostatnie nadal będą tylko grami i nic poza tym. Wszystko na temat.
Oczywiście, według ciebie.
W singleplayer grac pol roku, tylko jakby mi za to placili grube siano, lub jakby to byla jedyna rzecz poza doslownym zdechnieciem z nudow :P
Wiedzmin, Skyrim, GTA 5, pewnie ww CP, jeszcze jakieś pytania? Fakt, ze to gry na kupę godzin, ale to, co nas czeka w Alyx dluugo nikomu się nie znudzi.
Hydro2 -> zapomniales znow dodac wg. ciebie. Ja tam singla przechodze i tyle, w GTA calkiem przyjemnie sie gra, czesto robilem sobie inne rzeczy zamiast przechodzenie gry, jednak to tez do czasu :) Sandbox style rpg jak oblivion etc. to IMO rak straszny, postac wymaksowana 20-30 h wiec dropa robie, bo zero przyjemnosci z gry. Zdecydowanie wole multi czy tez co-op jak L4D 1&2, granie z i przeciw ludziom sprawia mi o wiele wieksza frajde.
Ale mimo wszystko nie powinno Cię to dziwić.
A jak sie porusza w Borderlands, Wiedzminie i GTA ? To po co ten teleport?
Kazda gra VR ma opcje trybu poruszania : teleport/direct i pochodne tego systemu. Gry , ktore wymieniles nie byl projektowane pod VR. Wiec steruje sie w nich padem czyli tzw. direct . Borderlands 2 jest w wersji VR i tam masz teleport. A po co sie to stosuje. Dla osob, ktore maja chorobe lokomocyjna. Mozg tak bardzo wierzy, ze jest w VR i jezeli sie poruszasz, a twoje cialo nie. To mozg to odczytuje, ze doszlo do zatrucia pokarmowego i nastepuje wyrzut zawartosci zoladka. Mowiac prosto VR jest za realne dla naszych mozgow :-). W Fallout 4 VR przy direct jest tzw. winieta to znczy przy ruszaniu sie direct pojawia sie czarna obwodka, ktora powoduje, ze nie masz choroby lokomocyjnej. U mnie jak ktos 1 raz ma sprobowac prawdziwego VR to uruchamiam w grach teleport. Nie odczuwa sie wtedy choroby lokomocyjnej. Na szczescie mozna nauczyc swoje cialo, ze to co widzi to sciema. Wiec pozniej gra sie w trybie direct, albo bierze sie udzial w walce kolowej w symulatorze samolotu/statku kosmicznego.
Jak dla mnie to jest zdzierstwo. Zrobili google VR, sprzedawały się słabo i teraz będą wyciskać kasę ze znanej marki.
Z punktu widzenia Valve jest to finansowy strzał w 10 i dwie pieczenie na jednym ogniu.
A z punktu widzenia graczy jest to nie fair bo wszyscy czekają na HL3 a oni wydają (być może dobrą) grę na gogle które trzeba kupić i nie są zbyt tanie.
No słabo w CH..