Half-Life Alyx – 3 gameplaye ukazują odmienne systemy ruchu
Pytanie laika: czy gracz w goglach też widzi takie latające, oderwane od ciała dłonie czy jednak są tam przedramiona?
To są fizyczne dlonie gracza w prawie każdej grze VR.
Tak - więc jak ją "przez przypadek" dotkniesz, może Cię oskarżyć o molestowanie ...
Wcale się nie zdziwie, jak wyjda mody pozwalajace zeskanowac dosłownie dlonie gracza.
do czego ci przedramiona w vr, oprócz ograniczania widoku?
Dokladnie. I tak w VR patrzy się glownie na własne dłonie.
W Walking Dead obrazenia leczy sie bandazowaniem przedramion, trzeba wyciagnac bandaz z plecaka (jesli sie go jeszcze ma) i okrecic sobie lape kilka razy. Oprocz tego mozna sobie na poczatku wybrac kolor przedramion jesli komus to robi roznice. Zadnego widoku to wcale nie zaslania i lepiej wyglada niz same dlonie.
w obecnym momencie rozwoju technologii odwzorowanie całego ciała zmniejsza imersje i jest dość nieprzyjemne w odbiorze, poza tym ludzki umysł bardzo dobrze znosi posiadanie samych rąk, wydaje się to całkiem naturalne.
Hydro wciąż czekam na szumnie zapowiadany wątek z wrażeń po premierze gogli VR, które to obiecałeś stworzyć i który miał być wątkiem seryjnym. Do tej pory cisza.
Jest....na innym forum :P Ale nie martw się, tu wstawię gameplay z Alyx na premierę :P
Ja tam wole z ramionami, niby dają same dłonie, bo rzekomo większość się dziwnie czuje jak widzi nie swoje ramiona, które jeszcze nie poruszają się dokładanie ze swoimi, ale jak dla mnie to bzdura, powinien być wybór, a devsi są po prostu leniwi.
Trailery o dziwo całkiem ok, ale który to już rok niby rozwoju vr, a trailerów vr jak zwykle nie ma.
Myślę, że to byłoby po prostu wyrzucenie czasu i pieniędzy w błoto żeby na podstawie samych odczytów z kontrolerów, które trzymasz w dłoniach zrobić realistycznie współgrające z tym ruchem ramiona. Nie mówiąc już o tym, że możesz teoretycznie obracać ten kontroler w dłoni dookoła non stop. Na koniec albo gracz nie zwracałby na to uwagi, albo stwierdziłby, że jest nierealistyczne lub nie zgadza się z rzeczywistością.
Akurat w Boneworks ten system sprawdził się idealnie.
Ja nienawidzę ramion aczkolwiek szanuje innych i devsi mogliby zrobić opcje z ramionami. Marzy mi się także Bonework bez ramion i z możliwością teleportacji.
Ten klimat, muzyka, grafika, projekt lokacji. TE DŹWIĘKI Z HL2! Ta fizyka, interakcje z otoczeniem. WOOOW.
Śmiejcie się ale na mnie ten trailer zrobił większe wrażenie niż ten Cyberpunka. Ta immersja i interakcje i fizyka, szczęka mi opadła jak to zajefajnie wygląda, a co dopiero jakbym to zobaczył na goglach. WOW. Jak tak nie ma wyglądać przyszłość grania to nie wiem jak. Tylko by to chodzenie w VR ogarneli bo te teleporty.....
>Tylko by to chodzenie w VR ogarneli bo te teleporty.....
A wystarczylo tylko obejrzec material od IGN - 6:20, od tego momentu jest plynne przemieszczanie.
Nawet w tytule wiadomosci w ktorej sie udzielasz masz, ze pokazane sa rozne sposoby chodzenia, ale nieeeee. Musiales sie pochwalic, ze nie potrafisz nawet przeczytac jednego zdania xD. Ciekawe czy moj post zrozumiesz do konca, bo mam pewne watpliwosci xDDD
dla mnie granie bez teleportacji jest niemożliwe, natychmiast tracę równowagę i robi mi się nie dobrze. Na teleportacji mogę grać godzinami
Obejrzałem wszystko i przeczytałem od deski do deski, chodziło mi o ogólną przyszłość VR a nie tą konkretną grę :p
Ale nieeeee musiałeś się przyczepić bo nie zrozumiałeś czytanego zdania i intencji autora xD
Ciekawe czy pieluchy sa w zestawie, grajac w nocy jak cos z nienacka wyskoczy za plecy to serce w gardle, a w majtach kupa.
Ja się pytam, po co wgl te teleporty jako sposób przemieszczania się? Ani to nie wygląda fajnie, ani nie jest realne. Od zwykłego chodzenia w VR komuś chce się potem rzygać? Wiem, że jest opcja zwykłego chodzenia, ale wolałbym żeby teleportów nie było wcale.
Rzygać może niekoniecznie, ale wiele osób ma ostry dyskomfort. Nie ma w tym nic dziwnego. Twój mózg widzi ruch, a ciało stoi w miejscu i dostaje sprzeczne sygnały. Teleport jest łatwiejszy do przyswojenia, bo tak jakby stoisz cały czas w miejscu ;)
Od zwykłego chodzenia w VR nie ma dyskomfortu, ani tym bardziej rzygania. Dopiero szybkie przemieszczanie jest niekomfortowe. Gra byłaby dla wielu osób zbyt powolna gdyby można było tylko chodzić, więc teleport zastępuje bieganie.
Czytałeś co pisze? Masz 5 sposobów poruszania sie.
Dobrze rozumiem? Chciałbyś odebrać ludziom opcję teleportacji, z której i tak nie musisz korzystać, bo ci się nie podoba? XD
Wydaje mi się że chodzi mu o odejście od starego rozwiązania, tyle że niektórzy mogą mieć problemy z bardziej płynnym ruchem.
Wygląda to fantastycznie! Dawno się tak nie jarałem żadną grą.
Nie wszystko jest idealne, np. teleport w walce daje nieuczciwą przewagę nad przeciwnikami – jest jak oszukiwanie. Miałem nadzieję, że podczas rozgrywki będzie można w locie przechodzić płynnie od jednego sposobu przemieszczenia do drugiego, ale z tego co widzę w materiale IGN to niestety metodę trzeba zmieniać w opcjach gry. Szkoda że wciąż żaden deweloper tego nie ogarnął. Jest też kilka drobnostek, które mogliby dopracować, np. fizyka eksplozji...
Generalnie jednak jest bardzo dobrze. Valve po raz kolejny odmienia branżę. Zobaczycie że po latach będzie się mówiło o FPS-ach sprzed i o FPS-ach po Half-Life Alyx. To jak rok 1996 gdy za sprawą Quake'a przeszliśmy z FPS-ów 2.5D do 3D. Teraz przechodzimy z 3D do VR. Dobrze że Doom Eternal wychodzi kilka dni wcześniej, bo będzie ładnym zwieńczeniem starej epoki (niczym Duke Nukem 3D dla epoki 2.5D).
Przykro mi, ale raczej tak się nie stanie. Chociaż moim zdaniem Alyx, to ostatnia nadzieja dla tej generacji VR.
Wygląda świetnie, ale rozgrywce daleko do dynamizmu współczesnych gier FPS. Fajnie, że można łapać różne rzeczy i wysypywać śmieci z kubła, ale specyfika poruszania się w VR zabija dynamizm.
Mały eksperyment myślowy. Jeżeli ktoś widział jakikolwiek dynamiczny gameplay z Doom Eternal, niech sobie wyobrazi taką szybkość poruszania się i reakcji przy użyciu sprzętu do VR.
Ewentualnie może zostać zapamiętane jako gra która wyprzedziła swoje czasy i wyszła za wcześnie. Sam pomysł VR jest według mnie jak najbardziej na plus ale to nadal dość niszowa technologia. Jakiś postęp ta gra wprowadzi, ale żeby nagle wszyscy się rzucili na sprzęt za parę tysięcy?
Ludzie zawsze narzekają na postęp, a ten i tak się dokonuje. Dosłownie każda innowacja jest krytykowana zanim stanie się standardem.
Takiej szybkości poruszania niestety nigdy nie będzie w VR, nie licząc oczywiście teleportów, które mogą nadawać rozgrywce podobną dynamikę (patrz: Doom VFR). Nie twierdzę, że staroszkolne gry odejdą do lamusa, bo oldschool zazwyczaj dobrze się sprzedaje, ale pod względem immersji nic nie pobije VR i dlatego to jest przyszłość.
Akceleratory graficzne też miały na początku bardzo wysokie ceny i ludzie byli wobec nich sceptyczni. VR to wciąż jest nowość i jak każda nowość kosztuje początkowo więcej. Half-Life Alyx to jest przełom software'owy. Popularyzacja hardware'u przyspieszy, ale oczywiście nadal wymaga czasu.
Na obecnym etapie rozwoju VR dynamiczne gry sa malo komfortowe i dlatego trzeba kombinowac z tymi teleportami. Moim zdaniem powinny powstawac horrory i skradanki. Takie gry to niesamowite wrazenia i wcale nie powoduja zlego samopoczucia bo nie sa zbyt dynamiczne jesli chodzi o poruszanie. Przykladem jest Walking Dead. Moge w to grac 2 godziny bez przerwy i czuje sie swietnie mimo ze nie ma tam teleportow. A juz takie Boneworks powoduje u mnie lekki dyskomfort.
VR to jest nowa platforma nie można do niej bezpośrednio stosować rozwiązań ze zwykłych gier, tu większość rzeczy działa inaczej, trzeba wymyślać nowe rozwiązania gameplayowe i rodzaje rozgrywki.
W tym momencie największy problem vr to brak dobrej jakości dedykowanych gier
Tłumaczyłem to na forum w samym temacie o Alyx chyba z 30 razy :/
Jeszcze mi index nie doszedł : ale jak dojdzie to uuu :) Alyx zamiecie nie tylko wszystko w marcu co wniesie VR na nowy poziom doznań :) Wygląda obłędnie !
zamówiłem dawno jak można było dostałem tylko info że dostanę przed premiera gry ale do premiery całkiem blisko a nadal go nie wysłali :) teraz to zapomnij że ktoś ci odsprzeda ale po premierze gry pewnie część trafi na jakieś allegro czy ebuy'e/
Dlatego właśnie sprzedałem Cosmosy, choć nie miałem na nie co narzekać, no poza trackingiem
Najdziwniejsze jest to że HTC dalej pcha się w te rozwiązania zmniejszając ilość kamer śledzących zamiast je wymienić.
HTC Kosmicznie oderwali się od rzeczywistości :)
Słyszałem że dopiero tegoroczne pimaxy są warte zakupu
Pamiętaj jednak, ze ja mam tą sama jakość, co Pimax 8k x w headsecie 3x tańszym, tyle, że nie mam takiego fov, ale i tak jest lepiej niz vive'wowe i oculusowe 110 stopni . A z tymi nowymi Cosmosami (4 kamerki i wersja Elite za cenę Indexów), to masz racje, troche HTC odleciał za bardzo w kosmos :D
Hydro - gdyby nie te różne kombinacje odnośnie działania VR to oczywiście że wybrałbym najlepsze na rynku, ale tutaj chce zrobić inaczej najpierw ograć alyx na indexach a potem dopiero kombinować z łączeniem sprzętu i zobaczyć jak to działa przy innym urządzeniu. Parametrami PM są poza zasięgiem wszystkich innych ale co z tego jak nadal walka w środowisku VR jest pomiędzy VR zamiast razem monopolizować rynek.
A co do podzespołów, to wszystko zależy, ile możesz wydać kasy, co masz obecnie i czy preferujesz sprzęt uzywany, czy tylko nowy. Napisz, a slbo ja (jak zauważę post i będę), albo ktoś inny dobierze Ci to, co najlepsze. Generalnie jesli może byc uzywana karta graficzna, to za 1600zł idzie dostać gtx'a 1080ti, który jest jak RTX 2080, który kosztuje 3 tysie. Jeśli nowy, to RTX 2070 Super bedzie najlepszym wyborem, ale kosztuje ok 2300zł, a jest tylko 1,2% wolniejszy. Za wersje OC zapłacisz ok 2500-600, ale to już poziom obu ww kart. Z tanszych kart (i najslabszych kart nadających się do spokojnego grania w Alyx) polecam Radka 5600xt lub Gtxa 1070. Uzywkę tego drugiego dostaniesz za 800zł, a karta jest na prawdę konkret. Procka nie będę dobierał, bo nie wiem, co masz w tej chwili.
Wybacz za chaotyczny styl pisania. Pisałem Ci to, co w danym momencie sobie przypomniałem :)
Mam 2080ti, zle sie wyrazilem, bardziej mi chodzilo o kombinowanie stacje + kontrolery z roznymi goglami.
7.5k za vimaxy troche duzo (licze caly bundle bo mam tylko ps vr)
Gdzie jest haczyk z tym reverbem ze takie paramtetry a tylko 2.5? I co jeszcze do nich musze dokupic, stacje i kontrolery? Jakie, valva?
I co to jest WMR
Jeszcze nic nie zamowilem, wiec mam czas na decyzje. I nie spieszy mi sie jakos super mega zeby zagrac w alyx na premiere. Za duzo kasy zeby pochopnie kupowac, a bawic sie potem w odsprzedawania i kupowanie czegos innego srednio mi sie widzi.
Btw augment reality wykorzystasz w nich włączając tzw latarkę, czyli za pomocą kontrolerów masz latarkowy czarno-biały podgląd świata realnego. Jakość jest słaba (choć obraz nawet tu jakby lepszy niz na podgladzie Cosmosowym, mimo, że czarno-biały, podczas gdy na Cosmosie jest w kolorze), ale wystarczy do plynnego podglądu, a efekt jest i tak super :)
A jaki by to był HYPE gdyby teraz wychodził Half-Life 3... 100x więcej zainteresowanych odbiorców ;)
wygląda prześwietnie... aż mam ochotę kupić sprzęt VR żeby w to zagrać.. gorzej że pewnie musiał bym również wymienić do tego komputer
To wygląda niesamowicie, to powinno ruszyć całym VRem. Ciekawe jak potraktują tutaj wizje z jegomościem z walizką. Podoba mi się też styl artystyczny, to taki half life 1 + 2.
Nie rozumiem jak taka filmówka ma być przełomem? Od razu razi mnie ukrywanie się za drzwiami samochodu a co najlepsze za plastikowymi drzwiami TojToja ;) Niby VR, niby realizm a takie głupoty? Tak samo, że przeciwnicy nic nie słyszą ? No ok, może uszu nie mają? Ogólnie AI przeciwników jakby leży. Ta gra to nie jest przełom, to jest mały krok w dążeniu do doskonałości. Może za xx lat. Same teleporty nadają się na jakiś pomysł/szkielet gry, ale tu wychodzi to kiczowato. Ihmo jakiś Portal3 w VR byłby lepszy bo tu to wygląda średnio i jest krokiem naprzód ale nie milowym jak wszyscy trąbią.
Człowieku - miliard razy pisano, ze teleporty to jedna z pięciu opcji poruszania się. Kwestie AI tez już wyjaśniano. Weź czasem zorientuj sie w tym, co komentujesz ;)
A mogę prosić o link gdzie wyjaśniono to AI? Bo te osłony z ToiToia najbardziej mnie rozwaliły. A jeszcze niedawno ktoś wrzucał filmik z HL2 gdzie gdy my nie widzimy przeciwnika to i on nas nie widzi, wystarczy oczy zasłonić.
Kwestie AI tez już wyjaśniano.
I gdzie tu wyjaśniono kwestie głupich przeciwników? Ja wiem, że to tylko trailery, ale wydaje mi się, że idąc w VR i lepszą grafike zapomniano o AI przeciwników i wygląda to na ubogą, schematyczną, oskryptowaną rozgrywke.
Masz to na większosci filmików "gadanych", te wyżej dwa to tylko przykłady. Jeśli grałeś w poprzednie części i wiesz, co to są head craby, to na pewno zrozumiesz sens tych filmików :)
HL2 ze swoim Sourcem zawsze był śliczny, ale tutaj wygląda to obłędnie. Level designerów mają świetnych i choć serce boli, że wychodzi tylko na VR to gry dekady nie przewiduję, chyba że w kategorii VR
Brak ramion i możliwa teleportacja - Tymi czynnikami przywrócili mi wiarę. Jednak na pewno zagram w te grę. Nienawidzę gier gdzie widać ramiona, bo to psuje mi immersje. Nie lubię także systemu płynnego chodzenia. Bardzo się cieszę, że valve poszło na kompromis i zrobiło opcje poruszania się odpowiednią dla każdego. W zasadzie mogliby te ramiona także dodać dla ludzi, którym jednak one pasują.
Nie gram w Bonework ze względu na plynny ruch i te nieszczęsne ramiona. Mam nadzieję, że i Bonework dostanie jakiś uodate z możliwością wyboru.
Od tej gibającej się kamery rozbolała mnie głowa... nie wyobrażam sobie tak grać dłużej niż parę minut, chyba że w VR by to tak nie dokuczało...
To, co oglądałeś to cykl mieszany: teleport - chodzenie - on rail. Połączenie trzech różnych systemów poruszania się.
Nie, to system mieszany. Nic nie modyfikowali w filmiku.
str1111 ---- Muszę Cię rozczarować. W VR to zjawisko jeszcze bardziej się nasila i prowadzi własnie do problemów z błędnikiem i ogólny dyskomfort. Szkoda że nie zrobili tradycyjnej wersji na PC.
Kur.. jak ja kocham ten dźwięk śmierci Civil Protection. Już się nie mogę doczekać aż usłyszę go w świeżutkim gameplayu HL:A :D
Na szczęście nie odczuwam dyskomfortu przy płynnym poruszaniu, więc właśnie w ten sposób zamierzam ograć ten tytuł :)
A same filmiki... No cóż wyborne. Coś czuję, że klimat tej produkcji rozłoży mnie na łopatki :D
Jeszcze szanse masz. Do premiery 19 dni. Nie wiadomo, czy kolejne gameplaye nie zmieniŕ opinii graczy :P
kupie VR dla tej gry. Brak killer game byl powodem ze sprzedalem swojego htc vive. Wyglada na to ze valve otworzyl wrota do popularnosci VR.
Beat Saber, Chronos, Lone Echo, Edge Of Nowhere, Asgard's Wrath, Stormland, Moss, Boneworks, killer apy można wymieniać i wymieniać tylko kolega nie chciał kupić :)
I niech nikt nie próbuje mi wmówić, że VR nie jest przyszłością branży...
Jest taka sama przyszłością jak 3d czyli żadną. Przyszłość będzie szła w coraz wyższe rozdzielczości i bajery typu hdr, rtx itd.
Ja nie podejmuje decyzji w tych kwestiach, tak po prostu jest i będzie.
Jest taka sama przyszłością jak 3d czyli żadną. Przyszłość będzie szła w coraz wyższe rozdzielczości i bajery typu hdr, rtx itd.
Ale to nadal patrzenie przez okno na świat
Vr będzie jak konsole innym sposobem na granie
mówisz o 3D kinowym ktory sie nie przyjał? bo w grach chyba tego nie testowano.
po 4 latach od zakazu implementacji 3D w TV nie ma mięsica bez premier BR 3D 1080p i ciesza się ogromna popularnoscia na p2p.
xD
Odnoszę wrażenie, że jest lekki downgrade tekstur na tych gameplayach porównując do oryginalnego trailera, a być może grafika nie jest ustawiona na maxa.
Są dwie wersje jakościowe na YT. Oglądałeś z linka na Golu i maks jakości?
A mi sie ostatnio nie chce grac w gry nie VR.
Skyrim- w wersje nie VR mialem ponad 1k godzin. Oczywiscie z modami. No, a teraz znowu ogrywam w VR. I to sa zupelnie inne doznania.
To samo z Fallout 4. Przeszedlem cala. Teraz ogrywam w VR i jest to zupelnie inna gra.
Lone Echo https://en.wikipedia.org/wiki/Lone_Echo - jedna z najlepszych przygodowek w VR. Naprawde czujesz sie jak android Jack i ze jestes w przestrzeni kosmicznej. W tym miesiacu 2 czesc i napewno kupie na premiere.
Beat Saber https://store.steampowered.com/app/620980/Beat_Saber/ prosta niby gra rytmiczna w VR. Na najlatwiejszym poziomie + wylaczona zawalanie lvl jak popelnisz bledy to po 2 piosenkach jestem mokry. Mega fun z czegos tak prostego jak machanie 2 mieczami. Jak ogladam ludzi co robia na hard to nie wiem jak oni to robia.
https://www.youtube.com/watch?v=3ehSPtWoiuc
Na Alyx jaram sie jak zapalka. W tych gameplayach gra juz ocieka klimatem.
https://www.gameinformer.com/interview/2020/03/03/valve-on-why-half-life-alyx-needed-to-be-in-vr ciekawy artykul (eng) dlaczego gra musiala wyjsc w VR.
Ciekawe ilu ludzi tu na forum ma prawdziwe VR i kompy, ktore daja rade to uciagnac. Czytajac tu niektorych to taki bol czterech liter sie wylania. Sami nie beda mogli zagrac wiec leje wiadrami pomyj.
Też tak mam że w gry bez VR nie chce mi się grać :)
Zagraj w The Thrill of the Fight lub Pistol Whip to jest dopiero wycisk :)
The same. Gram w Black Mesę póki co. Mam też świadomość, że w najbliższych dwóch miesiącach sporo premier, ale ogólnie średnio mam ochotę na zwykle gry i pewnie każda z tych premoer będę mocno odwlekał w czasie. Fajnie, ze Viveport działa na Reverbie. Tam macie od cholery gier. Ja mam abonament z Vive Cosmos ważny do czerwca (nie sprzedałem Cosmosów z danymi do niego) i każda z tych gier mimo, iż większość to proste gry (choć sa też te duże), dostarcza mi więcej frajdy, niż każda zwykła. Warto wykupić tam abonament. Chyba 60zl jest za miesiąc (nie pamiętam, jak przyjdzie Reverb z gwarancji, a bedzie to dzis albo jutro, to dam znać), ale można wykupywać bez niego gry, za ktore ceny nie przekraczaja 80zł i to mówię o tych konkretnych tytułach.
Jedyną kiepska rzeczą w tego typu grach na VR jest sposób "chodzenia" czy też przemieszczania się. Te przeskoki rodem z Google Earth- street view partaczą dużo w takiej grze. Nie ma płynnego chodzenia tylko "przeskoki" z miejsca na miejsce.
Nastepny nie rozumiejacy tekstu pisanego. Przeciez masz 5 opcji chodzenia. Teleport jest jedna z opcji.
https://youtu.be/u9Nj1lYyQmI
No chyba, ze to jest trolowanie jakiegos frustrata.
"maciell" szczerze mówiąc nie wiedziałem, że jest kilka opcji chodzenia bo nie mam jeszcze własnego VR, ale grałem w różne ciekawostki u znajomego na oculusie i akurat takie chodzenie za pomocą "teleportacji" było. W takim razie bardzo się cieszę, że jest kilka opcji poruszania się, bo inaczej byłaby to hoojoza niesłychana. P>S> trolem to chyba sam jesteś ;)
Tylko w tym temacie masz o tym napisane 4 razy. Ty tak na serio?
Hehe, w punkt :D
AI faktycznie cienkie ale ciężko żeby nie bylo skoro każda strzelanka robiona pod VR to generalnie Lightgun Shooter i przeciwnicy muszą być ograniczone AI chociażby przez fakt że nie mogą nas zachodzic od tylu.
Ogólnie wygląda spoko, kiedyś się ogra ale hajp absolutnie zerowy. Co jest mega smutne biorac pod uwage ze po HL2 stalem w media markt w kolejce a ściągnięcie plików kosztowało mnie prawie połowę ceny gry e tamtym czasie. Z marszu przeszedłem 3 razy. Oba Epizody to było czekanie jak na szpilkach. Generalnie po 13 latach prawie ciężko się hajpowac zwlaszcza na VR owy celowniczek. Mam tylko nadzieję że Volvo robi tam normalnego half Life.
/// Ogólnie wygląda spoko, kiedyś się ogra ale hajp absolutnie zerowy. ///
_
DOKŁADNIE.
_
Pomimo ochów i achów (moim zdaniem nieuzasadnionych) nie wróżę tej grze jakiegoś spektakularnego sukcesu i piszę to ja, czyli fan HL/HL2.
_
Po prostu, hajp (póki co) jest nie dlatego że to VR, ale ...... pomimo tego .
_
Większość zwyczajnie oczekiwała HL3 i dlatego takie zainteresowanie tym Alyx. ale ...... już za chwileczkę emocje opadną i jeśli gra wyjdzie TYLKO do grania na VR, to sprzedaż będzie .... słabiutka i wcale nie dlatego, że trzeba do tego VR i że ludzi nie stać, ale właśnie dlatego (tu znowu moja opinia) że nie wszyscy, a podejrzewam że tych będzie zdecydowana większość lubią "machać łapami" przez godzinę lub dłużej i to w dodatku na stojąco.
Wiem o czym piszę, bo miałem okazję zagrać na Valve INDEX VR i chociaż pierwsze wrażenie jest piorunujące, czyli efekt WOW jak najbardziej zadziałał, to już po chwili (chociaż efekt nie mija) chce się po prostu usiąść i grać i .... można usiąść, ale ..... jakieś to wtedy wszystko nienaturalne wtedy i "machanie łapami" w pozycji siedzącej nie jest intuicyjne, a nadal (szczególnie po dłuższym posiedzeniu) coraz bardziej męczące.
_
Poza tym, gra jest tylko ..... rozwinięciem HL2.
Owszem, piękne uniwersum, ale ..... mam wrażenie, że to tylko DLC do HL2 i ..... niestety nic więcej.
_
Tak czy siak, jeśli w końcu kiedyś będzie można w to zagrać bez VR, to zapewne kupię grę, ale w tej chwili ..... nie jest to dla mnie jakiś must have.
============
Tak na marginesie, to mam kompa który to spokojnie uciągnie i stać mnie bez problemu na zakup zestawu VR, nawet tego najdroższego, ale ..... jakoś nie widzę powodu ..... na razie.
No dokładnie. Też kompletnie nie rozumiem tego jarania się. Ta gra to prostacki celowniczek, nic specjalnego.
Gra jest robiona na starym wysłużonym silniku i to widać. Wygląda... no powiedzmy poprawnie, no dobra, na tle innych VRowych brzydactw to nawet nieźle. Nie oszukujmy się, tym co sprzedaje tą grę to fraza "Half-Life" w tytule.
Gaben mimo Steama nadal bardzo Cię lubię i liczę na to, że to jest czasowy tytuł na wyłączność VR. Życzę również sukcesu i po jego odniesieniu mam nadzieję, że nie zapomnisz o takich "biedakach" jak ja który nie przepada za VR i dasz przeżyć historię również w tradycyjnej formie.
Zasmuce cie, ale podczas wywiadu z ludzmi pracujacymi nad gra definitywnie odpowiedzieli, ze nie ma takiej mozliwosci. Alyx powstala w 100% do grania w VR i nie da sie tego przeniesc. Jeden z devow powiedzial, ze musialbys obslugiwac z 30 przyciskow. Interakcje w Alyx sa kluczowe i nie da sie tego przekompilowac na klawe+myszke.
coś musza wypuścić by spróbować czy technika się w końcu przyjmie czy nie.
ze względu na koszty i brak standaryzacji nie wróże jej popularności, jeśli przetrwa to w niszowej skali
Domyślam się, że to nie jest łatwe. Ale patrząc na taką Penumbrę pewne rzeczy udałoby się przenieść na myszkę. Natomiast co do innych rzeczy to po prostu uprościć do poziomu HL2.
Ale wiem, marzenie ściętej głowy. Ale pomarzyć można.
Valve na pewno nic nie zrobi, ale coś czuję, że fani sami sobie poradzą :)
Wystarczy dodać wirtualną rękę, obsługę myszki i zwykłe podnieś/upuść.
Na pewno nie będzie takiej samej frajdy jak z VR, ale do poznania fabuły całkowicie wystarczy. Lepiej tak, niż na gameplayach z YT.
Sam mam kilka pomysłów jak to można zmienić to zrobić pod K+M, ale muszę poczekać na premierę gry i rozpisać wszystkie zagadki i ważne elementy fabularne.
Ale jak wygląda to wchodzenie po drabinie VR z pozycji łóżka czy stojącej? Przebieranie rękoma? A nogi ? Mowisz o ciele. Jakiś krok milowy jest ale to dopiero eksperymenty. Większości wystarczy naprzemian Lewy/Prawy przycisk myszy :)
To wygląda jak jakaś nowa formuła starusieńkich celowniczków, z Raymanem jako głównym bohaterem. Nie widzę tu nic ciekawego.
Extra to wygląda i ten specyficzny klimat. Mimo tego nadal żałuję że nie będzie wersji bez VR. Kupować tak drogi sprzęt dla jednej gry i potem się modlić żeby nie mieć problemów z zawrotami to lekkie przegięcie.
Pod postem Wolfdale'a i w okolo stu postach w tematach z Alyx masz wyjaśnione, dlaczego to nigdy nie będzie w 2D.
Powini zrobic jakieś stoisko z VR'em żeby ludzie mogli sobie spróbować z czym to sie je.Niestety wiele osób wchodzi na YT,patrzy na gre i myśli sobie że to właśnie VR.Okulary trzeba założyć,zagrać żeby poczuć imersje i głębie,żeby doznać tego uczucia że jest sie w grze.Mi sie wydaje że firmy które produkują okulary mało robią żeby go promować.Tak jak pisałem powinny być stanowiska VR gdzie można przetestować samemu i poczuć z czym to sie je bo filmiki promocyjne nie oddają ani troche czym jest VR.
U nas jest, ale z Vivem Pro, czyli jak skutecznie sobie zepsuc zabawę. Najśmieszniejsze jest to, że to zbyt fatalny na dzisiejsze czasy headset, a wciąż najdroższy, podczas gdy np taki Cosmos zjada to przestarzałe ehm "cudo" bez popitki. Ktoś mi wyjaśni, czym HTC usprawiedliwia tą hiper absurdalną cenę?
Przeciez tu wiekszosc ludzi nie ma komputera, aby VR uciagnac. Wiekszosc tu siedzi na laptopach 'gajmingowych' (taki zarcik) i jakby wyszedl Alyx w wersji nie VR. To i tak by plakali nad optymalizacja bo im slabo chodzi na ziemniakach. Wiec o czym tu mowa jak wiekszosc ma tu laptopy w cenie mojej karty graficznej. To gdzie ich jeszcze stac, aby wyslupac 2300 na oculus rift s + kontrolery. No to wiadomo, ze beda trolowac tu w temacie i generalnie pluc na gre. Wkleilbym tu obrazek "Masc na bol ..." ale zaraz by ktorys pobiegl naskarzyc do admina, ze urazilem jego dziewczece uczucia.
No ale wersja 2D nie potrzebowala by tyle mocy. Grafika w wersji 2D to strzelając bezpiecznie poziom 970 gtx. Co też dokłada kolejną klode pod nogi w przypadku VR.
Nie oceniajac kosztów to sa poki co wady technologii : wg mnie skomplikowany sprzęt, brak standardu, wymagania
Przecież właśnie napisałes wymagana kartę potrzebna do Alyx, tyle, ze po oc osiagalnym dla każdego egzemplarza :D A 800zl za nowy sprzęt (WMR), czy używanego Rifta, to taniej niz konsola, czy slaby monitor. Nie no faktycznie :D Bitch please :D
Problem w tym że to co grasz za pomocą myszki i klawiatury patrząc w monitor nie oddaje tego jak grasz w gre na okularach.Zakładasz okulary na głowe,rozglądasz sie i widzisz świat gry w koło siebie.Jesteś centralnie w grze.Nieda sie tego opisać trzeba założyć okulary i zagrać.
Dlatego przy obecnych kontrolerach nie da się zrobić szybkiej gry akcji FPS. Kto wie jak to sie rozwinie. Projekt z pewnością będzie kontynuowany i oby dążyło do ujednolicenia.
Zastosowanie obecnie widze w przygodowo-logicznych grach.
Ethan Carter na tym byłby w deche.
Był w ostatnim czasie na Golu jakis artykuł z przeglądem obecnego sprzętu VR ?
Nie, ale na pewno na całą redakcje jest choc jeden fan VR.