Desperados 3 to mocny kandydat na najlepszą strategię 2020 roku
Nie wierzę własnym oczom... strategia?! Może od razu RPG i strzelanka?
PS. Gra taktyczna to jednak coś innego niż strategiczna.
moce voodoo nie pasują mi do realistycznego stylu serii.
czyżby inspirowali się Hunt: Showdown?
Gra taktyczna nie mieści się przypadkiem w gatunku strategii?
Nie za bardzo. Jedną sprawą jest doraźne dowodzenie jednostkami (taktyka), a kompletnie inną długofalowe zarządzanie wojskiem (strategia).
Jedno i drugie są powiązane, ale dotyczą całkowicie odmiennych poziomów prowadzenia działań wojennych.
Niemniej jednak dowodzenia kilkuosobowym oddziałem nie da się nazwać strategią, to zupełnie nie ta skala.
Oczywiście w nomenklaturze militarnej jest wyraźna różnica. Ale w podziale gatunków gier komputerowych, gry taktyczne stanowią podgatunek strategii.
Kompletnie nie. Grą taktyczną jest np. Rainbow Six: Siege, więc jest strategiczna?
W sumie to możesz mieć rację. Z drugiej strony do gier pokroju Siege używa się raczej określenia taktyczna strzelanka. No bo Siege z Desperados też za dużo wspólnego nie mają.
Tak w ogóle to zajrzałem na angielska wiki (tak wiem, świetne źródło), Wyróżniają tam gry RTT, czyli Real Time Tactics i jest to zarówno podgatunek gier taktycznych wojennych (które z kolei są podgatunkiem gier wojennych), jak i strategicznych.
Moim zdaniem mają bardzo dużo wspólnego poza widokiem, a w efekcie sterowaniem.
Przede wszystkim założenia misji/scenariuszy są tożsame, sposób przeprowadzenia działań również.
Gdyby zmienić widok na pierwszo- lub trzecioosobowy, to byśmy mieli prawie to samo.
Gameplay jest zupełnie inny. Styl rozrywki jest podobny, bo tu i tu warto być ostrożnym (chociaż w Siegu ze względu na to że jest to strzelanka, da się grać w stylu Rambo i to nawet bardzo skutecznie). Obie są grami taktycznymi, ale jednocześnie jedna z nich jest częścią gatunku strzelanek, a druga strategii.
Desperados jest strategią taktyczną i jest częścią gier strategicznych i wojennych.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_genres#Real-time_tactics_(RTT)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_wargame
Wydaje mi się jednak ze Desperados jest za mało skomplikowany by móc porównać go do innych gier wojennych, brakuje szczegółowych danych dotyczących parametrów broni, znaczenia terenu itd. Bliżej temu do Robin Hood: Legenda Sherwood, niż do Men of War.
Siege jest taktyczna strzelanką. podgatunek strzelanek.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_shooter
O ile część gier taktycznych faktycznie może być podgatunkiem strategii, to diabeł tkwi w szczegółach, bo moim zdaniem wymieniony Desperados (jak i protoplasta - Shadow Tactics) wspólnego ze strategią ma chyba tylko pseudo-izometryczny widok, bliżej mu do taktycznego H&S/RPG (taki bardzo micro RPG) z aktywną pauzą.
PS. Trochę zeszliśmy z tematu, bo swoją drogą to nawet określenie strategia taktyczna już wskazuje na inny gatunek niż strategia jako taka.
Tak naprawdę gry są tak zróżnicowane, że aby dokładnie zakwalifikować dany tytuł, to trzeba by mu było zrobić osobną kategorie. Tak jak jest teraz, to Desperados zahacza o wiele gatunków. Oprócz już wymienionych można dołożyć jeszcze gry logiczne.
Grałem od nich tylko w Robin hood legenda sherwood i o boże co to była za gra! Ulubiona produkcja mojego dziecinstwa zaraz obok Heroes'ów V. Dziwie sie, że nikt tu o niej nie wspomina. Ile ja bym dał za remake, ahhh...
Też uwielbiam Robin Hood Legenda Sherwood i leży godnie w mojej kolekcji.
Na szczęście Robin Hood jest w GOG i na dodatek po polsku.
A co, nie ma klikania wieśniakami na drzewa i kopalnie złota?
Seria Desperados należy do gatunku izometrycznych strategii/lekkich gier taktycznych.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strategy_game
To że nie masz pojęcia o czym mówisz to jedno, ale skąd pragnienie poinformowania o tym całego świata?
Czekam cierpliwie. Shadow Tactics pękło w miarę szybko, i tutaj po devach spodziewam się wiele. Aż sobie przypomnę Desperados ..mam nadzieję, ze tym razem wersja na Steam da się uruchomić.
Gra powinna być przede wszystkim dłuższa od ST do przejścia "na raz" i o wiele dłuższa jeśli będziesz chciał zajmować się wyzwaniami.
Wyzwania w tych misjach, które mieliśmy w becie trójki, bywały dość trudne (np. nie wolno ci się chować w krzakach albo musisz oczyścić mapę z wrogów). Myślę, że do każdego etapu trzeba będzie podejść co najmniej 3 razy (na wysokim poziomie trudności, speedrun i "problematyczne" wyzwania).
Kiedyś grałem w jedynke i walczyłem z przechodzeniemm chociaż commandos 2 był moim typem z tego gatunku.
A teraz... Cóż nie zagram w 3.
Tak według mnie Shadow Tactics był bardziej skradanką niż nawet grą taktyczno-strategiczną ale niech będzie i tak. ST było bardzo dobre to i w Desperados na pewno zagram.
Zawsze to samo, ludzie chyba nigdy się nie nauczą, że są produkcje, których nie da się jednoznacznie przypisać do jednej jedynej słusznej kategorii, tak jak z filmami, "Pianista" - Polańskiego, to dramat? biograficzny? czy wojenny?
Uważam, że podsumowanie misji pod koniec z podglądem przebiegu całej misji to nie jest pierdółka. To jest doskonałe narzędzie dla speedrunnerów, aby analizować miejsca w misji do poprawi. Grałem w betę chwilę i dla mnie ta gra jest cudowna. Shadow Tactics uwielbiam.
Kolejna gra, której trzeba się przyjrzeć. Nie grałem w poprzednie części ale tą chyba kupię
Pogralem 1.5h w demo i gra jest zaskakujaco dobra. Proponuje od razu grac padem bo klawiatura i mysz jest tu bardzo niewygodna.